home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 770 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Atlético!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Overgår denne blog hidtil min sidste blog om Lazio?
Ja
- 37 (84,1%)
Nej
- 7 (15,9%)
Antal Stemmer: 44

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Atlético!  (Læst 21442 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
Atlético!
« : 19 Nov 2006, 19:16 »

Med nogle overordentligt ambitiøse indkøb i blandt andre Sergio Agüero og Mista ligner spanske Atlético de Madrid en klub, der er på vej mod toppen i landets bedste række. I går blev det afsløret at danskeren Kasper Pyndt Rasmussen overtog klubben og skulle fungere som cheftræner - et kontroversielt valg.
Grundet en sparet økonomi har Rasmussen ikke hentet nogle spillere til klubben, men det synes heller ikke nødvendigt. Startopstillingen vil med stor sandsynlighed komme til at bestå af følgende spillere:


Mista    Fernando Torres

Sergio Agüero

Martin Petrov                              Maxi Rodriguez

Peter Luccin


Antonio López     Luis Perea     Pablo     Giourkas Seitaridis

Leo Franco


Atléticos mandskab indeholder mange aspekter, men det hele bunder i truppen, der er meget bred og "stabil". Samtidig er gennemsnitsalderen forholdsvis lav. Den ældste spiller i startopstillingen er 28 år og det siger en del.
En spiller man virkelig bør lægge mærke til er Fernando Torres. Ombejlet i det meste af verden og en målscorer af aller højeste karat, men han er ikke den eneste stjerne hos Atlético. Også Maxi Rodriguez, der officielt scorede VM 2006's bedste mål samt den spanske landsholdsspiller, Pablo, regnes blandt profilerne.

Alt i alt ligner Atlético et hold, der kan nå meget langt. Det eneste, der kan spænde ben for de ambitiøse madrilenere er økonomien, der ser ud til at gå i underskud i den kommende sæson.



F R E M R A G E N D E B E G Y N D E L S E


Atlético har oplevet en formidabel start under Kasper Pyndt Rasmussen. I sæsonens første kamp hentede holdet en 2-1 sejr over sidste års CL overraskelse fra Villareal. En vigtig debutsejr for den urutinerede manager, der tidligere har stået i spidsen for FC Roskildes Danmarksserie hold.
Efterfølgende blev upåagtede Recreativo slået ligeledes med 2-1, inden henholdsvis Levante og Gimnástic blev slået. 4 kampe og 4 sejre og så ikke mere. I den følgende kamp måtte Rasmussen skuffende konstatere at Atlético tabte 1-0 til Sevilla i en kamp man fuldt havde fortjent at vinde. Mista brændte et straffespark. Til sidst fik holdet oprejsning mod Athletic Club, da de på hentede en flot udebane sejr på 0-1.




U D E M Æ R K E D E P R Æ S T A T I O N E R

Rasmussen havde udtalt således om sæsonstarten: "Særdeles fremragende. Jeg glæder mig over den måde vi er begyndt på og jeg er sikker på vi kan fortsætte." Det gjorde holdet desværre ikke, da de i den følgende kamp tabte 3-2 til et stærkt spillende Zaragoza mandskab. Det ødelagde ikke moralen hos Atlético, der slog Deportivo med 0-1 i den næste kamp, inden de skulle op imod selveste Barcelona. Trods godt spil og mange chancer førte catalanerne med 0-1 ved pausen på et mål af Messi i det 3. minut. Efter 82 minutters spil kom forløsningen endelig, da Atlético kunne udligne til 1-1 ved Torres og i de sidste minutter var de ufatteligt tæt på at vinde kampen, men det blev ved de 1-1. De to følgende kampe blev vundet med 3-0 og 3-1. Først mod Osasuna i ligaen og dernæst mod Tenerife i pokalturneringen. Fernando Torres har i de seneste kampe været i topform og har i denne sæson scoret 7 gange i blot 5 kampe.




