home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 451 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #15 - Balkan Dreaming
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: #15 - Balkan Dreaming  (Læst 47099 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 - Balkan Dreaming
« Svar #30: 28 Nov 2017, 13:01 »

   

NK Aluminij




Overraskelsen ved at være i Champions League gruppespillet er enorm, og ser vi bort fra pengene er det ikke ideelt for os at befinde os i en turnering hvor vi møder så stærke modstandere.

Vores målsætning var 0 point og ikke at indkassere 25 mål flere end vi score. Vi arbejdede hårdt på til først kamp mod Benfica, hvilket også betød at vi måtte lade stå lidt til i ligaen - den slovenske liga er ikke bygget til at have hold i europæisk gruppespil.

Benfica - Hjemme


Vores første kamp i  Champions League gruppespil skulle vi sikre IKKE blev et ydmygende nederlag på hjemmebane, så valgte derfor at spille vores aggressive overfaldsfodbold, som virkede på både Basen og FCK hjemme.
Første halvleg forløber roligt og begge hold ser hinanden ad, med et lille overtag til Benfica.

Anden halvleg derimod er præget af mange spilstop og frispark, vi begår størstedelen og det smadre Benfica's spil. Mesec gør det da også til 1-0 efter 70 minutter på et skud fra kanten af feltet. Benfica er dog ikke sådan at kyse, så på to minutter kommer de på først 1-1 og dernæst 1-2 og med 10 minutter igen er Benfica i total dominans. Det er da også kun en fejl fra Tiago Volpi der lader 17-årige Kotnik sende dig i mål til 2-2 efter 93 minutter. Første kamp sikre os 1 point og vi er allerede over forventningerne !


Napoli - Ude


De sidste år har Napoli vist sig som et af europas bedste hold, og vi fik da også i den grad vist at vi pt. befinder os på en hylde hvor vi ikke er berettiget.
Fra første fløjt står der Napoli på det hele, og det bliver hurtigt grimt... 1-0, 2-0, 3-0. 4-0. 5-0, 6-0, 7-0 og 8-0... Dommeren fløjter..


til pause.. Det er et desillusioneret hold som møder mig i tunnellen og jeg bebrejder dem ikke, evnerne hos italienerne er så sindsyg høje at vi ikke har meget at stå imod med. Vi beslutter dog at forsøge at sætte en prop i, og det lykkedes 8-0 bliver resultatet som ligeså godt kunne have været 17-0.


Wolfsburg - Hjemme


Den europæisk fiasko fortsætter, og Wolfsburg er næsten lige så hårde ved os som Napolitanerne, resultat står inden overtiden 0-5 til gæsterne, selvom Tahiraj reducere og pynter til 5-1 ser det alligevel grimt ud.


Wolfsburg - Ude


I Tyskland blev vi enige om at forsøge at holde dem fra fadet, men det holdt kun 19 minutter før de kom på 1-0, og så 2-0 og sørme om ikke de kom på 3-0 inden pausen - jeg valgte at gå fra defensiv til overfaldsfodbold, hvilket tyskerne ikke var forberedte på og Kotnik gjorde det til 3-1 efter 60 minutter og dette blev også kampens resultat.


Benfica - Ude


Vi følte at kampen var tabt på forhånd, både Kotnik, Skoflek og Jaksic var ude med skader over 3 måneder. Alligevel fik 17-årige Roman Golob sendt bolden i nettet efter blot 5 minutter til 0-1 og i en står del af kampen stod vi med 3 point i hånden.
Jonas mente dog at dette skulle blive løgn og med en dribletur på 45 meter sende han den i mål til 1-1 kampens slutresultat. Et resultat jeg er meget tilfreds med.


Napoli - Hjemme


Der var vrede at spore på kampdagen, spillerne ville have vasket æren ren, efter det pinlige 8-0 nederlag i Napoli, og spillerne gav sig 110 %, dette gav dog også pote da Petrovic sendte en raket fra 33 meter i mål til 1-0, Ziga Cander gjorde det til 2-0 kvarteret efter på en fin stikning ind i feltet.
Har blev vi nok lidt overmodige efter 3. mål, Napoli kom i hvert fald igen og først Insigne til 2-1 og siden Pavoletti til 2-2. Kampen slutter og vi har redet lidt af æren og samlet 3 point i alt i Champions League i år.












