home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 251 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  En gang Odense, altid Odense V2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: En gang Odense, altid Odense V2  (Læst 48271 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #30: 09 Aug 2018, 14:55 »

Det går sgu da godt denne gang, fedt!

Jeg havde nok valgt at sælge Edmunsson, men det er jo dit valg Smiley Dine angribere bliver jo snart klar, og indtil kunne du give en ung chancen - Plus landshold og vinterpause lige om hjørnet!
Det var ikke nogen nem beslutning. 3,5 millioner er mange penge på Fyn, men jeg følte simpelthen, at det var alfa omega at fastholde den rytme holdet har. Jeg har allerede måtte bruge Eskesen som angriber, hvilket bestemt ikke var en rolle han var bevendt i. Og med tanke på, at der næsten ikke er noget ungt med potentiale i klubben (Mathias Jørgensen er desværre skrald i FM18), så følte jeg, at jeg rent sportsligt kunne tjene mere på, at han blev i klubben, hvis han vel og mærke kan fortsætte med at bidrage til målscoringen. 
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #31: 09 Aug 2018, 16:52 »

En gang Odense, altid Odense #V2.3


Et hæderligt forsøg
Jeg er ikke fyret, og allerede der kan vi spore den første fremgang. Taktikken ser ud til at slå til, i hvert fald i et omfang jeg kan arbejde med. Der er siden starten af sæsonen blevet tilføjet og justeret, og indstillingerne Play Out Of Defence, Look For Overlap, Work Ball Into Box og Pass Into Space er blevet tilføjet, selvom sidstnævnte oftest fjernes i løbet af de kampe, hvor vi rammer helt ved siden af. Og disse kampe findes, hvilket også er årsagen til, at vi ikke er stukket af med Brøndby og FCK i en meget jævnbyrdig Superliga. Jeg havde givet min højre arm for en 3. plads ved vinterpausen og selvom det er yderst tilfredsstillende, så ærgrer jeg mig stadig over nogle af de ”off-kampe” vi har haft. Mest bemærket var trekampsperioden med nederlag til Vejle, AaB og SønderjyskE, med en målscore på 0-7, ligesom vi stadig ikke har fået hul på Silkeborg (Kampprogram). Dog må jeg også kigge tilfreds tilbage på to gode sejre over FCM, et kryds på hjemmebane i overtiden mod FCK og generelt set godkendte præstationer mod holdene lige omkring den afgørende 6. plads. Pokalnederlaget var bittert, for lodtrækningen havde været god, men trods alt ikke verdens undergang. Selvom det lyder en anelse negativt fra min side af, så har det været et mere end godkendt efterår, som har udformet sig, bedre end jeg turde håbe på.

Set i forhold til ønsket om at etablere sig omkring Top 6 til at starte med, kan jeg på bloggens vegne ærgre mig over den gode start, men trods alt ”nyde” at vi stadig er langt efter FCK og Brøndby, så der er massere af arbejde med klubbens røde tråd samt dens udvikling, før vi når til tops i Danmark

Stik mod forventningerne så er det faktisk KEP, der står som efterårets stærkeste mand med 7.07 (Det synes FM i hvert fald). Jeg vil nu tage mig friheden til at fremhæve Sten Grytebusts 76 redninger i 19 kampe samt 9 Clean Sheets. Han har i den grad været pointafgørende, hvilket også er det man kender ham for. Udover nordmanden er det ikke nogen decideret bemærkelsesværdige præstationer, hvor Helenius er topscorer med 8 mål i 13(4) kampe. AK’s manglende mål er stadig et problem, men han har dog bidraget med 4 styks og leveret 5 assists i 12(2) kampe. Jeg havde gerne set, at vi havde en rigtig Goal Getter, men der mangler stadig lige det sidste fra de fem mand i front.

