home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 319 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen  (Læst 57034 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #15: 26 Okt 2017, 22:49 »

Haha, mente bare din blog i 17 var vidunderlig og denne her tegner sig til at blive vidunderlig også. Er god til at skrive, så mon ikke der kommer en?

Grafikken er jeg bare ikke mesteren af, så det er kun rart med noget inspiration og måske smider jeg en privat besked en af dagene til dig Smiley

Det skal du være meget velkommen til at gøre!

Til info kan jeg lige oplyse, at næste update vil komme engang i morgen aften. Det bliver et overblik over min og de bedst betaltes lønninger. Hvornår den efterfølgende update kommer, er jeg ikke helt sikker på endnu. Jeg skal lige lære spillet at kende, inden jeg for alvor begynder på det her save.
Logged

TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #16: 26 Okt 2017, 23:06 »

Det skal du være meget velkommen til at gøre!

Til info kan jeg lige oplyse, at næste update vil komme engang i morgen aften. Det bliver et overblik over min og de bedst betaltes lønninger. Hvornår den efterfølgende update kommer, er jeg ikke helt sikker på endnu. Jeg skal lige lære spillet at kende, inden jeg for alvor begynder på det her save.

Jeg skal også lige lære spillet at kende, inden jeg kaster mig over en blog. Så her de første par dage glæder jeg mig bare til at følge med her Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #17: 28 Okt 2017, 00:22 »

John Ravn er stadig i Malaga. Jose Mourinho er også stadig i Manchester United... men ikke alt er, som det var, da Football Manager 2017 blev lagt på hylden.

Massimiliano Allegri er nemlig tilbage i Juventus, og Pep Guardiola er også igen at finde hos de lyseblå fra Manchester. Guardiola indtog en klar førsteplads, da rejsen blev indledt sidste år, og sådan er det også i år. Allegri afløser sin landsmand, Carlo Ancelotti, som er blevet fyret af Bayern München, men Juventus' lønninger er trods alt ikke nok til direkte at overtage andenpladsen, som Mourinho i stedet tager sig af.



En anden betydelig ændring er, at valutaen er skiftet fra kroner til pund. Den simple årsag er, at pund blev min foretrukne valuta i løbet af FM 17, og nu er der blevet mulighed for at ændre det uden, at historiens udvikling i lønningerne bliver for uoverskuelig.

Den måske allervigtigste ændring er til gengæld, at skiftet fra FM 17 til FM 18 har sat John Ravn betydeligt tilbage i lønningshierarkiet. Ravn tjener nu £17.250 om ugen, hvilket svarer til 145.000 kroner. Det betyder, at han tjener i omegnen af 600.000 kroner om måneden og altså mindre end halvdelen af, hvad han tjente inden da.



Vejen til toppen er blevet længere, men mon ikke John Ravn kan klare opgaven? Der venter en endnu lang rejse og mange spændende kampe, og inden alt for længe bliver der for alvor taget fat på sidste del af rejsen og fortællingen om den danske skolelærer fra Horsens.

Det handler om penge, penge, og ja, flere penge. God fornøjelse!



Rent praktisk/layoutmæssigt kommer der også til at ske enkelte ændringer. Fremover kommer jeg nemlig til at opdatere hvert kvartal, hvilket gerne skulle gøre det mere overkommeligt at færdiggøre projektet. For at mine updates derfor ikke bliver for lange, vil det også betyde en ændring i layoutet. Hvordan det kommer til at se ud, kan jeg ikke afsløre endnu. Jeg håber, at I vil tage godt imod det!
« Seneste Redigering: 28 Okt 2017, 00:36 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #18: 28 Okt 2017, 23:36 »




målmænd
1 // roberto
13 // cenk gönen

Spiller for spiller har Malaga en middelmådig La Liga-trup. Enkelte profiler og uden de helt store mangler. På målmandsposten er det ikke anderledes, og i Roberto og Cenk Gönen har vi to udmærkede keepere. Rutinerede Roberto, der er på lån fra Espanyol og tidligere har stået for klubber som Atletico Madrid, Benfica og Olympiakos, er i første omgang førstevalget mellem stængerne.

