home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 378 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #15 - Balkan Dreaming
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: #15 - Balkan Dreaming  (Læst 47100 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #45: 04 Dec 2017, 15:53 »

   

NK Aluminij




Trupgennemgang - 4. Sæson


1. holdstruppen er stor, og faktisk også større end jeg bryder mig om, på 28 mand er der derfor stor konkurrence om de blot 11 pladser, hvor kun få er givet på forhånd.


Truppen ser således ud:



Og som det tydeligt fremgår, er det blot 2 spillere som ikke er fra Balkan og det er målmand Mojtaba Nourafkan fra Iran og Aleksandre Janashia som stammer fra Georgien.

Målmænd



1. målmanden i denne sæson er Mojtaba Nourafkan, indkøbt fra Persepolis i Iran i sommers, med en pris på 4.25 millioner har overtaget start elleveren foran Luka Janzekovic.



2. målmand i klubben er klubdrengen Luka Janzekovic som i en alder af blot 23 år har spillet 159 liga kampe for klubben har har spillet i hele livet.



3. målmand er pt. på U19 hvor han vogter stængerne, Zan Ribic skulle gerne køres i stilling til det uundgåelige salg af Mojtaba Nourafkan.




Forsvar


Højre


1. valget er klubdreng Peter Straus som er 18 år gammel og har spillet 20 kampe i ligaen. Peter har haft en komet karrierer allerde og slået 2. valget af pinden.



2. valget som Straus har slået af pinden er Nemanja Jaksic, som er blandt klubbens ældste med 25 år. Han har været i klubben siden 2016/17 og har siden spillet l 107 ligakampe.



Venstre

1. valget er 20-årige Zlatan Sehovic og han kom til klubben i vinters, for 1.4 millioner kroner fra FK Partizan, hvor det siden er blevet til 14 kampe. Zlatan har dog kæmpet med lidt skader over sommeren.



2. valget har derfor fået en del kampe, David Lukanc kom i 2016/17 sæsonen, og har siden spillet 91 ligakampe under mig, hvor han har spillet godt uden at gøre væsen af sig - David har dog også pådraget sig slemme skader og har givet plads til



3. valget Igor Horvat som kommer fra klubbens eget akadami, den 19-årige spiller er dog ikke udset til at få forlænget sin kontrakt, og har kun fået 8 kampe for klubben.




Centralt

1. valget til de to centrale pladser er 19-årige slovenske Miha Kern, som jeg købte sidste sommer for 1.7 millioner hos Triglav Kranj. Miha har siden spillet 33 ligakampe for klubben og vist at han kan begå sig på niveauet og vokse !



2. valget er denne sæson 18-årige georgiske Aleksandre Janashia som vi købte hos Torpedo Kt. for 1.55 millioner, han har derfor ikke spillet nogen kampe i ligaen endnu.
 


3. valget er kroat og hedder Luka Jelenic, han kom til klubben i vinters for 11 millioner, hvilket flere har ytret var for dyrt - ikke desto mindre er den 20 årige kroat tæt på start elleveren.



4. valget er gået fra fast mand til periferi spiler på få måneder, således spillede 26-årige Ilija Martinovic 102 liga kampe mellem 17/18 og 19/20 sæsonen. Han er dog faldet ned i hierarkiet og kigger efter ny arbejdsgiver.



Midtbanen


Centralt

1. valget er klubmanden Dejan Petrovic, den 22-årige midtbanespiller kommer fra klubbens akademi og har spillet 114 ligakampe siden 13/14 sæsonen.



2. valget er fanfavorit og klubmand 23-årige Matic Vrbanec, siden han kom op fra ungdomsrækkerne har han spillet 195 ligakampe på 1. holdet, siden 11/12.



3. valget tilfalder nyindkøbte, 20 årige Matej Santek som med en pris på 18 millioner er klubbens dyreste købte spiller nogensinde,
han har dog ikke slået de to starter af holdet endnu.



4. valget kom til klubben i 18/19 og skal til at stramme sig an for at kunne blive i klubben, Gregar Horvat, benyttes kun i tilfælde af skader.



Højre Kant

1. valget er klubikonet Ziga Skoflek, hvad den mand betyder for klubben kan ikke ignoreres, og med 183 ligakampe, 75 mål og 33 assists er han uvurderlig og som alderspræsident med 26 år er han også en kulturbærer.



2. valget er Matej Popovic som kom til klubben i 18/19 for sølle 205.000 DKK, og siden er det blevet til 15 kampe til den 20 årige sloven.



Venstre Kant

1. valget er i denne sæson ganske overraskende en akademispiller som har imponeret alt og alle siden sidste sæson, den 18 årige Roman Golob har lagt al modstand ned på holdet, og har endda sat Francesco Tahiraj ud på bænken.