U-19


Hvor seniorene fejler er det godt de unge kan, de har helt exceptionel sikre sig avancement fra Champions League Youth gruppespillet


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #9 - Balkan Dreaming
« Svar #31: 01 Dec 2017, 11:45 »

Det fandme et imponerende save du har gang i! Glæder mig til at se hvordan det går dig i næste års CHL  Grin
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #9 - Balkan Dreaming
« Svar #32: 01 Dec 2017, 12:06 »

   

NK Aluminij





Vinterpausen - Status


Som manager i en klub, hvor alle har været vant til ydmyge rammer og små kår, har det været påkrævet at Champions League fik fuld fokus og ligaen derefter kunne vente til vi var ude af Europa. Derfor blev der i løbet af sommeren indgået en aftale mellem bestyrelsen og manager-teamet;

"Ligaen er sekundær, Pokalen tertiær - Europa er alfaomega!

Dette har betydet at mange unge spillere har fået tidligere debut end hvad var planen, samt fået flere minutter på banen.
Specielt overraskelsen at vi kom i gruppespillet i Champions League har trukket meget i alle spillerne, og med så ung en trup som tilfældet er i klubben, var håbet at vi ville l ligge i top 5 således vi kunne hente EL pladser til foråret.


Det skulle dog vise sig at specielt 4 spillere ved vinterpausen har båret holdet både i den hjemmelige liga samt i Europa.

Til at starte med så er Luka Janzekovic vokset ud af sine målmandshandsker i løbet af denne sæson, indtil videre i sæson har han holdt "Clean Sheet" 14 gange i 22 kampe i ligaen og blot lukket 19 mål ind. Sidste sæson lukkede han dog blot 25 mål ind i 35 kampe, men antallet af mål i sidste sæson var historisk lavet.

En af de rutinerede stjerner på holdet, funkler også denne sæson med 10 oplæg og 9 mål i 17 kampe, viser han for alvor storform efter en småtam forrig sæson. Han deler også ligaens "flest oplæg" men en anden af klubbens bærende kræfter.
Nemlig 19-årige Ziga Cander, den unge slovener har ligeledes 10 oplæg, men blot 5 mål tællende denne sæson. Hans afleveringsprocent ligger dog på imponerende 87% over 22 kampe.

Den sidste og mest imponerende er 18-årige Jernej Kotnik som har imponeret i Europa, men så sandlig også i ligaen, med 22 kampe og 23 mål, han er 10 mål foran nummer to på listen, og er en enmandshær oppe foran !
De mange mål og hans unge alder, har heller ikke gjort ham mindre eftertragtet i Europa, hvor Arsenal, Milan, F.C. Porto og Dinamo Zagreb holdet øje med ham. Heldigvis har forlænget i 4 år indtil 2024 og det tager et bud på tre-cifre før han smutter.

Således har disse fire spiller revet al modstand fra hinanden og vi topper og dominere ligaen sublimt.





Transfers



Vi har internt i klubben måtte indse at vi ikke kan skabe nok unge spillere selv af en kaliber der gør, vi kan opretholde klubbens niveau og slet ikke forbedre det.
Derfor har vi måtte dykke ned i vores nye pengetank - Tak til Uefa - og har derfor hentet 4 spillere fra Balkan som skal styrke klubben fra den kommende sæson:

Zlatan Sehovic kommer fra FK Partizan, hvor han ikke kunne finde fast spilletid, og med en pris på 1.400.000 DKK, har jeg store forventninger til den unge back.

Efter Zlatan handlede jeg i Nogometni Klub Labod Drava Ptuj (Slovenien 2. division), her rendte Darko Finkst rundt og trillede lidt bold. Forsvarsspilleren har bestemt talentet til 1. division, men med sine 17 år, bliver det ét år på U19 til en start. Prisen blev 730.000 DKK.

Da muligheden for at hente stortalentet Matej Santek i HNK Rijeka (Kroatien) slog jeg til, og lagde da også den størst betalte overgangssum i ligaen nogensinde, da vi lagde 18.000.000 DKK. Flere har spekuleret i om vi har misbrugt vores præmie penge som ikke kommer næstesæson.


