home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 407 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Liverpool F.C.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool F.C.  (Læst 19625 gange)
Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Liverpool F.C.
« : 29 Okt 2016, 16:37 »

                                                                  Liverpool F.C.

Liverpool Football Club er en engelsk fodboldklub fra Liverpool – ofte forkortet Liverpool FC, eller mere simpelt LFC. Liverpool F.C. er en af de mest vindende engelske klubber nogensinde, og den klub i Storbritannien som har vundet flest europæiske trofæer, med 5 Champions League-/Europæiske Mesterholdstunering s-, 3 UEFA Cup- og 3 UEFA Super Cup-titler. Klubben havde sin storhedstid i 1970'erne og 1980'erne, hvor det blev til flere mesterskaber og andre titler. I England har Liverpool vundet 18 mesterskaber, 7 FA Cup-, 7 Liga cup- og 14 Charity Shield-titler.

Andre der spiller med Liverpool, så kom gerne med jeres input !
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #1: 04 Nov 2016, 21:12 »

Så er jeg ved at være klar til den første kamp i sæsonen, efter det fulde spil er udkommet !

Har handlet lidt ind og solgt et par stykker her op til første sæson.

Transfer ind.
Kasper Dolberg 135 mio
Christian Pulisic 160 mio
Martin Ødegaard 125 mio

Transfer ud.
Danny Ings 85 mio
Dejan Lovren 137 mio
Tiago llori 36 mio

Har forsøgt mig med en kontra taktik 4-4-1-1 så må vi se hvad den rækker til, en ting er sikker og det er Liverpool skal tilbage til toppen. Håber andre har gang i et save med Liverpool så vi kan få gang i klub tråden !
« Seneste Redigering: 04 Nov 2016, 22:04 af Est-1892 » Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

laukanen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #2: 09 Nov 2016, 13:09 »

Så fik jeg spillet min 1 sæson færdig.

Sluttede som nr 2, 5 point efter Arsenal. Desværre gik Firmino i stykker med 5 kampe igen. Så de sidste kampe endte alle uafgjort Skuffet
Mine reserver fik chancen i begge cups. Gik benhårdt efter CL. Røg ud i 4 og 5 runde. Firmino, Cou og Lovren ville gerne videre til større klubber, så måtte love dem at vi kom i CL efter 1 sæson. Det lykkedes fint. Så udtaler Marcelo fra Real Madrid sig om at han gerne vil have Cou til Real Madrid, så nu vil han flytte alligevel og lige pt er vi ikke gode venner Skuffet

Spiller 4-2-3-1 bred
Stærkeste opstilling :
Karius
Clyne - Matip - Lovren - Moreno
Wijnaldum - Hendo
Lallana - Firmino - Cou
Sturrigde

Har kun købt unge spillere :
Pepelo - Levante B ( 7 mill £ )
Andrei Ivan - CS U Craiova ( 2.8 mill £ )
Kuki - Malaga B ( 1 mill £ )
Sander Berge - Vålerenga ( 1.1 mill £ )
Maximillian Rommero - Velez ( 3 mill £ )

Så noget om at de ville stige meget i værdi og ville dermed kunne tjene en masse penge.
Nu må vi se om nogle af dem kan gribe chancen i første holds truppen.

Bedste spillere :
Lovren 7.39
Matip 7.29
Firmino 7:29

Flest mål :
Sturridge 17 mål (29 kampe + 3 indskiftede )
Cou 13 mål ( 37 kampe )
Firmino 11 mål ( 32 kampe )

Flest Assist :
Firmino 7
Cou 7
Lallana 6 ( 25 kampe 7 indskiftede )

Føler mig ikke sikker på mine målmænd. Må finde en klasse keeper.
En venstre og højre back skal også ind. Har brugt Trent A-A og Stewart som backups. Ikke godt nok når den står på CL.
Måske en erstatning for Cou og så har jeg aldrig fået Mane igang. Meget irrerterende.


« Seneste Redigering: 09 Nov 2016, 13:12 af laukanen » Logged

malmquist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #3: 09 Nov 2016, 15:57 »

Jeg har også gang i et save med Liverpool - Har endelig formået at få en taktik til at virke!

Spiller en 4-2-3-1 med meget direkte spil.
Efter 25 kampe er jeg 2 point efter Arsenal og vi skiftes hele tiden til at føre i ligaen. Jeg er det klart mest scorende hold og har den bedste målforskel.