U A C C E P T A B E L I N D S A T S

Enkelte skader har på det sidste plaget Atlético. Specielt tabet af målmand Leo Franco har været hårdt, men alligevel har klubben formået at have nogle fine resultater hjem.
Først tabte holdet dog skuffende med 2-1 til Celta Vigo, men så skal jeg ellers også love for de fik oprejsning. I den følgende kamp slog de Mallorca med imponerende 5-0. 3 af målene blev sat ind af Fernando Torres.
Man havde vundet 3-1 over Tenerife i det første opgør af pokalturneringens 4. runde så en sejr burde være sikker og det blev den. Agüero, Maniche og López scorede målene i en sikker 0-3 sejr.
Efter et par gode kampe kom Atlético ned på jorden igen, da de først spillede 1-1 mod Racing Santander, derefter tabte til Valencia 0-1 og til sidst spillede 1-1 med Betis i en kamp de ellers så ud til at have styr på.




E N D O F S E A S O N

Vi tager et spring til afslutningen på sæsonen. Hvad Atlético formåede at levere hen over den første sæson med Rasmussen i spidsen var over pressen forventning, men det var alligevel ikke poleret fodbold der blev spillet og holdet kunne let have droppet nogle placeringer. Men Atlético holdt 5. pladsen og har dermed kvalificeret sig til UEFA Cuppen.
Fernando Torres blev efter sæsonen tildynget med roser og blev udnævnt som Årets spiller samt topscorer, da han havde scoret 25 ligamål. Torres vandt også senere Den Gyldne Støvle.


I pokalturneringen klarede Atlético sig overordentlig flot. Holdet slog Tenerife, Celta, Betis og Osasuna ud inden de i finalen skulle op imod Villareal. Finalen blev en regulær succes for Atlético og med en sejr på 4-1 kunne Kasper Pyndt Rasmussen lade sig hylde som manden, der bragte Copa del Rey titlen hjem for første gang siden 1996.

« Seneste Redigering: 21 Nov 2006, 20:24 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Atlético!
« Svar #1: 19 Nov 2006, 19:20 »

Fed start på bloggen.. bliver det en fyldig en, eller bliver den mere enkel senere?

Overskrifterne før hver ny fase kunne være meget fed med rød i stedet for sort, så har du brugt jeres farver Smiley

Men uden tvivl en fed start!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Møller
Gæst
 
Sv: Atlético!
« Svar #2: 19 Nov 2006, 19:21 »

Super Cuberdrengen Peace

Hehe godt og se dig på banen igen Smiley

Godt klubvalg, det er her jeg har haft mine bedste spil, nemlig med At. Madrid....
Logged

DelPiero
Gæst
 
Sv: Atlético!
« Svar #3: 19 Nov 2006, 19:24 »

Super duper Smiley Det kunne være dejligt med en god og fyldig blog fra dig, pt. er det nemlig kun Hafiz blog jeg gider at bruge tid på.

Fed start på bloggen.. bliver det en fyldig en, eller bliver den mere enkel senere?

Overskrifterne før hver ny fase kunne være meget fed med rød i stedet for sort, så har du brugt jeres farver Smiley

Men uden tvivl en fed start!

Nej det er uden tvivl fedest med Black/White (Kick Racisme out of football, eller noget i den stil)
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: Atlético!
« Svar #4: 19 Nov 2006, 19:26 »

Kan godt lide overskrifterne, de er for fede. Dit kendetegn inde på FmF er klart: Blogskriveren over alle blogskrivere Thumbs Up Også fin start, ærgeligt du slutter så dårligt af, men held og lykke med den nye sæson der venter. Smiley
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Atlético!
« Svar #5: 19 Nov 2006, 19:29 »

Bloggen her bliver mere fyldig. Det kan jeg godt love Smiley Mht. overskrifterne, John Spurs, så synes jeg rød "skærer" lidt for meget i øjnene.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atlético!
« Svar #6: 19 Nov 2006, 20:03 »

Har også en Atletico og der har jeg vundet CL. Opnå lige det resultat Smiley. ej for sjovt DU er tusind gange så god til Fm end mig.
Logged

Hala Madrid!

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Atlético!
« Svar #7: 19 Nov 2006, 20:09 »

Har også en Atletico og der har jeg vundet CL. Opnå lige det resultat Smiley. ej for sjovt DU er tusind gange så god til Fm end mig.

