home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 592 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  En gang Odense, altid Odense V2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: En gang Odense, altid Odense V2  (Læst 48437 gange)
Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #15: 02 Aug 2018, 16:16 »

Kan godt nikke genkendende til dine problemer, vil dog sige at jeg oftere scorer på dine eksempler med forsvarsspilleren nærmest bare giver angriberen bolden som spiller den ind centralt til en uopdækket angriber.

Det med den lange bold er helt sikkert også et problem, igen tror jeg at jeg oftere scorer end indkassere på det. Men i mit nuværende spil er jeg ubesejret i ligaen i 30 kampe. Men man får det næsten dårligt når man ser en dyb bold og forsvarsspilleren bare står fladt på fødderne og ser på angriberen løbe i dybden.

Kan sagtens forstå din frustration, men håber da at du kan finde glæden i et nyt spil og komme med en ny spændende blog Smiley
Logged


Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #16: 02 Aug 2018, 22:07 »

Jeg synes også at jeg har set lignende, hvor ens egen spiller (og for den sags skyld også modstanderens spiller) smider bolden på tværs, når de f.eks. står ned i hjørnet. Her afleverer de så ind til en spiller inde i eget felt (eller bliver tacklet nede i hjørnet) og modstanderen er bare klar til at score. Det sker i begge ender. Håber da at de har set problemet og fikser det i 2019...
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #17: 03 Aug 2018, 19:07 »

Jeg kan godt forstå frustrationen. Nu med hensyn til baglinjen og den høje defensive linje, så tror jeg ikke, at du skal lægge for meget i illustrationen fra TI-screenen.

Nu har du valgt en taktik, hvor du ønsker at close down more. Det gør, at dine spillere vil forsøge at vinde bolden tilbage og være mere boldfikserede. Det kan dog have den effekt, at dine spillere ikke lukker de nødvendige rum/stiller sig i zonerne.

Samtidig vil din kæde være nødt til at gå højere op, når dit hold går i pres for at undgå, at der skabes rum i mellem dine kæder, som din modstander vil kunne udnytte. Men så skabes der selvfølgelig bagrum, som ikke er specielt ideelt, når man har langsomme KEP i midterforsvaret.

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #18: 03 Aug 2018, 19:35 »

Jeg kan godt forstå frustrationen. Nu med hensyn til baglinjen og den høje defensive linje, så tror jeg ikke, at du skal lægge for meget i illustrationen fra TI-screenen.

Nu har du valgt en taktik, hvor du ønsker at close down more. Det gør, at dine spillere vil forsøge at vinde bolden tilbage og være mere boldfikserede. Det kan dog have den effekt, at dine spillere ikke lukker de nødvendige rum/stiller sig i zonerne.

Samtidig vil din kæde være nødt til at gå højere op, når dit hold går i pres for at undgå, at der skabes rum i mellem dine kæder, som din modstander vil kunne udnytte. Men så skabes der selvfølgelig bagrum, som ikke er specielt ideelt, når man har langsomme KEP i midterforsvaret.
Hmm.. Jeg er ikke helt enig, men det falder nok tilbage på min fortolkning af indstillingerne kontra hvad spillet reelt reagerer på. Hvis jeg nu vælger en deep eller deeper defence line sammen med close more down, så er min fortolkning helt klart, at man er tilfreds med at modstanderen har bolden i forsvaret, men ligeså snart de når et bestemt punkt på banen, så presser man. Spiller de bolden baglæns, så organiserer man sig igen og gør klar til at de spiller bolden ind i zonen igen. Meget lig det man så eksempelvis Iran gøre under VM, hvor de ofte havde 11 mand bag bolden indtil deres sidste 1/3 ca. Men det kan sagtens være mig der forveksler Defence Line med preslinje..

