home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 314 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Challenges
| | |-+  Kategori: Europæisk Outsider
| | | |-+  Møller - FC Vaduz
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Møller - FC Vaduz  (Læst 3141 gange)
Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Møller - FC Vaduz
« : 06 Nov 2016, 13:31 »


Fussball-Club Vaduz


Endelig er FM 17 officielt lanceret. Det skal fejres med, "som altid", et FC Vaduz spil. Jeg er på trods af, at jeg kender absolut intet til FC Vaduz, hoppet med på denne FMFreaks challenge. Med min minimale erfaring med schweizisk- eller for den sags skyld liechtensteinsk fodbold, skal det nok blive en både sjov men også hård udfordring.

Manager:
Licens: Kontinental C-licens
Erfaring: Professionel spiller på nationalt niveau

Forventninger:
Midterplacering i ligaen
Play off kampe i Europa League

Let us begin!
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Møller - FC Vaduz
« Svar #1: 06 Nov 2016, 13:33 »

Regnskab 30 points

•   60 Point: Vind Europa League

•   55 Point: Nå Semifinalen i Europa League

•   50 Point: Vind ligaen

•   45 Point: Kom videre fra gruppespillet i Europa League

•   40 Point: Få sølv i ligaen

•   35 Point: Én af dine spillere opnår højest gennemsnitsvurderin g i ligaen

•   30 Point: Få bronze i ligaen


•   25 Point: Kvalificer FC Vaduz til Europa League gruppespillet

•   20 Point: Fuldføre din challenge, og fortæl løbende om det i en mini-blog

•   15 Point: Få en akademi spiller på landsholdet (Liechtensteins)

•   10 Point: Vind Pokalturneringen

•   10 Point: Slut over FC Zürich i tabellen (De starter i næstbedste række)

•   10 Point: Slut over St. Gallen i tabellen


•   5 Point: Fuldfør en sæson med FC Vaduz

Regler

•   Der spilles med seneste officielle patch

•   Challengen kan ikke gennemføres med FM Touch

•   Der spilles maximum 5 sæsoner

•   Deadline er torsdag den 1. december 2016 kl. 23.59 (herefter gives det halve antal point, hvis folk vil fortsætte med challengen)

•   Post screenshots i resultattråden ved opnåelse af point

•   Challenges er en gentleman sport. Så alt brug af editor, ingame editor, scouting programmer, save/reload, ekstra brug af editor osv. er ikke tilladt. Det giver sig selv.
« Seneste Redigering: 12 Nov 2016, 17:42 af Møller » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Møller - FC Vaduz
« Svar #2: 06 Nov 2016, 14:38 »

Godt at se dig være med, min ven!

Fin start på bloggen, følger dig hele vejen Wink
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Møller - FC Vaduz
« Svar #3: 06 Nov 2016, 16:20 »


Fussball-Club Vaduz


Kalenderen skriver 2. september 2016, det betyder at transfervinduet er overskredet. Et transfervindue som jeg har brugt på at forsøge at slippe af med nogle af de overflødige spillere, men ingen har vist interesse i de spillere, jeg gerne ville af med.

Først og fremmest vil jeg kort fremvise min startopstilling og den taktik jeg har valgt at forsøge i FC Vaduz. Til forskel for nogle andre i denne challenge, har jeg valgt at spille en taktik, som også indeholder kantspillere. Den taktik jeg har valgt er 4-2-3-1, i to forskellige udformninger alt efter kampene.

Næste punkt på dagsordenen i denne opdatering er de resultater vi indtil videre har klaret i de første tre måneder. Ét er at vi ikke skal spille mere europæisk fodbold, efter en skuffende exit på udebanemål til Shamrock Rovers fra Irland. Det giver os et massivt pres for, at vi skal lykkedes i den schweiziske Division A. Her er vi også startet rigtig stærkt, og kan efter 7 spillerunder se os selv på en acceptabel femte plads med blot 2 point til Young Boys i toppen.

Tilbage til de handler der er sket ind og ud i FC Vaduz i dette, mit første, transfervindue. Ind er kommet to stærke højre backs i Marco Motta, med fortid hos bl.a. Juventus, Roma og Watford. Derudover også schweiziske Nick Vond Niederhäusern, som er hentet igen efter han i virkeligheden forlod Vaduz på kontraktudløb. Til sidst i vinduet måtte jeg slippe Gonzalo Zárate, da han ikke kunne forstå han ikke blev udtaget til Europa League truppen da han var skadet i både 1. og 2. kval runde kampene. Det resulterede i utilfredshed fra argentineren, som jeg måtte sælge grundet dette. Derfor har jeg lejet unge brasilianske Lynneeker til mine offensive positioner.

De første point er også skrabet ind i challenge-regnskabet, da Dario Kaiser fik landsholdsdebut i en alder af 21 år.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Møller - FC Vaduz
« Svar #4: 08 Nov 2016, 19:45 »


Fussball-Club Vaduz


Vi er sprunget et godt stykke forbi vinterpausen, da der ikke skete andet end en signing af Ronaldinho til bredden af venstre kanten. Ved årsskiftet lå vi på en tæt femteplads, med blot 2-3 point op til tredjepladsen og samme tid 4 points penge ned til ottende pladsen.