2. valget er selvfølgelig Francesco Tahiraj som dog har fået kamp til sit hår, den 23-årige albaner har ytret at han ønske at komme videre, men Champions League spillet holdet om i truppen.



3. valget her er Matej Popovic, der ligesom i højre side har svært ved at erklærer pladsen sin egen.



4. valget er 19 år gammel og hedder Timotej Zupanc, han er købt i sommers for 2.5 millioner i Olimpija Ljubljana, han har dog et par år før han foralvor kan tage 1. valget.



Centralt

1. valget er uden tvivl Ziga Cander, som siden gennembruddet på akademiet i 18/19 har spillet 64 ligakampe med 12 mål og 15 assists til følge. Han kan dog ikke vide sig for sikker på sin plads, men med en alder på 18 år har han tid til at forbedre sig.



2. valget er en overset spiller i klubben, ligaen og Slovenien - Jeg hentede ham gratis i Koper, og han imponerer hver dag på træningsbanen, det er dog kun bleve til 6 kampe siden han kom sidste sommer. blot 19 årige Samo Pihler



3. valget er 20-årige Alen Sprancer, hentet til klubben på fri transfer i 19/20 har jeg store tanker om at han kan præge holdet når Cander sælges



Angrebet


1. valget er der ingen tvivl om hvem er, Jernej Kotnik er med sine 18 år, sloveniens absolutte største stjerne og få havde nok set at prisen på 1.5 millioner fra Olimpija Lublana skulle blive så latterlig ubetydelig, i forhold til spillerens værdig. Siden Kotnik kom i 18/19 er det blevet til 47 ligakampe og 45 mål !!! 18 år mine damer og herrer, og derfor klart 1. valg.



2. valget er en af klubbens egne Matija Zizek som har spillet 4 ligakampe for klubben med 4 mål til følge, derudover har han imponeret på U19 holdet de sidste 3 sæsoner med 50 kampe og 65 mål.



3. valget er også en af klubbens egne, Nik Prelec som dog er tiltænkt at forlade klubben inden længe da hans udvikling er gået lidt i stå, samt han ikke præsterede sidste sæson mens han var udlejet til Celje.



4. valget er Martin Minchev fra Bulgarien, og den 19 årige spiller får nok aldrig en karrierer i klubben, men skulle gerne kunne sætte lidt penge på kontoen, da han kom gratis for 2 sæsoner siden.



5. valget er 21 årige kroat Edi Horvat og han har intet at gøre i klubben, og han bliver pt. forsøgt solgt.









Taktikken


Taktikken jeg benytter normalt



og når lortet brænder på







ps. jeg er klar over at billederne og teksten fylder, men siden design med de maks 650ish pixels gør et sådanne overblik svært.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #46: 05 Dec 2017, 08:05 »

Fed gennemgang Smiley Nogle virkelige gode spillere.
Du skal da snart sælge Ziga Skoflek så du kan få en god slat penge for ham, og bruge nogle af de unge talenter.
Ærgeligt med Nik Prelec, men pyt med det når du har Jernej Kotnik Smiley

I forhold til det sidste du skriver, så har jeg samme problem, kan slet ikke få mine billeder til at virke her i forummet Skuffet
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #47: 05 Dec 2017, 11:17 »

Fed gennemgang Smiley Nogle virkelige gode spillere.
Du skal da snart sælge Ziga Skoflek så du kan få en god slat penge for ham, og bruge nogle af de unge talenter.
Ærgeligt med Nik Prelec, men pyt med det når du har Jernej Kotnik Smiley

I forhold til det sidste du skriver, så har jeg samme problem, kan slet ikke få mine billeder til at virke her i forummet Skuffet

Tak, synes også selv jeg har samlet en god samling unge spillere Smiley

Ja, men der har været meget få bud på mine spillere generelt Skuffet
Kotnik er den eneste som der rigtig har været bud på, og det var Arsenal som ville give 30 mil, men han forlængede med 4 år dagen efter og så trak de det retur :b

Synes godt de kunne trække siden helt ud til kanten af min skærm Opstemt de 650ish pixels er lidt problematiske ved visuel fremvisning Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #48: 05 Dec 2017, 12:03 »

Konge gennemgang!  Smiley

Det er godt nok nogle dejlig vilde regens du har fundet dig - du/i går vidst en stor fremtid i møde  Thumbs Up

Jeg kan ikke forstå der ikke rigtigt er nogle der viser interesse i dine unge spillere, jeg synes altid de er så svære at holde på, når man begynder at vise dem frem i de kontinentale turneringer  Wink

Men det er bare fedt for dig  Peace
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #49: 05 Dec 2017, 12:06 »

Lige et teknisk spørgsmål: hvordan laver du de screens af spillerenes stats?
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #50: 05 Dec 2017, 13:34 »

Konge gennemgang!  Smiley

Det er godt nok nogle dejlig vilde regens du har fundet dig - du/i går vidst en stor fremtid i møde  Thumbs Up

Jeg kan ikke forstå der ikke rigtigt er nogle der viser interesse i dine unge spillere, jeg synes altid de er så svære at holde på, når man begynder at vise dem frem i de kontinentale turneringer  Wink

Men det er bare fedt for dig  Peace

Lige et teknisk spørgsmål: hvordan laver du de screens af spillerenes stats?

