home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 242 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #8 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #8 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog  (Læst 10145 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#8 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« : 28 Okt 2016, 18:53 »

Velkommen til min blog om at "jagte" Sir Alex Ferguson fantastiske manager karriere.








Denne "challenge" har jeg  forsøgt mig med i de sidste par års udgaver. Jeg har modificeret challengen en smule, så det passer til denne års udgave af FM  Smiley Tænker at det skal være i år det lykkedes  Cool

Her kommer reglerne for savet:

Fase 1 - 100 dage i Edinburgh City

SAF startede med at være manager i East Stirlingshire i den dårligste skotske række. Han stod i spidsen for holdet i 17 kampe. Jeg har valgt at jeg blot skal holde 100 dage ud i klubben. Desværre rykkede East Stirlingshire ned i den forgangne sæson. Klubben der har overtaget deres plads er Edinburgh City. Det bliver også dette hold de 100 dage skal spenderes hos.

Valg fri mellemfase (overgang til fase 2)

Givet jeg ikke kan lande et job hos en Championship klub er det tilladt at bruge op til 2 sæsoner på at øge mit omdømme i en klub i den skotske League 1.

Fase 2 - Bliv ansat i en klub i næstbedste række og ryk op med klubben.

Efter tiden i East Stirlingshire blev SAF ansat i St. Mirren, som han førte op i den bedste skotske række. Jeg skal derfor nu ansættes i en klub i den Skotske Championship og fører klubben til oprykning. Når oprykning er en realitet er det tilladt at fortsætte til fase 3.

Fase 3 - Vind 3 mesterskaber og Europa League/Champions League med en klub fra bedste række (ikke Rangers og Celtic)

Efter oprykning med St. Mirren raget SAF sig uklar med bestyrelsen i klubben og blev fyret. Aberdeen valgte at tage chancen og ansætte ham. Han førte klubben til 3 mesterskaber, 5 cup titler og en enkelt sejr i UEFA cuppen.
I denne fase fokuserer skal jeg kun vinde mesterskaber og et europæisk trofæ. Jeg skal derfor ansættes i en klub i den skotske PL og vinde ligaen 3 gange samt vinde Europa League. Her er begrænsningen at jeg ikke må blive ansat i Celtic eller Rangers. Det er tilladt at jeg bliver i den klub , som jeg er rykket op med. Beslutningen skal dog tages inden den nye sæson starter.

Fase 4 - Skift til en PL klub vind 13 mesterskaber, 9 cup titler og 2 Champions League titler. Der skal være en treble sæson i blandt.

Efter den store succes i Aberdeen røg SAF til PL og Manchester United, der lå til nedrykning, og vandt hele 13 mesterskaber, 9 cup titler og 2 gange CHL. Herunder var der en en Treble sæson i blandt. Dette skal nu kopieres incl. treble sæson (mesterskab + FA/liga cup + CHL). Jeg skal ansættes i en PL klub der ligger til nedrykning.

Kvalifikation til VM med Britisk nation (ikke England).

SAF var landstræner i ca. et år for det skotske landshold hvor de kvalificerede sig til VM.
Jeg skal derfor ansættes i en britisk nation, i løbet af challengen, som ikke er England og kvalificere holdet til VM.

Spilopsæting m.v.

Jeg har valgt at loaded følgende lande, jeg har tilføjet alle spillere fra topdivisionsklubber samt alle spillere der deltager i EL/CHL:



I henhold til at starte på nogenlunde samme niveau som SAF, har jeg valgt en manger profil der ser således ud:



Håber der er nogen der vil læse med  Rullende Øjne

EDIT: Der kommer løbende opdateringer, hyppigheden vil afhænge hvilken fase jeg er nået til. Første update kommer efter de første 100 dage  Smiley
« Seneste Redigering: 17 Nov 2016, 19:07 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #1: 28 Okt 2016, 18:53 »

Status

Fase 1 - Edinburgh City - 100 dage fuldt ført - beskrivelse af tiden i Edinburgh City ses i opdatering 1

Mellemfase - Stranraer - opdatering 2 - 4

Fase 2 - Raith - opdatering 5 - 6

Fase 3 - Falkirk - opdatering 7 - ?
« Seneste Redigering: 17 Nov 2016, 19:07 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #2: 28 Okt 2016, 18:58 »

Spændende - alligevel det er SAF ;-)
Logged

Kolo Abib Touré

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #3: 28 Okt 2016, 19:05 »