Cenk Gönen er dog ikke langt efter, og en række dårlige præstationer kan let ændre styrkeforholdet. Gönen er kommet til det sydspanske efter to sæsoner hos Galatasaray, hvor spilletiden var knap. Gönen står noteret for to landskampe for Tyrkiet.



Forsvaret er måske nok vores svageste punkt, og det er en af årsagerne til, at jeg har valgt at benytte en trebackkæde. Luis Hernández, Paul Baysse og Diego González starter der i første omgang, men det centrale forsvar er uden tvivl en position, som jeg vil forsøge at forstærke til trods for de begrænsede midler.

Luis Hernández er nok den største profil af de tre. Han var et ikon i Sporting Gijon, men skiftede til Leicester, hvor han aldrig faldt til. Han blev hentet tilbage til Spanien denne sommer, og forhåbentlig kan han finde rytmen hos os. 29-årige Baysse er også kommet til klubben denne sommer, hvorfor han for første gang i sin karriere forlader Frankrig. Tidligere har han bl.a. spillet for Bordeaux, Saint-Etienne og Nice. Selv unge Diego González er ny, da han er kommet til klubben efter to år som reserve i Sevilla. Miguel Torres er den eneste backup til de tre.

På de to wingbacks er vi derimod væsentligt bedre besat. Til højre har vi en af vores nok største stjerner, som har her været siden 2014. Roberto Rosales er en klassespiller, og det er afgørende, om det lykkedes at holde på ham eller ej. Til venstre har vi den talentfulde Federico Ricca, som kan udvikle sig meget mere og potentielt blive en nøglespiller de næste mange år. Miguel Ángel Cifuentes og Juankar er backup henholdsvis til højre og til venstre.



Midtbanen er jeg derimod vild med. Vi har masser af kvalitetsspillere og en god blanding af unge og mere rutinerede kræfter. Det eneste, der udelukker alle fra at kunne udfolde sig, er, at taktikken blot giver plads til tre centrale midtbanespillere - eller rettere; to centrale midtbanespiller og en offensiv midtbanespiller.

Kampen om de to pladser længst tilbage på midtbanen er fuldstændig åben. Recio er det sikreste kort, han har været i klubben siden 2010 og er anfører, men den anden plads kæmper både Kuzmanovic, Rolón og Cecchini om. Lige nu er Kuzmanovic nok et mulehår foran de andre, og han har med sine 29 år flere års erfaring at trække på. Der er dog ingen tvivl om, at den unge, argentinske duo er spændende, og begge skal nok få deres muligheder. Adrián González er femte og sidste mand til positionen, men han skal ikke regne med mange minutter.

På den offensive midtbane er førstevalget den spændende Juanpi. 23 år og landsholdsspiller for Venezuela. Han har det egentligt bedst på kanten, men mestrer alligevel at spille den offensive midtbane, og med lidt træning skal han nok blive en stor succes. Udfordreren er Keko, som bestemt også er en dygtig spiller, men som mangler endnu mere for at kunne gøre sig centralt. Han skal omskoles sammen med Javi Ontiveros, der er alt for talentfuld til at lade gå, selvom det kan komme til at tage tid, før han bliver aktuel centralt på banen.

Jony er en fjerde, udmærket spiller, og der vil bestemt blive mulighed for nogle minutter, mens Ontiveros gøres klar. Skulle der komme et godt tilbud, vil jeg dog bestemt overveje det. Sidste mand er Gonzalo Castro, der med sine 32 år er holdets ældste spiller. Castro passer på ingen måde ind i spillestilen, og planen er, at vi skal tjene en skilling på ham, inden det bliver for sent.



I angrebet har vi blot tre angribere til to pladser - og de er alle på lån fra andre klubber. Borja Bastón er øverst i angrebshierarkiet og kommer umiddelbart til at spille hver gang, han er klar. Han floppede ganske vist i Swansea, men i løbet af sin tid i Spanien hos klubber som Deportivo, Zaragoza og Eibar har han bevist, at han kan score mål.

