home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 268 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #ABlog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #ABlog  (Læst 71381 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #105: 10 Okt 2017, 09:12 »

Så fik jeg læst de seneste updates Smiley Fed update med bestyrelsesreferate t Smiley COOL!

Og stort tillykke med mesterskabet, det er sgu sejt!
Bliver spændende at prøve kræfter med CL Smiley
Mange tak. Et noget overraskende mesterskab, ja, men det luner i klubkassen og på trofæhylden Grin
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #106: 10 Okt 2017, 09:15 »

Nervøse AB triumferer i Gibraltar
14/07 2021 22:39 | Champions League | Akademisk Boldklub
Af: Martin Hansen
AB overvandt nervøsiteten og sikrede sig en 2-0 sejr over Lincoln i Gibraltar og har dermed et perfekt udgangspunkt inden returopgøret næste uge på Gladsaxe Stadion.
27. november 1968 var sidste gang de grønklædte havde været i Champions League. Dengang - I København Idrætspark - blev det til et 2-0 nederlag til græske AEK Athens, hvilket også betød enden på eventyret efter 0-0 i den græske hovedstad. I dag galt dog helt andre forudsætninger, da AB var storfavoritter på udebane mod Lincoln fra miniputnationen Gibraltar.

AB var dog hårdt ramt med skader til Karlo Bartolec og Emmanuel Besea, mens Tim Juul og Marko Bele godt nok sad på bænken, men også var meldt tvivlsomme til kampen. Og som om det ikke var nok, så var det tydeligt at de unge AB-spillere var utrolig nervøse, hvilket satte sit tydelig præg på kampen. Godt nok havde AB bolden meget og Lincoln var i første halvleg ikke noteret for en afslutning, men spillet på banens sidste tredjedel bar tydeligt præg af manglende skarphed og en overvældende nervøsitet, hvilket også betød en 0-0 stilling ved pausen.

- Vi var tydeligt nervøse for omstændighederne og at det pludselig hed Champions League. Men jeg synes - det til trods - at vi gør god figur og spiller en glimrende kamp. De værste nerver skulle lige rystes af, og det tog måske lidt længere tid end forventet, men derfra var der heller ingen tvivl om, at vi var et bedre hold, fortalte Morten Jensen efter kampen.

Anden halvleg startede også langsomt, men efterhånden fik AB psyken på plads, og så begyndte de helt store chancer også at komme. Og med en halv time tilbage kom det forløsende mål, da Bjørn Meyer med sin 50. scoring for AB - Og i karrieren - bragte AB fortjent foran. En afslutning blev rettet af, og endte for fødderne af Miha Djordjevic, der lagde bolden på tværs til en helt fri Meyer, der tæt under mål let kunne sparke bolden i mål. AB fortsatte dominansen og 10 minutter senere lukkede Djordjevic kampen, da han fra nært hold tordnede bolden i nettet og scorede kampens sidste mål, 2-0 til AB.

AB skal i weekenden op imod Randers i Superligaens åbning, mens returkampen spilles onsdag på Gladsaxe Stadion. Randers har haft en travl start på sommeren, med 5 handler, heriblandt Vinicius fra Vejle og Mikkel Rygaard fra AaB.

LÆS OGSÅ:

Norrköbing eller Zrinjski venter i 3. runde
Såfremt AB lever op til favoritværdigheden
venter enten Svenske Norrköbing eller
bosniske Zrinjski i 3. runde. Svenskerne
vandt første opgør 7-1 i Bosnien og
meget skal gå galt, hvis de ikke skal
gå videre.


AB undgår skrækmodstandere
AB undgik Celtic, Viktoria Plzen,
Dinamo og Besiktas i lodtrækningen
til 3. runde. Såfremt AB kan klare
3. runde er de sikret et europæisk
gruppspil for første gang i klubbens
historie.


AB henter Jeremie Broh
Sidste år var camerouaneren på
prøvetræning i AB, men de to parter
kunne ikke blive enige om en kontrakt.
Nu er Broh tilbage i AB efter et år i
hollandsk fodbold, hvor han skifter fra
De Graafschap for 4 millioner kroner.
2 Kommentarer:

Leffe
Fair nok resultat. Nerverne er forhåbentlig
rystet af og så får vi et stærkt resultat mod
Lincoln igen på hjemmebane!


AB'eren
4 Millioner for Broh :O Okay, vi er så
sandelig begyndt at åbne op for de store
handler. Forsvaret ser dog fortsat tyndt ud
og jeg håber de kan lande et par stærke
handler her!

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #107: 11 Okt 2017, 09:34 »

AB klar til historisk gruppespil efter uafgjort
06/08 2021 22:55 | Champions League | Akademisk Boldklub
Af: Martin Hansen
AB er klar til to afgørende kampe om enten Champions League Gruppespil eller Europe League Gruppespil efter 0-0 på udebane mod Norrköping og en samlet 3-0 sejr.
Trods "naboopgør" måtte AB alligevel tage turen 5 og en halv time nordøst på, da den afgørende kamp i 3. Kvalifikationsrunde af Champions League skulle afgøres. Her ventede sidste års svenske mestre, Norrköbing, der dog ikke så lige så frygtindgydende ud som tidligere, da de kun lå nummer 4 i Allsvenskaen. Norrköbing havde heller ikke været frygtindgydende da de gæstede Danmark, og AB stod med det ene ben i den afgørende Playoff kamp efter en sikker 3-0 sejr i første opgør.