Spændende at se hvor langt du kan drive det Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #4: 28 Okt 2016, 19:24 »

Spændende - alligevel det er SAF ;-)

Spændende at se hvor langt du kan drive det Smiley

Fedt i gider at følge lidt med  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #5: 28 Okt 2016, 19:48 »

Jeg er self også med lig med tidligere år! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #6: 28 Okt 2016, 21:34 »

Jeg er self også med lig med tidligere år! Smiley

Stærkt  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#1 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #7: 28 Okt 2016, 22:06 »

Første fase er nu gennemført  Thumbs Up

Jeg havde forventet at det blev en frygtelig hård og lang tid i Edinburgh, men bestyrelsen gjorde sit for, at det skulle være lidt mere brugbart ind først ventet. De gav grønt lys til at jeg kunne sikre mig det første licens i karrieren Smiley

Der var kun tid til 1 træningskamp inden det gik løs i ligacuppen. Det var en relativ hård lodtrækning vi havde fået med St. Johnstone (LPL), Falkirk (LC), Alloa (LL1) og Cowdenbeath (LL2).
Succeskriteriet var at få en sejr over Cowdenbeath og så ikke blive total ydmyget af de øvrige hold. De lykkedes og vi kunne med oprejst pande forlade ligacuppen efter gruppespillet.

Desværre brækkede vores store stjerne, den aldrende James Beattie, benet og trak sig tilbage relativ kort efter Sur

Oven på den dårlige nyhed var jeg igen begyndt at frygte de 100 dage i bunden af skotsk fodbold. Det skulle heldigvis være helt anderledes. De 100 dage fløj afsted ikke mindst fordi vi overraskede i Challenge cuppen ved at sende Livingston ud fra rækken over os Smiley

Det rigtige sjove skulle dog vise sig at være i ligaen. Jeg havde, grundet den korte preseason sat en klassisk 4-4-2 op, med press, hårde tacklinger og direkte spil. En anelse primitivt i forhold til den ønskede spillestil, men jeg er på manager scenen for at skabe mig et navn.
Det leder mig videre til den eneste signing der blev lavet i min tid. Det stod hurtigt klart at der manglede fart i angrebet. Heldigvis kom der en agent forbi og tilbød mig en angriber med 15 i acceleration og 16 i hurtighed. Der kommer en SS af den gut længere nede, da han skulle vise sig at blive min tids profil i klubben Cool

Nok udenomssnak, her er præstationen i ligaen:



Som I kan se, var det bestemt ikke nogen lang tid i Edinburgh, det er tværtimod, lidt ærgerligt at skulle forlade klubben, når det går så fantastisk  Forlegen

Profilen, topscoreren, muligvis årets signing allerede, den lille men lynhurtige Ryan Nisbet  Smiley



Nu går klubjagten i gang, det bliver spændende hvilken klub det ender med  Opstemt

EDIT:

Bonus info - Den tidligere Chelsea, Tottenham og Rangers spiller Gordon Durie har overtaget sædet i Edinburgh City Smiley
« Seneste Redigering: 28 Okt 2016, 22:21 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #8: 28 Okt 2016, 22:42 »

Kudos !

ser godt ud Bubbles ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #9: 29 Okt 2016, 15:02 »

Kudos !

ser godt ud Bubbles ! Smiley

Takker  Thumbs Up
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #10: 29 Okt 2016, 15:06 »

Det har desværre ikke været muligt at sikre et job i championship, men i stedet for at give op har jeg indført en mellemfase (overgang til fase 2).

Reglerne for denne mellemfase er, at det er tilladt at blive ansat i en League 1 klub for at øge sit omdømme i Skotland.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#2 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #11: 29 Okt 2016, 15:19 »

Der er nu gået 8 måneder uden et eneste interview, til trods for fyringer, i den skotske Championship.

Jeg har derfor valgt at gøre brug af den nye "mellemfase" og landet jobbet hos Stranraer Thumbs Up



Klubben endte på en 3. plads året før og må derfor betragtes, som et hold, der vil spille med om playoff pladserne i den kommende sæson  Smiley
Truppen jeg overtager er en talentfuld gruppe krydret med lidt rutine. Desværre er den enormt skadesplaget ved overtagelsen.