Hvem der bliver Bastóns makker er ikke helt sikkert. Måske bliver det endda en helt fjerde, for det er uden tvivl ikke holdbart at have tre lejede angribere til to pladser. I første omgang er midterforsvaret dog førsteprioriteten, og så må jeg sætte min lid til Diego Rolan eller Adalberto Peñaranda, som er lejet hos henholdsvis Bordeaux og Watford. De er spændende spillere, men det ville undre mig, hvis en af dem lavede 15-20 mål i en stærk liga som La Liga.
« Seneste Redigering: 28 Okt 2017, 23:40 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #19: 29 Okt 2017, 09:11 »

Sommeren er altid sjov. Det hele handler om penge. Jo flere penge man har, desto sjovere bliver sommeren. Uheldigvis har Malaga ikke særlig mange, og så var sommeren ikke så sjov, som den kunne have været.

Men lidt fik jeg da ud af den. Hovedårsagen til det var, at Newcastle på transfervinduet sidste dag kom med et attraktivt tilbud på Jony. Det kunne jeg ikke afvise.



Den spanske kantspiller kan potentielt indbringe os £8 millioner, og derfor udgjorde han langt størstedelen af vores indtægter på transfermarkedet denne sommer. Sommerens andenstørste salg var nemlig af den unge keeper, Samu Casado, som røg til Udinese for småpenge. Alberto, Deco og Jack Harper blev desuden udlejet til mindre klubber, som betaler dele af spillernes løn.




Pengene blev brugt på, synes jeg selv, gode og interessante spillere. Jeg fik forstærket de områder, jeg ville, og det blev endda gjort med et samlet overskud på transfermarkedet.



Fra: AS Roma
Pris: Leje £17k p/m


Leandro Castán blev hentet forholdsvis tidligt i vinduet, hvor pengene var få. Brasilianeren kommer på en lejeaftale, men han er en erfaren herre, der har spillet Serie A mere eller mindre regelmæssigt siden 2012. Han kan gå direkte ind på holdet, og jeg er fuldstændig sikker på, at vi nok skal få glæde af ham det næste års tid.



Fra: PSV Eindhoven
Pris: £5.25 millioner


Jürgen Locadia glæder jeg mig rigtig meget til at se i Malaga. Jeg havde kig på ham det meste af sommeren, men han blev først aktuel den allersidste dag i vinduet, hvor Jony skiftede til Newcastle. Han er en dygtig angriber, ung, og han har stadig masser af muligheder for at udvikle sig. Vi har ham som minimum indtil 2020, og så er vi da om ikke andet sikret mindst én angriber til næste sæson.
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #20: 29 Okt 2017, 09:43 »

Lækkert med alle de updates allerede, Roche! Malaga har faktisk en lidt bedre trup en jeg troede, dog med mange lånte spillere! Bliver spændende at se om du forsætter den tendens de næste år, eller du holder dig helt fra lejeaftaler  Smiley


Du har dog allerede hentet Castan ind, hvilket jeg synes er et røverkøb af dimensioner. Han er i sin bedste alder, har gode stats og koster dig ikke meget! Ham skal du nok blive glad for i det ellers manglefyldte midterforsvar  Peace
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #21: 29 Okt 2017, 10:10 »



AUGUST
August var den perfekte begyndelse, og successen kom fra en noget uventet front. Den talentfulde Youssef En Nesyri blev hevet op fra B-holdet grundet småskader til både Rolan og Peñaranda, og han var således også med fra start mod Valencia. Her skulle han ikke bruge mange minutter på at gøre det til 1-0, og så var nerverne næsten væk. Det blev endnu bedre syv minutter senere, hvor Roberto Rosales, som var kommet med frem, sparkede bolden ind fra kanten af feltet. Vi var pludselig på vej mod et fantastisk resultat, og til trods for et tungt Valencia-pres mod slutningen af opgøret, lykkedes det at holde føringen.

I månedens anden kamp var der noget mere spænding om tingene. Vi måtte vente helt indtil første halvlegs overtid på første scoring, men derfra tog det også fart. En Nesyri var igen på pletten, og det lignede at vi skulle gå til pause foran 1-0, men så dukkede Javi López op og gjorde det til 1-1.

