home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  FC Barcelona
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona  (Læst 6364 gange)
stork
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
FC Barcelona
« : 23 Jan 2017, 17:58 »

Heey What´s Up

Nogle der er Barca??

Nogle der kan smide lidt op i denne her tråd???
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #1: 04 Sep 2017, 08:11 »

For første gang i dette års FM har jeg sådan rigtig taget fat i en af de store klubber i verden, altså Barcelona. Normalt gider jeg ikke spille i Spanien grundet deres tvungne frikøbsklausuler, type af reservehold (som ikke er en del af klubben som i øvrige lande), og ikke mindst deres måde at spille fodbold på (AAAAALT for meget film!).

Jeg har dog gjort et par ting i mine bestræbelser på at få et ordentligt save - ikke mindst i min tankegang (Jeg vil lige påpege at jeg ikke har ændret noget databasemæssigt overhovedet).

Frikøbsklausuler = 1,02 mia. kr. uanset spilleren, og den bliver låst ved første kontraktgivning - irritationsmomentet er mest at jeg skal trykke ekstra mange gange hver gang jeg laver en kontrakt, og så hader jeg at man kan miste spillere grundet den slags.

Reservehold = U19-holdet er blevet mit "Til-salg-hold", således at jeg kan bruge reserveholdet til at give talenterne mest muligt kamptræning på et godt niveau. Jeg ved det kan koste lidt i præstationerne, men håber at en blanding af de bedste af de dårligste, samt de gode talenter kan blomstre sammen. I samme mindset handler det også om for mig at have en trup der ikke er alt for stor på reserveholdet (såvel som A-truppen), så talenterne bliver købt ind efter den position der skal bruges på B-holdet.

Spillet i Spanien kan jeg som sådan ikke gøre så meget ved i første omgang. Jeg har dog altid haft den holdning at alt for mange klubber (inkl. Barca) spiller for meget rundt og alt for langsomt og ikke direkte nok, hvilket også er medvirkende til at jeg har taget netop denne klub og ikke eksempelvis Real Madrid. I Madrid spilles der allerede ret direkte, så skal jeg kunne ændre på stilen, skal det være i en af de klubber der netop spiller som jeg ikke gider se på. Smiley Det betyder at taktikken bliver offensiv, masser af presspil og ikke mindst hurtigt spil FREM af banen uden at hver spiller varmer bolden alt for meget.

I første omgang tror jeg ikke på mange indkøb og salg, men jeg vil dog alligevel trimme truppen lidt til, da jeg synes den på nuværende tidspunkt er en smule for stor, også i forhold til at jeg gerne vil have talenter kontinuerligt på bænken. Jeg satser på at min førsteprioritet er at finde en midterforsvarer yderligere, da jeg mener holdet kan bruge noget ekstra her. Umtiti er god, men også ung, så jeg skal have en spiller mere til at rotere lidt med ham. Men mere om transfers senere.

Taktikken er hurtigt nævnt, men her kommer den større gennemgang.

Vi skal spille 2-3-2-2-1, hvilket betyder standardopstillinge n i Barca mere eller mindre. Backs er flyttet op som wingbacks ved siden af den defensive midt og ellers er det to midt-midt, og to indvendige angribere - ikke så meget anderledes der. Det jeg har ændret på er holdindstillingerne . Som tidligere nævnt skal der presses og de gælder over hele banen, så i top med denne. Vi presser højt, så bagkæden skal med frem - helt frem med denne. Når man spiller sådan er det bedst med at spille med offside tænker jeg - så det prøver vi. Der skal spilles hurtigt så tempoet skal HELT op. Ingen skal varme bolden, så denne indstilling skal også på. Korte afleveringer er okay, så dette er kommet på, men den SKAL kombineres med at spille direkte, da vi ikke gider boldflytteri! Som i virkeligheden har spillerne frihed til at vandre rundt og skifte position. Sidst har jeg valgt at få slået nogle tidlige indlæg, da det favoriserer spillere som Suarez, Neymar og Messi.