Med talentbrillerne på, så har Eskesen og Greve mere og mere delt spilletid på venstrekanten efter et formdyk hos sidstnævnte, og begge gør det udmærket, selvom ingen af dem er naturlig på positionen. 3 mål og 3 assists er det blevet til, hvilket er fint nok; De er begge i en udviklingsfase. Det er en position begge spillere skal vokse med på sigt, men også en meget udsat position, hvor de tit bliver alene og skal kreere meget på egen hånd, fordi meget af spillet kommer til at foregå i en velspillende højreside med Laursen/Desler/Kløve. JJT sat sig tungt på stampladsen som 8’er og er bundsolid – Præcis som ønsket. Udviklingen går dog lidt trægt, men jeg håber og tror stadig på min yndling.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #32: 10 Aug 2018, 07:56 »

Det går sgu da fint Smiley Dejligt! Lidt flere mål, så tror jeg du kan være med helt i toppen! Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #33: 10 Aug 2018, 17:45 »

Det går sgu da fint Smiley Dejligt! Lidt flere mål, så tror jeg du kan være med helt i toppen! Smiley
Jeg er svært tilfreds. Efter jeg tabte til Brøndby og spillede 0-0 med Silkeborg, så frygtede jeg at det samme skulle ske igen, men der er meget bedre styr på det i dette save. Og angriberne laver mål - Det hjælper på det Thumbs Up
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #34: 10 Aug 2018, 17:47 »

En gang Odense, altid Odense #V2.4


Vinterpausen
Vinterpausen er slut, men det blev ikke den store succes at holde en to måneders pause. En træningstur i Spanien bød på to uafgjorte mod dårlige spanske hold, efterfulgt af et 2-1 nederlag til Brann ved hjemkomsten samt endnu et kryds mod Fredericia. Moralen er dog stabil og spillerne har fået tiltro til mig, efter at AK har haft sine problemer. Mest bekymrende var det dog, at kun Mathias Greve lavede mål i træningskampene, for jeg har slet ikke brug for endnu en angrebskrise. Derudover er DAP ude i den afgørende del af Superligaens grundspil, da han er rendt ind i en længere skade. Så opstarten har virkelig været en af de dårligere.

Transfermæssigt skete der ikke det store, andet end Mathias Bonde tog til Viborg og jeg udlejede Mads Frøkjær til Frem. Bonde havde ingen fremtid og hev 400.000,- hjem årligt, hvilket jeg er glad for at slippe af med, mens Frøkjær ikke fik så meget spilletid som ønsket, og jeg så mit snit til, at han kunne hjælpe Frem til overlevelse i 2. divisionen. Desler var den eneste spiller der var bud på – Et mindre bud fra Brentford på 3.500.000,- blev afvist, og i stedet forlængede han kontrakten til 2021. Samtidig er det også endeligt besluttet at lade Rasmus Jönsson gå til sommer, hvor han forlader holdet sammen med Jacob Buus, Mathias Thrane og Joan Simon Edmundsson. Svenskeren har ikke fået det til at spille ordentligt, og Edmundsson har overhælet ham i køen til spilletid. Derfor er der gode lønkroner at spare, ligesom han skaber uro, når han ikke spiller.

Foråret står på 7 vigtige kampe, hvor vi har 7 point til 7. pladsen. Programmet er fint nok til at klare frisag, selvom vi har to forventet nederlag til Brøndby og FCK. Vi har dog også Helsingør og Randers på programmet, hvilket skulle give 6 point, inden vi så skal afgøre det i de tre kampe mod FCN, Lyngby og AGF. De seneste to år har 35 point været nok til en 6. plads, så jeg er fortrøstningsfuld, da jeg starter mod Helsingør. Men jeg er også klar over hvor galt det kan gå, så jeg kommer ikke til at tage let på foråret!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #35: 11 Aug 2018, 10:19 »

En gang Odense, altid Odense #V2.5


Tæt på forårskollaps
Vi havde sat os selv i en rigtig dårlig position med kun 4 point i forårets første 6 kampe. Nederlagene til Brøndby, FCK og FCN var ikke problemet, men 0-0 mod Helsingør og 0-2 mod AGF havde bragt os i en penibel situation inden 26. og afgørende runde. Som sådan var uafgjort nok mod Randers, så længe Horsens og AGF ikke storsejrede. Tabte vi derimod, så var vi bare en jysk sejr fra at miste Mesterskabsslutspil let til allersidst.

