home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 257 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 15540 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
AS Roma
« : 26 Okt 2017, 20:48 »

Hapser lige den her engang!

Kort update:
Pga. fejl med spillerlønninger har AS Roma pt. et budget på over 200 mio/måned... derfor venter jeg med at lave klubtrådsinfo færdig indtil den endelige database kommer
« Seneste Redigering: 28 Okt 2017, 23:54 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

kevinkvist
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #1: 13 Nov 2017, 20:17 »

Lige startet. Har hentet Berardi ind og så vil jeg forsøge at sælge nogen forsvars spillere og hente nogen unge ind Smiley
Logged

freshy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #2: 25 Nov 2017, 10:55 »

Nogen der har haft et godt save med Roma allerede? overvejer at gå igang med et spil, prøvede i beta
en men der var lønbudget helt fucked..
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #3: 25 Nov 2017, 13:33 »

Det er ordnet, jeg er godt 3/4 inde i 1. sæson og når jeg kommer helt igennem vil jeg smide lidt mere op Smiley det passer forhåbentligt med tirsdag - torsdag næste uge Opstemt
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #4: 21 Dec 2017, 16:09 »

AS Roma, 18.1.3
Så fik jeg spillet mig igennem 1. sæson med hjerteklubben, og det er blevet tid til at vise lidt resultater frem, samt lidt taktisk gennemgang. Det er værd at bemærke jeg valgte at starte spillet uden mulighed for transfer i sommervinduet. Det fandt jeg gav en ro, og dermed en mulighed for at arbejde med det vi havde. Da vinduet åbnede til vinter sendte jeg Monchi i aktion. Han er nok den sportsdirektør der er en af de absolut bedst til at få value for money, og derfor skulle han bruges. Det sikrede mig 3 lejeaftaler samt et salg af Skoropski for 60 mio. til Southampton.

Taktiske tanker:
Warmons 3-4-3
Med en trup der har sin store styrke i det centrale forsvar og på midtbanen måtte vi udnytte dette. Inspireret af Tottenham og så med vores egne tvist det med en 3-4-3 som har følgende roller og instruktioner


Den boldspillende midterforsvarer på stopper sammen med den høje forsvarslinje og den dybdeliggende playmaker på forsvar lukker rummet foran forsvaret samtidig med et hårdt pres i en smal formation lukker midten af banen ned, og betyder vi holder os i overtal der hvor vi er stærkest. Der kommer til at kræves meget af de defensive wings, der skal skabe bredden offensivt og så samtidig formå at lukke ned for modstanderen. Det må betegnes som nøglespillerne i denne taktik, sammen med skyggeangriberen. Han skal tage de dybe løb frem i banen, komme sent i feltet og skabe kaos og agerer spilstation. En rolle der kræver utroligt meget. Her er Nainggolan udset, simpelthen fordi han kan det hele og arbejder hele tiden. Dermed undgår jeg en rolle hvor en spiller ikke arbejder for holdet, det kan Nainggolan ikke lade være med.
Svagheden er self. At vi helt klart kan blive overmatchet på kanten, og særligt på dybe bolde i bagrummet kan give os store problemer. Hold som Barcelona’isk, dvs. med invendige angribere er gift for os er jeg bange for. Derfor overvejer jeg at gå til WB på support i stedet…

Sæsonen 17/18
Liga: I ligaen var det som forventet Juventus der bød op til dans i den direkte duel om Serie A. Napoli et stykke efter, men stadig foran både Milan og Inter der hermed udgjorde top-4. En dans der varede helt til sidste spillerunde da Juventus i 34. spillerunde slog os med 2-0 hjemme og dermed blot var 2 point efter os, med bedre målscore og indbyrdes i deres favør. Selvom vi snublede mod Inter hjemme i runden efter fejlede Juventus selv og lukkede ikke hullet. Dermed kunne vi med to sejre i de sidste to kampe lade os hylde som Italienske mestre



Pokalturneringen: Det var en kort fornøjelse vi havde med den turnering. 1. runde mod Novara blev skudt i gang med en 6-0 sejr, men så snublede vi efterfølgende ude mod Atalanta og måtte forlade turneringen i kvartfinalen, efter nederlag på straffespark i kvartfinalen. Vinderen af turneringen blev Juventus der slog Inter i finalen efter straffespark.