Jeg synes dog stadig at spillerne står højt og forkert taget standard indstillingen i betragtning. De to centrale forsvarsspillere har maksimalt rykket sig 1-2 meter baglæns, på trods af bolden er blevet sparket en halv banelængde ligesom at sideforskydningen heller ikke er helt god (Men det har jeg aldrig lykkes med i FM). Begge centrale forsvare var desuden ikke sat til Pres Mere. Ligeledes var de to centrale på midten sat til at holde positionen, hvilket i mit meget struktureret hoved skaber en zone, hvor bolden skal presses, og en zone hvor vi skal organisere os igen - Uden at det er decideret zoneopdækning, men mere beslutningen om Hvis jeg presser manden nu efterlader jeg et stort hul foran forsvaret - Er det en god ide? Måske det er hele mentaliteten i taktikken, som skulle have været mere struktureret fremfor flexible? Who knows..

Min erfaring med dybere forsvarslinjer er dog, at der netop opstår et stort tomrum, fordi midtbanen hjælper til i angrebet, og så har ekstrem meget plads at dække når bolden tabes. Men netop OB skal have en lav linje, som du selv siger med KEP.. Men der er vel ikke andet for end at lege lidt med indstillingerne i et nyt save Smiley

Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #19: 03 Aug 2018, 19:59 »

Hmm.. Jeg er ikke helt enig, men det falder nok tilbage på min fortolkning af indstillingerne kontra hvad spillet reelt reagerer på. Hvis jeg nu vælger en deep eller deeper defence line sammen med close more down, så er min fortolkning helt klart, at man er tilfreds med at modstanderen har bolden i forsvaret, men ligeså snart de når et bestemt punkt på banen, så presser man. Spiller de bolden baglæns, så organiserer man sig igen og gør klar til at de spiller bolden ind i zonen igen. Meget lig det man så eksempelvis Iran gøre under VM, hvor de ofte havde 11 mand bag bolden indtil deres sidste 1/3 ca. Men det kan sagtens være mig der forveksler Defence Line med preslinje..

Jeg synes dog stadig at spillerne står højt og forkert taget standard indstillingen i betragtning. De to centrale forsvarsspillere har maksimalt rykket sig 1-2 meter baglæns, på trods af bolden er blevet sparket en halv banelængde ligesom at sideforskydningen heller ikke er helt god (Men det har jeg aldrig lykkes med i FM). Begge centrale forsvare var desuden ikke sat til Pres Mere. Ligeledes var de to centrale på midten sat til at holde positionen, hvilket i mit meget struktureret hoved skaber en zone, hvor bolden skal presses, og en zone hvor vi skal organisere os igen - Uden at det er decideret zoneopdækning, men mere beslutningen om Hvis jeg presser manden nu efterlader jeg et stort hul foran forsvaret - Er det en god ide? Måske det er hele mentaliteten i taktikken, som skulle have været mere struktureret fremfor flexible? Who knows..

Min erfaring med dybere forsvarslinjer er dog, at der netop opstår et stort tomrum, fordi midtbanen hjælper til i angrebet, og så har ekstrem meget plads at dække når bolden tabes. Men netop OB skal have en lav linje, som du selv siger med KEP.. Men der er vel ikke andet for end at lege lidt med indstillingerne i et nyt save Smiley



I så fald læser vi instruktionerne forskelligt.

I mine øjne, så gør close down more funktionen, at dit hold vil søge at erobre bolden tilbage ret hurtigt - og derfor ikke nødvendigvis vil søge en zone.

Du nævner Iran, som eksempel. I mine øjne benytter de mere "close down sometimes" eller "close down less", netop fordi holdet prioriterer - særligt ved sidstnævnte instruktion -  at komme tilbage og stå i zone, før de går i pres, mens man særlig ved "close down more" vil gå i pres næsten med det samme.

Close down more funktionen vil i mine øjne automatisk betyde, at holdet står højere på banen for at lukke tidligere omtalte mellemrum.

I mit eget nyopstartede OB-save spiller jeg også med "normal forsvarslinje" og "close down sometimes", og jeg synes ikke, at jeg oplever at give de samme bagrum, som du beskriver. Netop fordi, at hele holdet oftere falder tilbage i zoner, fremfor at gå i pres med det samme - og dermed ikke nødvendiggør at skulle lukke mellemrummene i mellem kæderne.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #20: 03 Aug 2018, 20:18 »

I så fald læser vi instruktionerne forskelligt.

