home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 235 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Lübeck Lever
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Lübeck Lever  (Læst 24422 gange)
Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Lübeck Lever
« : 01 Dec 2017, 13:22 »



Prolog

Jeg vender altid tilbage. Det er mange år siden sidst, men jeg vender altid tilbage. For mig er Football Manager og VfB Lübeck knyttet tæt sammen. Jeg har haft gode saves og vundet mange store titler i utallige klubber, men det er på Das Stadion an der Lohmühle i den Nordtyske by Lübeck.

Her har legender som russiske Sergei Petrov bombet Bundesligatitler og Champions League-trofæer hjem til klubben. Her blev Moritz Marheineke en kultfigur, der var med hele vejen fra Regionalliga Nord til Bundesligaen. Her har jeg spillet drabelige lokalopgør i Regiinalligaen mod Kiel, i 2. Bundesliga mod St. Pauli og til sidst i Bundesligaen mod mægtige HSV.

Alt sammen i flere forskellige gyldne saves - med Sergei Petrov og FM08 som det mest mindeværdige. For længe siden. Foreviget i en blog, der ikke findes længere. Nu er der gået ti år. Nu vender jeg hjem igen. Ikke mere døden fra Lübeck.

Lübeck lever!
« Seneste Redigering: 01 Dec 2017, 13:26 af Sarl » Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #1: 01 Dec 2017, 13:25 »

Haps
Logged

Isolation

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #2: 01 Dec 2017, 13:27 »

Jeg er med! Er spændt på at se, hvad du kan drive det til Thumbs Up
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #3: 01 Dec 2017, 13:36 »

Interessant klubvalg ! Håber du måder Tennis Borussia Berlin en dag Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

daim9900
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #4: 01 Dec 2017, 13:54 »

LÜBECK!! Husker stadig savet fra 08! Det var lækkert at følge. Håber dette ender lige så godt Opstemt
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #5: 01 Dec 2017, 13:57 »

Det lyder spændende! Jeg håber du kan genskabe tidligere tiders storhedstid! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #6: 01 Dec 2017, 14:33 »

Fedt valg! Jeg på  Cool
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #7: 01 Dec 2017, 14:38 »



VfB Lübeck blev stiftet i 1919 og fylder dermed 100 år inden længe. Klubbens historie er dog relativt fattig på højdepunkter. Højeste ligaplacering var en 11. plads i 2. Bundesliga tilbage i 2003, men at se Lübeck så højt oppe i ligapyramiden er et sjældent syn. Kun af to omgange har klubben nået 2. Bundesliga; fra 1995-97 og fra 2002-04. Siden da har man måtte en tur ned i Oberliga Nord og vende, men i dag står den på Regionalliga Nord, præcis som det har gjort det meste af klubbens moderne historie.



Både trænings- og ungdomsfacilitetern e i klubben er kun tilstrækkelige, mens ungdomstræningen er middelmådig og rekrutteringen er ret simpel. Til gengæld har klubben hjemme på Stadion an der Lohmühle med plads til knap 18.000 tilskuere, hvoraf cirka 6.000 kan sidde ned og se fodbold. Stadion er ikke moderne, men i god stand, og til store kampe er der altså mulighed for at tjene en god skilling i entréindtægter.



Truppen består både af erfarne spiller - gamle kendinge som Moritz Marheineke og Stefan Richter - og yngre talentfulde spillere. Op til sæsonen hentede jeg to spillere ind i form af Josef Shirdel og Armando Tikvic til at styrke bredden. Mest glad er jeg dog for den kontrakt jeg fik skrevet med den blot 15 år gamle Mohamed Benmoussa. Allerede nu kunne han gå ind og spille med på førsteholdet, men i Tyskland skal man være 17 før man må spille, så jeg må vente. Imens spiller Mohammed u19-fodbold og træner med førsteholdet, hvor han allerede viser gode tegn på udvikling. Han mangler noget hurtighed, men jeg håber at det kommer med tiden. Gør det kan han meget hurtigt blive en profil og måske endda sælges videre med profit.

Netop transferprofit kunne være godt. Økonomien i klubben er nemlig sløj. Vi startede i et lille overskud, men jeg kan allerede se, at pengene strømmer ud af klubkassen hver måned.
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #8: 01 Dec 2017, 16:39 »



Efterår 2017:

Min første halvsæson i VfB Lübeck er overstået. Det har været både positivt og negativt. For selvom vi har været svære at slå, spillede vi i store perioder af efteråret alt for mange uafgjorte kampe. Samtidig må man bare sige, at Drochtersen virkelig har været imponerende gode, mens HSV II også er kommet godt efter det anført af stortalentet Fiete Arp.

Vi kom også godt med hen mod efterårets slutning med en række på seks sejre i træk. Alligevel ser det svært ud i forhold til oprykning. Der er 11 point op til førstepladsen med kun 14 kampe igen. Samtidig er det kun førstepladsen, der kvalificerer sig til oprykningsspillet og har mulighed for at rykke op.



