home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 445 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #8 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: #8 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog  (Læst 10170 gange)
Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #15: 31 Okt 2016, 00:47 »

Det går jo meget godt1
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#5 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #16: 31 Okt 2016, 18:23 »

Fase 2 - Preseason


Der var masser af journalister der var mødt op for at se hvem jeg skulle stå spidsen for. Rygterne havde svirret i 10 lange dage siden de indledende interviews. Det kraftigste rygte i medierne var at St. Mirren ville blive min næste arbejdsgiver. Utallige gange blev jeg nævnt som "drømmekandidaten", men der skete intet på den front i første omgang.

De første der henvendte sig, var Queen Of The South. Jeg bad klubben om lidt ekstra betænkningstid.  Dette blev gjort i håb om, at en af de øvrige klubber ville henvende sig.
Dagen efter tikkede det næste tilbud op. Det var ikke "drømme" holdet men derimod Raith. Jeg turde ikke risikere at ende i Queen Of The South, så jeg accepteret deres 2 årige udspil med det samme.

Efter autografen var sat på kontrakten, havde jeg travlt med at kigge truppen igennem. Den var tynd og klubbens økonomi bar præg af de missede oprykningen sidste år i playoff. Balancen var i minus med hele 10 mio. og der var intet transferbudget eller mulighed for et nyt licens.
For at sikre lidt kvalitet, måtte jeg ud på låne markedet og forstærke truppen. Det lykkedes at sikre hele 6 lånespillere og signe 2 spillere på fri transfer før sæsonen skulle i gang.

Efter truppen var "intakt" stod det klart at taktikken skulle være en 4-3-3 DM. I de seneste to klubber havde jeg primært brugt 4-4-2 og 5-2-1-2, så det skulle være spædende, om denne taktik kunne leve op til de enkelte gange, den var blevet anvendt.

Trænings- og ligacup kampene viste at taktikken er fantastisk defensivt men har mindre svagheder offensivt.



Otte kampe er det blevet til. Sejre i alle med undtagelse af en fadæse mod en meget svag modstander. Vi har kun lukket et mål ind i de otte kampe, så det ser lovende ud. De 4 sejre i ligacuppen gav naturligvis videre avancement, for første gang i min korte karriere.

Holdet er seedet til at blive nr. 5 i rækken, hvilket er lige under playoff pladserne. Jeg har lovet bestyrelsen playoff, da jeg helst vil undgå at "hænge" forlænge i en klub med store økonomiske udfordringer Smiley
« Seneste Redigering: 01 Nov 2016, 00:03 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #17: 02 Nov 2016, 14:01 »

1. sæson er ved at være overstået i Raith og der vil komme en sæson opdatering i aften.

Når jeg engang kommer til fase 3 og 4 vil der komme lidt flere og mere deltageret opdateringer, da det er her det meste af tiden skal bruges  Smiley 
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#6 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #18: 02 Nov 2016, 23:51 »



Sæsonen i Raith er nu overstået og jeg kan lige så godt afsløre at de gik helt igennem fantastisk. Jeg er næsten tom for ord Opstemt

Taktikken jeg havde lagt og testet i ligacuppen skulle vise sig at være helt perfekt med de signings der blev lavet  Smiley

Liga cuppen nåede vi semifinalen hvor Premier League holdet Hibernian skulle bruge 120 min og straffespark for at sende os ud.

Den skotske cup støtte vi igen ind i Hibernian der blev vores endestation. Denne gang havde de lært af første kamp, så de sendte os ud sikkert med 3-1.

Challenge cuppen (cup for hold der ikke er i Premier League) gik vi hele vejen. Vi skulle dog bruge straffesparkskonkur rence for at slå upåagtede Dumbarton.

I ligaen var vi fuldstændig ustyrlige. Kort inde i sæsonen satte vi os tungt på førstepladsen. I en periode havde vi hele 16 point ned til forfølgerne og vi gav aldrig slip på førepladsen. Defensiven var helt og aldeles fantastisk  Smiley Vi lukkede kun 22 mål ind i 36 kampe uden at have nogen særlig god keeper!