En flyvende En Nesyri var dog skarp igen bare to minutter inde i anden halvleg, hvor spillet efterfølgende bølgede frem og tilbage. Léo Baptistão var næste mand på tavlen, men stillingen skulle ikke holde længe, for efter 73 minutter chippede Borja Bastón bolden i mål til 3-2, hvilket også var stillingen ved dommerens slutfløjt.



SEPTEMBER
Siden da har vi slet ikke formået at ramme samme niveau. Moralen fik et ordentligt dyk, da jeg forsøgte at sælge Gonzalo Castro. Truppen blev utilfreds, og det har præstationerne siden afspejlet. Det har været en hård periode både for mig og for holdet. Især 1-6-snitteren på Bernabéu gjorde rigtig ondt.

Real Sociedad-resultat var ellers klart til at leve med. Stemningen var dårlig, men det lykkedes os at holde clean sheet og tage et point på en svær udebane. Det var jeg sådan set godt nok tilfreds med. Problemerne startede først for alvor ugen efter, hvor vi fik besøg af Leganés, som er en modstander, vi skal kunne slå på hjemmebane. Leganés var dog klart farligst og kom også foran, men vi var heldige med, at Kuzmanovic fik udlignet ved lidt af en tilfældighed, hvor hans afslutning ramte en modstander og snød målmanden.

Præstationen mod Celta Vigo var acceptabel. Danskerklubben var kommet forrygende fra land og indtog førstepladsen i La Liga, inden opgøret. Bastón fik udlignet Emre Mors tidlige føringsmål, og vi stod godt imod efter pausen, inden vi til sidst måtte give fortabt. Benoit Trémoulinas fik scoret til 1-2, og vi måtte tage tomhændet fra opgøret.

1-6 mod Real Madrid ser voldsomt ud, men realiteten er, at det kunne have været endnu værre. Alle stjernerne var i spillehumør, og kun flere redninger af Roberto forhindrede det i at blive et historisk nederlag. Juanpi gjorde også sit med en flot scoring til sidst, men det var måske den værste aften i min tid som manager.

Ovenpå den store nedtur var det sådan set okay at tage fra Alavés med et enkelt point. Igen var præstationen dog langt fra optimal, og der skulle et dårligt indgreb fra deres målmand til at sætte os i gang. Keeperen var kommet langt ud af feltet for at opsnappe en lang aflevering i vores højre side, men Locadia nåede bolden først, og inde foran mål kunne hollænderen finde en spejlblank Bastón, som kunne udligne Álvaro Medráns tidlige scoring.

Efter syv kamp er vi efterladt på La Ligas tiendeplads. Inden sæson kunne jeg godt være gået med til det, men jeg frygter, at vi er på vej endnu længere ned. Vi lå nummer 1 efter de første to kampe, men de sidste fem kampe har indbragt os blot tre point. Min opgave bliver at få styr på spillertruppen, så vi kan genfinde niveauet fra Valencia- og Espanyol-kampene.

« Seneste Redigering: 29 Okt 2017, 10:13 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #22: 29 Okt 2017, 10:15 »

Lækkert med alle de updates allerede, Roche! Malaga har faktisk en lidt bedre trup en jeg troede, dog med mange lånte spillere! Bliver spændende at se om du forsætter den tendens de næste år, eller du holder dig helt fra lejeaftaler  Smiley


Du har dog allerede hentet Castan ind, hvilket jeg synes er et røverkøb af dimensioner. Han er i sin bedste alder, har gode stats og koster dig ikke meget! Ham skal du nok blive glad for i det ellers manglefyldte midterforsvar  Peace

Malaga har bestemt en fin trup. Jeg har også undret mig lidt over, at de intet kan vinde i virkeligheden, hvis det her er deres niveau.

Castán er jeg også glad for, og jeg kan forestille mig, at der bliver flere af den slags lejeaftaler, for penge er der ikke ligefrem mange af i Malaga for tiden.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #23: 29 Okt 2017, 16:24 »



OKTOBER
De forfærdelige takter fra september blev overført til oktober, og mens jeg havde håbet, at landskampspausen ville gøre underværker, blev den fulgt op af et 0-2-nederlag hos Athletic Bilbao. Vi var ellers 11 mod 10 i mere end en time, men Ager Aketxe blev den eneste mand på måltavlen.

