home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 236 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil  (Læst 4653 gange)
The best
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« : 04 Feb 2017, 22:57 »

Afhængig af Football Manager?

Kan man virkelig være afhængig af Football Manager (Eller i daglig tale blot FM)?
Det er ihvertfald sådan jeg har det, jeg er ikke ham der har spillet samtlige spil siden det første spil udkom. Jeg er stadig ung og har “blot” spillet de sidste syv spil. Jeg har selv ejet samtlige spil siden Football Manager 2013. Football Manager 2012 blev spillet på min storebrors gamle computer, jeg kan stadig huske det. Jeg havde et “save” med Barcelona, jeg var 11 år, så kastede mig ikke ud i de store udfordringer. Jeg spillede det ikke nær så meget som jeg gør nu, men jeg spillede det.
Football Manager 2013 blev jo så det første spil jeg selv købte, det var dengang jeg begyndte at få interessen for FM for alvor. Det blev dog kun spillet i 63 timer, så jeg spillede det ikke så meget (det skal lige siges at jeg altid har spillet en del FIFA og stadig gør.).
Men så begyndte jeg så småt at få kærligheden til Football manager, jeg fik nemlig Football Manager 2014. Der blev brugt 260 timer på det spil, det var der jeg for første gang mærkede en afhængighed til spillet, til mit elskede spil. Jeg læste om “The Mourinho Challenge” og kastede mig ud i den, det var under den afhængigheden kom, min søgen efter succes var enorm, jeg satte i en periode det spil over alt, for at opnå det samme som Mourinho, jo dog kun på det virtuelle plan, men det var også godt nok for mig. Det lykkedes dog aldrig, for at være ærlig klarede jeg aldrig første step deri. Men jeg forsøgte gentagne gange. Dengang havde jeg ikke de samme evner i FM, og den samme taktiske forståelse for spillet, men jeg elskede at spille det alligevel. Det var også der at jeg for første gang for alvor satte fokus på et spil med min hjerteklub: Brøndby IF. I en søgen efter efter at få den gamle succes tilbage. Der havde jeg også noget mere succes end i min “Mourinho Challenge” Jeg lykkedes nemlig med at vinde “The Double” med Brøndby i de to første sæsoner. Det år gik altså med Challenge og Brøndby spil.
I efteråret var det selvfølgelig et nyt spil, nu var det Football Manager 2015, det brugte jeg 370 timer på, og jeg vil skyde på at 300 af timerne var i samme save, nemlig endnu et Brøndby save. Og denne gang lykkedes jeg for alvor med at genskabe den tidligere succes og noget der var endnu bedre end det. Jeg fik mit første “lange” save, og jeg mærkede igen afhængigheden, denne gang i endnu højere grad. Jeg spillede 12 sæsoner med Brøndby IF, jeg vandt ligaen 10 gange, men nåede aldrig mit store mål om europæisk succes. Jeg manglede nok de taktiske evner til at skabe succes europæisk, hvilket jeg nok stadig gør. Men det var altså spillet der skabte min store kærlighed til Football Manager, og det var der hvor jeg begyndte at elske det mere end  jeg elskede Fifa (Hvor jeg trods alt har ejet samtlige spil undtaget et siden Fifa 05).

