home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 375 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Luxembourg - Vejen til EM
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Luxembourg - Vejen til EM  (Læst 6330 gange)
Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Luxembourg - Vejen til EM
« : 08 Nov 2016, 23:54 »

Med inspiration fra Island, så vil jeg prøve at føre en lilleput nation til EM! Min udfordring bliver med Luxembourg, mest fordi jeg selv er født i landet. Drømmen er at få opbygget et godt landsholdt, som vil deltage i EM slutrunden inden 2040.
Dette er noget af en udfordring for et land som ligger 145 på verdensranglisten.

Jeg kommer igang og tilpasser min manager til Luxembourg. Hurtigt får jeg kigget truppen igennem, og kender allerede en del af spillerne (mega nørd). Dog er megatalentet Vincent Thill ikke i A-truppen og han bliver straks flyttet op.

Hold øje med denne spiller både i FM og i virkeligheden. Han er den første spillere fra årgang 2000 som fik debut i en af de fem største ligaer. Thill spiller for Metz i den franske liga, og fik debut den 21 september 2016. Thill skrev sin første prof kontrakt i marts i år, og det var selvom der var interesse fra Bayern München! Derudover er det allerede blevet til 6 landskampe og et enkelt mål mod Nigeria.

Målet om at komme til EM seneste i 2040 er relativ optimistisk. Jeg skal lægge mit håb i at FM hjælper mig med nogle gode genererede spillere. Derudover vil jeg forsøge at sætte fokus på ungdomslandsholdene og give unge spillere chancen.

Først er der dog VM kval, og det bliver en hård gruppe med Frankring, Holland, Sverige, Bulgarien og Hviderusland. Målet er ikke at blive ydmyget og forhåbentlig få en enkel sejr! Mest sandsynlig mod Hviderusland på hjemmebane.

Det fede ved denne blog er at det kommer til at gå hurtigt! Der er ikke mange landskampe og jeg bliver ikke klubtræner!

Giv et Forza Luxembourg, hvis I synes om ideen og vil følge med ;-)
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #1: 09 Nov 2016, 00:45 »

Det lyder sku da fornuftigt. Glæder mig til at se udfaldet.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #2: 09 Nov 2016, 00:56 »

Den første halve sæson byder første på Nordirland på hjemmebane i en træningskampe.
Kampen bliver tabt 1-3, men jeg kommer trods alt på tavlen!

Første VM kval kamp er mod Sverige på hjemmebane. Efter blot 6. min gør John Guidetti det til 1-0 for Sverige. Samme mand gør det til 2-0 blot 3 min efter. Av. Holdet stepper dog op, og kampen slutter 2-0, selvom jeg sad på kampen i det meste af anden halvleg. Helt klart en godkendt start!

Den næste landskampsrunde ser straks værre ude. Runden byder på 2 kampe i VM kvalen. Først Bulgarien på udebane og derefter Frankring på hjemmebane.

Dog sker der noget magisk! Bulgarien får rødt kort efter 3 min! 87min i overtal kan give point på udebane! Kampen bølger frem og tilbage, men i det 30 og 34min gør Bulgarien ondt 2 gange. Der er langt til 1 point. Dog får min stjerneangriber Deville reduceret inden pausen. Jeg tillader mig at give holdet en sviner i pausen.
I det 62. min gør Luisi det til 2-2 og det lugter nu kraftigt af point, og jeg tager kort efter Luisi ud og erstatter ham med Bensi i angrebet. Tiden kører derudaf, og i det 85. min tillader jeg mig at gå i offensiv mentalitet. Helt utroligt lykkedes det, og Bensi scorer til 3-2, som bliver holdt hjem!! 3 point på udebane mod Bulgarien, og nu en 3. plads i puljen! Fantastisk comeback!

Jeg vil ikke bruge mange tegn på Frankrig kampen! Frankrig laver 4 i første halvleg, ingen i anden halvleg, men Devillie pynter på resultat i anden halvleg. Vi vinder anden halvleg 1-0 over Frankrig ;-) Desuden fuldt hus med 8.050 tilskuere!

SÅ kommer der vilde nyheder! Ibrahimovic får luxembourgsk pas! Dog ikke Zlatan, men Sanel. Sanel er også angriber og bliver udtaget med det samme. Han er en konge angriber med fire og en halv guldstjerne. Utrolig spændende!