End ikke Tarragona fra den næstbedste række kunne vi besejre. Locadia fik scoret sit første mål, men lige lidt hjalp det, for vi tabte den første af to kampe i Copa del Reys 4. runde. Forinden havde vi spillet 0-0 mod Getafe, og nedturen synes total, men mod Eibar skete der pludselig noget.

Hvad der skete, ved jeg ikke, men pludselig kunne vi spille fodbold og score mål igen. Vi var ellers kommet bagud, men Locadia var fuldstændig fantastisk, og med to scoringer og to assists var han kampens klart bedste spiller. Det eneste skuffende ved det var, at Juankar blev udvist til sidst, og vi fik Recio korsbåndsskadet de næste 5-6 måneder.



NOVEMBER
Sejren over Eibar gav os den selvtillid, vi så kraftigt havde manglet. November bød på lutter sejre og flere flotte af slagsen. Levante blev besejret, Deportivo blev kørt over, og vi slog Tarragona, men prikket over i'et var sejren over mægtige FC Barcelona.

Det var en utrolig fed oplevelse at slå Messi og co. hjemme på La Rosaleda. Spillerne kæmpede forbilledligt, og vi var skarpe, når vi fik chancen. Bastón scorede tidligt, og Peñaranda red videre på bølgen efter sine to mål mod Deportivo. Venezuelaneren havde en fremragende måned, og selvom en korsbåndsskade til En Nesyri gav ham chancen, skal han bestemt roses for sin afgørende rolle.

En anden spiller, som overraskende blev afgørende, var González. Han blev skiftet ind med bare ti minutter tilbage af opgøret mod Levante, og han forhindrede værterne i at levere et sent comeback med en flot kasse fra kanten af feltet. I returopgøret mod Tarragona kom midtbanespilleren ligeledes på tavlen, men uheldigvis var vi ikke skarpe nok og blev derfor slået ud.



DECEMBER
Årets sidste måned var svær, men jeg synes, at vi slap hæderligt fra det. Sevilla og Atletico Madrid er gode modstandere - især de stribede fra Madrid. Opgøret mod Sevilla slap vi fra uden de helt store skrammer på selvtilliden, selvom Juankar blev udvist allerede efter en halv time.

Griezmann viste sin klasse, da Atletico var på besøg. Han scorede to gange og var konstant en trussel mod vores forsvar, og nogle gange er det bare svært at stille så meget op som manager. Atletico har klassespillere, som vi endnu mangler, og de ramte alle deres topniveau.

Efter nederlaget mod Atletico blev det bedre og bedre, efterhånden som måneden skred frem. Mod Girona leverede vi 45 gode minutter, men oprykkerne, som har taget La Liga med storm, fik kæmpet sig tilbage, og den rutinerede ræv, Christian Stuani, fik udlignet mod slutningen af opgøret.

Det ene point blev vekslet til tre mod både Las Palmas og Villarreal, selvom vi måtte kæmpe hårdt for det i begge kampe. Først efter 83 minutter afgjorde Juankar opgøret mod øboerne, selvom vi havde været i overtal siden det 31. minut, og mod Villarreal var vi pressede tilbage det meste af kampen efter Rosales' scoring.

Det begynder dog at se fornuftigt ud igen, og jeg er lykkelig over, at jeg har formået at vende den dårlige stime og moral. Stemningen er bedre i omklædningsrummet, og nu er vi helt oppe på sjettepladsen i en utrolig tæt liga. Taber vi de næste par kampe, vil vi nemlig være at finde i den nederste halvdel igen.

« Seneste Redigering: 30 Okt 2017, 15:47 af Roche » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #24: 30 Okt 2017, 08:32 »

Fedt du er tilbage Roche. Det er sgu dejligt!
En fornøjelse at læse.

Udemærket start i ligaen, det er da ikke helt dumt! Håber du holder ved, så lugter det af Europa i næste sæson Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #25: 30 Okt 2017, 14:26 »

Fedt du er tilbage Roche. Det er sgu dejligt!
En fornøjelse at læse.

Udemærket start i ligaen, det er da ikke helt dumt! Håber du holder ved, så lugter det af Europa i næste sæson Smiley

Klasse, tak for kommentaren!