Champions League: En fornuftigt lodtrækning sikrede en gruppe med Bayern Munchen, FC Porto og Celtic, hvor vi overgik egne forventninger og gik igennem uden nederlag i gruppespillet. Bayern blev nr. 2 og dermed fik vi mulighed for en lodtrækning til 1. knockoutrunde hvor vi skulle slutte på hjemmebane. En fordel der oftest viser sig at være afgørende. Her blev vi parret med FC København, som vi var et opgør der blev lukket i 1. kamp. Efterfølgende ventede Tottenham, men her manglede vi det sidste, og måtte forlade turneringen på reglen om udebanemål.



Alt i alt en godkendt 1. sæson, hvor vi havde håbet på lidt sølvtøj i pokalen, men i stedet har overrasket os selv, og kan kalde os for italienske mestre. Så ventede den svære 2. sæson, hvor alles øjne var på os. Nu skulle vi vise hvad vi egentlig var gjort af.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

RasmusDosSantos
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #5: 22 Dec 2017, 07:53 »

Warmon, er det muligt at se din start 11'er sat ind i taktikken?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #6: 27 Dec 2017, 15:56 »

Warmon, er det muligt at se din start 11'er sat ind i taktikken?

Min opstilling i 1. sæson var:
Alisson
Manolas - Fazio - Juan Jesus
Florenzi - Pellegrini - Strootman - Emerson
Perotti - Nainggolan
Schick
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #7: 27 Dec 2017, 17:22 »

Er jeg den eneste der syntes at man bruger langt det meste af transfervinduet op til anden sæson på at rydde op i truppen, fordi man bruger alt for mange penge på løn?
Logged

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #8: 08 Jan 2018, 17:27 »

Jeg er igang med mit andet save med Roma. Det første kørte jeg død i. Behold for alt i verden Schick og Pellegrini, de bliver fuldstændig vanvittige. Jeg er nået til sæson 2022-2023 og især Schick er helt vild
Logged

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #9: 08 Jan 2018, 17:33 »

Og køb Pietro Pellegri - Mattia Caldara - Alex Meret - Roberto Gagliardini hvis i kan...

Pellegri bliver også helt vild god og får han 17 i staffe

Mit hold:

Lafont
Karsdorp-German Conti-Wallace-Emerson
Walace
Merino-Pellegrini
Under-Schick- El Shara

Under bliver også god 👍🏻😁
« Seneste Redigering: 08 Jan 2018, 17:38 af asroma1987 » Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #10: 26 Feb 2018, 17:11 »

AS Roma, 18.2.2, Sæsonen 18/19
Forsvarende meste… det betød at alle kiggede på os, vi har holdet man skulle måle sig med… Jeg følte vi skulle forstærke os! Men med et budget på mere el. mindre 0 kr. var der kun en måde at gøre det på… Jeg skulle sælgere væsentligt dyrere end jeg ville købe for… Ikke en nem opgave skal jeg hilse at sige!

Flere prominente navne forlod os henover sommeren, samt en del spillere i periferien af holdet. Alt i alt solgte vi for 910 mio. Dermed var der penge til at forstærke. Og jeg lavede sku gode handler… Dembele fra Celtic, Delaney fra Bremen mm. Kom ind og jeg følte at holdet ikke blot stod stærkere, men vi havde sku tjent penge ovenikøbet!



Bemærk at jeg forstærkede mit forsvar omkring juletid, da jeg flere bud på mine spillere, og derfor købte jeg ind så jeg var garderet i tilfælde af der kom et bud jeg følte der blev for godt…
De taktiske ændringer
Vores taktik var god… men den manglede det sidste for at være perfekt… Ændringer var påkrævet, men hvordan… Jeg tog en beslutning om at rykke mine defensive wings ned en tak, og gøre dem til komplette wingbacks på support i stedet. Det burde øge min defensive styrke, uden det koster mig noget offensivt. Ellers bibeholder jeg mine instruktioner til holdet.




