home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 290 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide  (Læst 30653 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #15: 13 Dec 2017, 22:33 »

IOTA, er det ikke også noget med, at den kan håndtere mange flere transaktioner pr. sekund, end bitcoin f.eks.?

Og hvad er dit syn på ETH? Har fuldt den i længere tid, og havde nogle inden jeg vekslede dem til Bitcoin og høstede lidt af den store gevinst der var - men kan se at den de seneste dage også er gået rimelig amok.


Har selv investeret i dem, men det kommer sig af de i min optik er en opgradering af Bitcoins technology, men tror mere på ETH i det lange løb. Når bitcoin rammer de 21 millioner dumber markedet tror jeg - plus der er jo mange bitcoins som ikke længere er på markedet.

Kan anbefale coinmarketcap.com til at se diverse kurser, med live opdatering. mycrypto.dk er også en fin side, at læse om diverse ting. Og inden I får investeret alt for meget, så tjek lige op på sikkerheden på diverse wallets, om det er online, software, hardware eller paper - der er stor forskel på sikkerheden, og det vil være træls hvis ikke man fik investeret i en Ledger Nano S, f.eks. for et symbolsk beløb, hvis man alligevel investerer 20.000 kr.

Du har helt ret, det er altid godt at søge sin egen og megen information, og så have i mente at INGEN reelt ved hvad der sker, eller dynamikkerne Smiley Coinmarketcap benytter jeg selv og hente megen af min info på www.Invezz.com/news/crypto samt Forbes.


Til historien omkring bitcoins, så var jeg tæt på at købe den tilbage i 2010, til en værdi af 0,08$ pr. bitcoin, for en 50'er. Det lykkedes aldrig, da jeg ikke kunne finde ud af systemet dengang med wallet. Havde så en nordmand som ven, som lykkedes med at købe for 50 NKR, som så solgte i midt 2013 til omkring 100$ stykket - han har sgu nydt godt af det...

Jeg har faktisk en anelse om jeg stadig har mine Coins fra 2010 liggende på en gammel harddisk, men den har været formatteret så tror desværre de er gået tabt Smiley



Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #16: 14 Dec 2017, 19:51 »

Pkt. 1 - Ser også nærmere ETH som vinderen på den lange bane, hvis cryptovaluta forbliver. Og ja, kan ikke huske antallet, men mon ikke det er omkring 50 procent af alle bitcoins som er fastfrosset diverse steder, enten pga. harddiske der er formateret eller passwords glemt.

Pkt. 2 - Invezz vil jeg tilføje til bookmarks, tak!

Pkt. 3 - Der er meget, som kan reddes fra en gammel harddisk som har været formateret, medmindre den er formateret med 0- og 1-taller. Så det er bare at komme igang Wink

Og kan se, at Ripple har taget en vanvittig stigning de seneste 24 timer - næsten 100 procent! Tillykke, uanset hvor stor eller lille sjat penge du har i dem!
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #17: 14 Dec 2017, 20:03 »

Angående punkt 3 så får jeg den hjem i weekenden fra mine forældre, så vil jeg prøve at finde dem frem Opstemt

Angående Ripples så tak, købte i midten af April, så er gået fra en 0.03$ pris til 0.83 $ så har været heldig på den lange bane Opstemt men sælger halvdelen ved 1$   så har det været en stigning på 3200-ish % Smiley meget tilfredsstillende Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #18: 14 Dec 2017, 20:10 »

I forhold til IOTA er der har lidt info http://invezz.com/news/crypto/28646-IOTA-price-moves-lower-as-IOTA-Foundation-clarifies-it-has-no-official-partnership-with-Microsoft - omkring en fejlfortolkning af "partnerskabet" med flere store virksomheder.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #19: 14 Dec 2017, 20:40 »

ETH er bestemt spændende, men er ikke sikker på de vinder på den lange bane, synes ikke de har rykket sig hurtigt nok.
Tror helt sikkert at der bliver en vinder inden for smart contracts, men der er nogle spændende projekter i gang som bygger videre på ETH teknologien, men tror helt sikkert mere på ETH's tech end på Bitcoins.