Jeg har nu ikke opnået de helt vilde resultater her i FM07. Vel har jeg vundet mesterskaber med Man City og Lazio, men taktikken har ikke været skudsikker. Forvent ikke for meget Wink
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Atlético!
« Svar #8: 19 Nov 2006, 22:23 »

H A N D E L O G S Æ S O N S T A R T

    Andrés Guardado fra Mexico

Pablo, Maxi Rodriguez og Fernando Torres var alle i tvivl om de skulle forlænge med Atlético. Derfor tog manager Kasper Pyndt Rasmussen affære og satte alle tre til salg. De to forstnævnte blev solgt for i alt 250.000.000 kr, hvilket i høj grad har reddet Atléticos økonomi. Fernando Torres bliver i klubben, da Man Utd ikke mente de kunne få ham til klubben og Inter ikke følte de kunne leve op til hans lønkrav. Forhåbentlig vil den populære angriber forlænge med klubben i fremtiden.

Nu skulle der selvfølgelig også hentes erstatninger og her kom 2 spaniere og en mexicaner ind i billedet. Først blev César Arzo hentet i Villareal som erstatning for Pablo og efterfølgende, på den allersidste indkøbsdag, blev Xabi Prieto hentet som Maxis erstatning, mens unge Andrés Guardado skal styrke venstrefløjspositio nen.
Handlerne betyder at Atlético nu har et overskud på hele 135 mio. kr.

Spillere ud: Pablo, Maxi Rodriguez
Spillere ind: César Arzo, Xabi Prieto, Andrés Guardado



D E F Ø R S T E K A M P E

Atlético lagde ud med at spille Supercopa mod Real Madrid og det blev en kæmpe succes. I den første kamp formåede de at vinde 1-0 og i returkampen sejrede de med imponerende 0-5 på udebane. En fantastisk start på den nye sæson for manager, Kasper Pyndt Rasmussen:

I ligaen kom Atlético dårligt fra land, da de tabte 3-1 til Sevilla i en kamp, hvor Agüero fik et rødt kort. Efterfølgende viste Atlético til gengæld noget af dét, der gør at man skal holde øje med dem i denne sæson. Genk (i UEFA Cup kvallen), Barcelona, Real Sociedad og Zaragoza fik alle klø. Mest imponerende var sejren over Barcelona, der lød på horrible 5-1. Hvem skulle have troet det?

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Atlético!
« Svar #9: 19 Nov 2006, 22:27 »

Super duper Smiley Det kunne være dejligt med en god og fyldig blog fra dig, pt. er det nemlig kun Hafiz blog jeg gider at bruge tid på.

Nej det er uden tvivl fedest med Black/White (Kick Racisme out of football, eller noget i den stil)

Så skal du vist åbne øjnene, min ven Smiley. Der er da flere gode blogs, fx SirTobys, ronens, Metsu1s og Møllers. Det er sgu alle sammen nogle super blogs!

Du fortsætter stilen fra dine tidligere blogs, cube Thumbs Up. Så må vi bare håbe, at vi får lidt flere sæsoner denne gang Smiley.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Atlético!
« Svar #10: 19 Nov 2006, 22:29 »

Atletico er et af mine yndlingshold at spille med...

Masser af talent og udviklingspotential e.
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atlético!
« Svar #11: 19 Nov 2006, 22:45 »

Elsker at slå Atletico med mit Valnciahold;-) Torres har i 6 kampe endnu ikke scoret imod mig... Agüero ville jeg gerne købe, hvis jeg havde råd. Når det er sagt, så er Atletico et kanonhold, og jeg glæder mig til at følge denne blog fremover:-)
Logged

Nicobong
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atlético!
« Svar #12: 19 Nov 2006, 23:14 »

Du kører jo der ud af ! Wink
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Atlético!
« Svar #13: 19 Nov 2006, 23:19 »

Glimragende blog, godt du er tilbage cube
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Atlético!
« Svar #14: 20 Nov 2006, 00:16 »

A C C E P T A B E L T S P I L

    César Arzo har fået en god start i Atlético Madrid

De sidste 9 kampe er blevet til 6 sejre, 2 uafgjorte og et enkelt nederlag. Atlético kvalificerede sig til UEFA Cuppen ved at slå Genk over to kampe og i den første kamp i de to første kampe i gruppespillet har holdet hentet en sejr over Dinamo og et nederlag til Werder Bremen, hvilket placerer holdet i toppen af gruppen.