Det har været lidt svingende, men overordnet tilfredsstillende. Forhåbentlig er det nok til at bevare en plads i top 7 Smiley Nå, næste update kommer inden så længe
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #26: 30 Okt 2017, 15:42 »



JANUAR
Januar blev uden nogen form for transferaktivitet, hverken den ene eller anden vej, men set i bakspejlet skulle jeg måske have gjort et eller andet. Faktum efter månedens fire kampe var blot fire point. Jeg skrev ellers under på en ny kontrakt, som sikrer mig £18.000 indtil 2020, dagen inden opgøret mod Getafe. En lille lønstigning og endnu et skridt på vejen.

Rent resultatmæssigt så det ikke godt ud, men præstationerne var sådan set fornuftige nok. Kun nederlaget hos Espanyol sprang negativt i øjnene, og det var den eneste kamp, hvor det havde været ufortjent, hvis vi havde vundet. Mod Betis var vi uden tvivl det bedste hold, men vi har generelt svært ved at score mål, og vi kunne ikke nedbryde gæsternes forsvar efter Alin Toscas tidlige mål.

Historien var nogenlunde den samme mod Valencia. Selvom vi jagtede 2-0-scoringen efter Locadias føringsmål, lykkedes det aldrig at lukke kampen, og så havde Valencia det nødvendige held til sidst. Kun mod Real Sociedad fungerede både offensiven og defensiven samtidig, og Peñaranda sparkede os til en komfortabel 2-0-sejr.



FEBRUAR
Februar mindede på mange måder om januar. Den var bare en tand bedre. Præstationerne var gode, vi spillede tætte kampe, men nu var vi også blevet en tand mere kyniske foran modstanderens mål, og vi gik endda ubesejret igennem måneden.

Leganés-kampen var den eneste, hvor jeg forventede og forlangte mere af spillerne. Vi var ikke gode mod Madrid-mandskabet, men heldigvis var det nok til et point at holde clean sheet. I øvrigt har vi holdt overraskende mange clean sheets igennem sæsonen, og efter kampene mod Celta og Alavés nåede vi ni af slagsen. Det var langt mere, end jeg havde forventet, da jeg først kiggede på vores defensiv.

Real Madrid-kampen var helt speciel, og vi gjorde det fremragende, men det var bestemt også med hjælp fra gæsternes defensiv. Allerede små to minutter inde i opgøret valgte unge Theo Hernandez at begå straffespark, og Locadia omsatte sparket fra ellevemeterpletten. Glæden varede dog kort, for allerede angrebet efter udlignede Benzema, og et lille kvarter senere havde Ronaldo gjort det til 1-2.

På det tidspunkt frygtede jeg endnu en afklapsning, men vi holdt stand i første halvleg, og på et sjældent kontraangreb dummede Sergio Ramos sig endda ved at begå straffespark. Locadia omsatte igen, og Ramos blev desuden tildelt et gult kort, som skulle vise sig at blive afgørende. Lige inden pausen var han nemlig på den igen, og en hård tackling kostede det andet gule kort. Det gav os en fordel efter pausen, og vi udnyttede den til fulde ved at spille 2-2 med de forsvarende La Liga- og Champions League-vindere. Meget tilfredsstillende.



MARTS
Ovenpå så flot en måned kan jeg godt tillade mig at være træt af og skuffet over, hvad vi præsterede i marts. Det eneste reelle højdepunkt var storsejren over Eibar, som vi har haft et rigtig godt greb på i begge kampe.

Vores anden halvleg mod Barcelona var også ekstrem flot. Vi fik reduceret ved Rolón, og Bastón brændte senere en friløber, som kunne have givet os det ene point. Den spanske angriber har desværre ikke leveret helt, som jeg havde håbet på, og han er da også røget ud af startopstillingen de seneste kampe efter fornuftige præstationer fra både Locadia og Peñaranda.

I La Liga er vi lige nøjagtigt røget ud af de europæiske pladser, men det eneste, der skiller os fra syvendepladsen, er, at vi er dårligere indbyrdes med Celta Vigo. Som kampene har formet sig indtil videre i sæson, kan man frygte, at uheld i bare en enkelt kamp kan koste os europæisk fodbold, men jeg tror på det, og så længe muligheden er der, skal vi selvfølgelig gå efter det.

