home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Lübeck Lever
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Lübeck Lever  (Læst 24428 gange)
Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #15: 02 Dec 2017, 20:16 »

Spænende og interessant blog! Smiley

Hvor har du fundet databasen henne? Vil vildt gerne prøve kræfter med Chemie Leipzig.
Logged

Traditionsklub siden 1924

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #16: 02 Dec 2017, 20:29 »

Spænende og interessant blog! Smiley

Hvor har du fundet databasen henne? Vil vildt gerne prøve kræfter med Chemie Leipzig.

Søgte bare på "german regionalliga" Steam Workshop. Så dukkede den op.
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #17: 03 Dec 2017, 10:13 »



Sommer 2018

Så snart jubelen over oprykningen havde lagt sig, stod den på hårdt arbejde i Lübeck. For selvom klubben med oprykningen blev professionel, var der ikke mange penge at rykke rundt med. Mit lønbudget ligger på lige omkring 100.000 kr. om ugen, så da flere profilder begyndte at kræve nye kontrakter til 10-15-20.000 om ugen, måtte jeg sige nej. Det førte til en række kontraktudløb og et par tvungne salg, som jeg gerne havde været foruden.

Det sendte mig i den grad på transfermarkedet, men med et lille transferbudget og et mindre løndbudget, blev det lidt af en balancegang. Førsteprioriteten blev en målmand, som jeg fandt i form af den erfarne Philipp Pentke, der er en stor opgradering på pladsen. En anden ny mand, der er værd at fremhæve er Joel Gerezgiher. Hans fysik er ikke den bedste, men hans teknik og især hans overblik kompenserer i den grad for det. Til sidst er jeg nød til også at fremhæve to lejesvende i form af midtbanemanden Adrian Stanilewicz, der er lejet i Leverkusen og angriberen Meris Skenderovic, lejet i vores samarbejdsklub Hoffenheim. Begge er kort sagt blandt truppens bedste spillere.

Jeg hentede også en række andre spillere, og det giver en trup der ser således ud. Ud fra omstændighederne er jeg meget tilfreds, men jeg er virkelig i tvivl om niveauet i 3. Bundesliga. Så om jeg kan overleve, spille med i midten, eller hvad det ender med, ved jeg virkelig ikke?
« Seneste Redigering: 03 Dec 2017, 10:58 af Sarl » Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #18: 03 Dec 2017, 12:46 »



Efterår 2018:

Det startede ikke godt. Min sucesfulde 4-2-3-1-taktik fra sidste sæson fungerede ikke i vores nye rolle som oprykker og underdogs. For selvom spillet egentlig var fint, manglede vi i den grad skarphed i begge ender. Først i femte kamp fik vi scoret. På et straffespark og et selvmål. Syv kampe, fire point, en målscore på 3-11. Noget skulle ske.

Så jeg tog et skridt tilbage og tænkte nyt. Tænkte forfra. Det endte med en kontrabaseret 4-4-2. Helt simpelt, med en dyb linje og afleveringer i dybden. Vi skal stå mere solidt, og når vi angriber skal vi have flere mand i boksen end tidligere.



Missionen lykkedes. I resten af efteråret har vi spillet fremragende kontrabold, og resultaterne har været derefter. Ni sejre, fire nederlag og kun en enkelt uafgjort har katapulteret os op gennem rækken, og oprykning virker pludselig inden for rækkevidde. Især samarbejdet mellem Meris Skenderovic og Tim Queckenstedt har været fremragende, Sidstnævnte har scoret 11 mål i 17 kampe og er holdets topscorer. Pludselig ser det hele godt ud i det Nordtyske.

Logged

Isolation

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #19: 03 Dec 2017, 17:40 »

Elsker disse saves med små tyske hold!  Smiley

Kan huske Tobias Schweinsteiger spillede i Lübeck  Thumbs Up

Glæder mig til at følge med her Opstemt
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #20: 04 Dec 2017, 13:45 »

Elsker disse saves med små tyske hold!  Smiley

Kan huske Tobias Schweinsteiger spillede i Lübeck  Thumbs Up

Glæder mig til at følge med her Opstemt

Tobias Schweinsteiger var en af profilerne på mit første Lübeck-hold i FM. Gode tider.