Holdet skal spille kontra mod de gode hold, og offensiv mod alle andre, men fælles for begge typer er mentaliteten Meget frit.

Min idealopstilling i første omgang er som følger (ikke de store overraskelser tænker jeg):

Sweeper-målmand (support): Ter-Stegen
Boldsp. forsvar (forsvar): Pique og Umtiti
Højre wingback (angreb): Roberto
Venstre wingback (angreb): Alba
Dybdeliggende playmaker defensiv midt (forsvar): Busquets
Dybdeliggende playmaker centralt (support): Rakitic
Fremskudt playmaker centralt (support): Iniesta
Indvendig angriber højre (angeb): Messi
Indvendig angriber venstre (support): Neymar
Komplet angriber (support): Suarez
« Seneste Redigering: 07 Sep 2017, 14:13 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #2: 07 Sep 2017, 14:15 »

Her er så mine handler i de to første transfervinduer - primært købt ind til ungdommen.



Og jeg ved godt nogen tænker: Ronaldinho, come on.. Men ja, kunne simpelthen ikke lade være - for mig er han den bedste spiller der har været i Barca, så han skulle have lov at blive her, og fremover være træner, så det har jeg sørget for! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #3: 09 Sep 2017, 15:51 »

Er jeg den eneste der synes at Ter Stegen spiller meeeeega dårligt ret ofte?!!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #4: 12 Sep 2017, 11:26 »

Det blev til en andenplads i ligaen efter et meget storspillende Real Madrid hold, der bare bragede afsted og vandt mere eller mindre alt. Ronaldo var skadet i et par længere perioder, men da MSN delte scoringerne mere eller mindre lige imellem sig, var der ingen af de "store" spillere der vandt topscorerprisen. Til gengæld vandt Messi årets spiller, fortjent med et hav af assists.

Nu til den kommende sæson har jeg solgt Ter Stegen til Paris, for han var simpelthen for ustabil. Istedet er Rulli blevet købt, og han har allerede vist sig som en væsentligt mere sikker målmand. Jeg solgte Ter Stegen for det samme beløb som jeg købte Rulli for, så jeg er tilfreds. Derudover er Jordi Alba sendt til Manchester United, der fandt 500+ mio. kr. frem for ham. Jeg er mere tilfreds med Digne og hans væsentligt flere assists i den forgangne sæson (på trods af færre kampe), og det har vist sig at Ryan Sessegnon er mere end blot en fuldblodserstatning som reserve! Han har på nuværende tidspunkt spillet 7 kampe med et gennemsnit på 8.12!!

Jeg er gået over til at spille 4-1-2-1-2 smal diamant, da jeg ikke følte jeg fik nok ud af de tre forreste (eller at jeg ihvertfald kan få mere ud af dem), og det har ikke skuffet! Vi kæmper om førstepladsen med skiftevis Real og Atletico Madrid og Messi er klar topscorer med 13 mål. Nummer to har scoret 6. Jeg bruger Neymar som den offensive midtbane, da han er den af de tre der er mindst målscorer. Grunden til jeg ikke spiller med tre angribere er fordi jeg gerne vil have det mellemled mellem midtbane og angreb - jeg har ikke forsøgt mig med 4-3-3 endnu, men det kan være jeg forsøger på sigt.

Isco er sat til salg for 300 mio. kr. men vi har desværre ikke nogen blomstrende økonomi, så jeg er bange for at han ikke kommer foreløbigt..

.... Men det er også okay, for vi har et B-hold der kommer til at producere det ene store talent efter det andet lige nu, og efter en relativ nem første sæson er de rykket op i den næstbedste række, hvor de er seedet til at ende midt i tabellen. Specielt David Concha, Carlos Alena og Rafa Mujica (blev topscorer) har været helt vildt godt spillende og vil være klar til at tage skridtet op i førsteholdstruppen indenfor få år.
« Seneste Redigering: 12 Sep 2017, 15:51 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #5: 17 Sep 2017, 14:58 »

Så har jeg lige tid til en lille opdatering på hvodan det går.

