home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 254 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Omklædningrummet
| | |-+  Hvad er snyd i FM?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hvad er snyd i FM?  (Læst 5306 gange)
Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Hvad er snyd i FM?
« : 14 Dec 2017, 21:16 »

Inspireret af et andet spil jeg spiller, og det tilhørende forum, tænkte jeg at jeg ville stille et spørgsmål der nok deler vandene:
Hvad er snyd i FM?

Er det snyd hvis man ændrer noget i editoreren? Er det snyd hvis man gemmer inden en kamp og spiller den om hvis man ikke får det ønskede resultat? Er det snyd at bruge In-Game Editor? Og jeg kunne fortsætte...

Personligt har jeg brugt editoren til at fjerne Brexit, og mener ikke selv at det er snyd. Editoren følger jo gratis med og giver dig muligheden for at ændre på ting og sager, så derfor er det ikke snyd i min bog. Min personlige holdning er egentlig, at så længe det ikke foregår i et multiplayer eller online spil, så er der vel ikke noget der kan kaldes snyd? Alt man laver om på, er jo for at forbedre sin egen oplevelse af spillet, og når der ikke er andre involveret, er det vel ikke snyd?

Men hvad mener i?  Smiley
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #1: 14 Dec 2017, 22:01 »

Min personlige holdning:

ALT hvad der giver dig en fordel, ændre på udfald af spillet (save reload) - Ser jeg som snyd. Forskellen på singleplayer og multiplayer hvem du snyder.
Den med at editoren med følger at det derfor er "Helt i orden", kan jeg ikke følge, det er et værktøj til at åbne for spillets muligheder (ligaer, nationer, klubber) ikke at Ronaldo og Messi spiller i Nibe IF.
Hvis man alligevel vil snyde og vinde hver kamp og lave Nibe IF til et stjernepræget hold uden at arbejde for det - hvorfor så ikke spare de 300 kroner spillet koster, og så bare lukke øjnene og forestille sig det ? arbejdsmængden er mindre og koster intet Smiley

Desuden er dette emne ret tit op og vende Opstemt så hvis det er kan du kigge i tidligere versioners debat Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #2: 14 Dec 2017, 22:04 »

I så fald er det vel også snyd at tilføje ligaer via editoren? Det har du vel selv gjort?
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #3: 14 Dec 2017, 22:05 »

I så fald er det vel også snyd at tilføje ligaer via editoren? Det har du vel selv gjort?

Kan ikke se det giver mig en fordel ? Smiley og hvor beskriver jeg at tilføjelser af spillet er snyd ?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #4: 14 Dec 2017, 22:10 »

Det var vist mig der læste forkert Smiley
Men hvis jeg vil "snyde" mig selv, er det vel også okay eftersom jeg spiller det alene?
Kan dog ikke på nogen måde se at det er at snyde mig selv.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #5: 14 Dec 2017, 22:11 »

Det var vist mig der læste forkert Smiley
Men hvis jeg vil "snyde" mig selv, er det vel også okay eftersom jeg spiller det alene?
Kan dog ikke på nogen måde se at det er at snyde mig selv.

Du kan gøre præcis hvad der passer dig Smiley - Men i min optik er det snyd og du snyder kun dig selv Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #6: 14 Dec 2017, 22:14 »

Undrer mig bestemt ikke at vi var uenige Wink
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #7: 14 Dec 2017, 22:33 »

Hvad med at fjerne maskering af spilleregenskaber? Efter hvad jeg tror var en fejl i betaen, der gjorde at man nærmest ikke kendte stats på nogle spillere, valgte jeg at køre uden, og har nu kørt uden lige siden. Det gør ærligt talt spillet væsentligt lettere, da man kan søge spillere gennem filtre langt nemmere.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #8: 14 Dec 2017, 22:37 »

Det lyder som noget Nodiem ville kalde snyd, eftersom du snyder dig selv ved at kende samtlige spilleres egenskaber, istedet for at spejde dig frem til dem Wink
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #9: 14 Dec 2017, 22:37 »

Jeg synes som Nodiem at der er flere ting som du - Nephilim - nævner som ting du ikke forbinder med snyd, som bestemt er det,, men som det også nævnes er det sig selv man snyder. Dog synes jeg det er vigtigt at påpege at sker det i saves, som man deler på denne side, er det VIGTIGT at nævne det, så man kan fravælge om man gider læse om det - personligt er det et absolut NO GO for mig, og jeg har ingen interesse i at se et hold fra den svenske 4. division vinde CL, hvis der er snyd involveret på nogen måde. Og hvis man gør nogle af de ting som virker som snyd - så ER det snyd, og dem der gør det, ved det helt sikkert også når de gør det.

Jeg gjorde det selv da jeg var yngre og uerfaren, men er vokset fra det i takt med brugen af FMFreaks, og lignende sider, samt det faktum at jeg selv skulle betale for morskaben - så var det ikke så sjovt at bruge penge på det, hvis jeg alligevel bare snød.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #10: 14 Dec 2017, 22:38 »

At fjerne maskeringer er også en form for snyd - ja - hvis du deler dit save med andre, hvad enten du spiller med andre eller blot fortæller det her på siden.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #11: 14 Dec 2017, 22:48 »

Jeg er helt enig i at det skal fortælles som noget af det første, hvis man deler et save eller lign. her på siden. Fx "Jeg har fjernet Brexit fra spillet" ville jo være godt at vide for dem der gerne vil spille med Brexit osv. Jeg synes skam også det er snyd at "save - reloaded" hvis man ikke lige får et ønsket resultat, men jeg synes stadig ikke det er snyd hvis det er noget man har gjort via editoren, da den følger gratis med og giver dig muligheden for at gøre det.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #12: 14 Dec 2017, 23:07 »

Din bil kan også kører over 130 ? Så er det vel ikke snyd(ulovligt) at køre 160?
Føler lidt det er samme logik Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #13: 14 Dec 2017, 23:24 »

Jeg har ikke en bil Tunge
Ej, jeg kan virkelig ikke se det er samme logik.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er snyd i FM?
« Svar #14: 14 Dec 2017, 23:29 »

At fjerne noget, der er implementeret i spillet af en grund, føler jeg også er en slags "snyd". Ligeledes er det at fjerne spillermaskering.

Jeg er som crewmedlem nok en smule farvet, men vi påpeger jo hver gang i f. eks. challenges, at al brug af editor betragtes som snyd. Det føler jeg også gælder i hvert fald i mine egne saves. Glæden ved spillet forsvinder for mig personligt, hvis jeg føler, at jeg har udelukket noget for at gøre det lettere for mig selv.

Derudover synes jeg også, at taktikker downloaded på internettet er en form for snyd, da man ikke udfordrer sine egne evner i FM - tværtimod. Taktikskaber-delen er også min favoritside i FM, så der bruger jeg altid megen tid.

Når alt dette er sagt, skal det fuldkommen være op til den enkelte, hvordan man spiller spillet. Kan man lide at skærpe sværhedsgraden, så skal man gøre det Smiley 
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010