Turneringer
Den italienske Supercup: Vi startede sæsonen mod Juventus i supercuppen. En sejr på 2-1 blev det til efter vi var kommet bagud efter blot 9 min… Men så viste Dembele hvorfor vi købte ham, og med 2 mål blev han kampens spiller, og sikrede os det 1. trofæ.

Serie A: Upåagtet vores salg af profiler, og den forventede indkøringstid der måtte være, så blæste vi næsten al modstand væk undervejs… Kun et bump på vejen, et nederlag hjemme mod Fiorentina i 3. sidste runde ødelagde den perfekte sæson for mig, en sæson hvor vi kunne være gået igennem ligaen uden nederlag… 33 sejre, 4 uafgjorte, 1 nederlag, 79 scorede mål og blot 19 inkasserede, resulterede i 103 point, 18 point ned til Juventus på 2. pladsen… Vi var klart det bedste hold i det italienske!



Pokalturneringen: Atter trådte vi ind i 1. runde, Spal 2013 blev sendt ud, inden Fiorentina røg samme vej… Sassuolo blev overvundet i semifinalen inden vi tog en sejr over Napoli i finalen, Dembele scorede det 1. mål mens Vallejo lukkede kampen i det 88. min. Dermed var det 3. trofæ i hus, og vi havde nu bevis for vi var det mest suværene hold i Italien!

Champions League: En rimelig gruppe, hvor Manchester City, Lyon og AEK var modstanderne. 3 sejre og 3 uafgjorte var nok til en 1. plads foran City, og dermed gik vi videre med den vigtige fordel af en hjemmebane i 2. kamp i knockoutrunderne. Men ak… Celtic henviste Barcelona til 2. pladsen i deres gruppe og derfor skulle vi en tur til Camp Nou… Ikke lige det jeg havde håbet på. En fed kamp, men ikke optimalt.

Vi kom foran efter 11. min ved Schick, inden Messi, Suarez og Dembele bragte Barcelona foran 3-1… Heldigvis har vi vores egen Dembele, og med et vigtigt mål til 3-2 i det 88. min så jeg gode muligheder i returen. Det startede bare skidt… Sergi Roberto bragte gæsterne foran efter 2. min, inden Fazio udlignede til 1-1 i det 14 min…
10 min efter scorer Messi og bringer atter gæsterne foran inden Mensah og Cengiz med 2 scoringer inden for 5 min. gjorde vi kunne til pause foran 3-2. Forlænget sikret indtil videre, så langt så godt… Men Mensah ville det bare anderledes og med et brag af et skud i det 86. min sørgede han for en 4-2 sejr, og dermed var vi kommet forbi en af de helt store!


I kvartfinalen blev vi parret med Red Bull Leipzig, 2 uskønne kampe, hvor vi fik 1-1 på udebane, og 0-0 hjemme. Videre derfra, ikke præstationer vi kan bruge til så meget… Semifinalen ventede, og vi blev parret med Bayern Munchen, et hold vi havde gode erfaringer med fra sidste års gruppespil.

Vi startede på udebane, og vi var meget presset… Men to gode hjørnespark, og en kontra sikrede 3 scoringer af hhv. Juan Jesus og Mensah, og vi kunne tage hjem med en 3-2 sejr på udebane. Nu lugtede det for alvor af finale, men en kamp manglede!
Og det kunne nærmest ikke gå værre fra start! 6 min spillet, og bum… så havde Pellegrini raget 2 gule kort til sig, og vi var i undertal i 85 min! Fucking lortestart! Bayern var ikke sene til at tage kontrol, og vi var under et hårdt pres… Eller det ville vi have været hvis ikke var det for et flot figtende Roma hold, det eneste der manglede var skarpheden! Vi havde 8 åbne chancer, 8! og scorer nul mål… Det var altså friløbere, men omvendt så viser Neuer jo hvorfor han er en af de bedste i verden. Men siden ingen hold formåede at score, så var finalebilletten vores, og her ventede mægtige Manchester United. Et hold vi har mange dårlige minder om som Roma fans… 1-7 på Old Trafford… Av av av…