Fedt at du følger med!
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #21: 04 Dec 2017, 14:05 »



62 point. Mere skulle der ikke til. For selvom 62 point kun var nok til en fjerdplads i 3. Bundesliga, rykker vi alligevel direkte op i 2. Bundesliga. På første- og tredjepladsen ligger nemlig Werder II og Dortmun II, der som reservehold ikke må rykke op. Det må VfB Lübeck til gengæld gerne. Sikke en måde at markere klubbens 100 års jubilæum.



62 point er i øvrigt det laveste antal point til at sikre direkte oprykning siden 3. Bundesliga blev indført i 2008. Kun i 2011/12-sæsonen var man tæt på en lignende situation, da 64 point var nok til at sikre Aalen en andenplads. Man kan altså konstatere, at vi har været svineheldige med oprykning i en sæson, hvor alle slog alle og Bundesligareservern e dominerede toppen af ligaen.

Dermed står den i næste sæson på 2. Bundesliga, og vi får det svært. Til gengæld er præmiepengene i den næstbedste række enorme i forhold til VfB Lübecks budget og udgifter, så lige meget hvad, er der noget at bygge videre fra. Desuden kan Lübecks fans for første gang i årevis glæde sig til to vaskeægte derbys mod ærkerivalerne fra Kiel og rivalerne fra St. Pauli.

Logged

Isolation

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #22: 04 Dec 2017, 14:25 »

Tillykke med den 2.oprykning i træk! Mega flot!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #23: 05 Dec 2017, 13:06 »



Lübecks Ungdom


Selvom jeg ikke var imponeret af VfB Lübecks faciliteter, synes jeg alligevel, at jeg bør fortælle lidt om klubbens talenter. De holder nemlig et højere niveau, end jeg havde regnet med. Flere af dem ser ganske lovende ud, og klubbens U19-hold er de seneste to sæsoner endt som nummer tre og nummer to i deres liga. Derfor vil jeg fremhæve fem unge spillere, der alle viser potentiale. Samt en, der allerede er solgt.

Føste mand er Roman Apel. Han er 16 år gammel og kan spille både på den centrale midtbane og højre back. Allerede nu vurderes hans niveau til ikke at være langt fra førsteholdsfodbold, og med den rette udvikling kan jeg også se ham ende som en ganske habil spiller. Bundesliganiveau når han næppe, men det gælder de fleste af mine talenter. Mindre kan også gøre det. Potentialet er dog også blevet bemærket af andre klubber og der var flere bud på ham fra bunden af Bundesligaen og toppen af 2. Bundesliga allerede i vinter.

Dernæst har vi Robert Bartlett, som jeg fandt i australske FFA COE - eller Football Federation Of Australia Centre Of Excellence. Her kigger jeg ofte efter spillere, da de producerer glimrende talenter, der grundet amatørkontrakter kan hentes gratis. Også til en klub på Lübecks størrelse. Bartlett er allerede i førsteholdstruppen, men da jeg har en række spillere, der indtil videre er bedre, vil han få spilletid på U19-holdet i første omgang. Han ser dog lovende ud, hvis jeg kan styrke et par af hans egenskaber.

15-årige Jens Frische er en af de nyeste drenge i talentafdelingen. Allerede nu viser han dog fine tegn på at være et stort talent. Potentialet er der, men der er stadig lang vej endnu, hvis han skal gøre sig gældende på førsteholdet.

På samme position som Frische finder vi også Patrick Aberle, der imponerede med 14 mål og 20 assists for U19-holdet i sidste sæson. Patrick lever i den grad på hans fine fysik, men kan jeg få bygget noget teknik på også, ser det ikke helt håbløst ud.

En anden der virkelig har imponeret på U19-holdet er Pero Milovic. Knægten kan i den grad afslutte, og det sås tydeligt på de 33 mål han lavede i 34 kampe sidste sæson. Det har det kroatiske fodboldforbund også lagt mærke til, og det har ført til flere U19-landskampe for hans forældres hjemland. Jeg har store forventninger til knægten, der har råmaterialet til at nå ganske langt.

Til sidst en spiller, der ikke er i klubben længere. Allerede i vinters blev der nemlig budt lystigt på målmanden Ture Elert. Det endte med at Heidenheim bød 950.000 og 50% af næste salg. Det skulle jeg ikke overveje længe. For selvom Ture viste potentiale, var hans udvikling ikke imponerende. Derfor tog jeg med glæde pengene og et eventuelt videresalg, hvis Heidenheim har bedre held med at forløse hans talent.