Det var dog et helt andet Norrköbing hold på hjemmebane og svenskerne satte sig hurtigt på kampen, på trods af AB's intentioner om at spille fodbold og ikke bare forsvare deres 3-0 føring. Norrköbing manglede dog den sidste skarphed, der var forsvundet med 20-årigs Arvid Karlssons skifte til Monaco dagen inden, og Lucky Olaleye og Elias Mar Omarsson brændte begge store chancer i første halvleg, hvor AB aldrig fik spillet til at fungere.

I anden halvleg kom danskerne dog bedre med, og humøret forsvandt langsomt hos svensker efter målene udeblev på en velspillende Walter Viitala. AB var tålmodige og omhyggelige i opspillet og tillod ikke svenskerne nogle nemme chancer. Og trods angriberne ikke spillede nogen stor kamp, så var det AB der var mest farlig i 2. halvleg, da Leo Stulac brændte en oplagt målchance med små 20 minutter igen.

De 10.282 tilskuere havde dog set nok, og stemningen forsvandt sammen med dem i løbet af de sidste 10 minutter, hvor AB bare cruisede resultatet hjem, mens Norrköbing virkede opgivende. AB var mere end tilfredse med resultatet og efter 92 minutter kunne de grønne juble trods 0-0 velvidende at klubben havde sikret sig sit første europæiske gruppespil nogensinde.

- Jeg er ovenud lykkelig. 2021 har været et helt sindsygt år, og vi fortsætter bare derudaf. Jeg er så imponeret over drengene. Igen i dag viser vi høj klasse og spiller lige op med de svenske mestre på deres bane, samtidig med vi saver dem over hjemme. Vi har så sandelig fortjent at stå her og kan nu selv afgøre om det skal være Champions League eller Europa League; Det vil vide glæde os til, fortalte Morten Jensen efter det uafgjorte resultat i Sverige.

FCK er også klar til Playoff omend i Europa League, efter de slog Sparta Prag med 5-3. Silkeborg røg ud til russiske Zenit med et acceptabelt 2-0 nederlag, mens FC Midtjylland som bekendt tabte allerede i 2. runde til Grasshoppers med 2-1.

LÆS OGSÅ:

AB trækker kroatiske mestre
Det bliver Dinamo der bliver sidste
udfordring på vejen mod Champions League.
Det står klart efter fredagens lodtrækning,
hvor AB undgik Celtic og Besiktas, for en tur
til Kroation, hvor Dinamo - der har vundet de
seneste 15 ud af 16 mesterskaber i Kroatien -
venter.


Kristoffer Tønnessen klar for AB
Den norske venstreback skifter
fra Jerv for små 3 millioner. Nordmanden
har spillet 8 år i Jerv, og været med helt
fra den norske 2. division til Tippeligaen.


AB forlænger med Alexander Blomqvist
AB's svenske midtstopper har afvist
alle transferspekulation er og forlænger
i stedet sin kontrakt med AB så den nu
udløber i sommeren 2024.
3 Kommentarer:

AB'eren
Ligeså glad jeg er, ligeså bekymret er jeg
også. Nu skal den rigtige test stå, om vi
både kan spille i Europa og i Superligaen.
For så bred er vores trup heller ikke, men
man kan jo håbe vi kan lave et par sidste
indkøb, når vi kender vores fremtid d. 25.
Derudover: FUCK YES! Det er godt nok på
tide at det lykkes med Gruppespil. Nøj, hvor
jeg glæder mig - uanset hvad det må blive
til mod Dinamo!


Profeten
Jeg er så glad lige nu! Det er helt
ubeskriveligt. Bedre har Dinamo
heller ikke været, så der er altså
muligheder for Champions League! Det
ville være så stort. Jeg tør slet ikke
tænke på, hvilke højder vi kan nå, hvis
vi når CHL Gruppespillet!


Kloge-Ågge
Altså, med 100+ millioner for at nå
gruppespillet, så vil klubben sikre sit
fundament for flere år frem. Sidste år
tjente vi 86 og 72 røg ud. Så man kan
nok regne ud, hvor meget det vil
hjælpe klubben og vores muligheder
for fremtidige mesterskaber. Men EL
Gruppespil vil nu heller ikke være
dårligt.

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #108: 11 Okt 2017, 17:18 »

Morten Jensen: Sejren i Kroatien tog os til nye højder
27/08 2021 14:06 | Champions League | Akademisk Boldklub
Af: Kresten Gunnarsson
AB er for første gang i klubbens historie klar til Champions League Gruppespillet. Efter gårsdagens lodtrækning står det klart at AB kommer i en af årets sværeste grupper, nemlig Gruppe B, med Real Madrid, Juventus, Porto og så danske AB.
- 5-0 sejren i den kroatiske heksekedel, var på mange måder en milepæl for os. Ikke nok med, at vi kørte Dinamo ud på røv og albuer, så skabte det en helt ny energi i truppen og var grundlaget for at gå mod helt nye højder. Det er ikke mere end 3-4 sæsoner siden vi var et 1. Divisionshold, og i dag er vi et Champions League-hold, og skal spille mod nogle af verdens bedste hold. Det gør man altså ikke uden at skabe en vinderkultur og en energi alle tror på i omklædningsrummet, fortalte Morten Jensen dagen derpå efter lodtrækningen til Champions League. Kampen i Kroatien var den første af to afgørende opgør mod Dinamo om en plads i Champions League, og foran mere end 27.000 vilde tilskuere, slog AB meget overraskende Dinamo med 5-0, inden de spillede 1-1 i Danmark.