Tak, tror bestemt også dette er et hold som om 2-3 år kan tage den videre fra CL gruppespillet hvis alt forsætter med at gå min vej Smiley

Omdømmet fa min klub er meget lav, og derfor tror jeg ikke at de større klubber kigger så meget min vej, plus vi har en meget sund økonomi og derfor ikke "tvunget" til at sælge for pebernødder :b

Angående billederne er der bare benyttet klippeværktøj som er en del af Windows og så bare taget det direkte fra spillet Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #51: 06 Dec 2017, 02:02 »

   

NK Aluminij





Europa 2020/21


Takket være vores titel i ligaen sidste sæson, er vi endnu en gang klar til vise os frem på den stor scene !, sådan næsten da, vi starter desværre som de tidligere år med at skulle spille kvalifikation til Champions League, hvor målet i år er Europa League gruppespillet.

Vi indtræder i Kvalifikations runde 1, hvor vi trak Futbola Klubs Spartaks Jūrmala fra Letland.

Spartaks Jürmala - Hjemme


Holdet mødtes til en let morgentræning, hvor humøret var højt - sæsonens første kamp af betydning og så med hjemmebane fordel, ingen ønsker sig en bedre start og specielt Kotnik så ud til at være kommet tilbage fra sommerferie i en absolut giftig form

Han bruger da heller ikke mere end tre minutter før han bringer os på 1-0 efter et flot Roman Golob, som tager turen fra midtercirklen og til baglinien i venstre side, og sender den i panden på en højtflyvende Kotnik. 

Aluminij sidder på det hele, og efter 20 minutter ligger Cander en ufarlig aflevering til Skoflek 1 meter foran feltet i højre side, og med en hårdt men præcis inderside krøller han den op i målhjørnet længst væk - uden for Spartaks målmands rækkevidde 2-0.

10 minutter før pausefløjtet sender Golob en høj bold ind i feltet, og Spartaks målmand hopper op for at gribe den, og den bør ikke volde ham problemer, alligevel fumler han den ned for fødderne af Kotnik som en kirurg klinisk sende den til 3-0 - De 2.207 fans er ellevilde og skriger på Kotnik ! Han elsker det ! De elsker det ! Cirklen er fuldendt !

Efter pausen er der skydetelt hos Spartaks og det er rent uheld den ikke både står 4,5 og 6-0 efter 60 minutter. Der laves få justeringer for at spare spillerne da ligaen starter om 3 dage.

Kotnik for dog lov til at skabe endnu mere hype omkring sig selv, da han 8 minutter før tid snyder tre modspillere og uselvisk overlader bolden foran Popovic frit foran mål og som sikkert gør det til 4-0 - Jeg tør godt sige at vi med sikkerhed er videre, Spartaks havde blot en enkelt afslutning i løbet af kampen og 29% af boldbesiddelsen.

Spartaks Jürmala - Ude


Returkampen i Riga starter som sidste kamp sluttede, der står Aluminij på det hele og mellem linierne står der Kotnik, den mand er en ustoppelig kraft som gør det til 0-1 efter 7 minutter på et billigt straffespark. To minutter senere er en af årsagerne til at flere slovenere mener at mafian har en finger med i vores europæiske kampe, for der dømmes endnu engang et tyndt straffe som Kotnik omsætter til 0-2. Dette gør Kotnik til den mest scorende Champions League spiller for sæsonen.

I det 35. minut sætter Golob igen Kotnik op som i første kamp ved at gå til baglinien, men sender den fladt ind denne gang og Kotnik i ren Jon Dahl stil sætter bare indersiden blødt på til 0-3 og et ægte hattrick til Kotnik.
Spartaks spillerne har allerede givet op, og dødsstødet kommer da også kun 2 minutter senere hvor Skoflek sender en Laudrup yderside til Kotnik mellem 3 modspillere, herfra vender han bag om støttebenet og hamre bolden i målet til 0-4! Kotnik er et bæst.

Kampen slutter samlet 8-0 og vi er klar til 2. runde hvor vi trak FK Partizan - to kampe som bliver svære end noget vi længe har prøvet !