Nogen velspillet finale blev det aldrig… Vi spillede med håndbremsen trukket, var måske nervøse og så kunne Manchester United ikke… I den forlængede spilletid fik først en skade efter vi havde brugt 3 udskiftninger, og tilmed et rødt kort… det var ren overlevelse de sidste 15 min.

Kampen gik i straffespark, og her var vi overraskende nok skarpest. Flere gange sparkede Manchester United over mål, og dermed kunne vi fejre sæsonens 4. trofæ! Hvilken sæson! Og hvilket pres vi er under i den kommende…

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

nik1907
Gæst
 
Sv: AS Roma
« Svar #11: 05 Mar 2018, 15:12 »

AS Roma, 18.2.2, Sæsonen 18/19
Forsvarende meste… det betød at alle kiggede på os, vi har holdet man skulle måle sig med… Jeg følte vi skulle forstærke os! Men med et budget på mere el. mindre 0 kr. var der kun en måde at gøre det på… Jeg skulle sælgere væsentligt dyrere end jeg ville købe for… Ikke en nem opgave skal jeg hilse at sige!

Flere prominente navne forlod os henover sommeren, samt en del spillere i periferien af holdet. Alt i alt solgte vi for 910 mio. Dermed var der penge til at forstærke. Og jeg lavede sku gode handler… Dembele fra Celtic, Delaney fra Bremen mm. Kom ind og jeg følte at holdet ikke blot stod stærkere, men vi havde sku tjent penge ovenikøbet!



Bemærk at jeg forstærkede mit forsvar omkring juletid, da jeg flere bud på mine spillere, og derfor købte jeg ind så jeg var garderet i tilfælde af der kom et bud jeg følte der blev for godt…
De taktiske ændringer
Vores taktik var god… men den manglede det sidste for at være perfekt… Ændringer var påkrævet, men hvordan… Jeg tog en beslutning om at rykke mine defensive wings ned en tak, og gøre dem til komplette wingbacks på support i stedet. Det burde øge min defensive styrke, uden det koster mig noget offensivt. Ellers bibeholder jeg mine instruktioner til holdet.




Turneringer
Den italienske Supercup: Vi startede sæsonen mod Juventus i supercuppen. En sejr på 2-1 blev det til efter vi var kommet bagud efter blot 9 min… Men så viste Dembele hvorfor vi købte ham, og med 2 mål blev han kampens spiller, og sikrede os det 1. trofæ.

Serie A: Upåagtet vores salg af profiler, og den forventede indkøringstid der måtte være, så blæste vi næsten al modstand væk undervejs… Kun et bump på vejen, et nederlag hjemme mod Fiorentina i 3. sidste runde ødelagde den perfekte sæson for mig, en sæson hvor vi kunne være gået igennem ligaen uden nederlag… 33 sejre, 4 uafgjorte, 1 nederlag, 79 scorede mål og blot 19 inkasserede, resulterede i 103 point, 18 point ned til Juventus på 2. pladsen… Vi var klart det bedste hold i det italienske!



Pokalturneringen: Atter trådte vi ind i 1. runde, Spal 2013 blev sendt ud, inden Fiorentina røg samme vej… Sassuolo blev overvundet i semifinalen inden vi tog en sejr over Napoli i finalen, Dembele scorede det 1. mål mens Vallejo lukkede kampen i det 88. min. Dermed var det 3. trofæ i hus, og vi havde nu bevis for vi var det mest suværene hold i Italien!