- Selvfølgelig kunne vi havde trukket nogle lettere modstandere, men der er absolut ingen lette kampe i Champions League. Så jeg ved ikke hvor meget anderledes det havde været. Nu får vi 6 store kampe, mod de bedste hold fra Spanien, Italien og Portugal og så må vi se hvordan vi står herefter. Jeg er ikke i tvivl om, at det bliver svært, men vi får rigtig mange erfaringer til fremtiden, uanset hvordan det må gå.

AB er endt i Gruppe B med de spanske mestre for de seneste fire sæsoner, Real Madrid, Serie A's nummer 5, Juventus (Der fik pladsen på grund af Napolis økonomiske problemer) samt Portugals nummer 2, FC Porto. Noget nær den sværeste mulige gruppe, og langt fra Rubin Kazan, Bayern Leverkusen og Anderlecht som var den resultatmæssige letteste gruppe. Istedet venter 6 hårde kampe, mod nogle af Europas bedste hold. Noget administrerende direktør, Thomas Nielsen, også ser frem til.

- Vi glæder os som små børn til at prøve kræfter med Champions League og storhold som Real Madrid og Juventus. Det er en fantastisk mulighed for klubben, både sportsligt men også rent økonomisk og for at udbrede vores brand i Europa. Jeg er stolt af drengene og ser frem til de kommende udfordringer, sagde Thomas Nielsen, da det stod klart at AB fik den svære lodtrækning.

Modsat sidste år, hvor Danmark ingen hold havde med i Gruppespillet i hverken Europa League eller Champions League, har Danmark i år to hold med, efter FCK slog Hapoel Be'er-Sheva ud med 5-3. FCK er kommet i Gruppe K i Europa League sammen med Basaksehir, Genoa og West Ham.

LÆS OGSÅ:

AB holder fast i toppen af Superligaen
AB overvandt en dårlig start på Fyn og
slog OB med 3-1 og ligger stadig til i
toppen af Superligaen på en 2. plads med
15 point for 7 kampe - 2 point efter AaB.


Champions League Gruppespil forgylder AB
Selvom 1-1 mod Dinamo på hjemmebane
ikke lignede meget, så sikrede det
uafgjorte resultat AB svimlende 110
millioner kroner. Simon Jørgensen afviser
dog, at pengene bliver investeret i med
det samme.


Bayern München springer igen transferrekorden
Først var det Julian Weigl der røg for
970 millioner, men denne sommer har
Bayern München toppet sig selv, og
betalt 990 millioner for Domenico
Beradi, hvis alle klausuler opfyldes.
Det højeste kontante beløb er dog stadig
Eden Hazards skifte fra Chelsea til
Real Madrid for 830 millioner.
2 Kommentarer:

Profeten
Det gør lidt ondt, at se en gruppe med
Leverkusen, Benfica, Sociedad og Viktoria
Plzen slippe igennem. Der havde vi helt
sikkert haft bedre vilkår, om end det også
bliver fedt at se vores egne mod Real og Juve.
Hvis vi kan få ét point har vi vel sejret, men
jeg glæder mig til at se hvad vi kan byde på!


AB'eren
Jeg finder det virkelig skidt, at vi
ikke investere bare lidt af de penge vi
har fået. Hvis de 110,- passer, så bør
vi alt andet lige investere bare 10 af dem
i 4 spillere til, så vi kommer op på 25. Lige
nu er vi 21 og det er IKKE nok til CHL og
Superliga. Vi mangler endnu en central
forsvar, og så ville det være rart med 3
backups (En i hver kæde) når vi kun får
flere kampe. Men ham den nye ejer, er
virkelig sær nogen gange. Vi har muligheden
for at udvikle klubben helt vildt, men istedet
sidder han og slikker sig om munden. FØJ!
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #109: 12 Okt 2017, 09:32 »

Tillykke med CL! Mega fedt Smiley
Dog en super svær gruppe.

Spændende hvordan det kommer til at gå! Go go AB Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #110: 12 Okt 2017, 11:40 »

Tillykke med CL! Mega fedt Smiley
Dog en super svær gruppe.