Novembers VM kval kamp er mod Holland på hjemmebane, derudover byder landskampspausen også på en træningskamp mod Malawi!!

Holland bliver holdt for fadet i første halvleg, selvom de har klart overtag! Desværre får de straffespark i det 48. min som RVP omsætter sikkert. I håb om at få et point bliver alt kastet frem i det 85. min og dette straffer Memphis. Kampen slutter 2-0 til Holland.

Status efter de fire første kampe er en sejr og tre nederlag samt en målscorer på 4-10, hvilket er ganske tilfredsstillende. Pt ligger vi nr 4, mens Bulgarien og Hviderusland ligger hhv 5 og 6. Målet ændres til at vi ikke skal ende sidst!

Sidste kamp i 2016 ender med en 6-3 sejr over Malawi!!! Ibra stempler  ind med et hattrick og derudover scorer Schnell, Mutsch og Luisi! En rigtig god sejr at runde det første halve år på!

Som bonus er Luxembourg rykket op som nr 128 i verden!  Cool
« Seneste Redigering: 09 Nov 2016, 01:01 af Marcif » Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #3: 09 Nov 2016, 01:00 »

Lyder rigtig spændende. Nyder selv at tage et afbræk fra klubbolden og spille med nogen lidt anderledes landshold, så håber din mission lykkedes. Luxembourg virker til at være i fremgang og mon ikke det kan lykkedes med flere hold til EM! Jeg læser hvert fald med Smiley Gode resultater allerede.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #4: 09 Nov 2016, 01:08 »

BREAKING!! Allerede gode nyheder! Den unge 16årige stjerne Vincent Thill er blevet hentet til Bayern München for 8,25mio!! Håber på at hans udvikling eksploderer!

Tak til jer der læser med :-)
Logged

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #5: 09 Nov 2016, 01:11 »

Hvis en af jer er længere frem i en af jeres saves, så smid lige et screenshot af Thills stats, så har jeg lidt at se frem til ;-)
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #6: 09 Nov 2016, 07:39 »

HAHA! Hvor er det fedt! Fed blog! Glæder mig til at læse mere, selvom du ikke har meget med, kun rå tekst, men det er måske også godt nok engang imellem!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #7: 09 Nov 2016, 11:45 »

 Forza Luxembourg !! Wink Wink
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #8: 09 Nov 2016, 11:51 »

BREAKING!! Allerede gode nyheder! Den unge 16årige stjerne Vincent Thill er blevet hentet til Bayern München for 8,25mio!! Håber på at hans udvikling eksploderer!

Tak til jer der læser med :-)

Nu er det jo netop et landshold og ikke et klubhold du spiller med, så der går vel sagtens meget længere mellem der sker noget spændende som dette, så fuld respekt herfra for at ville lave en lille "breaking news" update.

Det kunne dog være fedt syntes jeg, hvis du i sådan en, måske fandt et billede af spilleren - senere hen når det bliver regens, et screenshot af deres ansigt eventuelt - og så måske smide et logo eller banner fra en national avis med øverst eller noget. Små finurligheder der fanger blikket lidt, for det tog hvert fald mig et par hurtige blikke at se det ikke var respons på en kommentar Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #9: 09 Nov 2016, 13:15 »

Nu er det jo netop et landshold og ikke et klubhold du spiller med, så der går vel sagtens meget længere mellem der sker noget spændende som dette, så fuld respekt herfra for at ville lave en lille "breaking news" update.

Det kunne dog være fedt syntes jeg, hvis du i sådan en, måske fandt et billede af spilleren - senere hen når det bliver regens, et screenshot af deres ansigt eventuelt - og så måske smide et logo eller banner fra en national avis med øverst eller noget. Små finurligheder der fanger blikket lidt, for det tog hvert fald mig et par hurtige blikke at se det ikke var respons på en kommentar Smiley

Til opfølgning af dette, vil det samtidig være underholdende med en opdatering af start 11'eren. F.eks. hvor spiller de, deres klubskifter osv. Altså om der sker udvilkling af spillerne samtidig med, at du stiger i prestige Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #10: 09 Nov 2016, 21:22 »

Der kommer lidt opdateringer her som ønskede :-)

Først og fremmest start 11'ern, som selvfølgelig skifter lidt fra gang til gang.