Jeg er af den overbevisning at bitcoin lever højt på sit navn og rygte, og bitcoin teknologien er simpelthen ikke skalerbar nok.
Det er 1-gen, ETH 2-gen, IOTA 3-gen, om det bliver en 3-gen coin der vinder ved jeg ikke, lige nu ser det sådan ud, men teknologi i dag bevæger sig så rasende hurtigt at det kan være vi ser noget helt nyt og en 4-gen coin inden for overskuelig fremtid.

en ting er sikkert, jeg tror sindsygt meget på IoT på lang sigt, og der er IOTA det bedste bud pt.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #20: 18 Dec 2017, 20:40 »

Efter et par sløje dage, ser IOTA ud til at rykke fra omkring 4$ mod de 7$ på den anden side af nytår

https://www.tradingview.com/chart/IOTUSD/t7JYVooC-IOTA/

EXCAVO er værd at lytte til, og evt. følge på Tradingview, hvis man ikke selv er så god til at aflæse MACD, Fibonacci, Stock etc. Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #21: 18 Dec 2017, 20:59 »

Lækker info, Nodiem.

Fik du kigget på harddisken..
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #22: 18 Dec 2017, 21:47 »

Lækker info, Nodiem.

Fik du kigget på harddisken..


Jeg har fået en kammerat der er bedre til det end mig til at kigge på den for 20% af hvad han måtte finde, og ved han har fundet lidt Smiley))
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #23: 19 Dec 2017, 19:21 »

Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #24: 19 Dec 2017, 19:34 »

Kan se at Nationalbanken stærkt advarer imod at investere i det Tunge
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #25: 19 Dec 2017, 19:58 »

Kan se at Nationalbanken stærkt advarer imod at investere i det Tunge

Hahahah no shit, det er jo en direkte trusel mod deres eksistensgrundlag, vil også på det kraftigste fraråde at købe FM nogen andre steder end gennem FMFreaks! Det kan være dødsens farligt! Mark my words!
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #26: 19 Dec 2017, 20:09 »


Det har slet slet ikke været en dårlig dag på kontoret Wink
Der falder vidst en ekstra julegave til kæresten i år !!

Kan se at Nationalbanken stærkt advarer imod at investere i det Tunge

Jeg forstår dem udmærket godt, også hvis man ser bort fra det faktum, at cryptovaluta med tiden har potentiale til at udkonkurrere deres forretningsmodel.

Nationalbanken forsøger som deres fremmeste ikke at lade for mange penge forlade Danmark, og i tilfælde af et krak på cryptovaluta som helhed vil et ukendt millardbeløb forsvinde ud af danskernes pung Smiley Dette er nationalbanken IKKE interesseret i Smiley

Staten tror jeg egentlig er hip som hap med cryptovaluta, der kan jo sættes regulering og skat på indtægter som med aktier, og lande som Rusland har lavet deres egen Rus-coin Smiley
https://www.ccn.com/putins-orders-russia-will-national-cryptocurrency-cryptoruble/
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #27: 22 Dec 2017, 09:40 »

I løbet af natten bredte usikkerheden på Bitcoin boblen, og priserne på stort set alt valuta dumpede 20-50%, det Europæiske markeder er dog ved at opveje dette og nu er et godt tidspunkt og købe sig ind på de fleste valutaer Smiley
« Seneste Redigering: 22 Dec 2017, 10:03 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #28: 22 Dec 2017, 13:39 »

Jeg kan simpelthen ikke få lov til at blive verificeret hos Coinbase - de bliver ved med at afvise mit billede id Skuffet
Har i gode forslag til andre steder man kan handle?

@Nodiem er helt enig i at nu er et godt tidspunkt at investere!
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bitcoins og Cryptocurrency - En guide
« Svar #29: 22 Dec 2017, 14:34 »

Hvad er begrundelsen?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010