Talenter:
Ok. Talenter er der ikke mange af i VfB Lübeck endnu. Jeg har kun en ungdomsspiller i form af Mohammed Benmoussa, men både han og mit U19-hold gør det fremragende. U19-holdet ligger nemlig nummer to i deres liga, og det er godt hjulpet af Benmoussa, der har nettet vanvittige 26 gange i 16 kampe. Man må bare sige, at han allerede nu er mere end klar til et højere niveau end ungdomsfodbold.
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #9: 01 Dec 2017, 21:07 »




Talenter:
Ok. Talenter er der ikke mange af i VfB Lübeck endnu. Jeg har kun en ungdomsspiller i form af Mohammed Benmoussa, men både han og mit U19-hold gør det fremragende. U19-holdet ligger nemlig nummer to i deres liga, og det er godt hjulpet af Benmoussa, der har nettet vanvittige 26 gange i 16 kampe. Man må bare sige, at han allerede nu er mere end klar til et højere niveau end ungdomsfodbold.



Der skulle ikke gå længere end til midten af januarvinduet før buddene væltede ind på Mohammed Benmoussa. Mellem 20 og 30 klubber var meldt interesserede med store klubber som RB Leipzig, Leverkusen, Stuttgart, Hoffenheim, Wolfsburg og Werder Bremen blandt dem.

Jeg ville helst ikke acceptere hvad som helst, men med et minus på tre mio. kr. på bundlinjen kunne jeg heller ikke sige nej til hvad som helst. I sidste ende blev det Stuttgart, der kom med et tilfredsstillende bud. Jeg får 6,5 mio. kr. i kassen, men ligeså vigtigt er de 50%, jeg kan få ved et videresalg. Så lad os krydse fingre for Benmoussas fortsatte udvikling.
Logged

Isolation

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #10: 02 Dec 2017, 00:20 »

Hvor fedt, jeg spillede med Lübeck for snart 20 år siden - så vidt jeg husker ikke i CM/FM men et andet lign. managerspil. Jeg hentede Bo Hansen som bomber for klubben Opstemt
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #11: 02 Dec 2017, 12:04 »



Forår 2018:

Foråret blev et vanvittigt kapløb, hvor jeg havde en af mine bedste stimer nogensinde. 14 kampe uden nederlag blev det ti, og i modsætning til efteråret endte de fleste med en sejr. Alligevel halsede vi efter Drochtersen, der kunne trække på deres massive forspring i lang tid. Til sidst endte jeg dog i den vanvittige situation, at vi begge havde 75 point inden sidste spillerunde. Men med Drochtersens bedre målscore var afgørelsen ude af vores hænder.



I sidste runde var vi på besøg hos bundholdet LSK Hansa. En overkommelig opgave og efter kun otte minutter kunne den unge østrigske venstrekant Nico Löffler sparke os i front fra en spids vinkel. Men så var det som om presset blev for meget. Allerede minuttet efter udlignede LSK Hansa, og så blev vi ellers trykket i bund. Kønt var det ikke og efter en halv time blev det straffet. Et hjørnespark blev forlænget til bagerste stolpe, hvor en umarkeret Hansa-spiller headede bolden let i mål. Det vækkede mine drenge. Nu var det os der pressede, og dybt inde i første halvlegs overtid kunne den defensive midtbanemand Yannick Deichmann heade udligningen i nettet efter et frispark. Anden haævleg blev et langt pres mod LSK Hansa, men ind ville bolden ikke. Vi endte på 76 point, og alt kom an på Drochtersens opgør mod Germania Egestorf...

... der bragte sig foran allerede i første minut og holdt hele vejen hjem. Lübeck er i oprykningsspillet!


Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #12: 02 Dec 2017, 17:02 »



SV 07 Elversberg - VfB Lübeck
... Stadionuret har rundet de 89 minutter på Waldstadion Kaiserlinde, og hjemmeholdet er foran med 2-0. Et fremragende udgangspunkt, der hvis det holder hjem kan slukke gæsterne fra Lübecks oprykningsdrømme. Elversberg er i angreb og slår et indlæg, der cleares af Moritz Marheineke. Bolden ender hos højreback Stefan Thelen, der sender en lang bold afsted langs linjen. Marvin Thiel sprinter afsted langs højrekanten og når bolden omkring Elversbergs baglinje, hvor han kigger op og sender bolden skråt tilbage i feltet. Her stormer indskiftede Dennis Hoins frem og hamrer bolden ind bag keeperen! 1-2! Lübeck lever!

VfB Lübeck - SV 07 Elversberg
... Dommeren fløjter kampen af på Stadion an der Lohmühle ved stillingen 2-1 til hjemmeholdet. Der skal forlænget spilletid til at afgøre oprykningen. En kamp på vilje, nerver og ikke mindst kondition. Elversbergspillerne ser mere og mere trætte ud, som den forlængede tid skrider frem og efter 105 minutter straffes det. Et Lübeck-hjørnespark ender for fødderne af midterforsvareren Tim Weißmann, der let kan styre den i mål. Hele Lübeck jubler, og Elversberg giver op. Derfor er det også let for Lübecks Gary Noel at øge til 4-1 i det 110. minut, inden han og holdkammeraterne kort efter kan juble over oprykningen til 3. Bundesliga!
Logged

Isolation

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #13: 02 Dec 2017, 17:12 »

Tillykke med den umiddelbare succes ! Smiley
Håber du får de nødvendige ressourcer til 3. Bundesliga
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lübeck Lever
« Svar #14: 02 Dec 2017, 17:15 »

Tillykke med den umiddelbare succes ! Smiley
Håber du får de nødvendige ressourcer til 3. Bundesliga

Tak. Det gør jeg ikke. Hele min trup er på korte kontrakter, og de fleste kræver nu mere i løn, end jeg kan betale. Det bliver et langt og rodet transfervindue op til en endnu længere sæson.
Logged

Isolation

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010