I seneste opdatering kunne jeg præsentere mig som ny manager i Falkirk. Da jeg overtog klubben manglede der klart bredte på en del positioner. Især angrebet viste sig at være ekstremt tynd besat. Der var derfor gang i
svingdøren.
Truppen endte med at at være ganske fin inden træningskampe og ligacuppen skulle igang.
I stedet for, at gennemgå samtlige spillere i truppen, har jeg valgt en profil eller 2 fra hver kæde:
Leo Fasan er min ubestridte 1. keeper. Der er absolut ingen der truer ham i denne sæson.
Holdets absolut bedste forsvarsspiller er
Ben Cabango. Han blev hentet af mig selv i Swansea. Hans hurtighed kommer til at kunne lukke ned for de fleste angribere LPL

Jeg forventer mig så meget af ham her, så han kan næsten kun skuffe

På midtbanen har jeg udvalgt
Craig Sibbald og
Gary Fraser. Disse 2 herre er udset til at styre midtbanen med deres offensive kvaliteter. Sibbald var allerede i klubben og Fraser kunne jeg samle op gratis, da han nægtede at forlæng med sin tidlere klub

Angrebet er det endnu en gratis signing i form af
Lawrence Shankland. Han ligner i mine øjne i potentiel topscorer i LPL. Han er dog ikke langt foran sin rival i angrebet, så han kommer ikke sovende til det her i Falkirk

I forhold til de transfers jeg fik lavet, var planen egentlig, at der skulle spilles 4-1-2-3 DM med indvendige angribere. Det fungeret ok, men jeg var langt fra tilfreds. Jeg prøvede derfor min 5-2-1-2 WB af og den fungeret en del bedre

Desværre betød det også at et par spillere nu ikke længere passer til formationen. Der skal trænes nye positioner og muligvis en angriber mere, hvis den helt rigtige ligger og flyder

Trænings og ligakampene gik rigtig fint og vi kunne med lutter sejre avancere til næste runde

Bedst som jeg havde opgivet at finde en angriber, der havde kvalitet nok til truppen, dukkede
Sam Gallagher's agent op og tilbød ham til klubben. Jeg takkede naturligvis ja

Han kommer til at være holdets største stjerne, så længe vi har ham, da han desværre krævede en fri købs klausul på sølle 9,5 mio dkr.
EDIT: Falkirk har godkendt at National Licens A kan påbegyndes