Det stod hurtigt klart, at Horsens dummede sig mod Lyngby og de tabte også 2-0. Dermed var det kun op til AGF at fravriste os pladsen i Top 6. Vi gav dem dog muligheden, da vi efter et kvarter kom bagud 1-0, og vi skulle helt frem til det 72. minut før vi yderst forløsende fik udlignet til 1-1 – Minuttet efter at AGF havde bragt sig i front. De sidste tyve minutter blev alle mand foran eget mål, og vi fik også det ene point med hjem til Fyn og sikrede os den sidste plads i Mesterskabsspillet; Dog uden på nogen måde at være tilfreds, da vi var kommet efter tre, fordi Randers lå næstsidst. AGF tabte også pusten og spillede uafgjort i Aalborg, og dermed betød det ene point kun, at vi kom en anelse længere væk fra de andre hold i Top 6, hvor der dog skal et helt andet niveau til, hvis vi skal gøre os de mindste forhåbninger om point. AaB er yderst velspillende, og vi har haft det meget svært mod Brøndby, FCK og FCN. 5. pladsen er nok mest realistisk, specielt hvis Hobro får det ligeså vanskeligt som os, men ellers er jeg faktisk bare glad for at have nået sæsonmålet – Også selvom bestyrelsens tilfredshed kun er på 47 %


Perioden bød også på Youth Intake, hvor ankomsten af talenter var noget mere opløftende, end det spil vi lagde for dagen på banen. Enkelte spillere har dog lidt problemer med personligheden og da jeg ikke har nogle egnet tutorer, så er talentudviklingen meget selvstændig i øjeblikket. Fire gutter kom fra eget akademi (eller hvad vi nu skal kalde det), mens to blev hentet i Næsby med forhåbninger om at bygge videre på dem. Jeg havde gerne set at Næsby fik nogle procenter at et eventuelt videresalg, men det var desværre ikke muligt. Kevin From og Jakob Svennesen kommer fra samarbejdsklubben, mens Mark Hovgård, Kim Olsen, Jesper Thomsen og Ib Jensen er fra egen klub. Specielt Jesper Thomsen har allerede nu evnerne til at komme langt, men han mangler desværre meget på personligheden. Som bekendt råder klubben ikke over en perfekt tutor, så han kommer til at lege med Helenius, hvilket forhåbentligt er nok. Fairly Sporting virker alt andet lige bedre end Unambitious.. 
Logged

Tash
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #36: 12 Aug 2018, 10:06 »

Du har inspireret mig til at starte et spil op i Superligaen, og for ikke at abe efter har jeg valgt at starte med AGF, selvom OB også er yderst spændende!
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #37: 12 Aug 2018, 11:22 »

Du har inspireret mig til at starte et spil op i Superligaen, og for ikke at abe efter har jeg valgt at starte med AGF, selvom OB også er yderst spændende!
Det er jeg glad for at høre. Jeg kan altid godt lide at spille i Danmark, for ligeså snart man sætter nogle regler for taktik og transfer, så får man et rigtigt udfordrende og underholdende save. Og så hjælper det gevaldigt, at jeg holder med OB. Men du skal ikke høre et ondt ord fra mig, hvis du vil starte med OB - Det kunne være sjovt at se, hvilke tanker du gør dig om truppen istedet for mig Smiley
Logged

Tash
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #38: 12 Aug 2018, 12:17 »

Det er jeg glad for at høre. Jeg kan altid godt lide at spille i Danmark, for ligeså snart man sætter nogle regler for taktik og transfer, så får man et rigtigt udfordrende og underholdende save. Og så hjælper det gevaldigt, at jeg holder med OB. Men du skal ikke høre et ondt ord fra mig, hvis du vil starte med OB - Det kunne være sjovt at se, hvilke tanker du gør dig om truppen istedet for mig Smiley

Jeg har også bestemt mig for, at stammen på holdet skal være skandinavisk, og hvis det er muligt, så skal 'egne' spillere udgøre stammen, når vi når længere frem i spillet.
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #39: 13 Aug 2018, 10:01 »