I mine øjne, så gør close down more funktionen, at dit hold vil søge at erobre bolden tilbage ret hurtigt - og derfor ikke nødvendigvis vil søge en zone.

Du nævner Iran, som eksempel. I mine øjne benytter de mere "close down sometimes" eller "close down less", netop fordi holdet prioriterer - særligt ved sidstnævnte instruktion -  at komme tilbage og stå i zone, før de går i pres, mens man særlig ved "close down more" vil gå i pres næsten med det samme.

Close down more funktionen vil i mine øjne automatisk betyde, at holdet står højere på banen for at lukke tidligere omtalte mellemrum.

I mit eget nyopstartede OB-save spiller jeg også med "normal forsvarslinje" og "close down sometimes", og jeg synes ikke, at jeg oplever at give de samme bagrum, som du beskriver. Netop fordi, at hele holdet oftere falder tilbage i zoner, fremfor at gå i pres med det samme - og dermed ikke nødvendiggør at skulle lukke mellemrummene i mellem kæderne.
Det kommer nok også an på, hvilken indstilling der tæller først tænker jeg. Hvis vi forestiller os, at man vælger den dybeste forsvarsslinje og den højeste pres. Der er jo milevidt forskel på, om man stiller sig tilbage, komprimerer de rum der er at spille på, og så går i gang med at presse, eller om man presser med det samme (hvilket ligesom fjerner idéen med en dyb forsvarslinje). Og min fortolkning er helt klart den første (Heraf Iran eksemplet med at komme ned og stå organiseret inden man fokuserer på at presse bolden), men meget tyder efterhånden på at FM tolker det anderledes end mig.

Jeg havde også Standard forsvarslinje, men så Close more down (Altså nummer 4/5) og hullerne mellem forsvar og midtbane var ikke problemet - Det oplever jeg kun, hvis jeg vælger en af de dybere forsvarslinjer. Så på det punkt er vi enige. Men meget tyder til gengæld på, at Close More down "ophæver" forsvarslinjen i forsøget på at erobre bolden fremfor at håndhæve forsvarslinjen og så jage bolden. - Og med det i mente, så giver det også bedre mening, at spillerne står for langt fremme.
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #21: 03 Aug 2018, 23:12 »

Det kommer nok også an på, hvilken indstilling der tæller først tænker jeg. Hvis vi forestiller os, at man vælger den dybeste forsvarsslinje og den højeste pres. Der er jo milevidt forskel på, om man stiller sig tilbage, komprimerer de rum der er at spille på, og så går i gang med at presse, eller om man presser med det samme (hvilket ligesom fjerner idéen med en dyb forsvarslinje). Og min fortolkning er helt klart den første (Heraf Iran eksemplet med at komme ned og stå organiseret inden man fokuserer på at presse bolden), men meget tyder efterhånden på at FM tolker det anderledes end mig.

Jeg havde også Standard forsvarslinje, men så Close more down (Altså nummer 4/5) og hullerne mellem forsvar og midtbane var ikke problemet - Det oplever jeg kun, hvis jeg vælger en af de dybere forsvarslinjer. Så på det punkt er vi enige. Men meget tyder til gengæld på, at Close More down "ophæver" forsvarslinjen i forsøget på at erobre bolden fremfor at håndhæve forsvarslinjen og så jage bolden. - Og med det i mente, så giver det også bedre mening, at spillerne står for langt fremme.

Har læst lidt med og idet jeg gerne spiller med the "close down mutch more eller kun more" har jeg fundet ud af at det nogle gange er nødvendigt at sætte dine forsvarsspillere til close down less eller mutch less for at sikre at de holder en forsvars linje, så de ikke render rundt og jagter bolden og efterlader huller i forsvaret bag dem.

det fungere super godt for mig, noget som også kan gøre det nemmere med pressspil er tight marking.
Logged


Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #22: 04 Aug 2018, 10:07 »

Selvom jeg bruger egne taktikker, har jeg set lidt videoer for inspiration. Og der har jeg også set mange sætte deres hold til at presse mere, mens deres backs presser mindre og cb's presser meget mindre. Dette skulle skabe en mere struktureret baglinje, samtidig med at midtbanen og angriberne laver presspil.
Logged


Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #23: 04 Aug 2018, 18:11 »

Har læst lidt med og idet jeg gerne spiller med the "close down mutch more eller kun more" har jeg fundet ud af at det nogle gange er nødvendigt at sætte dine forsvarsspillere til close down less eller mutch less for at sikre at de holder en forsvars linje, så de ikke render rundt og jagter bolden og efterlader huller i forsvaret bag dem.

det fungere super godt for mig, noget som også kan gøre det nemmere med pressspil er tight marking.