Spændende hvordan det kommer til at gå! Go go AB Smiley
Noget af glæden for CHL forsvandt, da jeg så min gruppe. Det var kun Manchester United med 5 Premiere League-sejre i streg og 3 ud af de seneste 4 Champions League titler, der kunne gøre gruppen værre. Så den gjorde lidt ondt.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #111: 12 Okt 2017, 11:44 »

Heroiske AB tæt på point mod kongeklubben
29/09 2021 14:06 | Champions League | Akademisk Boldklub
Af: Kim Andersen
For første gang nogensinde var der Champions League fodbold på Gladsaxe Stadion, og ingen ringere end selveste Real Madrid fik lov til at indvige græsset i det fineste selskab. Men trods stor fight måtte AB se sig slået af Spaniens bedste fodboldhold.
Cristiano Ronaldo, Sergio Ramos, Toni Kroos, James Rodriguez og Alvaro Morata. Stjernerne stod i kø på Gladsaxe Stadion, og det endda uden at nævne Philippe Coutinho og Martin Ødegaard på bænken samt Gareth Bale og Raphael Varane som var blevet i Madrid med skader. Lige godt 960 landskampe havde Real Madrids startopstilling på CV'et, mens AB kunne tælle en indskiftning til Miha Djordjevic tilbage i juni måned. Det var med andre ord Davids kamp mod Goliat.

Trods den store favoritrolle virkede Real Madrid underligt uoplagte, og kampens første halvdel af første halvleg, blev yderst overraskende spillet på AB's præmisser og Djordjevic havde efter 15 minutter en fin chance for at bringe AB foran, men Keylor Navas beviste sit værd i det spanske mål. I stedet for en føring kom Real Madrid langsomt ind i kampen, men forblev ufarlige indtil få minutter inden pausen, hvor Toni Kroos testede Matej Delac fra distancen. Kroaten havde dog styr på forsøget, som han vippede til hjørnespark.

Anden halvleg fulgte billedet fra slutningen af første. Real Madrid havde overtaget styringen, men AB kæmpede bravt i forsvaret, og holdt madridistaerne fra store chancer. Derfor var det en kold spand vand at få i hoved, da Mees Hoedemakers begik straffespark midtvejs i 2. halvleg på Ronaldo, der selv omsatte straffesparket til mål på trods af Matej Delac havde hånden på skuddet.

AB kæmpede videre og Real Madrid havde svært ved at nedbryde defensiven, mens danskerne lurede på en kontra. AB's bedste forsøg var dog et ambitiøst langskud fra Leo Stulac, og danskerne kom ikke tættere på målet end tilfældet var i første halvleg, hvilket betød at de spanske mestre kunne rejse hjem med en kneben 1-0 sejr.

- Vi er mega skuffet. Ikke over indsatsen men over resultatet. Vi byder et af verdens bedste klubhold op til dans, og det er et sølle straffespark som Matej endda har hånden på, der afgør at vi ikke får point. Det er bittert, fortalte en tydelig skuffet Morten Jensen efter kampen.

- Hvis vi skal se mere nøgternt på det, så har vi lært meget af de to kampe vi har spillet indtil videre. Vi vidste godt, at vi var med for at lære, og jeg synes allerede nu vi er bedre klædt på til de næste opgør. Vi kender tempoet, har prøvet at spille foran 50.000 skrigende tilskuere og ved hvor vigtigt det er, at sparke kuglen i kassen når vi har muligheden. Så jeg er optimistisk fremadrettet, sagde Morten Jensen da skuffelsen havde lagt sig.

AB er fortsat uden point efter to kampe, mens Real Madrid topper gruppen med 6 point, foran Porto på 2. pladsen med 4. Danmarks anden repræsentant i Europa, FCK, er kommet fra land med 1 point i deres gruppe.

LÆS OGSÅ:

AB trampet ned i Portugal
Trods den dårlige start i den portugisiske
Primeira Liga, var AB ingen modstand for
Porto, der vandt sikkert 3-0 i egen hule
i danskernes gruppespils debut.


AB topper Superligaen halvvejs gennem Grundspillet
AB afsluttede første halvdel af grundspillet
på hjemmebane mod AGF, og sjællænderne
viste ingen gæstfrihed og slog Århusianerne
med 2-0 på mål af Stulac og Asger Sørensen.
AB topper dermed grundspillet efter 13 kampe
med 29 point - 2 foran FCK og 4 foran AaB.
Der er 9 point til netop AGF på 7. pladsen.


AB møder HB Køge i Pokalturneringen
For første gang i mange år var AB
direkte kvalificeret til 3. runde af
Pokalturneringen. Her venter HB Køge
der i mange år har været et midterhold
i 1. divisionen og som slog Frem og
Brabrand ud for at nå hertil.
2 Kommentarer:

AB'eren
Jeg er dybt, dybt imponeret over at vi
kan toppe Superligaen, spille lige op med
Real og være med i Pokalturneringen med
en smal trup på bare 21 mand. Jeg bøjer
mig virkelig i støvet for Morten Jensen og
resten af truppen. Høj, høj klasse!


Kloge-Ågge
Yderligere 16 millioner lige ned i lommen
for førstepladsen i en budgetkasse der
snart flyder over. Det må da snart være
muligt at hive nogle lækre sponsoraftaler
hjem, få flere tilskuere til kampene eller
bare på en eller anden måde få et
kontinuerligt økonomisk drev i klubben,
så vi kan tillade os at bruge af de mange
millioner der bare ligger og flyder på
kontorgangene?!?

Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #ABlog
« Svar #112: 12 Okt 2017, 12:02 »

Noget af glæden for CHL forsvandt, da jeg så min gruppe. Det var kun Manchester United med 5 Premiere League-sejre i streg og 3 ud af de seneste 4 Champions League titler, der kunne gøre gruppen værre. Så den gjorde lidt ondt.