FK Partizan - Ude


FK Partizans er blandt de bedste hold på Balkan, og vi har da også shoppet spillere i klubben, så vi kendte alt til klubben på forhånd - alligevel tørrede du gulvet med os, efter 15 minutter kommer de på 1-0 på en flot omstilling via 4 afleveringer kommer de fra eget felt og til vores mål.... 15 minutter senere spiller de rundt om os, som var vi kegler på en træningsbane i vores eget felt og kommer på 2-0 - Det ser meget sort ud hvis ikke vi kan sætte en prop i og få lidt af spillet tilbage.

I pausen skifter vi lidt ud, og går over til overfaldsfodbold - det hjælper ikke meget men vi er da i stand til at lave et par omstillinger, og ganske ufortjent score Cander faktisk til 2-1 efter 56 minutter efter lidt klumpspil udenfor feltet - men det er stik imod spil og chancer dog er udebanemålet uvurderlig. Kampen fløjtes af 2-1 og det er rart at slippe væk fra de 30.000 fanatiske fans.

FK Partizan - Hjemme


I forhold til at blive det bedste hold på Balken har vi lang vej igen, på trods af vi har slået røde stjerne tidligere dominere Partizan os, vi ligner et miniputhold som er har meldt sig til en senior turnering. Efter 60 minutter står den 0-0 men Partizan har afsluttet 25!!! gange mens vi kun har afsluttet 4 gange.

Derfor er det også helt urimeligt at Kotnik score til 1-0 efter 65 minutter på et indlæg af unge højreback Peter Straus som havde fundet vej til modstanderes baglinie, og ved foreste stolpe er det Kotnik som lugter blod!
Desværre går der ikke længe før jeg må forlade det yderste af mit sæde for at placere mine to store meget fugtige håndflader i ansigtet, Vrbanec mente ikke at ét gult kort var nok, så han trak en unødvendig nødbremse og det giver altså endnu et gult kort - to af dem og så er man ude.... de sidste 10 minutter bliver lange og Partizan kommer tættere og tættere på.

Alligevel lykkedes det at holde dem fra at score og vi går ufortjent videre, men vi skal være bedre for Slavia Praha venter i 3. kvalrunde.




Slavia Praha - Hjemme


Vi har været gode på hjemmebane de sidste 3 sæsoner, og jeg bilder mig selv ind at det skyldes mange af spillerne er vokset op i klubben og området og derfor vil det hele det ekstra.

Det er dog en sløj start vi får, efter 21 minutter dømmes der straffe til os, men Kotnik sender en svag bold lige i hænderne på målmanden. Efter Partizan kampen arbejder jeg på at spille med to angribere, og efter 25 minutter viser det sine styrker at have to mand oppe i front, Kotnik suger tre spillere til sig og kan spille fremadstormende venstre kant Popovic fri som gør det til 1-0.
Frem til pausen er kampen rimelig lige.

7 minutter inde i 2. halvleg spiller Kotnik og Petrovic 1-2-1 og Kotnik sender en hård vrist i mål fra kanten af feltet, der er lidt champagne bolde over det. Det er der også 3 minutter senere hvor Santek ligger bolden tilrette for netop Petrovic som fra 30 meter hamre bolden i kassen til 3-0.

Men i det 57. minut bliver der fejlagtigt ikke dømt offside på Skoda som kan sende den ind bag Nourafkan, som er millimeter fra at skubbe den uden om stolpen.
Med stillingen 3-1 er vi så småt begyndt at gå lidt ned i gear for at gøre klar til liga kampen og i kampens 94. minut smider Straus bolden ind i feltet hvor Kotnik kommer op til den - her header han ned for fødderne af Zizek som gør det til 4-1, i en ellers liga kamp målt på spil og chancer.

Slavia Praha - Ude


Slavia Praha har dog ikke tænkt sig at give sig uden kamp, og vi bliver overrasket over den iver og aggressivitet det kommer med, de skal da også kun bruge 13 minutter før de snyder os fuldstændig og gør det til 1-0. De er dog slet ikke færdige og kort før pausen gør de det også til 2-0 - spillerne er tydeligt mærket i omklædningsrummet i pausen og jeg hidser mig op, de er nød til at agere som mænd og sætte sig i respekt! Jeg bruger måske endda formuleringen "Om det så koster et brækket ben, vil jeg se vildskab", jeg er ikke helt sikker da blodet og adrenalinen pumper i min krop.

Den spiller som går forrest er også den spiller som alle ser op til, 18-årige Kotnik, som efter 59 minutter opsnapper en dårlig tilbagelægning og gør det til 2-1, og i protest over sine medspillere manglende vilje stiller han ved fansene alene og hamre en knyttet næve over klublogoet på sin trøje!
Det tænder en ild hos flere af spillerne og selvom Zizek for at mål underkendt, er han alligevel ophavsmand til 2-2 scoringen, hvor han trækker ud til højre i feltet og med hælen sætter Kotnik op til målet.