Vi kører lige klubberne igennem fra en ende til en anden.
Moris er målmand for Mechelen i den bedste belgiske liga, og får fast spilletid.
Laurent Jans er vurderet til 9,5 mio, og er højre back hos Waasland-Beveren med fuldtid i den bedste belgiske række.
Tom Schnell spiller for de luxembourgske mestre, Dudelange.
Maxime Chanot spiller for New York City FC, hvor han er vurderet til 11 mio og får fuld spilletid.
Mario Putsch er spilleren med flest landskampe for Luxembourg nogensinde. 95 landskampe og fast mand hos St Gallen.
Chris Phillips spiller for Metz, men ser desværre ikke meget spilletid. Ikke meget fremtid i ham, som der faktisk ikke er i nogle af de centrale midtbaner.
Ben Payal spiller for de Luxembourgske vicemestre, Fola Esch.
Gilles Bettmer spiller for den Luxembourgske topklub, Differdange.
Vincent Thill har jeg allerede fortalt en del om. 17 år og spiller for Bayern München II. Blev faktisk handlet for 18mio!
Sanel Ibrahimovic som netop er blevet luxembourgsk statsborger spiller for Dudelange og er topscorer i den lokal række.
Maurice Deville spiller for Kaiserslautern, men er blevet lejet ud til Frankfurt Erlenbruch i 3. Liga Tyskland.

Udskiftere:
Jonathan Joubert er gammel, 37 år, og spiller i Dudelange. Han bliver dog frigivet i starten af spillet og er nu fast mand for Terek i Rusland. Grundet alder dog ikke værd at følge.
Tom Laterza spiller for Fola Esch.
Eric Velga er interessant. Ung og med et godt potentiale. Han spiller for Brauschweig II og har sin debut til gode! Portugiske rødder.
Antonio Luisi spiller for Dudelange, men bliver i starten af mit spil hentet til PAS Giannina i den bedste græske række.
Cedric Sacras spiller også for Fola Esch
David Turpel spiller for den luxembourgske klub Dudelange.
Bensi spiller for Fola Esch, men bliver i starten af spillet hentet til Astra Tripolis i den bedste græske række, og spiller fuldtid.
Pit Simon er endnu en interessant ung spiller. Han spiller også for Metz i Frankrig, men får kun reserve kampe.
Dwayne Holter er også en ung spændende spiller, men spiller i luxembourgske Differdange. Kun godt komme til udlandet.
Tredje keeper Marc Oberweis er oppe i årene og spiller lokalt hos Jeunesse.
Ante Bukvic spiller for Differdange.
De Sousa spiller for Rosport i Luxembourg.


Vincent Thill er det suværent største talent, og derfor kommer der en oversigt her over stats.


Taktikken for holdet bliver spillet som defensiv, men direkte spil og tidlige indlæg, således at backs ikke kommer for lang frem.
Logged

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #11: 09 Nov 2016, 21:30 »

Jeg har herudover fundet to sjove facts omkring Luxembourgske spillere.

Magnus Clemmesen er halv danske og halv luxembourger og spiller for VSK Aarhus. Han takkede i virkeligheden nej til det luxembourgske landshold allerede som 16 årig! http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/luxembourg-ville-fiske-vb-talent-som-16-aarig/

Interessant er det også at Miralem Pjanic ejer et halv pas til Luxembourg. Som bekendt er han stjerne i Juventus, men har spillet en hel del kampe for Bosnien, hvorfor han aldrig blev aktuel for Luxembourg. Dog blev det til en u17 landskamp for Luxembourg i 2006.
Logged

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #12: 09 Nov 2016, 22:34 »

Anden halvsæson byder på 3 kampe. Udebane mod Hviderusland og Sverige, og til sidst en træningskamp hjemme mod Litauen.

Første kamp er i marts måned, og er mod Hviderusland. Kampen starter jævnbyrdigt med et overtag til Hviderusland, som er fint efter planen, da jeg ønsker at spille defensivt for at klare en 0-0. Desværre bringer Hviderusland sig fortjent foran med 1-0 efter 30 min. Dog bringer Deville balance i regnskabet allerede 4 min efter! 1-1 ved pausen.

Anden halvleg starter bedre for Luxembourg med et par nærgående forsøg. Hviderusland kommer langsomt med igen og begynder atter at blive farlige.
Et dårligt sparket frispark efter 76 min lander hos unge Thill, som køligt spiller bolden bredt i feltet til Ibra, som smadrer bolden forbi en chanceløs keeper! 2-1 til Luxembourg! Herefter bliver bussen parkeret i ægte Mourinho stil. Resultatet holder de sidste 15 min, og pludselig står vi med 6 point og en fjerdeplads i puljen! Kæmpe overraskelse, og jeg går nu efter at placere holdet foran både Hviderusland og Bulgarien.