Mangler en like-button. Det har jeg nemlig også gjort i tidligere saves. I dette OB-save kan jeg dog godt lide at have en mere afventende spillestil. Wink
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #24: 07 Aug 2018, 11:23 »

En gang Odense, altid Odense #V2.1

Vi prøver igen
Tilgangen til savegamet er den samme. Klubbens røde tråd skal synliggøres og efterfølges og resultaterne skal komme herefter. Første forsøg mislykkes, men om ikke andet går jeg ind til dette save velvidende, at jeg formegentlig ikke kan gøre det dårligere end Jakob Michelsen.

Den taktiske tilgang ændrer sig en smule, om end jeg holder fast i de få ting der fungerede. 4-4-2 bliver udgangspunktet, men stadig med Greve som en Inwerted Wing – En rolle han fungerede godt i, selvom resten af holdet svigtede ham. Igen er der fokus på en defensiv orienteret 6’er i venstre side, med en mere kreativ 8’er til højre for ham, samt Desler/Kløve som kantspiller igen. Med rod i diskussionen om Close More Down, så starter jeg som udgangspunkt helt uden indstillinger, for at se hvordan tingene spiller sig ud. Jeg er væsentlig mindre striks i hvordan jeg gerne vil spille (Om end lange bolde stadig er bandlyst), og i stedet lade spillet gå sin gang og agere ud fra dette. 4-0 og 0-1 mod Nørresundby og Köln er også fine resultater, mens reserverne spillede 1-1 med Nykøbing i indledningen, så som altid svingende resultater i optakten.


Jeg har kastet mig ud i et mere aggressivt første transfervindue, og forsøgt at lappe nogle af de huller, jeg mener vi lider under. Søren Reese (Viborg) og Daniel A. Pedersen (AGF) er begge blevet tilknyttet inden sæsonstart, begge for 1.100.000,- + samme pris over de næste tre år. Reese er tiltænkt en startplads, mens Daniel skal kæmpe med Rømer om pladsen som 6’er. Ud er gået Joao Pereira for 465.000,- og selvom Reese var dyrere, så sparer jeg godt 300.000,- i lønkroner årligt. Desuden er Nana Welbeck ved at blive sendt til Norge for en lille million, hvilket skaber den nødvendige plads økonomisk til DAP. Thrane skal også udlejes/sælges, mens jeg beholder Jönsson og Edmundsson i truppen. Med disse handler, er jeg også kun halvanden spiller fra at være dækket ind på alle positioner med minimum to mand. Begge handler passer desuden perfekt ind i Jesper Hansens strategi med Superligaerfaring og rødbedefarvet pas, så den røde linje bliver fulgt, mens jeg forsøger at udvikle på Julius Eskesen, Jens Jakob Thomasen og Mathias Greve som egen avl. Også Mads Frøkjær på U19-holdet ser spændende ud, og indtil Youth Intake, er han manden jeg vil forsøge at bygge på.


Trupperne - Som dog ikke er så statisk bygget op som illustreret:
S. Grytebust – R. Johnson, KEP, S. Reese, J. Laursen – M. Desler, JJT, A. Rømer, M. Greve – N. Helenius, AK
O. Christensen – R. Johnson, M. Lund, J. Tverskov, J. Laursen – T. Kløve, C. Nielsen, DAP, J. Eskesen – R. Jönsson, J. Edmundsson 
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #25: 07 Aug 2018, 20:44 »

Spændende. Jeg ser frem til at læse videre.
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang sur, altid sur
« Svar #26: 08 Aug 2018, 10:07 »

Med rod i diskussionen om Close More Down, så starter jeg som udgangspunkt helt uden indstillinger, for at se hvordan tingene spiller sig ud.

