home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 368 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Polakens hjørne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Polakens hjørne  (Læst 2352 gange)
Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Polakens hjørne
« : 16 Nov 2016, 15:45 »

Velkommen til mit lille hjørne. Herinde vil jeg poste billeder, opdatere og mine spil og ellersbare fortælle løst og fast hvad jeg roder med i FM. Der kommer ingen grafiske vidundere, ingen klassisk blog og der kan til tider være langt mellem opdateringerne, da tiden til FM har været særdeles faldende de senere år. Det bliver bare mig der fortæller.

Jeg har brugt de første par uger af det nye FM på at finde frem til den taktik, som jeg vil satse på, og den tror jeg er fundet nu. Det betyder også, at jeg har startet mit første "rigtige" save op. Jeg starter altid med AGF i FM, og dette spil er ingen undtagelse. Og jeg er netop sluppet igennem første sæson, så der kommer en opdatering på denne inden for den nærmeste fremtid.

Velkommen til Polakens hjørne!

Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #1: 16 Nov 2016, 16:08 »




Som jeg skrev i introen, så er sæsonen netop overstået, og jeg er egentlig tilfreds.
Jeg havde som målsætning inden sæsonen, at nå til mesterskabsspillet, og nå kvartfinalen i pokalen. To målsætninger, som jeg syntes var realiserbare.

Taktikken som jeg har fundet frem til er Denne. Mine to kanter kan evt. trækkes ned på midten, hvis vi skal have et lavere udgangspunkt.

Jeg har hentet og solgt følgende:

Ind
Ud

Dette resulterede i en 3. plads i ligaen, hvor FCK og BIF bare var for stor en mundfuld, denne sæson. Jeg er dog meget tilfreds med 3. pladsen.

Men pokaltom skulle sæsonen ikke være. På et halvtomt Nationalstadion i København blev dette års pokalfinale spillet. Aab vs AGF. Den jyske klassiker, som man fandt på at døbe opgøret klubberne imellem for en række sæsoner tilbage. Og det endte således:



Op til den nye sæson er jeg begyndt at kigge på forstærkninger. Jeg skal have fat i en ny venstrekant som mit primære mål, og resten kommer an på hvad der sker i transfervinduet. Men mere om det senere.

*Skulle man savne SS af noget jeg ikke har med, må man meget gerne smide en kommentar om dette*
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #2: 16 Nov 2016, 20:00 »



Talenter

En af de ting jeg synes er sjovt i FM, er dyrkelsen af talenter. Jeg vil hellere købe en ung spiller, for at sælge ham videre med fortjeneste, end at spendere de store summer, på allerede udviklede spillere. Derudover vil jeg også rigtig gerne udvikle klubbens egne talenter. Med andre ord, så er jeg hvad man i Jylland kalder for en rigtig krejler, en rigtig købmand.

I AGF har vi også fået bakset et par talenter sammen. Igennem årene kan man nævne spillere som John Stampe, Flemming Povlsen, Martin Jørgensen, Stig Tøfting, Viktor Fischer, og mange flere. Det er dog et par år siden, man for alvor har bragt unge spillere fra u-holdende, og ind på 1. holdet. Det skal der nu laves om på.

Jeg vil op til hver sæson, udvælge min. 2 unge spillere, som jeg vil fokusere på i løbet af sæsonen, og som skal opnå min. 5 startere i sæsonen (liga, pokal & Europa). Jeg vil derudover følge de spilleres udvikling, som tidligere er blevet valgt.

I denne sæson, så har jeg valgt 4 spillere, som kommer under denne kategori. De er:

 - Jan Eriksen
Position: Målmand
Alder: 18
Nationalitet: Dansk

 - Benjamin Hvidt
Position: Central midtbanespiller
Alder: 17
Nationalitet: Dansk

 - Oskar Buur
Position: Højrekant
Alder:19
Nationalitet: Dansk

 - Samuel Thorsen
Position: Offensivmidtbane
Alder: 17
Nationalitet: Norsk

Alle 4 spillere kommer fra egne ugdomsrækker.
« Seneste Redigering: 16 Nov 2016, 20:25 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne [Følg mit save]
« Svar #3: 17 Nov 2016, 23:04 »



Opdatering

Så er sommertransfervidue t overstået, og det betyder dermed det er tid til en lille opdatering.

I Europa var målsætningen at vi skulle nå til trejde kvalifikationsrunde . Og den nåede jeg da også. Desværre var russiske Krasnodar, da de samlet slog mig 3-2. Men målsætningen blev indfriet, og det er jeg egentlig fint tilfreds med. Fokus skal i år være på liga og pokal.

Euro League

Som sagt, så er målsætningen i klubben at vi skal ende i mestersskabsspillet, men jeg har en drøm om at hive mesterskabet hjem til Aarhus i denne sæson. Som min. top 3.

I ligaen startede det ikke super godt, og jeg måtte efter de første 2 kampe skrive 0 point ud for os. Det gjorde at jeg ændrede taktik, og nu spiller på denne måde: Taktik

Transfervinduet har været mere hæsblæsende end forventet, men det har sikret penge i kassen, og plads til yngre spillere kan få spilletid.

Desværre ville Jens Stage slet ikke tale forlængelse med mig, og nu har Anderlecht skrevet med ham fra vinter. Det irritere mig grufuldt, da jeg ingen mønter henter på ham. Jeg er dog spændt på at se, om han kan klare sig i Anderlecht.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens hjørne
« Svar #4: 22 Nov 2016, 11:15 »



Opdatering

Så er vi kommet til januar måned, og det er blevet tid til at opdatere på spillet.

I ligaen er vi okay med. Den er tæt denne sæson, og det betyder, at alle hold i toppen skal præstere runde efter runde.
Målsætningen her er igen medaljer, rigtig gerne af guld.

I pokalen er det dog ikke gået nær så godt. Røg desværre ud til Hvidovre efter straffekonkurrence, da min b-kæde ikke formåede at få os videre. Det er jeg meget skuffet over, men det betyder så, at alt fokus skal være på ligaen nu, hvor vi som minimum skal hente medaljer til Aarhus.

Med sidstesæsons 3. plads, betød det også at der skulle spilles Europæisk fodbold i denne sæson. Vi røg desværre ud til Krasnador i 1. Playoff kamp. Jeg er egentlig tilfreds med vores præstation, og tror på at vi i næste sæson kan ramme et europæisk gruppespil.

Euro Leauge

Jens Stage er som tidligere nævnt skiftet til Anderlecht, og hans erstatning er hentet i Sverige, hvor jeg har hentet brasilienske Ismael til midtbanen. Jeg ser meget frem til at få ham bragt i spil.

Kigger vi på de 4 unge spillere, som jeg udvalgte før sæsonen, så har de alle sammen allerede nu fået min. 5 kampe, og flere af dem også et godt stykke over det. Samuel Thorsen mangler dog lige en enkelt for at nå de 5.

Jan Eriksen
Benjamin Hvidt
Oskar Buur
Samuel Thorsen

Jeg er på udkig efter en angriber i dette transfervindue, hvis jeg kan finde den rigtige.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010