Jeg ved hvad du mener jeg var i anden sæson med OB i gruppe med: Atl. Madrid, Man Utd og Juventus. Juventus som forsvarende mestre. De røg ikke engang videre fra gruppen. Jeg fik 0 point og scorede 0 mål i de 6 kampe, så håber du kan gøre det bare lidt bedre Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #113: 13 Okt 2017, 09:23 »

Jeg ved hvad du mener jeg var i anden sæson med OB i gruppe med: Atl. Madrid, Man Utd og Juventus. Juventus som forsvarende mestre. De røg ikke engang videre fra gruppen. Jeg fik 0 point og scorede 0 mål i de 6 kampe, så håber du kan gøre det bare lidt bedre Smiley
Av for en gruppe. Jeg bliver altid i tvivl om, hvorvidt jeg skal gå efter et hæderligt resultat, hvor jeg kan komme på måltavlen, eller forsøge at forsvare en 0-0 hjem. Og så bliver resultatet som regel en mellemting og det er aldrig kønt Wink
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #114: 13 Okt 2017, 09:27 »

Interview med Morten Jensen
15/12 2021 13:00 | Superliga | Akademisk Boldklub
Af: Patrick Mtliga
Offside.dk's fodboldekspert, Patrick Mtliga, har mødt succestræneren Morten Jensen til en snak om Superligaens første halvår, AB's Champions League-debut og fremtiden for de grønblusset og ham selv.
Først og fremmest, tillykke med det uafgjorte resultat på Bernabeu. Hvordan ser du hele Champions League eventyret som helhed?
Jeg ved mange er glade for at kalde det en skuffelse, at vi kun scorer 2 mål og får ét point, men jeg er meget tilfreds med det resultat vi står med i dag. Vi møder nummer 1 fra Spanien, Italien og Portugal, og så er det altså optimistisk at tro vi skal ud og hente store sejre og lave store resultater. Jeg er helt med på, at vi har tre svære kampe - 2 mod Juventus og ude mod Porto - hvor vi er langt efter, men de to kampe mod Real Madrid vidner også om, at rammer vi dagen kan vi spille med helt i toppen. Når motivationen, taktikken og evner, det hele sidder i skabet, så kan vi altså levere store ting. Vi kunne også med lidt international erfaring have fået point mod Porto og Real hjemme, så jeg er utrolig stolt over hvad vi har leveret.

Hvis vi så vender blikket hjemad, havde mange håbet på at gentage succesen fra sidste år, og det gjorde I også et stykke hen af vejen. Hvorfor er I kun nummer 2 ved vinterpausen?
I år har været en rigtig arbejdersæson, hvor vi har haft mange kampe med en smal trup. 22 Superligakampe, 12 Champions League kampe og så en enkelt en i Pokalturneringen. Det har været meget at se til, og vi ramte en lille midtvejskrise med 4 point i 4 kampe, hvilket aldrig er godt nok som tophold, og det er også grunden til at vi er 4 point efter FCK i dag. De har haft lige det bredere en trup end vi har haft i år.

Når det så er sagt, så er jeg meget tilfreds med den situation vi har bragt os selv i. Vi er klar til Mesterskabsslutspil let, hvilket var sæsonens mål inden vi gik i gang, og nu kan vi så begynde at kigge efter Top 3 der igen giver en plads i Europa; Og med færre kampe internationalt kan vi måske endda håbe på at udfordre FCK. Jeg synes vi har alle kort på hånden til forårssæsonen, så vi møder bestemt op sultne på jagt mod det sidste nøk op!

Der har været rigtig meget snak om specielt Miha Djordjevic's fremtid, eftersom hans frikøbsklausul på 12.000.000,- er blevet kendt, men også omkring dit navn. Hvis vi starter med Miha, hvad er så status på ham?
Det er korrekt, at Miha har en frikøbsklausul, det har der været lige siden kontrakten blev underskrevet. Vi vil ikke stå i vejen for hvis han har ambitioner om mere, og vil selvfølgelig forsøge at vejlede ham bedst muligt. Lige nu forholder vi os dog til, at Miha har det godt her i AB og vi er glade for ham. Så længe det er tilfældet, ser vi ingen grund til at fare ud på transfermarked, men vi er som altid klar på, hvis der skulle ske noget.

Og hvad med dig? Dit navn har været nævnt i sammenhænge med Nice, West Brom og Malaga; Er der hold i det?
Jeg læser også aviser, ja, men lige nu er jeg i AB og har kontrakt med klubben til 2024. Det er selvfølgelig altid rart at blive nævnt i sammenhæng med store klubber, hvilket jo må betyde at jeg gør noget rigtigt, men lige nu koncentrerer jeg mig om AB, og forsøget på at genvinde Superligaen. Ligesom alle andre har jeg da altid store ambitioner, men omstændighederne skal være rigtige. Jeg har det godt her og vi spiller godt, så der er ingen grund til at søge nye græsgange lige nu.

LÆS OGSÅ:

AB forlænger med 4
Asger Sørensen, Walter Viitala, Matej Delac
og Jesper Nielsen har alle fået forlænget
deres kontrakter, der stod til at udløbe
til sommer. AB har dog stadig flere spillere
med udløb denne sommer, heriblandt
Frederik Bay, Abdul Mumin og Gustaf
Nilsson.