Vi spiller ikke den bedste kamp, men er sikkert videre og her skal vi møde vores tilbagevendende ånd - FC København for 3. år i træk.



FC København - Ude


Kampen i Parken er den tredje for os, og vi har ikke den bedste statistik hos byens hold. I 2018 blev det et 2-0 nederlag og sidste år et 2-1 nederlag, derfor sætte forsøgte jeg at opildne spillerne til at skaffe den umulige sejr i Parken.

Og det starter godt, efter blot 5 minutter kan Kotnik gøre det til 0-1 efter et hjørnespark, hvor Santek modtager den på kanten af feltet og roligt lægger den af til Kotnik. Det skal dog blive endnu bedre, efter 21 minutter erobre vi bolden foran eget felt og med lækkert opspil gennem banen modtager Santek den alene foran målmand Meisner og lægger an til afslutning - han sender dog til Tahiraj til højre for sig som nu står helt fri da Meisner er sat totalt 0-2 !!

Kort før pausen er Santander dog for stærk for os, og han gør det til 1-2 på flot opspil mellem Falk og Pieros, efter pausen er Pieros igen oplægger til en fremadstormende Santander som gør det til 2-2 og kollapset er nær totalt.

Zizek gør det alligevel til 3-2 i det 66. minut på en flot tværbold over 44 meter af Santek, en kattepote tager bolden ned og en torden vrist sender den i nettaget, vi går nu fuld defensiv for at holde styr på Santander.

Det holder bare ikke en meter mod FCK, for da vi har styr på Santander, er det i stedet Pieros som gør det til 3-3 kampens resultat og et fint udgangspunkt.

FC København - Hjemme


Op til kampen har vi valgt overfaldsfodbold for at skaffe det ene mål vi skal bruge, dette viser sig at være en fejldisposition. For der går blot 9 minutter for Verbic gør det til 0-1. Vi er dog ikke sene til at give et modsvar og Straus server bolden ind i feltet fra midten, her timer Kotnik sit opspring som en anden Ronaldo og gør det til 1-1, som er pausestillingen.

Boilesen gør det til 1-2 på et hjørnespark i det 52. minut, og blot 2 minutter senere begår Straus sit livs fejl ved at hive Santander ned i feltet, selv samme Santander gør det efterfølgende til 1-3 på straffesparket. Her har jeg kastet med både taktikbræt og vandflasker og råbt alle de slovenske skældsord jeg har lært.

Hvilket af det som præcis hjalp ved jeg ikke, men i det 55 minut gør Tahiraj det til 2-3 på en skrap aflevering fra Kotnik og kampen lever. Her skal der tages en beslutning om vi skal minimere risikoen for at de score, mens vi selv mangler et mål, eller gå efter selv at score to??.. Vi vælger den sidste. Vi får da også målet efter 80 minutter da Kotnik header Santek fri og nu står den 3-3 og stadionet dirre af spænding.

I det 88. minut for vi et frispark lidt udenfor feltet og Golob sender den ind, Santek sætter panden på, men den blokeres af Meisner. Boilesen forsøger at cleare bolden ud af feltet men sparker den ind på Santek igen og bolden går i mål !! 4-3 !! *PIFFFT*

HVAD SKER DER??! alle kigger forundret på 5-6. dommeren som laver vilde uforståelige fagter. Han mener at have set en offside som billederne på stadion viser ikke er der og alle kan se det - forvirringen er total og koster 4 gule kort til mine spillere der i ren frustration omringer dommeren. Med en potentiel sejr 100 millioner værd, priser jeg deres reaktion velkommen.

Men kampen er stadig 3-3 og vi skal i forlænget spilletid. Her er det dog mest en stillingskrig for ikke at indkassere et mål og vi ender da også i straffe hvor vi må indrømme, vi er Underdogs med stort U.
                  1  2  3  4  5  6  7  8  9
FCK       :    B  M M  B  M M M  M B  = 5
Aluminij:    M  B M  M  B M M  M M  = 6

Til alles store overraskelse er vi endnu engang videre i Champions Leagues gruppespil, på bekostning af FCK.






Vi blev endnu engang turneringens lavest seede hold, men har fået en gruppe vi mener vi har en chance i



Mod Sevilla forventer jeg 2 point, mens CSKA Moscow bør give 4 point mens Sporting CP burde kunne indbringe 3 point.
Således håber jeg 9 point er nok til at blive i EL. 

Derudover håber jeg at Kotnik 11 mål nuværende er nok til han kan tage en topscore titel i år !




Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #12 - Balkan Dreaming
« Svar #52: 06 Dec 2017, 07:24 »

Denne blog har simpelthen gjort at jeg flere gange dagligt klikker forbi her på FMFreaks.  Thumbs Up
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #12 - Balkan Dreaming
« Svar #53: 06 Dec 2017, 10:50 »

Denne blog har simpelthen gjort at jeg flere gange dagligt klikker forbi her på FMFreaks.  Thumbs Up

Hold da op ! Det er jeg glad for Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #12 - Balkan Dreaming
« Svar #54: 08 Dec 2017, 23:50 »

   

NK Aluminij





Champions League - Gruppespil



Da vi så lodtrækningen i dette års Champions League, øjnede vi muligheden for at tage en smal 3. plads og sikre os deltagelse i Europa League, regnestykket var lagt - nu manglede vi bare heldet og dygtigheden!

Målet hed 10 point.

Sevilla - Hjemme

 
Vi lagde ud mod Sevilla, som de sidste mange år har haft et stærkt hold, og sidste sæson blev de nummer 2 i la liga.
Blandt de største navne er Simon Kjær, Bas Dost og Guido Pizarro, navne der i mange år har været en del af eliten i Europa, så det var ikke underligt at de kom bedst fra land.

1. halvleg var præget af hårdt spil og mange frispark, vi var indstillet på at gå fysisk hårdt til dem, og måske fange dem i en omstilling. Vi lykkedes til dels med det første men vi kom ikke rigtig frem til noget,  og måtte gå til pause 0-0.

Efter pausen var vi tilfreds med 0-0 som gav os det ene af de to point vi forventede mod Sevilla, men efter 49 minutters spil, gør Deulofeu det til 0-1, Bas Dost gør det til 0-2 20 minutter senere og for at gøre ondt værre, slutter Pozo kampen ved i overtiden at gøre det til 0-3 og vi må nok indse vi ikke får de 2 point mod Sevilla.


Sporting CP - Ude


I Lissabon stod Felix Brych klar med fløjten en varm aften, og foran 47.500 tilskuere flæste han opgøret i gang. Lissabon kom susende fra start og kommer hurtigt til den første 100% chance, men stolpen redder.

Efter 17 minutter får vi dog hjælp af Pinto, som vælger at tackle Kotnik bagfra med to sæt fodsåler, farvel og tak - Pinto får vidst badet for sig selv i dag.

Desværre lykken kort, og efter 21 minutter gør Podence det til 1-0, og kampen forløber ensidigt, der står Sporting på det hele og de kommer da også på 2-0 i det 71. minut. Kampen slutter med et nederlag - så vi skal have en hjemmesejr for at nå vores 3 point.


CSKA Moskva - Hjemme


Kampen hjemme mod CSKA Moskva er langt mere lige end de to tidligere opgør. Begge hold er gode på omstillinger og der spillet i et usædvanligt højt tempo. Det er dog os der kommer først i mål, da Aleksandre Janashia efter 41 minutter, hugger en retur fra et hjørnespark i mål fra kanten af feltet til 1-0, og vi er på vej mod vores første 3 point!

Pausen kommer til at ødelægge vores flow, og CSKA skubber længere frem på banen. De finder da også vejen til netmaskerne, efter 59 minutter gør Fedor Chalov det til 1-1 kampens resultat.


CSKA Moskva - Ude


I Moskva er det en kold og våd fornøjelse at spille fodbold, og det er da nok også derfor kampen slet slet ikke fungere for nogle af holdene, efter 80 minutter kommer første afslutning inden for målrammen ud af 1 afslutning.... fra begge hold..

OG det er da også mere held end forstand at Sprajcer kan gøre det til 0-1 efter 93 minutter, da legenden Igor Akinfeev cleare en dybdebold lige i smasken på Sprajcer der derefter kan sende bolden roligt ind i et tomt mål !!

Vi samler de 4 point sammen mod CSKA som vi havde budgetteret med !


Sevilla - Ude


Der er ingen tvivl om at Sevilla er flere niveauer over os, og det ses tydeligt på vores udekamp. Efter 90 minutter havde Sevilla haft 23 afslutninger mod vores 4.. Det er derfor endnu mere imponerende at kampen ender 2-2 !

For selvom Sevilla er foran med 1-0 efter 18 minutter og Bas Dost gør det til 2-0 5 minutter senere, viser de unge knægte fra Aluminij at en kampe aldrig helt er tabt ! For Ramon Golob gør de til 2-1 efter 60 minutter, da han kommer først på en tværaflevering ved bagerste stolpe. Blot 5 minutter senere sender Santek bolden i kassen, med et hårdt vristskud fra kanten af feltet, en type af mål som Santek har lavet mange af i år! - Kampen slutter 2-2 og vi fik dermed 1 point mod Sevilla.

Sporting CP - Hjemme


Skæbnes time er kommet i puljen hvor alt kan ske ! - Det eneste der er sikkert er at Sevilla er gået videre, men 2. & 3. pladser stadig i spil, og kampen i Maribor starter som død og helvede !!