En gang Odense, altid Odense #V2.6


Sæson 17/18 Recap
Med 13 point i mesterskabsslutspil let og en målscorer på 20-20 (Godt hjulpet på vej af et 4-6 nederlag til FCN og en 6-1 nedsabling af Brøndby i de sidste to runder), så kom vi ganske hæderligt igennem slutspillet, og fik erobret den omtalte 5. plads – 7 point foran Hobro. FCK løb med mesterskabet, da Brøndby gik helt i stå. AaB reddede i sidste runde 3. pladsen på målscore foran FCN, og vandt senere over AGF i kampen om Europa League, efter at Horsens havde snuppet Pokalturneringen. Vi var langt fra al snakken om europæisk fodbold, og selvom 8 point ikke lyder af meget, så var vi aldrig rigtig tæt på. Det var dog heller ikke ambitionen fra starten af sæsonen, så selvom vi var med i den sjove ende, så handlede det om erfaring fremfor resultater til at starte med. Helsingør og Silkeborg rykkede en tur ned i 1. divisionen, og sidstnævnte har måske et par spændende ansigter at knytte til truppen på en billigere aftale end normalt, mens Esbjerg og Vejle tog turen modsatte vej.


Holdets topscorer blev Nicklas Helenius med 15 mål i 29(4) kampe, hvor han desuden kvitterede med 7 assists. Jeg har været noget hård ved ham, men jeg synes trods alt han sluttede ganske glimrende af. En anden der også løftede sit spil var AK Jacobsen der trods alt endte på 11 mål og 7 oplæg i 27(2) kampe. FM mente også, at han var holdets bedste med 7.13, men her er jeg stærkt uenig, og peger hellere på Sten Grytebust eller Mikkel Desler som begge gjorde det aldeles glimrende, trods det ikke altid var lige kønt fra medspillerne – Desler endda både som back og kant. En anden bemærkelsesværdig præstation, var den unge purk Jesper Thomsen som lugtede til lidt spilletid til sidst, og lavede 4 mål i 1(2) kampe. Formegentlig Beginners luck men stadig en klasse præstation. Helenius har også smittet lidt af på ham, og han er nu Fairly Sporting i stedet for Unambitious, hvilket trods alt er en minimal forbedring, men jeg håber stadig på at finde en god tutor på et tidspunkt, når økonomien tillader det.

Og når vi snakker om klubbens økonomi, så lavede vi et underskud på 3.425.670,- kroner, hvilket skyldes to store lån, hvor vi tilbagebetaler lige i underkanten af 23 millioner årligt de næste 4 år, men så kun 4.200.000,- derefter i yderligere 5 år. Underskuddet kom også efter et underskud på transferfronten på 3.250.000,- kroner, så hvis jeg kan holde lønudgifterne på samme niveau som i år, så er jeg ganske fortrøstningsfuld om at vi nok skal få det til at løbe rundt på kort sigt. Der er dog stadig det samlede underskud, som sluttede på -10,4 millioner, hvilket helt sikkert skal forbedres over de kommende år, så vi kan blive en sund forretning for Thorborg. Personligt er jeg dog ikke i tvivl om, at når jeg kan få sorteret noget af al dødvægten fra holdet, så vil økonomien også følge med.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #40: 13 Aug 2018, 11:37 »

Udemærket afslutning på sæsonen, slet ikke dumt.

Fedt med unge Thomsen lige laver nogle gode kasser, det er sgu lækkert arbejde af træneren Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #41: 14 Aug 2018, 11:17 »

Udemærket afslutning på sæsonen, slet ikke dumt.

Fedt med unge Thomsen lige laver nogle gode kasser, det er sgu lækkert arbejde af træneren Smiley
Jeg er også rigtig godt tilfreds, faktisk. Det var måske ikke en så farverig sæson som man kunne ønske, men det handlede også om at komme igennem, og så kunne bygge videre på klubben - Og det lover jeg kommer til at ske. Så forhåbentlig kommer der lidt mere krydderi på tilstedeværelsen næste sæson Smiley At Thomsen kvitterede med et hattrick mod Brøndby var heller ikke dårligt. Han ligner også pt. det største talent af de stykker der er kommet ind..
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #42: 15 Aug 2018, 11:06 »

En gang Odense, altid Odense #V2.7


Sikre afgange:
Jacob Buus
Alexander Molberg
Mathias Thrane
Rasmus Jönsson
Joan Simon Edmundsson
Mohammed Fellah

Ønskede afgange:
Thomas Mikkelsen
Marco Lund
Andre Rømer
Rasmus Festersen
AK Jacobsen

