home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  1 Bruger, 463 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Erfaring med targetman?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Erfaring med targetman?  (Læst 3374 gange)
Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Erfaring med targetman?
« : 20 Nov 2017, 10:30 »

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt om folks erfaringer med brug af targetman.
Personligt har jeg aldrig været den store tilhænger af brug af denne rolle, da jeg har haft svært ved at få mål ud af spilleren.
Men nu er jeg alligevel blevet lidt sulten på at finde en nøgle til rollen.

Ideen med en targetman må vel være at have en spilstation, hvor der er en masse løb omkring ham. Det har jeg forsøgt med Atalanta, og med fornuftig succes. Målene bliver spredt meget ud. Men spillere som Dzeko og Lukaku bomber jo løs IRL på det som jeg vil kalde samme rolle. Hvordan?

Hvad er folks erfaring? Smiley
Logged

FORZA JUVE!

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Erfaring med targetman?
« Svar #1: 20 Nov 2017, 10:43 »

Jeg havde en taktik med Shakhtar i Betaen hvor jeg havde en targetman alene på toppen. De to bedste angribere i klubben var nemlig bedst som targetman. Så det skulle da prøves. På fløjene havde jeg to indvendige angribere og så havde jeg 3 centrale midtbaner. Ingen def eller off. Her var der dog både en Mezzala og en felt til felt som kom og støttede angriberen.

Jeg vandt alt hvad der var at vinde i Ukraine og kom i kvartfinalen 2 gange i CL i de to sæsoner jeg spillede. Indrømmet: der er ikke meget modstand i Ukraine.

Men det jeg vil frem til er at begge angribere scorede en del mål. De roterede en del. Men begge scorede en del mål. Nu kan jeg ikke helt huske stats, men det var noget med 35 kampe og 30 mål og 20 kampe og 15 mål. Sådan cirka.

Det kunne de nok også ha gjort med en fx skarpretter rolle, men pointen er at jeg brugte en targetman og han scorede masser af mål. Dog i en nem liga.
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Erfaring med targetman?
« Svar #2: 20 Nov 2017, 14:10 »

Jeg havde en taktik med Shakhtar i Betaen hvor jeg havde en targetman alene på toppen. De to bedste angribere i klubben var nemlig bedst som targetman. Så det skulle da prøves. På fløjene havde jeg to indvendige angribere og så havde jeg 3 centrale midtbaner. Ingen def eller off. Her var der dog både en Mezzala og en felt til felt som kom og støttede angriberen.

Jeg vandt alt hvad der var at vinde i Ukraine og kom i kvartfinalen 2 gange i CL i de to sæsoner jeg spillede. Indrømmet: der er ikke meget modstand i Ukraine.

Men det jeg vil frem til er at begge angribere scorede en del mål. De roterede en del. Men begge scorede en del mål. Nu kan jeg ikke helt huske stats, men det var noget med 35 kampe og 30 mål og 20 kampe og 15 mål. Sådan cirka.

Det kunne de nok også ha gjort med en fx skarpretter rolle, men pointen er at jeg brugte en targetman og han scorede masser af mål. Dog i en nem liga.

Det lyder godt nok mærkeligt formig at vælge at bruge en tagetman sammen med 2 indvendige angribere, men hey, hvis det virker så er det nok ikke helt tosset Opstemt
Logged

JaWocKa

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Erfaring med targetman?
« Svar #3: 20 Nov 2017, 14:13 »

Det er også det jeg gør... Det gør jo at når bolden spilles ned af den ene side, smutter den anden fløj ind mod feltet og fungerer som angriber. Fungerer ganske godt for mig Smiley
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Erfaring med targetman?
« Svar #4: 20 Nov 2017, 14:18 »

Det lyder godt nok mærkeligt formig at vælge at bruge en tagetman sammen med 2 indvendige angribere, men hey, hvis det virker så er det nok ikke helt tosset Opstemt

Taktikken gik også ud på hurtige små pasninger og alt mulig andet som talte imod. Men da de begge var bedst som targetman så fik de lov til at være det.. De fleste roller blev inddelt efter hvad de var bedst til..

Men som jeg skrev så er udfordringen minimal i Ukraine.. Tror selv David Moyes kunne lægge en taktik for Shakhar og så vinde...
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Erfaring med targetman?
« Svar #5: 20 Nov 2017, 14:21 »


Men som jeg skrev så er udfordringen minimal i Ukraine.. Tror selv David Moyes kunne lægge en taktik for Shakhar og så vinde...

 funny funny funny
Logged

JaWocKa

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Erfaring med targetman?
« Svar #6: 20 Nov 2017, 14:22 »

Nu skal vi heller ikke give Moyes mere credit end han fortjener Wink
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010