Football Manager 2016 var jeg så selvfølgelig på den igen, og nu begyndte afhængigheden for alvor at ramme mig, jeg spillede det i 519 timer på blot et år, det svarer til 21 dage, eller 16% af et år. Igen var det Brøndby tiden gik med, jeg spillede ikke et spil i de 519 timer der ikke var med Brøndby. Denne gang hed det 15 sæsoner, 13 mesterskaber, europæisk semifinale og indehaver af verdens bedste spiller. Der var jeg decideret afhængig af spillet i lange perioder, jeg skulle lige se om jeg kunne få hentet ham det syttenårige stortalent, om ikke kunne få ham min egen regen til for alvor at slå igennem. Det var også første gang jeg for alvor fik skabt mig nogle succes taktikker, alle med en ting tilfælles. FULD FART FREMAD, jeg spillede simpelthen på “Alle mand frem”, og med stor succes, jeg scorrede vanvittige mængder af mål på en sæson, og jeg lukkede overraskende få ind i den anden ende.
Nu her i efteråret var det jo så Football Manager 2017, jeg fokuserede  igen udelukkende på Brøndby. Efter nogle saves hvor jeg ikke lykkedes med at vinde Superligaen i første sæson startede jeg forfra, denne gang på “kast alle mand frem”, der var med det samme succes, tre ligatitler de første tre sæsoner i træk, men så skete der det, som der bare ikke måtte ske. Min PC gik i stykker og jeg mistede det hele. Jeg fik den geninstalleret, men jeg havde mistet alt, så nu hed den nyt FM igen, jeg kunne godt mærke at jeg oven på 14 dage uden mulighed for at spille FM, så havde jeg nu virkelig behov for at få spillet det, alt fritid jeg har haft, det har jeg brugt på jagten i ny succes med Brøndby, for min succesfulde taktik kunne jeg selfølgelig ikke huske. Jeg har brugt et utal af skoletimer med at spille FM siden. Jeg jagter idag halvanden uge efter jeg startede forfra stadig succesen, stadig på “kast alle mand frem. Idag hvor jeg skriver dette har jeg så netop startet forfra med ny Mac, selvfølgelig stadig på “kast alle mand frem”. Nu er der så småt kommet lidt succes. Har blot spillet 4 kampe, men har 3 sejre og 10 point. Og afhængigheden, den er der endnu. Nu er jeg så oppe på 170 timer i Football Manager 2017 her i starten af Februar, min afhængighed af Football Manager er ikke en der bare lige går væk, min søgen efter succes er simpelthen for stor. For jeg har også inderst inde en drøm at blive fodbold manager, selvfølgelig også for min hjerteklub Brøndby. Sådan tror jeg de fleste FM spillere de har det, de har alle en drøm om at blive Cheftræner eller manager uden for den virtuelle verden. Men når jeg spiller FM og guider Brøndby til succes, så er det for mig ikke bare et spil, nej det er en passion, og det er den passion der skaber min afhængighed.

« Seneste Redigering: 04 Feb 2017, 22:59 af The best » Logged

Nok kan vi tabe, men Brøndby vil aldrig kunne besejres.

The best
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #1: 04 Feb 2017, 23:00 »

Kom gerne med feedback på mit opslag, og fortæl endelig gerne om jeres egen oplevelser!
Logged

Nok kan vi tabe, men Brøndby vil aldrig kunne besejres.

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #2: 04 Feb 2017, 23:27 »

Har mellem 1000-1400 timer nedlagt fra FM12-FM16 (dem jeg har på steam) og trods jeg ikke har spillet meget, synes jeg selv, i år, så er jeg tæt på de 250 timer.

Afhængig?
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #3: 05 Feb 2017, 05:43 »

Har over 4000 timer på fm 12 efterhånden nok fordi det er det eneste fm jeg har spillet de sidste mange år. Langt størstedelen af timerne er faldet sammen med en kammerat i forskellige netværksspil. Tiden er desværre ikke til så meget fm mere med to børn så har faktisk aldrig prøvet hverken fm 16 eller 17.
Logged


Mejse
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #4: 05 Feb 2017, 15:21 »

hmm har mellem 1000 og 2500 timer på alle fm siden fm2010 og næsten 700 timer på fm2017 Peace
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #5: 06 Feb 2017, 07:46 »

TRor aldrig jeg vil begynde at tælle sammen hvor mange timer jeg har brugt siden CM92 Smiley Men da min tid har forandret sig, og jeg har fået børn og bonusbørn, så spiller jeg ihvertfald ikke så meget mere.

Men dengang jeg var alene og yngre, da har jeg spillet sygt mange timer på de enkelte versioner af CM/FM.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #6: 06 Feb 2017, 08:25 »

Fint indlæg...

Har spillet siden start-90´erne og afhængigheden vokser for hvert år.. Jeg prøver ellers at sige til mig selv; I år vil jeg drosle ned, men der sker altid det modsatte...