« Seneste Redigering: 30 Okt 2017, 15:46 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #27: 30 Okt 2017, 19:29 »



APRIL
Tiden var endelig kommet til den afgørende del af sæsonen. Den del af sæsonen, hvor det hele kulminerer eller krakelerer. De afgørende kampe af La Liga-sæsonen skulle afvikles, og vores mål var klart: vi ville kvalificere os til Europa League...

... og vi fik en perfekt start. Det blev til en sen sejr over Sevilla, en direkte konkurrent til de europæiske pladser, og jublen var enorm, da Rolan noterede sig en sjælden, men særdeles vigtig, scoring i overtiden af opgøret. Vi var et skridt tættere på målet, men derfra var april en stor skuffelse.

Vi tabte helt fortjent til Deportivo La Coruña, og der blev intet udbytte af kampen mod Atletico Madrid, selvom Bastón bragte os tidligt foran. Girona-kampen var en langgaber af dimensioner, og det europæiske eventyr syntes langt væk. Der var brug for tre gode resultater i de tre sidste kampe.



MAJ
Tre sejre endte det ikke med. Villarreal slog os på La Rosaleda, og det betød, at vi ikke selv kunne afgøre det i sidste spillerunde, hvor modstanderen var Sevilla-klubben, Real Betis, som tog imod os på Benito Villamarín.

Til trods for nederlaget til Den Gule Ubåd havde den flotte sejr over Las Palmas givet os muligheden for at ende som 7'er, hvis vi altså kunne slå Real Betis, og Sevilla samtidig ville tabe point til netop Villarreal.

Vi gjorde vores del af arbejdet på scoringer af Bastón og Peñaranda. Spørgsmålet var så, hvordan det skulle gå for Sevilla... og minsandten om det ikke lykkedes Villarreal at vinde 2-0 hjemme på Estadio de la Cerámica.

Vi sluttede på 56 point efter 38 kampe, og det var lige nøjagtigt bedre end Eibar, Celta, Sevilla, Real Sociedad og Villarreal, som alle var en del af kapløbet til det sidste, men som sidst måtte se skuffelsen i øjnene. Syvendepladsen var i hus og ligeså var Europa League-pladsen.

Jeg kunne ikke ønske mig mere. Resultaterne havde været en smule svingende i det meste af sæsonen, men vi havde marginalerne med os til sidst. Havde jeg endda fundet en angrebskonstellatio n, som fungerede, var det måske endda blevet afgjort endnu tidligere - for de manglende mål var også en af sæsonens store historier. Vi scorede blot 51 gange i sæsonens i alt 40 kampe. Det er slet ikke nok, og især ikke når man godt kan lide at spille offensiv fodbold.

Jeg har allerede kigget mig lidt omkring efter angribere, for en ting er helt sikkert: hverken Borja Bastón, Diego Rolan eller Adalberto Peñaranda får forlænget deres lejeaftale eller gjort deres aftale permanent. Dertil har trioen været for dårlig over en hel sæson. Desuden er to ting næsten sikre: transferbudgettet bliver større ovenpå vores europæiske kvalifikation, og jeg bliver i Malaga. Vi har brug for en klasseangriber, og jagten er allerede indledt.

Det betyder ikke, at andre dele af holdet ikke skal forstærkes. Vi får tre turneringer at koncentrere os om, i hvert fald i en del af sæsonen, og der bliver brug for mere end 14-15 spillere, som har et tilstrækkeligt niveau. Det bliver en fornøjelse at bygge en trup op, som jeg kan lide den, igen, og forhåbentlig kommer vores præstationer efter sommerpausen til at afspejle det.


« Seneste Redigering: 30 Okt 2017, 19:33 af Roche » Logged

TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #28: 30 Okt 2017, 19:30 »

Du for vild! Smiley

Tillykke med EL-pladsen og den flotte syvendeplads Opstemt
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #29: 31 Okt 2017, 08:16 »

Stort tillykke med Europæisk, jeg sagde det jo Smiley

Glæder mig til at se hvordan truppen bliver bygget op til næste sæson.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010