Jeg har foretaget nogle transfers, primært indkøb:

IND:
Suso - 150 mio DKK
Mario Fernandes - 160 mio DKK (kan stige til 205 mio DKK)
Ludwig Augustinsson - 49 mio DKK (kan stige til 67,5 mio DKK)
Francesco Acerbi - 132 mio DKK (kan stige til 145 mio DKK)
Kasper Dolberg - 75 mio DKK (kan stige til 87,5 mio DKK)
Martin Ødegaard - Leje for sæsonen, option på køb på 169 mio DKK.

UD:
Lucas - 82,5 mio DKK (kan stige til 130 mio DKK) Solgt da jeg ikke havde brug for ham centralt på midten.
Lovren - 166 mio DKK (kan stige til 220 mio DKK) Solgt da han ønskede at skifte til Tottenham fordi han ville spille europa.

Derudover har jeg lejet en masse unge spillere ud.


I EFL cuppen røg jeg hurtigt ud da jeg stillede med reserver og unge spillere og ikke gad satse på den turnering.
I FA cuppen er jeg i 5. runde hvor jeg møder Bournemouth og har indtil videre cruiset igennem de første par runder uden problemer.


Min idealopstilling er:
Mignolet
Mario Fernandes - Matip - Sakho - Moreno
Can - Henderson
Mane - Lallana - Coutinho
Origi

Backup-opstilling:
Karius
Clyne - Acerbi - Klavan - Augustinsson
Wijnaldum - Milner
Suso - Firmino - Ojo
Ings


Sturridge har været skadet konstant, og de resterende spillere bliver brugt ved skader eller i cup turneringer.

En status på topscorer, bedste spiller osv. skal jeg nok smide en update ind omkring når sæsonen er slut!
« Seneste Redigering: 09 Nov 2016, 16:00 af malmquist » Logged

malmquist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #4: 11 Nov 2016, 09:36 »

Så blev sæsonen afsluttet og en ufattelig skuffende sidste halvdel af sæsonen resulterede i at vi kun sluttede nr. 4, på trods af at vi med 2 runder igen var placeret 1 point fra Arsenal. Spillerne havde nærmest "glemt" hvordan taktikken fungerede i anden halvdel af sæsonen og alt for ofte blev der smidt point mod dårlige hold. Der må justeres lidt på taktikken til næste sæson!



I FA cuppen kom jeg til finalen, hvor jeg skulle møde Fulham der sluttede sæsonen på en 10. plads i championship, så her var der god mulighed for at slutte sæsonen af med en lille smule succes.



Men som billedet viser tabte vi den kamp efter forlænget spilletid, på trods af et hav af chancer i løbet af kampen. En ting der har været kendetegnet for hele sæsonen - vi udnytter ikke vores chancer. Så en meget skuffende sæson, og spillerne hænger meget med hovedet, hvilket skal rettes op på i pre-season! Det bliver spændende.



Som billedet her viser blev Origi topscorer topscorer, Augustinsson bedste mand (2 mål og 6 assist i ligaen som venstre back) og Mane med flest assist i løbet af sæsonen. Men overordnet set var der rigtig mange spillere der scorede målene, og derfor jeg ikke har en enkelt spiller der har scoret 20+ mål på en sæson. Men de skal blive bedre til at udnytte chancerne, hvilket jeg håber sker i den kommende sæson!

Dolberg som blev hentet i vinterpausen overraskede positivt og forsøgte at gribe chancen når han fik den, med 5 mål i 15 kampe (8 som starter).

Men overordnet set en godkendt sæson der sluttede ærgerligt. I sommerpausen skal jeg rydde op i truppen, der er en smule bred. Spillerne der skal skippes væk, er dem der har præsteret dårligst i den forgangne sæson og de spillere der ikke har fået så meget spilletid, og så vil jeg forsøge at hente unge, lovende spillere ind som kan gøre en forskel.

Er der nogle spørgsmål til mit save, nogle statistikker eller lignende i ønsker at se, så sig endelig til!
« Seneste Redigering: 11 Nov 2016, 09:37 af malmquist » Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #5: 11 Nov 2016, 14:11 »

Jeg kunne heller ikke lade vær med at starte en karriere med min hjerteklub. Jeg ville så vidt gerne spille sæsonen med den nuværende trup, men lavede dog alligevel nogle handler, som primært skulle give mig noget bredde.