Dem jeg har i steam (FM13 og frem) har jeg spillet 1500-2500 timer og i år er jeg oppe på ca. 600.. Hvis snittet forsættes bliver det jo omkring de 2400 timer.. Og det er omkring 6 timer om dagen.. Hver fucking dag... Jeg har jo et problem...

Ville næsten ønske at det "blot" var kokain jeg var afhængig af...
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #7: 06 Feb 2017, 21:19 »

FM 10: 622 timer
FM 11: 709 timer
FM 12: 1236 timer
FM 13: 697 timer
FM 14: 575 timer
FM 15: 153 timer
FM 16: 265 timer
FM 17: 68 timer

Det er i alt 4.325 timer over otte udgaver. Det er lige lidt over 180 dages played.

I mange år var Football Manager for mig spillet, der var det første, der blev tændt, da jeg kom hjem fra skole. Det var det, som jeg glædede mig til. Det var det spil, som jeg skreg af, når jeg tabte CL-finaler sent om natten.

FM var bare et spil, som fyldte rigtig meget - og betød rigtig meget. Jeg har skrevet uendelig mange blogs, guides og lavet produkter i sin tid. Det har givet sjove bekendtskaber, som jeg stadig ser i dag. Det har også givet bekendtskaber, som jeg spiller andre spil med nu.

Desværre er min lyst forsvundet gradvist over de senere år. Det var svært at finde gnisten til at tage et Chelsea-hold, Chemnitz-hold eller Hednesford-hold og føre til den absolutte elite. Førhen var det klaret på en uge at få et hold i den bedste række, men det har været sværere og sværere for mig at gøre de senere år.

Jeg var nok afhængig engang, men i takt med at folk forlod scenen, så fik jeg sværere og sværere ved  at skrue mig op til nye store projekter. Jeg elskede at fortælle om spillet med nogen af scenens store profiler, men det døde. Og så forsvandt min FM-lyst.

Jeg håber, at I andre bevarer lysten til det spil, som kan tage så uendelig meget af en tid og give så mange sjove oplevelser.

Og så husk, at der altid vil være spillere, som I kan huske.

Uanset hvor gammel jeg bliver, så vil jeg aldrig glemme Ronny Pflücke, Heiko Köllner, Hans Van den Brock og Micky Paine.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #8: 07 Feb 2017, 00:34 »

FM08: 150 timer (på denne computer - havde det i lang tid først på den gamle)
FM10: 6800 timer
FM11: Stort set alle spil er corrupt, så umuligt at sige
FM13: 640 timer
FM14: 250 timer

Og så har jeg lige købt FM17 for 10 minutter siden
Logged


STAAL
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #9: 07 Feb 2017, 00:50 »

Har spillet Football Manager længe, ja siden spillet hed Championship Manager. Jeg ejer dog kun Football Manager 2012 frem til FM17 i steam.

FM12: 1120 timer
FM13: 927 timer
FM14: 485 timer
FM15: 1156 timer
FM16: 828 timer
FM17: 122 timer

Samlet: 4638 timer / 193,25 dage

Jeg begyndte først at spille fm17 i december, så derfor har jeg ikke så mange timer i det endnu.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afhængig af Football Manager? - Min store passion for vores elskede spil
« Svar #10: 07 Feb 2017, 07:26 »

Jeg kan lige tilføje at min lyst den kommer og går. Og der er længere mellem perioderne hvor lysten er der nu hvor jeg snart er en gammel mand.
Men da jeg nu har et barn og 2 bonusbørn, så er tiden heller ikke til at spille mange timer.

Men jeg er har spillet med I rigtig mange netspil på det gamle CmWho, og FM-Danmark, og "kendt" rigtig mange fra CM/FM scenen tilbage fra slut 90erne og op igennem 00'erne.
Så jeg er ihvertfald rigtig højt oppe i timer på versioner tilbage fra CM98 og frem til FM2008 Smiley Så er der faldet løbende siden FM2009 da jeg mødte min nuværende kone dengang Smiley

Man bliver helt nostalgisk Smiley

Det her er og bliver et helt igennem fantastisk spil Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010