« Seneste Redigering: 30 Okt 2016, 00:00 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #12: 29 Okt 2016, 21:04 »

Altid spændende med challengeblogs! SAF challenge er er rigtigt fed challenge, en af de fedeste kun overgået af Brexit mere eller mindre!
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#3 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #13: 29 Okt 2016, 22:41 »



Preseason og liga cuppen

Efter jeg havde løbet truppen igennem, lidt mere grundigt, kunne jeg konstatere at den slet ikke levede op til min første antagelse. Til gengæld gav det mig mulighed for at forme truppen til en lidt mere fleksibel udgave.

Jeg havde 3 taktikker på tegnebrættet med forskellige formationer.

5-2-1-2

4-4-2

4-3-3

Det betød at jeg skulle ud og hente min. 7 spillere for at kunne dække de 3 opstillinger.

Der blev hentet disse spillere ind:



Jeg er mest glad for gensynet med Nisbet fra Edinburgh  Smiley

Der var kun 2 kampe til at spille holdet sammen, før det gik løs i ligacuppen. Puljen lød på Kilmarnock (LC), Falkirk, (LC), Cowdenbeath (LL2) samt Brora (LL2). Jeg forventede sejre over de 2 hold fra League 2 og ellers bare en fornuftig præstation mod Championship holdene.

Første kamp var ude mod Cowdenbeath. Vi skuffede med 2-2 efter en udvisning til os. Nisbet debutere og kvitterede med begge kasser. I den skotske ligacup er det sådan, at man spiller straffespark ved uafgjort i puljerne. Vinderen får et ekstra point. Det var lige det vi snuppede, så "kun" 1 point dårligere ind forventet.

2 kamp var mod Falkirk. De kørte desværre rundt med os. De tog hjem med en 3-1 sejr i bagagen.

3 kamp var ude imod Brora. De blev "sikkert" slået 2-1. Nisbet scoret det afgørende mål.

4 kamp var hjemme mod Kilmarnock. Vi spiller lige op med nedrykkerne fra Premier League og de skulle helt ud i det 90. minut for at afgøre det til deres fordel.

De gav følgende stilling i gruppen og vi kan nu se frem mod ligaen  Thumbs Up


« Seneste Redigering: 30 Okt 2016, 00:00 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#4 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #14: 30 Okt 2016, 21:59 »

Mellemfase sæson 1 Stranraer


Sidst I hørte fra mig, stod vi ved kickoff i Ladbrokes League 1, med forventningen om playoff plads.

Det levede i vi bestemt op til og sågar mere til. Efter 36 spillerunder kunne jeg sammen med spillerne løfte trofæet i ligaen. Forhåbentlig kunne dette hjælpe mit omdømme Smiley Det var noget overraskende oprykkerne fra Stirling, der pressede os i hele sæsonen. Heldigvis fik vi skabt et lille hul, da der var 6 kampe tilbage.



Profilen fra sæsonen var en gammel kending fra Edinburgh. Den lille vævre Nisbet kunne præstere i en højere liga, hvilket var til stor fornøjelse får både fans og jeg Opstemt

Desværre er klubben i økonomisk uvejr, så det har ikke været muligt at få sikret endnu et licens. Dette har også medført, at jeg ikke forlænger kontrakten i Stranraer og satser på et job dukker op  Cool

Satset med ikke at forlænge kontrakten bar i den grad frugt. 1 dag efter kontrakten med Stranraer udløb stod der 3 Championship klubber (Raith, St. Mirren og Queen Of The South) og manglede en manager.
Jeg sendte en ansøgning til alle 3 klubber og gjorde mig tanker om hvilken var drømme jobbet. Jeg skævede over til papiret med Sir Alex's tidligere klubber og der stod St. Mirren på listen. Det ville jo være interessant at ende i samme klub, MEN Raith havde umiddelbart den højeste seedning de sidste par sæsoner og derved en bedre oprykningskandidat.
Jeg besluttede at St. Mirren var drømme jobbet p.t., de var dog meget tæt forfulgt af Raith. Queen Of The South fandt jeg decideret uinteressant, men jeg måtte tage den stilling der blev tilbudt først, hvis jeg ville have mulighed for lidt preseason.

Alle 3 klubber inviteret til interview. Jeg afviste ingen og var igennem alle 3 på samme dag. Den 10 juni 2018 skulle være dagen hvor vi underskrev med en ny klub. Det nye job vil blive "offentliggjort" med næste opdatering
« Seneste Redigering: 03 Nov 2016, 13:36 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010