Sidste spiller som har tilsluttet sig truppen over vinteren er kroatiske Luka Jelenic, som skal foråret på at spille sig i truppen så han kan tage en fast plads fra 20/21 sæsonen. Luka Jelenic blev købt for 11.000.000 DKK i Dinamo Zagreb, og blev muligvis købt 2-3 millioner for dyrt, men det vil fremtiden vise.


Den sidste dag i transfervinduet blev et presset et, vi fandt nemlig en ung mand ved navn Aleksandre Janashia som vi for alt i verden ville have vores fingre i, han har allerede etableret sig på det georgiske landshold, så vi tilbød Torpedo Kutaisi (Georgien) 1.350.000 DKK, og så vil skiftet først ske til sommer, hvilket de accepterede.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med forstærkningerne.


Desværre har dette års U-17 været skuffende og blot en enkelt spiller har fået tilbudt en kontrakt, nemlig 16-årige Zan Ribic, vi har dog meget store forventninger til ham, og han har været eminent på de mindre hold. Han skulle gerne nå 192-3 cm over de næste to-tre år. Til den tid kan han nok overgå Janzekovic.


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #9 - Balkan Dreaming
« Svar #33: 01 Dec 2017, 12:33 »

Det fandme et imponerende save du har gang i! Glæder mig til at se hvordan det går dig i næste års CHL  Grin

Tak, men lad os nu se om ikke det bliver EL Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #10 - Balkan Dreaming
« Svar #34: 01 Dec 2017, 14:45 »

Det er altså nogle stabile signinger! Dog havde jeg nok holdt snitterne fra Luka Jelenic, jeg synes klart du har betalt for meget for ham  Ubeslutsom Modsat tror jeg virkelig på Matej Santek, han ser voldsomt spændende ud  Opstemt
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #10 - Balkan Dreaming
« Svar #35: 01 Dec 2017, 15:58 »

Det er altså nogle stabile signinger! Dog havde jeg nok holdt snitterne fra Luka Jelenic, jeg synes klart du har betalt for meget for ham  Ubeslutsom Modsat tror jeg virkelig på Matej Santek, han ser voldsomt spændende ud  Opstemt

Jeg er ganske enig i Jelenic muligvis var for dyr, men dygtige unge forsvarsspillere er svære at støve op på Balkan Smiley desuden var jeg lidt under pres med kun 3 centrale forsvare i truppen med en taktik der benytter 2 Wink

Håber på et par forsvars regen til næste forår Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #10 - Balkan Dreaming
« Svar #36: 02 Dec 2017, 20:19 »

   

NK Aluminij





Sæsonafslutningen 2019/20


Ligaen kom sikkert i hus, og der var aldrig rigtig konkurrence herom, og det er der en årsag til....



Årsagen er 18 år gammel, har 4 år tilbage af sin kontrakt og hedder Jernek Kotnik... Den dreng og hans 37 ligamål i 35 kampe fortæller om et enormt talent som virkelig har foldet sig ud i denne sæson.
Han er uden tvivl mit bedste køb til dato, med en pris på sølle 1.5 millioner kroner.  De 37 mål var da også mere end rigeligt til at blive topscore i ligaen, og faktisk mere end det dobbelte af Nagode på 2. pladsen med 18 mål. Kotnik dedikerede prisen til mig, da jeg var hovedårsagen til hans stabile form og udvikling.
Ikke nok med at han blev topscore, han blev også sæsonens spiller, med Skoflek på 2. pladsen, Ziga Skoflek havde fod i 11 mål og 12 assists over sæsonen - samme antal som navnebror Ziga Cander hvilket var højest i ligaen.

Det er sandelig også en Aluminij spiller som topper scoringslisten i 2. division hvor udlejede Edi Horvat har scoret 16 mål i 33 kampe.

På årets hold, er seks spillere udvalgt nemlig Janzekovic (MM) Miha Kern og Martinovic (FC), Vrbanec (MC), Skoflek (OMH) og Kotnik (AN)

Det var dog ikke kun ligaen som kom i hus, i år tog vi også pokalen med en 4-1 sejr over Maribor i finalen. De ligner et hold der er ved at miste fodfæste i Slovenien.

Ziga Cander vandt årets unge spiller.

Og så var der en ekstra præmie, da vi blev valgt til sæsonens overraskelse i Champions League - dette er en meget stor ære for hele holdet.