Sæsonen startede helt fantastisk og det blev hurtigt klart at jeg sagtens kunne være med i toppen. Første kamp hjemme mod City endte med en 1-0 sejr, men kunne have blevet meget større. Taktikken spillede helt perfekt, og det gjorde den faktisk hele sæsonen igennem, som resulterede i kun 4 nederlag, heraf hele 2 af dem mod Stoke!!

Jeg lavede følgende handler:


Det var reelt set kun Danilo som spillede en rolle i sæsonen og han roterede meget med Clyne, hvor det alligevel var Clyne som fik flest kampe.

Her kan i se hvordan spillerne gjorde i løbet af sæsonen. Matip endte med den højeste karakter i Premier League og Coutinho kåret til årets spiller.


Sæsonen gik over alt forventning og jeg endte faktisk med at vinde ligaen rimelig komfortabelt foran City, som til min store fryd overhalede United i andensidste spillerunde. United lå i lang tid nummer 1, hvor jeg havde 6 point op til dem, men heldigvis gik de helt i stå og vandt faktisk kun 1 ud af de sidste 5 kampe.



Jeg "droppede" begge cup turneringer og stillede med reserverne, som på trods af dominans røg ud til Blackburn og Southampton i første runde, men det gjorde faktisk intet. Truppen var med vilje holdt ret smal, så jeg kunne holde spillerne tilfredse og koncentrere mig om Premier League.

Her til den nye sæson har den største udfordring været at holde spillerne glade og har været nødt til at punge alvorligt ud med nye kontrakter til Mané, Coutinho, Firmano, Sakho, Can og Moreno.

Jeg vender tilbage når jeg er klar til 2 sæson, hvor jeg naturligvis går efter at forsvare titlen, men samtidig klare mig noget bedre i turneringerne ved siden af, især med fokus på Champions League hvor målet i første omgang er kvartfinalen.

Det skal lige nævnes at City har hentet Hazard til den nye sæson. 1,01 milliard har de punget ud for Hazard!
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

RasmusB95
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #6: 11 Nov 2016, 14:19 »

Hey Reds!

Jeg tænker på at jeg snart skal starte et save med favoritklubben Liverpool FC!
Jeg ville lige hører om i tror at en 4-4-2 (4-2-2-2) med indvendige angribere ville fungerer? Jeg tænker lidt at kører med Sturridge og Firmino på toppen og så med Cou10 og Mané på kanterne.

Har allerede haft succes med denne formation i FM17, dog med FCK hvor de allerede har truppen til det.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #7: 11 Nov 2016, 14:24 »

Jeg har spillet med den formation i få kampe. Dog primært når jeg har skulle jagte et resultat. Som det også fremgår af mit SS ovenstående, så har Sturridge haft svært ved at bide sig fast i startopstillingen, og har derfor primært spillet 4-2-3-1. I de kampe hvor jeg har spillet 4-2-2-2 har jeg oplevet at være en del mere sårbare defensivt, men samtidig også virkelig giftige i den anden ende. Jeg ville dog spille Coutinho på venstre kanten som fremskudt playmaker /support og Mané på den anden kant som føjspiller / angriber. De har været uhyggelige for mig på de pladser, hvor Lallana typisk har været den offensive midtbane.
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

RasmusB95
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #8: 11 Nov 2016, 14:31 »

Jeg har spillet med den formation i få kampe. Dog primært når jeg har skulle jagte et resultat. Som det også fremgår af mit SS ovenstående, så har Sturridge haft svært ved at bide sig fast i startopstillingen, og har derfor primært spillet 4-2-3-1. I de kampe hvor jeg har spillet 4-2-2-2 har jeg oplevet at være en del mere sårbare defensivt, men samtidig også virkelig giftige i den anden ende. Jeg ville dog spille Coutinho på venstre kanten som fremskudt playmaker /support og Mané på den anden kant som føjspiller / angriber. De har været uhyggelige for mig på de pladser, hvor Lallana typisk har været den offensive midtbane.
Okay tak for det hurtige svar! Må lige se hvad jeg finder ud af.
Logged

SiggiVinding
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #9: 11 Nov 2016, 22:32 »