Alen Sprajcer, som spiller sit livs kamp, gør det allerede efter 13 minutter til 1-0 på oplæg af Vrbanec, fra kanten af feltet krøller han den flot ind op i krydset - Men kampen lever i allerhøjeste grad.
For bare 67 sekunder senere, kan Nourafkan hente bolden ud fra målet, da Geraldes på en fin omstilling gør det til 1-1.
Men er der en som gerne vil spille europæisk efter vinterpausen, så er det Sprajcer, for bare 1 minut senere, flænser han Sportings hold fuldstændigt med knivskarp aflevering til Zizek, der spiller grundet skade til Kotnik, som gør det til 2-1 efter 16 minutters spil.

Efter pausen er det dog Sporting der kommer bedst fra start og Doumbia gør de til 2-2 efter 47 minutters spil. Med dette resultat og resultatet mellem Sevilla og CSKA er 3. pladsen i hus.

Sprajcer er igen i fokus efter 68 minutter, da Golob spiller ham fri feltet med en bagudrettet aflevering, Alen trykker af første gang og gør det til 3-2 !!! i manglen af Kotnik, stepper han op og viser sig som en erstatning ved evt. salg.

Sprajcer er dog ikke færdig med at lege, for efter 73 minutter afdribler han 2 midtbanespillere, og 2 forsvarsspillere, for at løbe til baglinien og på smukkeste vis, sende bolden ind foran mål, i fødderne på Cander 4-2 !!! Hvis vi kan holde den hjem og Sevilla ikke taber er 2. pladsen sikret !

Sevilla presser hårdt på for at komme igen, og får da også scoret i det 90 minut, men mere når det ikke og vi har fået endnu 3 point!





Vi nåede desværre ikke de 10 point, men alene det at vi fik en 2. plads er utroligt og viser at vi var heldige i vores gruppe.
Desuden er Kotnik stadig topscore i CL, med 11 og den eneste i top 6 der stadig er med i turneringen!


Der sker rigtig meget på transferfronten, så der kommer en opdatering med den - skal lige have de salte tårer væk fra øjnene.  Græder



Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #13 - Balkan Dreaming
« Svar #55: 11 Dec 2017, 13:23 »

   

NK Aluminij





Transfers - En Judas historie


Transfervinduet i vinteren 2020 vil i al fremtid blive huske som "Judas Jul". Spilleren var ankommet i sommers, og udråbt af mange som værende det bedste køb lavet i den sæson, ikke blot i klubben, eller Slovenien - Nej i Europa.
Turen til Europa var svær for spilleren med mellemøstlige rødder, men efter en orlov på 2 uger virkede han fokuseret på at yde sit bedste for klubben. 16 kampe i ligaen blev det til og 8 gange holdt han målet rent.

Men Mojtaba Nourafkan havde ikke nok i Aluminij, så da Paris Saint-Germain, bankede på døren blot 6 måneder senere, var Judas-svinet ikke længe om at takke ja, for han havde snedigt nok fået en frikøbsklausul indført i sin kontrakt - Selvom der lå en gentleman-aftale om ikke at benytte den inden for de første 2 år.
Så sølles 7.5 millioner måtte PSG lægge før Judas havde fået nok.


Ud er også gået Francesco Tahiraj som følte tiden var inde til at prøve noget nyt, den 24-årige albanske kant, tog til CSKA-Sofia for 6.5 millioner kroner.

Men der er også kommet ganske unormal meget stjernestøv i ligaen, efter Aluminij kunne præsentere en spiller, de i hemmelighed havde skrevet kontrakt med. En spiller som har vundet Jupiler Pro League i 2008, FA Cuppen i 2016, Carabao Cup i 2017, samt Europa League i 2017.

Den 15/1-2021 blev Marouane Fellaini præsenteret i klubben, på en 1-årig kontrakt.



Ungdommen kommer


Da holdet er bygget op af primær unge spillere, er det også vigtigt at vi konstant kan tilføje nedefra i klubben, og derfor er dette års oprykkede U17 spillere et glædeligt syn. Tre spillere skiller sig ud og det drejer sig om:

Klemen Sres
Vladimir Marinic
Ales Mlakar


Champions League - 1. Knock-out Runde


Aldrig havde vi troet at de 8 point vi samlede samme skulle være nok til at gå videre fra gruppespillet, og da lodtrækningen endelig fandt sted, følte vi os badet i held. Alle de store hold forsvandt i de første runder.

Først trak Tottenham Sevilla, Så Roma Liverpool, Real Madrid trak Arsenal og PSG skulle op imod de forsvarende mestre fra City.