Transfer Emner:
Sten Grytebust
Ryan Johnson Laursen
Mikkel Desler
Nicklas Helenius
Tanker om den kommende sæson
Hvis vi starter rent transfermæssigt, så var det kun Jönsson og Edmundsson som var inde omkring førsteholdet, men jeg har valgt at lade begge spillere gå ved kontraktudløb (Edmundsson valgte det selv, men faldt i niveau så det generer mig ikke). Samlet set sparer de seks spillere mig 4.770.000,- lønkroner, som jeg bestemt tror på, kan gives bedre ud. Hvis vi kigger på ønskede afgange, så har hverken Mikkelsen, Lund eller Festersen fået nok spilletid, til at det kan betale sig at have dem og de er også begyndt at ytre ønske om at forlade klubben. Andre Rømer har jeg lovet at sælge, og så er der den altid besværlige AK, som igen i dette save, har skabt uro i truppen op til flere gange. Derudover topper han lønstigen med hans 2.350.000,- kroner årligt, og jeg så gerne, at lønkongen også var kongen på fodboldbanen. Selvom han steppede op, så var der store udsving, så hvis jeg kan slippe af med ham for en god pris, så ser jeg det som en positiv ting.
Sten Grytebust er som altid et transferemne og med kun ét år tilbage af en kontrakt han ikke vil forlænge, føler jeg det naturligt at lede efter en interesserede klub. Jeg har dog besluttet mig for, at prisen skal være 12.000.000,- eller højere før jeg takker ja, for ellers beholder jeg min sikre sidste skanse. Højresiden med Ryan og Desler har været en af sæsonens lyspunkter, og det har skabt interesse fra Rusland, England og Skotland. Det er ikke nogen jeg gerne ser forlade klubben, men er budene høje nok, så kan jeg overtales. Den hårdt kritiseret Helenius kan måske også være fortid. Han får dog chancen igen i klubben, men han høster også en høj løn, som jeg ikke helt kan vurdere om han retfærdiggøre. Jeg vil dog ikke bare sådan videre smide alle mine målscorer ud, så han får lov til at blive, medmindre der kommer et flot bud.
Som man nok kan fornemme, så kommer dette transfervindue til at stå i oprydningens tegn. Overskudslagret skal ud, og så leder jeg i stedet efter kvalitet som kan presse de nuværende profiler på holdet. Med den store angrebsrazzia planlægger jeg også at gå over til en 4-5-1 (Med en defensiv midtbane), for at undgå for mange nye angribere oppe foran. Nu kan jeg nøjes med én, maksimalt to nye i stedet for 3-4. Samtidig kan jeg blive styrket på midten af banen, hvor vi har været udsat mod rigtig mange af modstanderne, om spillede med tre centralt.

På indkøbsfronten kommer der også til at ske lidt. Udover en direkte erstatning for de eventuelle Transfer Emner så skal jeg på jagt efter 1-2 angribere, 1-2 midtbanespillere, en ny stærk venstreback, samt en mand mere til det centrale forsvar. Til det er jeg blevet tildelt 5.580.000,- kroner at købe ind for, samt 3.500.000,- at give i lønninger. Hvis jeg kan komme af med alle de ønskede spillere, så vil lønbudget dog åbne op for yderligere 6.500.000,- der kan bruges, så jeg er ganske fortrøstningsfuld når det kommer til det økonomiske aspekt omkring klubben.

Truppens nye ansigter skal selvfølgelig være i overensstemmelse med klubbens røde tråd, som jeg har prædiket om så mange gange før. I år har startopstillingen typisk været bestående af 10 danskere + Grytebust, og med afgange fra både Jönsson, Edmundsson og Fellah, så efterlader det os med bare én udlænding i truppen. Derfor er en udenlandsk profil eller to ikke udelukket, men der er stadig fokus på, at forstærke os med spillere som kender Superligaen. Profilerne uden dansk pas skal kunne sætte krydderi på tilstedeværelsen, ligesom vi husker Utaka, Djemba-Djemba og Onyszko (inden hans fadæser). Så jeg kigger stadig dansk og Superligask på transfermarked.

De egne talenter og egen avl er dog også i højsæde. JJT har fået massere af spilletid, men ikke helt udviklet sig godt nok. Greve og Eskesen slider med det på den unaturlige venstrekant, mens det kun er Desler som rigtig folder sig ud på højrekanten. Mads Frøkjær ser stadig spændende ud efter opholdet i Frem, ligesom mine Regens også skal spilles ind efterhånden som alderen kommer dertil. Thomsen har jo vist, det går meget godt.