Kukuruzovic fik desværre en skade på 3-4 mdr. hvilket gjorde at jeg måtte rette taktikken lidt til. Derfor har vi spillet mange kampe med unge Caleb Stanko/Muntwiller som defensiv boldvindende midtbanespiller og så Janjatovic som den spilstyrende playmaker på den centrale midtbane. Foran ham har Constanzo spillet helt fantastisk hele sæsonen.

Set i bagspejlet har jeg måske gjort brug af for få spillere. Det har resulteret i, at vi startede 2017 helt fantastisk med 10 kampe, 7 sejre og 3 nederlag. De sidste 10 kampe har vi så vist et enormt formdyk. Eneste flotte moment var 3-0 hjemme mod Sion. Men man henter ikke top 4 ved at tabe 2/3 kampe til bundhold som Luzern, Lugano og Grasshoppers. Hver gang vi kunne hente top 4 og europæisk deltagelse (gennem ligaen) formåede vi at spille den ene dårlige kamp efter den anden.

Første sæson slutter for mit vedkommende med en lidt tør syvende plads og en pokaltitel i Liechtensteiner Cup, sidstnævnte tager jeg mere eller mindre som en selvfølge.

Slutstilling - Kampoversigt - Liechtsteiner Cup - Truppen

Desværre udløser sæson 1 kun totalt 30 point. Jeg må tage revanche i den nye sæson, hvor der formentlig også kommer til at ske lidt på både spiller- og taktik fronten.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Møller - FC Vaduz
« Svar #5: 12 Nov 2016, 17:41 »


Fussball-Club Vaduz


Vi runder atter et sommertransfervindu e af. Denne gang skriver kalenderen 8. september 2017. Sæsonen er for længst startet for os, og om denne vil jeg kommer nærmere ind på lidt senere. Jeg varslede udskiftninger i spillertruppen, hvilket jeg også har forsøgt ihærdigt. Men det har vist sig at være mere end almindeligt svært at komme af med de spillere, som jeg ikke ønsker i truppen længere. Når jeg ikke får solgt ud, er der ikke hul i budgettet til at sikre nye stærke spillere.

Lidt er der dog alligevel sket. Transfers. Jeg vil desuden ikke udelukke der kommer flere frie transfers ind, eftersom vi netop har solgt von Niederhäusern på sidste dagen for et større millionbeløb.

Taktisk har jeg også forsøgt mig med en ny tilgang til spillet, kanterne er droppet og vi har forsøgt med en smal diamant opstilling af 4-4-2. Det har dog vist sig slet ikke at fungere. Jeg har været nødt til at rode videre med taktikken, og det ser ud til endnu ikke at være slut med at finde frem til den rette taktik.

Aktuelt spiller vi en smal 4-3-2-1 opstilling, med 3 centralt liggende midtbanespillere, foran dem 2 offensivt orienterede midtbanespillere og så helt på toppen en fremskudt angriber. Det har fungeret lidt bedre end den gamle diamant opstilling, men stadig er der plads til forbedringer.

Resultatmæssigt vil jeg ikke nævne meget om den hjemlige liga. Tal og statistikkerne siger alt. Vi er aktuelt bundprop med 0 point efter 7 kampe og blot 2 scorede mål. Det er på grænsen af de grotesk ringe. Det skal siges vi har spillet 6 kampe med den gamle taktik og kun senest mod Basel spillede vi med 4-3-2-1 opstillingen hjemme mod Basel, her var vi uheldige at tabe 1-2.

I Europa League derimod, hvor vi i den forgangne sæson skuffede fælt, er vi kvalificeret så langt at vi nu står klar til at dyste i Gruppe D. Vejen til gruppespillet har været hård, med specielt de sidste to kvalifikationsrunde r mod meget kvalificerede mandskaber i hhv. Genk og Montpellier.

Nu er det på med arbejdshandskerne. Målsætningerne hedder selvfølgelig igen cup sejr, derudover er det i ligaen "blot" "undgå nedrykning" og i Europa League var det at nå 3. kvalifikationsrunde .

Mine egne målsætninger er dog lidt mere ambitiøse, vi skal op i midten af tabellen igen.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Møller - FC Vaduz
« Svar #6: 13 Nov 2016, 16:14 »

Når intet vil fungere. Det må være beskrivelsen på mine sidste 5 måneder i Vaduz. 8 dage efter min fødselsdag efter hvad jeg vil kalde en lys start på 2018 med sejr hjemme mod Thun, 1-1 i Lugano 10 mod 11 og et nederlag på blot 0-1 i Grasshoppers (3. i ligaen). Men det var ikke nok til at holde bestyrelsen tilfreds.

Derfor må jeg som den første (af blogskriverne) kaste håndklædet i ringen.

Vaduz fyrer Nielsen.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010