Denne sæson har været væsentligt bedre end sidste år, hvor der ikke blev hevet titler ind - overhovedet. Heldigvis var spillerne væsentligt bedre indstillet i denne sæson, så det blev både til Copa Del Rey sejr - 4-0 over Real Madrid i finalen, samt en sikker sejr i ligaen, som vi førte mere eller mindre fra start til slut (læg lige mærke til spillerstatsene!!).

Messi var altoverskyggende og det undestreget med at han var medvirkende til 68 (!) mål i 33(1) kampe. Klart at han blev mest scorende i Europa, samt bedste spiller.

Derudover blev B-holdet nummer 2 i den næstbedste række - synd de ikke kan rykke op, men det gør godt for vores unge spillere! Smiley

Det siger næsten sig selv at der er en masse personlige titler, som falder af efter den form for succes, så der er lige et lille udvalgt herunder:









Derudover skal I selvfølgelig ikke snydes for et blik på truppen, og hvem der har spillet godt og hvem der har spillet mindre godt - læg ekstra mærke til at Ryan Sessegnon har det næstbedste gennemsnit efter Messi!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #6: 17 Sep 2017, 15:00 »

I skal selvfølgelig ikke snydes for mine transfers til den forgangne sæson



Og dem der er foretaget i første transfervindue til den næste sæson - nogle bemærker måske det danske islæt. Smiley

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #7: 19 Sep 2017, 08:44 »

God pris for Isco!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #8: 19 Sep 2017, 09:56 »

God pris for Isco!

Ja jeg er også meget tilfreds! Han var sat til salg og var det i en længere periode, hvor hans pris så småt dalede, indtil Chelsea bød 250 mio. kr. - så måtte jeg hellere slå til! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #9: 02 Okt 2017, 13:05 »

Det er ved at være lidt tid siden sidst, og jeg tænker det er tid til en lille opdatering.

Jeg har færdigspillet to sæsoner yderligere med blandede resultater.

først en kopi af den forrige sæson med sejr i Copa Del Rey, exit i kvartfinalen i CL, og sejr i La Liga - ret suverænt endda. Vi vandt selvfølgelig også den spanske supercup - dog af mindre betydning.

Næste sæson som jeg netop har afsluttet var dog lidt vaklende til at starte med og vi fandt aldrig rigtig melodien, så det blev til en tredjeplads efter Atletico på førstepladsen og Real på anden. Vi røg ud af CL i semifinalen med PSG, og Copa Del Rey var heller ingen succes. Igen vandt vi dog Supercuppen.

Af vigtige indkøb har vi hentet Jesus Vallejo fra Real (350 mio. kr.), samt Andrija Zivkovic fra Benfica (350 mio. kr.), og Felipe Anderson fra City (100 mio. kr.). Lemar, Gaya og Malcolm er kommet på fri transfer så Isco er sendt til Chelsea for 490 mio. kr. (jeg har efterhånden spillere nok på den plads). Ligeledes er L. Suarez sendt til City (gammel og knap så god længere) og Pique til Juventus (der skulle gøres plads til Vallejo).

Holdet ser nu således ud (reserve i parantes):

Målmand: Rulli (Kepa)
Højre back: Roberto (Pol Lirola)
Venstre back: Digne (Gaya)
Centralt højre forsvar: Meré (D. Queiros)
Centralt venstre forsvar: Umtiti (Vallejo)
Defensiv midt: Ajer (Busquets)
Defensiv midt: Sturaro (Bueno - regen)
Højre wing: Zivkovic (Malcolm)
Venstre wing: Neymar (Felipe Anderson, D. Suarez - forsøges solgt)
Centralt offensiv midt: Lemar (Messi - spiller elendigt for tiden)
Angriber: Dolberg - topscorer for klubben seneste sæson! (Villalibre, Alcacer, Vlahovic, Mujica - to sidste skal lejes ud og Alcacer forsøges solgt)
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010