AB henter uafgjort i Madrid
Mees Hoedemakers blev helten, da han
efter Ronaldos føringsmål udlingede
bare 8 minutter før tid og sikrede
AB 1-1 og klubbens første Champions
League point i sidste forsøg. Madrid
og Juventus gik videre fra gruppen.


Salg af Djordjevic rykker tættere på
Portugisiske Sporting CP ligner favoritten
men Feyenoord og Nice vil også lege med
i kampen om slovenerens underskrift. Miha's
anden sæson i AB har ikke været ligeså
succesfuld som den første, da sloveneren "kun"
har scoret 18 mål i 33 kampe, og er på en
delt 3. plads på Superligaens topscorerliste.
2 Kommentarer:

Kloge-Ågge
Jeg ville blive meget overrasket, hvis Miha
stadig er i AB-trøjen efter jul. Så jeg tror
vi kommer til at få et unormalt travlt
julevindue, hvor vi skal finde en erstatning,
og det bliver svært! Meyer og Hjelte har
ikke fået det til at spille i år, og Nilsson
virker helt fra snøvsen. Forhåbentlig er
bestyrelsen villige til at investere, så vi
kan få en fuldgod erstatning. Ellers løber
FCK let fra os!


AB'eren
Man kan jo håbe han vægter spilletid nu
højere end et skifte. Men han bliver svær
at erstatte. Uden tvivl! Det kan sagtens
blive dét der koster os guldet i år, desværre!

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #115: 14 Okt 2017, 09:49 »

FORUM
Forum -> AB-Forum.dk -> Akademisk Boldklub Gladsaxe -> 2022 -> Juletransfers

Emne:Juletransfer...
|Første| ... |1|2|3|4|5|




I går; 13:22
AB'eren
Ballon d'or

Oprettet: Okt,2009
Indlæg: 29.049

Så er det officielt. Valencia aktiverer Djordjevic's frikøbsklausul 12 sølle timer før vinduet lukker, og Miha ryger til Spanien for 12 millioner. Retfærdigvis skal det sige, at han har været et powerhouse, så jeg kan egentlig godt forstå han skifter. Han et gået fra 2. division i Slovenien, til Superliga, til Champions League og nu til LaLiga på bare 2½ år. Læg dertil landsholdsdebut og mål. Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at vi kunne have fået mere for ham, men jeg tror jeg snakker for alle, når jeg siger han bestemt har ydet sin del her i AB.

Nu har vi så små 12 timer til at finde en erstatning. Jeg håber de har forberedt en plan B!


I går; 14:11
Profeten
Førsteholdsspiller

Oprettet: Aug,2016
Indlæg: 4.111

Uanset hvad bliver han svær at erstatte. 60 kampe og 48 mål har han på CV'et i AB, så det er store sko at fylde ud, uanset hvem Jensen og Co. henter ind. Jeg har svært ved at forestille mig, at de ikke skulle være klar med en erstatning, for interessen var der allerede ved årsskiftet og er ikke først kommet her i 11. time. Det er dog svært lige at pege på en bestemt jeg ser som erstatning, men mon ikke Slovenien er undersøgt ned til mindste detalje?


I går; 14:17
Él Miha
Miniput

Oprettet: Feb,2020
Indlæg: 342

En legende siger farvel! Tak Miha, for alt hvad du har bidraget med!



I går; 19:58
Slayed
Førsteholdsspiller

Oprettet: Mar,2017
Indlæg: 4.592

Joakim Lindmark er manden der skal erstatte Miha. 18-årig svensker (Samme alder som da Miha kom), der har scoret 7 mål i 20 Superettan kampe for Örgryte; Angiveligt nok til at Benfica også skulle have haft kigget på ham. Sandt at sige kender jeg ikke meget til ham, men han har 3 U21-landskampe og 2 mål der alle faldt i efteråret 2021, så man kan håbe han sprudler af selvtillid. 6 millioner plus det løse har han kostet, hvilket stadig er en stor fortjeneste på salget af Miha!

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #116: 14 Okt 2017, 16:19 »

Referat af bestyrelsesmøde 14/03-2022
Tilstedeværende:
Simon Jørgensen, Bestyrelsesformand
Thomas Nielsen, Administrerende Direktør
Patrick Jensen, Bestyrelsesmedlem
Jacob Baes, Bestyrelsesmedlem
René Steinlein, Bestyrelsesmedlem
Ulrik Nordam, Bestyrelsesmedlem
Jan Rolling, Bestyrelsesmedlem
Rasmus Thrane, Bestyrelsesmedlem & Referent

1. Emner til beslutning
a) Nyt system og rød tråd i klubben, Til dette punkt deltog Morten Jensen(Chef Træner), Thomas Nørgaard(Assisterende Træner), Karsten K. Andersen (Akademileder), Thomas Bonne (U19-Cheftræner) og Tobias Celedon (U19-Assistenttræner)
Bestyrelsen har tidligere ytret ønske om at skifte taktik til en 4-2-4 eller en 4-2-3-1, for at skabe en rød tråd i klubben fra Leg med bold til Superligaen. Den nuværende taktik har - grundet dens unaturlige statur - oplevet vanskeligheder med at blive genkendt hos yngre spillere og forældre og det har derfor været svært at holde klubbens røde tråd i samtlige årgange. Den smalle 4-4-2 fravælger allerede tidligt talenter der ikke passer ind i det lukkede system, og klubben ønsker at favne bredt i bestræbelserne på at skabe Danmarks bedste og største fodboldklub.
...
Bestyrelsen samt de deltagende har i fællesskab besluttet at AB fra sommeren 2022 går over til en 5-3-2 om end den nuværende taktik beholdes som Plan B. Bestyrelsen har samtidig bevilliget et større transferbudget, da man forstår at der skal investeres i flere wingbacks og forsvarsspillere denne sommer udover den sædvanlige transferageren. Klubben vil de resterende 2 kampe samt i Mesterskabsslutspil let sæson 2021/2022 benytte sig af den nuværende taktik.