De resterende hold hed FC Barcelona, FC Bayern, Atletico Madrid, Man United, Aluminij, Juventus, Zenit og Hoffenheim.
Da Bayern trak Barcelona og United trak Atletico Madrid, var der kun to hold tilbage vi kunne trække, da Zenit ligeledes var blevet nummer 2 i deres gruppe.

Da vores navn blev trukket op af bowlen var alt vi håbede på at Hoffenheim blev modstanderen - Kuglen blev åbnet, sedlen langsomt rullet ud og tiden gik nærmest i stå.

Juventus stod der på det skide stykke papir..!


Juventus - Hjemme


Det første vi ser da vi kommer ud af spillertunnellen er et HELT fyldt stadion, om så Ronaldo kom forbi var der ikke plads til at sætte ham et sted, og ganske imponerende var fordelingen af fans 50/50. Stemningen var kanon og den gamle dames fans bragte kampen op på allerhøjeste niveau og er den største i vores historie.

Holdet var klar fra start, og vores mål var at holde dem fra scoring, måske få en god omstilling, men vi var godt klar over at udfordringen ville være enorm.
Kampen kommer langsomt fra start, hvilket nok skyldes de kolde 2 graders varme på stadion, og det udnytter vi efter bare 6 minutter, efter et indkast spiller Skoflek Sprajcer fri på kanten af feltet, og derfor kender han vejen til mål 1-0 !

I det 14. minut ryger en del af vores gameplan, da Straus får en albue i ansigtet og brækker et kindben, vi er derfor nød til at benytte en indskifter allerede i starten af 1. halvleg. Efter spilstoppet overtager Juventus stille og roligt kampen, og Bentancur gør det til 1-1 efter 39 minutters spil.

I pausen laver taktikken lidt om og spiller mere tilbagetrukket og giver mere frihed til de forreste 3. Skoflek, Golob og Kotnik, og allerede efter pausen giver det mere ro bagtil, og blot 10 minutter inde i anden halvleg, kan Kotnik spille Petrovic helt fri foran Rui Patricio og stillinger er 2-1.

Jeep-holdet kommer frem til mange store chancer, men formår ikke at sætte den sidste fod rigtig og vi vinder kampen 2-1 !



Juventus - Ude



På Allianz Stadium i Turin, bliver det en kamp præget af mange frispark fra vores side, og vi får aldrig spillet til at fungere, og vi må kort før halvlegen se Higuain gøre det til 1-0, og på trods af justeringer i pausen, har vi intet at byde ind med. Juventus kommer på 2-0 efter 76 minutter og det bliver også kampens resultat.

Vi formår slet ikke at komme igang med kampen, og derfor bliver det ikke til mere Champions League i denne sæson.




Vi er kommet længere end forventet, men havde håbet vi kunne hive en uafgjort til sidst. **



** Ret skal være ret, jeg har måtte save/reloade på Juventus 1. kamp, for første kamp jeg spillede blev 2-2, men et crash gjorde at jeg måtte spille kampen igen og tabte 6-1, så forsøgte at ramme samme resultat igen, men efter 3 timer med store nederlag eller store sejre tog jeg til takke med en 2-1 i min favør.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 - Balkan Dreaming
« Svar #56: 11 Dec 2017, 18:06 »

De tvungne klausuler i kontraktforhandling er er noget af det værste...

Logged

Isolation

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 - Balkan Dreaming
« Svar #57: 19 Dec 2017, 10:45 »

Flot du kom videre i CL! Men træls med Juventus, du havde haft en chance mod Hoffenheim!

Hvordan går det i ligaen? Er du stadigvæk fuldstændig suveræn?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 - Balkan Dreaming
« Svar #58: 21 Dec 2017, 21:35 »

Slap af nogle hidsige ungdomsspiller du får ind...
Hvordan ser faciltierne med rekruttering ud?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #14 - Balkan Dreaming
« Svar #59: 22 Dec 2017, 21:17 »

Flot du kom videre i CL! Men træls med Juventus, du havde haft en chance mod Hoffenheim!

Hvordan går det i ligaen? Er du stadigvæk fuldstændig suveræn?

Hoffenheim er sluttet nummer 3 i bundesligaen i både 20 og 21 Smiley så de er også gode Opstemt
Juventus har ikke vundet i 2 sæsoner og sidst blev det blot til en 3. plads efter Milan og Roma :b

Vi dominerede ligaen totalt - der kommer en update efter jul Opstemt


Slap af nogle hidsige ungdomsspiller du får ind...
Hvordan ser faciltierne med rekruttering ud?

De er slet ikke dårlige nej Opstemt

Faciliteterne er Fremragende ungdomsfaciliteter, Exceptionel Ungdomstræning og Omfattende ungdomsrekruttering - der er dog blevet postet flere penge i rekrutteringen i 21/22 Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010