Vi er rykket op i top 100 over bedste europæiske fodboldklubber, ligesom vores liga er rykket 1 plads op til 34. pladsen


Rent økonomisk var dette en kanon sæson, og vi slutter året med et overskud på hele 60 millioner,  hvilket giver en egenkapital på 96 millioner kroner.




Sommerklargøring


Takket være Champions League gruppespillet i den forgangende sæson, har pengekassen bugnet - hvilket har betydet at bestyrelsen har været i rigtig godt humør ! Der er således indledt nye planer for igen at forbedre træningsanlægget for både seniorer og ungdomsholdende. Derudover er der også kommet lovning på, at klubben vil investere flere penge i de yngre hold for at spejde talenterne. Som en sidste bonus opdagede bestyrelsen af den succes klubben pt. har, giver flere tilskuere på lægterne og faktisk var den nye tribune ikke nok til at dække efterspørgslen på billetter og derfor opføres endnu en tribune med yderligere 550 siddepladser til en total størrelse af planmæssigt 1650 siddepladser.


Vi har sagt farvel til 3 spillere, for hvem 1. holds debuten aldrig kom. Så vi står med en rimelig solid trup, set på sidste sæsons præstationer. Derudover er der kun indkøbt to spillere hvoraf Janashia blev introduceret i vinters.

Men vi har fundet en spiller i Persepolis (Iran) som jeg personligt spår en stor fremtid i klubben, på trods af hans ringe alder af 19, Mojtaba Nourafkan husk det navn - han vil formentlig tage turen til de helt store ligaer.

Og ellers er vi klar til at tage endnu en sæson hvor målet er en ligasejr, pokalen samt Europa League gruppespil. Vi åbner om 4 dage mod Futbola Klubs Spartaks Jūrmala fra Letland ! Billetter til hjemmekampen er stadig til salg !


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #37: 03 Dec 2017, 18:57 »

Fedt, fedt save du har gang i, Nodiem! Jeg overvejer helt at starte et lignende eventyr. I sidste udgave af spillet havde jeg et fremragende save på Færøerne. Måske jeg skulle give mig i kast med en klub derfra eller fra lignende nation.
Logged

Arsenal <3

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #38: 03 Dec 2017, 20:03 »

Fedt, fedt save du har gang i, Nodiem! Jeg overvejer helt at starte et lignende eventyr. I sidste udgave af spillet havde jeg et fremragende save på Færøerne. Måske jeg skulle give mig i kast med en klub derfra eller fra lignende nation.

Tusind tak ! - Synes bestemt du skal give det et skud, og måske endda sætte en BLOG op omkring det Wink

Må jeg foreslå dig at kigge på NK Zagreb i 3. division i Kroatien - der er bestemt muligheder Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #39: 04 Dec 2017, 08:50 »

Tillykke med endnu et mesterskab, rigtig godt gået. Virkelig et fedt hold du har fået samlet. Især dine unge spillere er virkelig imponerende.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #40: 04 Dec 2017, 11:14 »

Fedt!  Grin Grin Glæder mig til at høre hvem du får i CL kval.  Rullende Øjne Rullende Øjne
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #41: 04 Dec 2017, 13:19 »

Tillykke med endnu et mesterskab, rigtig godt gået. Virkelig et fedt hold du har fået samlet. Især dine unge spillere er virkelig imponerende.
Tak, håber modstanden stiger, jo flere penge jeg sender til de andre klubber Smiley - kunne være jeg skulle lave en gennemgang af holdet ? Smiley

Fedt!  Grin Grin Glæder mig til at høre hvem du får i CL kval.  Rullende Øjne Rullende Øjne

Er der både "lokalopgør" og tilbagevendende modstandere på programmet Wink
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #42: 04 Dec 2017, 13:29 »

Ville være fedt med endnu en gennemgang af holdet, du har aligevel fået lidt nye spillere jo Smiley
Din egen unge angriber, som var 16 år., da du startede, kunne være sjov at se.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #43: 04 Dec 2017, 13:52 »

Ville være fedt med endnu en gennemgang af holdet, du har aligevel fået lidt nye spillere jo Smiley
Din egen unge angriber, som var 16 år., da du startede, kunne være sjov at se.

Tænker du på "Nik Prelec"?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 - Balkan Dreaming
« Svar #44: 04 Dec 2017, 14:02 »

Jeps, Nik Pretec Smiley Som enten er gået i stå, eller blevet overhalet af din nye unge angriber komet Jernek Kotnik Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010