Hej alle. Jeg har nu afsluttet min første sæson. Jeg endte som 2 (tabte på måscore) Hovefaktoren til min andenplads var helt sikkert divock origi. Han scorede hele 45 mål i sæsonen. Jeg kan godt anbefale alle jer der spiller som Liverpool at bruge ham Wink
Logged

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #10: 12 Nov 2016, 08:25 »

Hej alle. Jeg har nu afsluttet min første sæson. Jeg endte som 2 (tabte på måscore) Hovefaktoren til min andenplads var helt sikkert divock origi. Han scorede hele 45 mål i sæsonen. Jeg kan godt anbefale alle jer der spiller som Liverpool at bruge ham Wink

I hvilken rolle bruger du ham? Smiley
Logged

SiggiVinding
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #11: 12 Nov 2016, 17:17 »

I hvilken rolle bruger du ham? Smiley

Komplet angriber angreb
Han er nu blevet verdensklassespille r
Logged

laukanen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #12: 15 Nov 2016, 10:43 »

Så blev jeg endelig færdig med 2 sæson. Sikke noget høvl.
Der var ikke meget der gik min vej. Mange skader, også de lange, og dårlige beslutninger blev dyrt for mig.
Taktikken fra 1 sæson virkede slet ikke. Det kostede mig dyrt i starten. Så fik jeg rettet den lidt til og flyttede de 2 centrale midtbanespillere ned som defensive midtbanespillere. Det gik super i en periode, men det endte også skidt.
Sluttede som nr 7 i ligaen. Venter på en fyreseddel lige pt.
CL røg jeg ud i kvarten til Juve. De var bare en klasse eller 2 bedre.
FA cuppen røg jeg ud til Aston V i 5 runde. Spillede med reserverne i alle kampe.
EFL Cuppen røg jeg ud i 3 runde til West Ham. Spillede også med reserver.

Bedste spillere :
Ings 7.25 i snit. Kampe 7(7)
Hendo 7.24 -37
Sturridge 7:20 - 38 (1)

Flest mål :
Sturridge 30 -38(1)
Cou 12-41
Ings 8-7(7)

Flest Assist
Mahrez 10-24(5)
Cou 10-41
Firmino 8-29

Købt :

Fabinho ( Monaco ) 45 mill £
Mahrez ( Leicester ) 40 mill £
Lekue ( Atletico Bilbao ) 10 Mill £

Salg :

Migno, Flanno, Klavan, Lukas Leiva + en masse unge.

Skal vist igang med et større oprydningsarbejde, hvis ellers jeg beholder jobbet.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #13: 24 Nov 2016, 03:15 »

Så blev jeg færdig med min anden sæson, og jeg gik ind til sæsonen som forsvarende mestre og endelig med deltagelse i Champions League igen. Jeg har en generel regel om ikke at springe med på de vanvittige priser som der efterhånden bliver handlet spillere for, og skal i stedet skabe en sund forretning, hvor der er fokus på talentudvikling og forhåbentligt også kunne føre nogle af klubbens egne talenter igennem.

Lad det være sagt med det samme. Origi startede sæsonen som 3 valg i angrebet, men greb i den grad chancerne når han blev skiftet ind. Da Sturridge forholdsvist hurtigt blev skadet, banede det vejen for Origi som starter og den greb han, og slipper den nok aldrig igen. Han endte med at få 29 kampe fra start og indskiftet i 8 yderligere kampe i Premier League. Han kvitterede med 30 mål og 11 assist, hvilket gjorde han mere eller mindre ene mand sparkede mesterskabet tilbage til Merseyside.

Mesterskabet blev forsvaret og genvundet!


Der er ingen tvivl om at holdets store stjerne i sæsonen var Origi. Firmino var skubbet tilbage på den offensive midtbane, hvor han leverede 12 assist og 6 mål fra, hvilket bestemt er godkendt. Coutinho var ikke på samme niveau som i sidste sæson, og det blev kun til 7 mål og 6 assist, hvilket da trods alt er hæderligt nok. Mané som sad tungt på højrekanten i sidste sæson, rev desværre sit korsbånd over efter 10 kampe, og jeg havde heldigvis hentet Ziyech fra Ajax ind i sommerpausen, og han overtog pladsen, men måtte dog sidst i sæsonen se sig miste pladsen til tilbagevendte Markovic, som faktisk imponerede.