Champions League: En rimelig gruppe, hvor Manchester City, Lyon og AEK var modstanderne. 3 sejre og 3 uafgjorte var nok til en 1. plads foran City, og dermed gik vi videre med den vigtige fordel af en hjemmebane i 2. kamp i knockoutrunderne. Men ak… Celtic henviste Barcelona til 2. pladsen i deres gruppe og derfor skulle vi en tur til Camp Nou… Ikke lige det jeg havde håbet på. En fed kamp, men ikke optimalt.

Vi kom foran efter 11. min ved Schick, inden Messi, Suarez og Dembele bragte Barcelona foran 3-1… Heldigvis har vi vores egen Dembele, og med et vigtigt mål til 3-2 i det 88. min så jeg gode muligheder i returen. Det startede bare skidt… Sergi Roberto bragte gæsterne foran efter 2. min, inden Fazio udlignede til 1-1 i det 14 min…
10 min efter scorer Messi og bringer atter gæsterne foran inden Mensah og Cengiz med 2 scoringer inden for 5 min. gjorde vi kunne til pause foran 3-2. Forlænget sikret indtil videre, så langt så godt… Men Mensah ville det bare anderledes og med et brag af et skud i det 86. min sørgede han for en 4-2 sejr, og dermed var vi kommet forbi en af de helt store!


I kvartfinalen blev vi parret med Red Bull Leipzig, 2 uskønne kampe, hvor vi fik 1-1 på udebane, og 0-0 hjemme. Videre derfra, ikke præstationer vi kan bruge til så meget… Semifinalen ventede, og vi blev parret med Bayern Munchen, et hold vi havde gode erfaringer med fra sidste års gruppespil.

Vi startede på udebane, og vi var meget presset… Men to gode hjørnespark, og en kontra sikrede 3 scoringer af hhv. Juan Jesus og Mensah, og vi kunne tage hjem med en 3-2 sejr på udebane. Nu lugtede det for alvor af finale, men en kamp manglede!
Og det kunne nærmest ikke gå værre fra start! 6 min spillet, og bum… så havde Pellegrini raget 2 gule kort til sig, og vi var i undertal i 85 min! Fucking lortestart! Bayern var ikke sene til at tage kontrol, og vi var under et hårdt pres… Eller det ville vi have været hvis ikke var det for et flot figtende Roma hold, det eneste der manglede var skarpheden! Vi havde 8 åbne chancer, 8! og scorer nul mål… Det var altså friløbere, men omvendt så viser Neuer jo hvorfor han er en af de bedste i verden. Men siden ingen hold formåede at score, så var finalebilletten vores, og her ventede mægtige Manchester United. Et hold vi har mange dårlige minder om som Roma fans… 1-7 på Old Trafford… Av av av…


Nogen velspillet finale blev det aldrig… Vi spillede med håndbremsen trukket, var måske nervøse og så kunne Manchester United ikke… I den forlængede spilletid fik først en skade efter vi havde brugt 3 udskiftninger, og tilmed et rødt kort… det var ren overlevelse de sidste 15 min.

Kampen gik i straffespark, og her var vi overraskende nok skarpest. Flere gange sparkede Manchester United over mål, og dermed kunne vi fejre sæsonens 4. trofæ! Hvilken sæson! Og hvilket pres vi er under i den kommende…


Ligner en ret fed taktik - bruger du nogle spillerinstrukser? Og hvad med modstanderinstrukse r også? Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #12: 07 Mar 2018, 16:30 »

Ligner en ret fed taktik - bruger du nogle spillerinstrukser? Og hvad med modstanderinstrukse r også? Smiley

Umiddelbart har jeg kun givet min skyggeangriber frihed til at bevæge sig som en individuel... Med modstanderinstuktio ner, så vælger jeg den bedste taktiske træner jeg har, og sætter ham/hende til styre dem. Det har altid fungeret for mig Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #13: 10 Apr 2018, 22:41 »

Tror jeg vil tage et Roma save efter triumfen i aften  Opstemt
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #14: 10 Apr 2018, 22:53 »

Tror jeg vil tage et Roma save efter triumfen i aften  Opstemt

Endelig kom igang!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010