I ligaen har spillet ikke konstant været poleret, men det har også været hårdt at miste Fernando Torres til en skade, der har holdt ham ude længe. Det er blevet sat point til ved uafgjort mod Valencia og Alavés. Ellers har man formået at hente sejr i de resterende kamp, hvilket placerer holdet på ligaens 3. plads.

Til sidst skal det nævnes at Atlético har kvalificeret sig videre fra indledende runde i pokalturneringen med 6-0 og 5-0 over Terassa.




K A M P R E F E R A T E R

Til kamp mod Betis. De grønne lagde bedst ud og bragte sig hurtigt i front, men det ville Atlético ikke tage til takke med. Petrov, Mista og Agüero var mændene bag de næste 3 mål og så fik Atlético en flot 1-3 sejr, ude over Real Betis.

Holdet var plaget af skader inden den næste kamp i UEFA Cuppen mod Zilina, men spillerne løftede byrden fornemt. Unge Jurado og Mista scorede hver en gang i en meget sikker sejr på 2-0. "Det er dejligt at komme godt igang med turneringen," udtalte Mista efterfølgende.
Atlético Madrid ligger i øjeblikket nr. 2 i deres gruppe.

Espanyol er ikke helt uefne, men det tog Atlético sig ikke af. De rød-hvide dominerede fra start til slut. Der blev scoret et selvmål, hvorefter Perea og Gabi fulgte op med et mål hver. Kampen endte 3-0 og unge Andrés Guardado blev udnævnt til kampens bedste spiller, hvilket han ikke kunne undertrykke sin glæde over. Guardado har i sine 5 kampe et snit på 8,17. Imponerende af en så urutineret spiller.

Det var ikke alt for pænt, hvad Atlétic leverede i kampen mod Athletic Club, men sejren kom alligevel i hus trods en meget tæt kamp. Mista og Agüero scorede målene i sejren, der lød på 0-2. Kampens bedste blev dog Leo Franco, der har spillet en forrykt god sæson indtil nu. Med en sejr i næste kamp kunne Atlético overtage ligaens 1. plads.

Der var lagt op til en svær kamp mod Fenerbahce i UEFA Cup gruppespillet, især fordi mange af Atléticos spillere ikke kunne være med pga. skader. Det så da heller ikke ud til at hjælpe på situationen, da Guardado i det 27. minut måtte gå ud med en skade. Fenerbahce var de klart bedste i 1. halvleg, men der stod 0-0 ved pausen. En ny skade indtrådte, da López blev skadet, men de holdt nullet og kampen endte uafgjort, 0-0.
Trods det uafgjorte resultat rykker Atlético op som etter i gruppen.

Skaderne hærgede stadig i Atlético, men mange forventede at holdet alligevel ville slå Albacete og få sin 4. ligasejr på stribe. Men det var Albacete, der bragte sig i front i 1. halvleg. Det fik manager Rasmussen til at reagere med vrede og så fik Toché udlignet for Atlético. Til sidst kom alle 3 point så hjem. Det var Xabi Prieto, der sendte et langskud i netmaskerne og Atlético på ligaens 1. plads. Netop Prieto blev også kåret til kampens bedste.

Der var lagt op til en svær kamp mod Deportivo, der nyligt havde præsenteret Michael Laudrup som træner. Til gengæld var Fernando Torres tilbage i startopstillingen og han var oplæggeren, da Petrov kort inde i kampen scorede til 0-1. Atlético spillede en god 1. halvleg og stillingen holdt til pausen. I 2. halvleg nettede indkøbet Xabi Prieto hele 2 gange og så sikrede Atlético sig en flot 0-3 sejr på udebane.

Der har været mange rosende ord fra bestyrelsen, fansene og pressen på det seneste, og Rasmussens drenge ligger rigtig godt til i tabellen, hvor de har spillet to kampe mindre end Valencia:

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010