Det betyder en hel del for verdensranglisten, og Luxembourg er nu i top 100! Nr 96.

I juni måned møder vi Sverige på udebane, som bliver umuligt svær. Dog holdes de godt for fadet, men efter 30 min scorer Christoffer Nyman til 1-0. John Guidetti gør det til 2-0 efter 60. min og i det 65. min scorer Nyman sit andet. 3-0 er ikke et dårligt resultat, men på overraskende vis får Bettmer fra Differdange scoret til 3-1, som kampen slutter. Alt i alt stor tilfredshed med resultat og det ene mål.

Med 4 kampe tilbage ser stillingen således ud, og de sidste 4 kampe byder på Bulgarien hjemme, Frankrig og Holland ude og til sidst Hviderusland hjemme. Med alt held kan vi få yderligere 4 point, som skal hentes i de to hjemmekampe.



Desværre bliver kampen mod Litauen taber stort med 4-1. En våd klud i hovedet, men trods alt blot en venskabskamp!
« Seneste Redigering: 09 Nov 2016, 22:51 af Marcif » Logged

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #13: 09 Nov 2016, 23:14 »

I løbet af foråret og den tidlige sommer sker der lidt forskellige ting.
Der er blandt kommet 10-15 nye luxembourgske spillere. Desværre ikke nogle med kvalitet.
Derudover dumper den bedste luxembourgske række 4 pladser ned på den europæiske rangorden, og er nu nummer 93..

Jeg er indtil videre blev tilbud et andet trænerjob. Dette var Nykøbing FC, som fik en blank afvisning.

I Europe League kvalen vinder Differdange i første runde med samlet 7-0 over AB fra Færørene. Imens Jeunesse ryger ud med samlet 4-3 til Stjarnan.

Dudelange ryger ud af første runde i CL kvalen efter et samlet 2-6 nederlag til Qarabag,

Differdange er derfor eneste hold tilbage, og møder i 2. runde EL kvalen FC Midtjylland! Samlet vinder FCM rent med 6-1.

Slut på europæiske fodbold for de nationale klubber!

17 August 2017 kommer der dog en god nyhed! Luxembourg er oppe som nr 90 i verden! Det er den højeste placering nogensinde og overgår den hidtil rekord som nr. 93 fra 1996.
Logged

Marcif
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Luxembourg - Vejen til EM
« Svar #14: 11 Nov 2016, 13:46 »

Tredje halvsæson byder på de sidste 4 kampe i VM kvalen. Her stod den på hjemmekamp mod Bulgarien, udekamp mod Frankrig, udekamp mod Holland og til sidst hjemmekamp mod Hviderusland.
Udgangspunktet er ganske fint, og med lidt held kan jeg ende som nr 4 i puljen.

Det starter mod Bulgarien på hjemmebane.


Desværre et ærgerligt 2-0 nederlag, som sender Bulgarien op på 6 point, siden om siden med Luxembourg.

Kampen mod Frankrig forventet jeg et kæmpe røvfuld.
Dog en ok resultat. Der bliver lukket for mange mål ind, men at lave 2 mål mod Frankrig på udebane er godkendt!


For at opnå en fjerdeplads, så havde jeg kniven for struben i de to sidste kampe. Samtidig møder Bulgarien på udebane Hviderusland, som godt kunne give dem 3 point. I sidste kamp skulle de møde Frankrig, som formentlig ikke vil give nogle point!

Jeg taber selv en lille 2-0 kamp mod Holland som også er klart godkendt! Bulgarien og Hviderusland spiller 0-0 som er ganske positivt. Dog kan Hviderusland med en sejr mod os gå forbi os, og ende som nr 5, mens Luxembourg ender sidst.



Desværre får Luxembourg i røvfuld på hjemmebane mod Hviderusland på i alt 3-0, som betyder at Luxembourg ender sidst.


Slutstillingen ender således:


Alt i alt er kvalifikationen dog godkendt. Med en start som nr 145 på verdensranglisten, så er Luxembourg nu oppe som nr. 123, dog efter at have været oppe som nr 90!

Nu er det blot at se frem til to venskabskampe mod Kenya og Haiti før EM kval lodtrækningen finder sted.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010