Logged

Isolation

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #24: 05 Dec 2017, 13:36 »

Nu er jeg kæmpe fan af ungdomsarbejdet og synes bestemt der er muligheder for dine unge spillere, selvom du nok kan købe dig til stærkere spillere håber jeg du giver dem en chance i fremtiden Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #25: 05 Dec 2017, 13:40 »

Nu er jeg kæmpe fan af ungdomsarbejdet og synes bestemt der er muligheder for dine unge spillere, selvom du nok kan købe dig til stærkere spillere håber jeg du giver dem en chance i fremtiden Opstemt

Jeg tror helt sikkert vi får et par af dem at se på førsteholdet. Er også selv stor fan af ungdomsarbejdet, så der vil også blive investeret i det som det første, så snart økonomien er til det.
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #26: 07 Dec 2017, 13:47 »



Efterår 2019


Sikke et efterår. Vi startede med et nederlag på 2-3 hjemme mod ærkerivalerne fra Kiel, men sluttede det af med to 3-1 sejre på udebane mod St. Pauli og Kiel. Præcis som i sidste sæson skulle holdet lige finde sig til rette efter oprykningen, inden vi kravlede op i tabellen. 2. Bundesliga er dog en tæt affære, og selvom vi ligger nummer fem, er der kun seks point ned til Kiel på 13. pladsen. Allerede nu er jeg dog rimelig sikker på at nedrykning ikke bliver et tema. Der er nemlig hele 11 point ned til Bochum på 16. pladsen.

De store profiler I denne halvsæson har været mine to unge lejesvende i angrebet. Meris Skenderovic er for anden sæson i træk lejet i Hoffenheim, og han har bidraget med 11 mål og syv assist i 18 kampe. Scoringsmæssigt overgås han dog af David Nielsens søn, Noah Jean Holm. Den unge Nordmand, som jeg har lejet i RB Leipzing har nemlig imponeret alt og alle med sine 13 ligamål, der gør ham til topscorer ikke bare i Lübeck, men i hele 2. Bundesliga.

Logged

Isolation

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #27: 07 Dec 2017, 14:01 »

Sindsygt imponerende og spændende spil du har gang i!
Er du gearet til en oprykning igen, eller vil du helst bruge et år eller to i 2. bundesligaen? Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #28: 07 Dec 2017, 14:57 »

Sindsygt imponerende og spændende spil du har gang i!
Er du gearet til en oprykning igen, eller vil du helst bruge et år eller to i 2. bundesligaen? Smiley

Er ikke engang gearet til 2. Bundesliga. Så et år eller tre mere på nuværende niveau vil være glimrende. Med præmiepengene i 2. Bundesliga og vores nuværende udgifter er der god mulighed for at styrke og sikre økonomien og måske forbedre faciliteterne. Det er nok en god ide inden Bundesligaen venter.

Vi skal have råd til at rykke op, før vi tager sidste skridt.
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #29: 08 Dec 2017, 00:14 »



Da jeg tilbage i Regionalliga Nord solgte 16-årige Mohammed Benmoussa til Stuttgart for 6,5 mio. kr. var det et enormt beløb for VfB Lübeck. Før jeg accepterede sørgede jeg dog for også at inkludere en videresalgsklausul på hele 50% af hans næste skifte. Benmoussa er nu blevet 18 år gammel, og selvom han er en fin spiller, ser jeg ikke Stuttgart sælge ham videre for et større millionbeløb foreløbig. Så da jeg så, at min klub havde forhandlet en aftale om at Stuttgart kunne købe sig ud af klausulen blev jeg nysgerrig. Hele 17 mio. kr. kunne jeg få, hvis jeg solgte klausulen, og jeg slog til. Kort sagt har jeg nu tjent mere end 23 mio. kr. for en spiller jeg hentede gratis i mit første transfervindue.

Pengene fik dog ikke lov at stå på kontoen længe. Jeg gik faktisk til bestyrelsen, så snart salget var gjort. Det førte til investeringer i ungdomtræning, ungdomsfaciliteter og træningsfaciliteter, og jeg håber at kunne fortsætte med flere opgraderinger i klubben inden længe.

Logged

Isolation

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010