Ambitionen den næste sæson er at genvinde en plads i slutspillet, og så se på hvordan turneringen har udartet sig indtil da. Danmark er rykket op på en 16. plads på koefficient ranglisten, så hvis FCK kan gøre det godt igen i år, så er der 5 pladser at spille om i 2019/2020, og så vil det være her, vi satser på at være med i kampen om Europa League. Ellers handler det om at fortsætte udviklingen i klubben. Flere trænere har ikke fået forlænget deres kontrakter, så jeg håber på at kunne opgradere på dette punkt og forbedre forholdene en smule, da Thorborg er tilbageholdende med at forbedre faciliteterne. Men det er der intet nyt i..
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #43: 17 Aug 2018, 09:48 »

En gang Odense, altid Odense #V2.8


Superligastart 22/07-2018
Jeg havde et ønske om at få fuldendt truppen inden sæsonen startede, men jeg må sande, at jeg ved sæsonstart ikke har truppen helt på plads endnu, selvom den seneste uge har hjulpet gevaldigt på truppens udseende. Der er stadig nogle huller der skal lappes og nogle pladser der skal skabes konkurrence om, men der er også stadig mere end 40 dage tilbage af transfervinduet. Det har dog været en travl måned – Væsentlig mere travl end hvad jeg oprindeligt ønskede – men når jeg ser på materialet i truppen, så er jeg nogenlunde tilfreds med de kort jeg har på hånden. Men de sidste søm skal lige slås i, inden jeg vil blåstemple sommeren.
Det er lykkes mig at få solgt to spillere fra ønskede afgange, hvilket er ganske fint. Festersen og Mikkelsen vækker dog ikke den store interesse qua deres alder og løntrin og er derfor svære at komme af med. Prisen på Marco Lund var ikke den afgørende, men jeg er til gengæld glad for han kom til Vejle, som måske kan få hans udvikling i gang igen. Rømer var også et fint salg, og i og med han bare var i overskud, så er 2.000.000,- et udmærket beløb for os. Lech Poznan var både interesseret i Helenius og AK, men valgte at gå med Helenius til en stærk pris. 9.000.000,- og potentielt yderligere 2.000.000,- var mange penge på Fyn, så jeg følte mig nødsaget til at takke ja. Det rykkede samtidig AK væk fra ønsket afgang om end jeg stadig er villig til at lade ham gå, mod et større bud. Lige nu får han dog chancen på spidsen – En chance som han i den grad skal gribe!

Buddet på Mikkel Desler var tæt på 3 gange så højt som i vinters, og jeg besluttede at give en klubmand chancen i udlandet. Hans alsidighed bliver i den grad savnet, da han kunne dække både back og kant, men når priserne når op omkring 10.000.000,- (Ca. 10 % af vores omsætning sidste år), så begynder det at være svært at hoppe fra. Også Ryan Johnson landede til en god pris i Rusland, og da hans erstatning allerede var på plads, så var det forholdsvis smertefrit at sige farvel efter halvanden sæson.

Overall har vi på nuværende tidspunkt sikret os små 15.000.000,- kontant, med yderligere 12.000.000 over de kommende to år. For slet ikke at tale om bonusserne, der potentielt kan løbe op i nærheden af 6.000.000,-. Alt andet lige forventer jeg ikke flere salg, udover omtalte Festersen og Mikkelsen. Der skal lande nogle store bud på Grytebust og AK, før jeg overvejer flere salg, for klubben har allerede været hårdt ramt. De 8.000.000,- Lyon bød på nordmanden blev prompte afvist, og jeg holder fast i min første vurdering på 12.000.000,- eller mere.
Når nogen forlader, skal der typisk nogle nye ind. Jens Martin Gammelby blev allerede tidligt sikret fra nedrykkede Silkeborg, og han åbnede for muligheden om at lade Ryan Laursen gå – Med en fortjeneste på mere end 4.000.000,-. 1. juli kom holdets hidtil eneste udlændinge til, da finske Moshtagh Yaghoubi kom til fra HJK – En aftale der allerede tidligt blev sat i stand. Med systemskiftet til 4-5-1 skulle der mere end fire midtbanespillere til, og Mosha (Som det er lidt nemmere at kalde ham) bringer kreativitet til midtbanen i større grad, end hvad Casper Nielsen og JJT hidtil har gjort, og finnen har noget af den X-Faktor jeg efterlyste. Han scorede 7.13 i snit i 2017-sæsonen for HJK og kommer samtidig med international erfaring fra Europa League – Og så har han trods sine 23 år allerede spillet 158 fodboldkampe fordelt over Skandinavien og Østeuropa. Samtidig er finsk fodbold ikke så forfærdelig eksotisk i forhold til dansk, og især Brøndby har gode erfaringer med finner, så jeg tror på, at den kære Jesper Hansen er nogenlunde rolig ved købet.