Årets profil Han afgjorde nogle vigtige kampe og fordelte bolden fantastisk fra den centrale midtbane Smiley

Lige efter sæson afslutningen blev klubben opkøbt. Det betød, at jeg overvejede at blive i klubben, men de valgte kun at indfri gælden. Altså en sæson næsten uden penge igen, så jeg har pakket min taske og venter nu på den helt rigtige stilling i PL  Smiley Inden jeg smuttede fik jeg overtalt bestyrelsen til at give mig et nyt licens som afskedsgave   Opstemt

EDIT: Drømmejobbet er uden tvivl Aberdeen, som er SAF's gamle klub  Smiley
« Seneste Redigering: 03 Nov 2016, 00:10 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #6 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #19: 03 Nov 2016, 09:04 »

<a href="https://www.youtube.com/v/as1Pryf6lI4" target="_blank">https://www.youtube.com/v/as1Pryf6lI4</a>


Smukt arbejde ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #6 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #20: 03 Nov 2016, 13:04 »

Takker  Opstemt

Og genialt klip  Grin Grin
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#7 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #21: 09 Nov 2016, 22:28 »

Fase 3 påbegyndes


En hel sæson skulle der gå før det blev til et job!

I løbet af den forgangne sæson var jeg til en masse samtaler, men tendensen var at alle PL klubberne i Skotland ville have en med lidt mere erfaring på managerscenen.

Heldigvis var der pludselig en suveræn oprykker der viftede med en kontrakt. Desværre er det ikke i den ende jeg helst vil starte fase 3, men jeg håber jeg kan leve op til mine egne forventninger (EL slutspillet) i PL.

Den nye klub er Falkirk  Smiley


Truppen ved overtagelsen ser således ud:


Der vil komme en nærmere gennemgang af den, når kickoff i ligaen står for døren  Thumbs Up
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #7 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #22: 17 Nov 2016, 08:29 »

Hvordan står det til i det skotske? Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #23: 17 Nov 2016, 10:21 »

Hvordan står det til i det skotske? Opstemt

Har lige været en uge syd på, så der kommer en update snart  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#8 - Chasing Sir Alex Ferguson - FM 17 Blog
« Svar #24: 17 Nov 2016, 19:07 »



I seneste opdatering kunne jeg præsentere mig som ny manager i Falkirk. Da jeg overtog klubben manglede der klart bredte på en del positioner. Især angrebet viste sig at være ekstremt tynd besat. Der var derfor gang i svingdøren.

Truppen endte med at at være ganske fin inden træningskampe og ligacuppen skulle igang.

I stedet for, at gennemgå samtlige spillere i truppen, har jeg valgt en profil eller 2 fra hver kæde:

Leo Fasan er min ubestridte 1. keeper. Der er absolut ingen der truer ham i denne sæson.

Holdets absolut bedste forsvarsspiller er Ben Cabango. Han blev hentet af mig selv i Swansea. Hans hurtighed kommer til at kunne lukke ned for de fleste angribere LPL  Smiley Jeg forventer mig så meget af ham her, så han kan næsten kun skuffe Opstemt

På midtbanen har jeg udvalgt Craig Sibbald og Gary Fraser. Disse 2 herre er udset til at styre midtbanen med deres offensive kvaliteter. Sibbald var allerede i klubben og Fraser kunne jeg samle op gratis, da han nægtede at forlæng med sin tidlere klub  Smiley

Angrebet er det endnu en gratis signing i form af Lawrence Shankland. Han ligner i mine øjne i potentiel topscorer i LPL. Han er dog ikke langt foran sin rival i angrebet, så han kommer ikke sovende til det her i Falkirk  Smiley


I forhold til de transfers jeg fik lavet, var planen egentlig, at der skulle spilles 4-1-2-3 DM med indvendige angribere. Det fungeret ok, men jeg var langt fra tilfreds. Jeg prøvede derfor min 5-2-1-2 WB af og den fungeret en del bedre  Opstemt Desværre betød det også at et par spillere nu ikke længere passer til formationen. Der skal trænes nye positioner og muligvis en angriber mere, hvis den helt rigtige ligger og flyder  Rullende Øjne

Trænings og ligakampene gik rigtig fint og vi kunne med lutter sejre avancere til næste runde Thumbs Up




Bedst som jeg havde opgivet at finde en angriber, der havde kvalitet nok til truppen, dukkede  Sam Gallagher's agent op og tilbød ham til klubben. Jeg takkede naturligvis ja  Smiley Han kommer til at være holdets største stjerne, så længe vi har ham, da han desværre krævede en fri købs klausul på sølle 9,5 mio dkr.

EDIT: Falkirk har godkendt at National Licens A kan påbegyndes  Smiley
 
« Seneste Redigering: 17 Nov 2016, 19:12 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010