2. Emner til drøftelse
a) Yderligere etablering i Slovenien
Klubben har som bekendt fremlagt tilbud for et officielt samarbejde mellem Koper og AB og bestyrelsen ønsker at styrke AB's profil yderligere i AB i kølvandet på Miha Djordjevic's succes. Klubben vil fortsat arbejde hårdt og målrettet på at opretholde AB's tilstedeværelse i Slovenien, ligesom det indledende arbejde på at udbrede AB's profil til nabolandet Kroatien er sat på tegnebrættet.
Eftersom forhandlingerne med Koper stadig er i gang udskydes punktet til næste bestyrelsesmøde, hvor yderligere tiltag diskuteres.

3. Emner til orientering
a) Yderligere udvidelse af AB Akademiet
Yderligere forbedringer er blevet startet på AB Akademiet begyndende fra 2022's begyndelse. Byggeriet bygger videre på AB's nuværende akademi og har til ambition at forbedre forholdene for spillere såvel som trænere i bestræbelserne på at udvikle nogle af Danmarks fineste talenter. Forbedringerne kommer i kølvandet på mange tidligere udbyggelser til akademiet og dets træningsfaciliteter . Byggeriet er estimeret til en værdi på 17.000.000 danske kroner, der igen i år kan finansieres uden støtte eller lån.

b) Forøgelse af lønloft
Bestyrelsen har vedtaget at AB's lønloft hæves til 2 millioner årligt startende fra sommerens transfervindue. Bestyrelsen forventer at kun et fåtal af spillere vil nærmere sig eller ramme loftet, ligesom tilfældet har været de tidligere sæsoner. Overskridelse af lønloftet kræver som altid samtaler med bestyrelsen.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #117: 15 Okt 2017, 13:24 »

AB smed sejren i sidste spillerunde
20/03 2022 16:21 | Superliga | Akademisk Boldklub
Af: Lasse Larsen
AB havde sejren mellem hænderne, men smed det hele overstyrs i kampens sidste minut og tabte 2 vigtige point i bestræbelserne på at holde trit med FCK i toppen af Superligaen.
AB skuffede fælt i sidste spillerunde af Superligaens Grundspil da Vejle gæstede Gladsaxe Stadion. AB havde sejren i hænderne flere gange, men måtte gang på gang se Vejle komme tilbage og i sidste ende få 3-3.

Det startede ellers planmæssigt, da Miha Djordjevic's afløser Joakim Lindmark sparkede AB foran efter bare 4 minutter. Et frispark blev headet væk, men AB fik fat i returen som Leo Stulac lagde til rette for svenskeren, der sikkert scorede sit 5. mål i ligeså mange kampe. Vejle kom dog relativt hurtigt over scoringen og midtvejs i første halvleg gik Frank Andersen til baglinjen og sendte en flad bold ind på midten som Mario Alvarez nærmest bare løb i mål - En opskrift AB havde svært at dæmme op for.

Anden halvleg startede ligeså godt som første, da Jesper Nielsen smed et indlæg ind på Jacob Hjelte, der i foråret havde fået godt gang i scoringen og med sin 4. scoring i foråret bragte han atter AB foran. Det blev også 3-1 på et tvivlsomt selvmål, hvor Kasper Nøhr så noget uheldig ud, da han ramte en clearing helt skævt og sparkede AB foran med 3-1. Så lignende det ellers en sikker sejr, men Mario Alvarez ville det anderledes.

Med to identiske scoringer scorede colombianeren først til 2-3 efter 71 minutter og i overtiden fuldbyrdede han comebacket med en scoring til 3-3 og en lærestreg til AB om at dække op på indlæg.

FCK vandt samtidig 4-0 over FC Nordsjælland, hvilket betyder at hovedstadsklubben går ind til Slutspillet med et fire points forspring til AB. FC Midtjylland vandt knald eller fald kampen mod Lyngby med 3-0 og tog 6. pladsen, mens de Kongeblå blev 7'er.

LÆS OGSÅ:

Randers venter i Pokalkvartfinalen
Ovenpå pokalsejren over Lyngby er der
blevet trukket lod i Pokalturneringen. AB
skal på udebane op imod Randers, mens
sidste års vinder FCM, som bekendt røg
ud til AaB. Topholdet FCK har trukket
bundholdet Roskilde, idet alle fire
kvartfinaler består af Superligahold.


Marko Bele langtidsskadet
Den slovenske 10'er var uheldig i en
træningskamp og forvred skulderen
og skal sidde ude i op til 2 måneder.
Han regnes først klar ultimo april.