Følgende transfers blev lavet:

Derudover måtte jeg med tungt hjerte lade Lucas Leiva forlade klubben til Palace for 46 millioner og desværre måtte Flanno ligeledes skifte til Burnley for 92,5 millioner. Begge brokkede sig over manglende spilletid, og var langt fra holdet, men av de gjorde ondt at sælge.

Jeg er dog glad for at gå +20 millioner i transferoverskud, da det er målet at gøre hver eneste sæson. Det er indtil videre lykkedes.

Champions League:
Jeg kom i en let gruppe med Porto, Olympiakos og Ludogorets. Jeg ville give mine reservespillere chancen, da jeg mente de var stærke nok til at gå videre og gerne vinde gruppen. De gik da videre, også rimelig sikkert, men i sidste kamp i Grækenland dummede vi os og tabte meget ufortjent 2-1. Det betød at Olympiakos tog 1 pladsen og så træk jeg sørme Barcelona.. Det endte dog mere end lykkeligt. Hjemme på Anfield smadrede jeg dem 5-0, blandt andet med Origi hattrick og så gjorde det mindre jeg tabte 2-1 i Spanien. I kvartfinalen løb jeg ind i de tyske mestre, Bayern München. Jeg tabte ufortjent 4-2 på Anfield, og det så mere end sort ud, da jeg kom bagud 2-0 i Tyskland i returkampen. Da der manglede 30 min af kampen førte jeg dog helt fortjent 3-2, men formåede ikke at score yderligere og røg derfor ud. Virkelig ærgerligt, men nu med fuldt fokus på ligaen, hvor United på daværende tidspunkt havde udnyttet en mindre god stime fra mit vedkommende, og nu førte med 3 point.

I FA cuppen tabte jeg højst overraskende ude mod West Brom i kvartfinalen, hvilket bestemt ikke var planen. Stillede i stærkeste og dominerede stort, men kunne simpelthen ikke få den ind og så lukkede jeg to dumme ind. Bum, så tabte jeg 2-1.

Liga cuppen blev nedprioriteret og overladt til fuldt reservehold. For andet år i træk var de dybt pinlige og røg ud i første runde. Jeg var rasende, men det ændrer ikke på at de får chancen i første runde i sæson igen.

Jeg endte altså sæsonen med et enkelt trofæ, men er godt tilfreds med jeg forsvarede mit Premier League trofæ og det gjorde det kun bedre at det var foran Scum.

Jeg får en helvedes masse spillere tilbage fra lån, og nu håber jeg et par stykker af dem er klar til at forstærke truppen. Chirivella spillede faktisk 6 kampe fra start og 2 indskiftninger i den forgangne sæson, og kvittede med imponerende 3 mål. Jeg valgte dog alligevel at udleje ham til Serie A klubben Genoa, som kom og spurgte på ham i Januar. Her fik han 12 kampe fra start i Serie A.

Cameron Brannagan fik ligeledes en del spilletid i den forgangne sæson. Han fik 3 kampe fra start og 4 indskiftninger. Ligesom Chirivella scorede han 3 kasser, og lavede også en assist. I Januarvinduet kom Watford og kunne tilbyde fast spilletid i Premier League. Det var en gylden mulighed for Premier League erfaring og han fik da også 12 kampe i Premier League med 1 mål og 1 assist til følge.

3 sæson er lige rundt om hjørnet og jeg forventer en mindre udrensning i truppen. Jeg har et lille mål om at gøre truppen mere britisk, men nu må vi se om de rigtige muligheder byder sig.
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

RasmusB95
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool F.C.
« Svar #14: 19 Feb 2017, 14:37 »

Mine 2 første sæsoner med Liverpool.

* tabel 1 sæson.png (651,47 KB - hentet 205 gange.)
* program1.png (743,89 KB - hentet 198 gange.)
* program2.png (756,95 KB - hentet 199 gange.)
* program3.png (756,86 KB - hentet 199 gange.)
* tabel 2 sæson.png (584,22 KB - hentet 199 gange.)
* program4.png (737,74 KB - hentet 195 gange.)
* program5.png (746,26 KB - hentet 191 gange.)
* program6.png (749,93 KB - hentet 194 gange.)
* program7.png (754,52 KB - hentet 195 gange.)
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010