Godt valg. Jeg benytter aldrig selv den indstilling, fordi jeg syntes den bare ødelægger mere end den gavner. Der hvor jeg har sat noget er at jeg vil ikke have modstanderens målmand til at spille kort, og derefter stiller jeg pres indstillingerne for den enkelte spiller. Det har jeg faktisk rigtig gode erfaringer med - specielt i mit Benevento og Spurs save,
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #27: 08 Aug 2018, 21:33 »

Spændende. Jeg ser frem til at læse videre.
Det lyder godt Thumbs Up
Godt valg. Jeg benytter aldrig selv den indstilling, fordi jeg syntes den bare ødelægger mere end den gavner. Der hvor jeg har sat noget er at jeg vil ikke have modstanderens målmand til at spille kort, og derefter stiller jeg pres indstillingerne for den enkelte spiller. Det har jeg faktisk rigtig gode erfaringer med - specielt i mit Benevento og Spurs save,
Det er først her i 2018-versionen jeg har haft vanskeligheder med at få den til at fungere. Jeg kan godt se hvorfor, når jeg analyserer på målene, men jeg ikke til gengæld ikke gennemskue, hvorfor problemerne først opstår nu.. Men om ikke andet, er jeg blevet så meget klogere. Jeg har også kigget lidt på de individuelle presindstillinger, men her i starten starter jeg helt uden og bygger så op derfra.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #28: 09 Aug 2018, 10:19 »

En gang Odense, altid Odense #V2.2


Kampe:
1-2, FCN
2-0, Helsingør
3-1, AC Horsens
0-0, AaB
0-1, AGF
2-0, FCM
3-1, SønderjyskE
1-0, VSK Aarhus (Pokal)
Klar til efteråret
Jeg skrev det præcis samme sidste gang, og den korte landsholdspause blev starten på enden af mit første forsøg. Denne gang er jeg to point skarpere, men midterfeltet i Superligaen er igen ligeså tæt så der er ikke noget der forhindrer samme kollaps. Det skulle dog lige være en lang mere stabil taktik, som ikke er offer for de samme lange bolde, efter jeg har fået styr på højden og sammenhængen i kæderne. Bevares, det er ikke perfekt, men det bliver det nok heller aldrig. En anden positiv fortælling er mine angribere, som har lavet 10 af 11 Superligamål, hvilket allerede er mere end sidste save. Men alt skal ikke være en dans på røde roser, og mod SønderjyskE oplevede jeg at 4 ud af 5 (Jönsson, AK, Helenius og Festersen) angribere var eller blev skadet. Nuvel, Edmundsson lavede hattrick og sikrede os sejren, men det er stadig lige i overkanten synes jeg. Om ikke andet, så er flere af dem klar igen efter landsholdspausen imod topholdet Brøndby.

På transferfronten skete der lidt. Jeg fik sendt Mathias Thrane til Nykøbing, som betaler 90 % af hans lønninger. Dermed koster Thrane mig kun 35.000,- resten af sæsonen, inden han forlader holdet ved udgangen af sæsonen. En anden mand der desværre også forlader holdet er Edmundsson, men det var tæt på at ske allerede nu. Antalyaspor lagde et flot bud for en spiller med kun ét år tilbage af kontrakten, men taget færingens 4 mål i 1(2) Superligakampe i betragtning, plus de mange skader i angrebet, så så jeg mig nødsaget til at sige nej. Søren Reese har som ny indkøb gjort det glimrende i midterforsvaret ved siden af KEP. Han har for længst erobret en stamplads, mens klubbens anden tilgang denne sommer DAP kæmper mere med det. Det er ikke fordi Rømer spiller fremragende, men fordi de begge to har det svært som skraldespand på midten, mens spillet heller ikke er gavmild med karaktererne.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #29: 09 Aug 2018, 14:08 »

Det går sgu da godt denne gang, fedt!

Jeg havde nok valgt at sælge Edmunsson, men det er jo dit valg Smiley Dine angribere bliver jo snart klar, og indtil kunne du give en ung chancen - Plus landshold og vinterpause lige om hjørnet!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010