AB's U19-hold vandt U19 Ligaen
Til trods for der endnu er 5 kampe tilbage
har AB's U19-hold vunder U19 ligaen. AB
har vundet 16 ud af 17 kampe og er blevet
ledt an af Jacob Jensen der har scoret 19 mål
i de 17 kampe.
2 Kommentarer:

AB'eren
Morten Jensen gør det igen! Joakim
Lindmark er startet helt vildt, med 5 mål
i 5 kampe. Mere kunne man ikke have
forlanget af knægten! Takket være ham,
er vi stadig med i kampen om guldet!


Profeten
Bittert pointtab fordi vi slapper for meget
af. Det er faktisk en bekymrende tendens
for det skete også mod FCK i forårspremieren
og mod Silkeborg runden forinden, hvor
vi dog vandt. Så der skal styr på defensiven
de sidste 30 minutter, tak!

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #118: 15 Okt 2017, 18:25 »

AB puster liv i mesterskabskampen med sejr over FCK
30/04 2022 20:34 | Superliga | Akademisk Boldklub
Af: Frank G. Petersen
AB havde kniven på struben da FCK gæstede Gladsaxe Stadion. AB var 6 point efter topholdet FCK, og et pointtab ville med stor sandsynlighed betyde guldmedaljer til FCK. Men AB ville det anderledes i københavnerderbyet!
Der var maksimalt pres på AB, da de gik på banen til en af sæsonens vigtigste kampe. De grønne var uden skadet Tim Juul og karantæneramte Jeremie Broh, mens FCK mødte op på Gladsaxe Stadion i absolut stærkeste opstilling, opsatte på at sparke gulddrømmene helt tæt på.

AB var dog ligeså opsatte på at hente noget af forspringet og kom buldrende fra start. Et hjørnespark efter 5 minutter blev omsat til mål, da Marko Bele slog bolden til forreste stolpe og Abdul Mumin headede AB foran. Målet blev senere tildelt københavnernes colombianske angriber Rafael Santos Borre, der blev noteret for et selvmål, selvom det var svært at se på TV-billederne.

Kampen havde svært ved at finde fodfæste trods noget nær perfekte forhold. FCK kunne ikke nedbryde AB-forsvaret og AB havde det svært med bolden. Derfor blev første halvleg også utrolig chancefattig og Borre's selvmål blev halvlegens eneste scoring.

Anden halvleg startede ligeså eksplosivt som første. Jacob Hjelte skulle bare bruge ét minut på at sparke AB foran 2-0, efter flot forarbejde af Marko Bele og Jesper Nielsen. Sloveneren sendte en millimeterpræcis bold i dybden til højrebacken, der tog en enkelt berøring, inden han lagde bolden tæt ind under mål, hvor Robin Olsen ikke kom ud og dermed var chanceløs på Jacob Hjeltes hårde afslutning.

Scoringen punkterede for alvor kampen, da kampbillede ikke ændrede sig meget i anden halvleg. AB kæmpede bravt i forsvaret, og alt der bare mindede om en chance blev afvist, hvilket betød at Matej Delac havde en forholdsvis nem dag på kontoret, hvor han stod hele kampen trods en forstuvet finger. Ingen af holdene formåede at score og AB hentede dermed 3 vigtige point i guldkampen.

Med sejren kom AB op på 64 point - 3 mindre end FCK med fire kampe igen. AaB hænger på med det yderste af neglene - 8 point efter AB, mens de resterende 3 hold, FC Nordsjælland, AGF og FC Midtjylland, alle har udspillet deres chancer i slutspillet hvad angår guldmedaljer.

LÆS OGSÅ:

Randers slår AB knebent
AB kom sig ikke over nederlaget til FCK
og tabte også i Pokalturneringens
kvartfinale til Randers med 1-0.
Nigerianske Daniel Chima Chukwu blev
enlig målscore efter bare 3 minutters spil.


Stortalent ude i mindst et halvt år
Den danske U19-liga topscorer Jacob
Jensen er blevet ramt af en læderet
akillesscene der holder den talentfulde
dansker ude i omkring et halvt år. Jacob
Jensen har ellers haft en forrygende sæson
hvor han har score 19 og lagt op til 9 mål
i 14 kampe i U19-ligaen. Derudover scorede
han også 2 gange i Youth League - blandt
andet mod Real Madrid.


FCK og Randers klar til finale
FCK slog AaB med 2-1, mens Randers
vandt hjemme over OB med 1-0 i deres
respektive semifinaler. FCK har dermed
stadig chancen for at lave The Double,
ligesom de gjorde i 2015/2016.
1 Kommentar:

AB'eren
Vigtig sejr! Vores målscorer er én bedre
end FCK's, og bliver i hvert fald +3, hvis
vi skal á point med dem. Jeg tror stadig
på det er muligt, for Champions League
vil alt andet lige være sjovere, end en
tur i Europa League 2. Kvalrunde. Vi har
potentialet - Det viste vi i år - så lad os
gøre det igen med det mesterskab!
Kom så!
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #ABlog
« Svar #119: 16 Okt 2017, 08:42 »

Uha, det er spændende ! Kom så med det mesterskab! Og fedt med investeringen i ungdommen!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010