Efter købet af Mosha gik der næsten to uger med afgange, hvor jeg for alvor nåede at blive bekymret for transfervinduet. Men den 13/7 landede jeg en stærk lejeaftale med klubbens tidligere forsvars-krumtap, Daniel Høegh, som kommer tilbage til Ådalen på en etårig lejeaftale. Det skaber pludselig meget større konkurrence om pladserne bagi, hvilket jeg i den grad har savnet. Daniel var en fast del af Heerenveen’s hold helt frem til marts måned i år, hvilket 17(5) kampe også vidner om. Et gennemsnit på 6.93 i Eredivisie er bestemt noget jeg kan bruge her i Superligaen og kampen for Top 6. En anden dansker der vender hjem er Anders Lindegaard, som trods sin fremskredne alder stadig har et fint niveau. Han var udset som den perfekt tutor for Oliver Christensen, så antiklimakset var stort, da han ikke ønskede at arbejde sammen med ham. Om ikke andet, så har jeg da sikret mig en erfaren reservekeeper for Grytebust uanset hvad der måtte ske med nordmanden.

Torsdag d. 19 – 3 dage før premieren - blev yderligere to aftaler landet, da Frederik Møller og Janus Drachmann kom til klubben. Barret var klubbens eneste venstreback, og han havde haft store formdyk i løbet af sæsonen, hvor jeg desværre ikke havde andet valg, end at lade ham spille. Frederik Møller sikrer konkurrence og bredde på pladsen. Sidste år blev det til 20 superligakampe så erfaringen og niveauet er der, for den 25-årige dansker. Janus Drachmann var først ved at komme til klubben på en fordelagtig lejeaftale, men i sidste øjeblik kom Heracles på banen, og så måtte jeg i stedet åbne pengepungen helt. Janus giver muligheden for at spille med en rigtig midtbaneslider på midten, som kan være essentielt mod de større hold, hvor vi bliver straffet, hvis midtbanen bliver for kreativ. Derfor er jeg rigtig glad for at få en anderledes type til holdet.

Samlet set har jeg handlet for små 8.000.000,- kroner, mens diverse afdrag løber op i ligegodt 5.000.000,- med bonusser til en værdi af 1.700.000,-. Det udgør mindre end 50 % af hvad jeg har modtaget dette transfervindue, hvilket er yderst tilfredsstillende, især for økonomiafdelingen.
Transfervinduet er dog ikke slut. Jeg mangler stadig to spillere for at gøre truppen komplet. En angriber til at konkurrere med AK (Unge Jesper Thomsen bliver tredjevalg og ovenpå hans debut, får han også lov til at få chancen i år). Derudover så jeg gerne en Desler-type som kan dække både højreback og højrewing, hvor vi er noget svagt besat. DAP kan dog dække backen, mens Greve også kan spille wing, så vi er ikke helt på herrens mark, men jeg vil rigtig gerne have en større sikkerhed med ind til sæsonen. Problemet består dog i, at banken er ved at være tom – Kun 2.930.000,- er der tilbage at handle for, mens lønbudgettet er 1.300.000,- fra at ramme sidste års niveau. Der skal tænkes kreativt, hvis det skal gå op.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #44: 17 Aug 2018, 13:57 »

Fede updates Smiley

Nogle gode handler du har fået lavet, og fedt du holder fast i din tråd du har sat dig Smiley

Glæder mig til sæsonen! Tror på bronze!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010