home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 228 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  FM17: Hvem skal jeg være?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Udprint
Forfatter Emne: FM17: Hvem skal jeg være?  (Læst 86305 gange)
Phrepsak
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #150: 24 Jun 2017, 17:40 »

Jamen Wolves har haft en speciel betydning for mig siden jeg spillede med dem i FM14, som jeg også bloggede omkring - det var min første blog nogensinde, og det er nok også en grund til jeg føler lidt ekstra for Wolves.

Men ellers er det jo en tidligere PL-klub, med en fornuftig historie, fede farver og nogle ret så habile spillere i forhold til Championship. Der er en fornuftig økonomi, og du får lov til at gøre som du har lyst til, om det er udvikling af ungdomsspillere eller købe stærke spillere til førsteholdet.

Jeg vil også anbefale dig at læse tråden om dem, hvor jeg har skrevet lidt mere om hvad det er for en størrelse. Smiley

Jeg synes, at Wolves ser spændende ud, og dit gode arbejde med klubtråden har ikke gjort lysten mindre - spiller du stadig med dem? :-)
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #151: 24 Jun 2017, 17:51 »

Jeg har stadig savet, og kigger på det ind imellem, men har for tiden gang i den seneste challenge som tager det meste af den tid jeg har til rådighed. Jeg er dog absolut ikke færdig med dem i FM17 og heller ikke i FM generelt! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dida
Gæst
 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #152: 03 Jul 2017, 23:18 »

har langt om længe fået ferie, så savner lidt en udfordring i FM. har ikke rigtig nogle krav, så hvis der er nogen der har en klub med en god begrundelse bag, må i meget gerne komme med den Smiley
Logged

ernemann
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #153: 19 Jul 2017, 21:54 »

Søger et spændende hold ude i Europa ligaen behøver egentlig ikke være den største, men gerne en klub hvor kan arbejdes med talenter og en klub der trænger til et stort skub. Kom med jeres forslag  Djævel
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #154: 19 Jul 2017, 22:05 »

Glasgow Rangers tilbage til toppen i Skotland og erobre Europa.. Det er mit bud
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

ernemann
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #155: 21 Jul 2017, 11:11 »

Glasgow Rangers tilbage til toppen i Skotland og erobre Europa.. Det er mit bud

Også et super bud, men havde dem dog for et par uger siden Wink Det blev gode gamle HSV;)
« Seneste Redigering: 21 Jul 2017, 21:58 af ernemann » Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #156: 07 Aug 2017, 23:40 »

Juventus, Barcelona eller Manchester United?

Jeg har planer om at starte et save, hvor jeg vil spille en kontrollerende og disciplineret 4-3-1-2 med en trequartista.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #157: 08 Aug 2017, 10:33 »

Juventus, Barcelona eller Manchester United?

Jeg har planer om at starte et save, hvor jeg vil spille en kontrollerende og disciplineret 4-3-1-2 med en trequartista.

Jeg kan lige uddybe. Jeg vil gerne være et storhold.

Juventus, fordele: Størst i Italien, men endnu ikke succesfuld i Europa. Og selvom man er den store i Italien, så er der stadig hård konkurrence fra Milanoklubberne, Romklubberne og Napoli. Serie A er derfor ikke en walkover.

Juventus, ulempe: Hvis man gerne vil have muligheden for at få et nyt stadion (fx opkaldt efter en selv), så har det lange udsigter med det nye (men gode) stadion.

Barcelona, fordele: Med spillermaterialet passer holdet perfekt til en 4-3-1-2 med Messi, som trequartista liggende bagved Suares og Neymar. Spørgsmålet er, hvordan de reagerer på en disciplineret tilgang.

Barcelona, ulempe: Hvor meget mere kan man opnå med klubben? Klubben er i forvejen blandt verdens 3 største, og med uhyggeligt mange titler igennem de seneste 10 år. Bliver svært et overgå.

Man Utd, fordele: En klub, som er nede i en bølgedal, som man kan føre frem til succes. Konkurrencen i PL er benhård, og med Brexit, som en joker.

Man Utd, ulemper: Pengene i PL er enorme. Bliver udfordringen måske for let, når man har alle disse midler til rådighed?

Hvad tænker I?
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #158: 08 Aug 2017, 13:14 »

Man kan sige, at du i Barcelona og United i de sidste 5 år, er gået meget langt væk fra en filosofi om egen udviklede spillere.
Så - hvis jeg skulle starte op, så ville jeg tage Barca! (er så også mit hold!)

Og begrænse mine indkøb - lave en filosofi om, at alle indkøbte spillere skal forbi b-mandskabet først - i min. 1 sæson. Det forpligter sig til yngre indkøb.
Ligeledes ville jeg optimere b-holdet. Altså få dem i næstbedste række - så udviklingen af de unge er på højeste niveau.

Faciliteter og træning skal selvfølgelig også være på højeste niveau og det skal du være ansvarlig for.

Så at få La Masia tilbage på højeste niveau, og få det implementeret på samme niveau som Pep gjorde, hvor det lykkedes for ham at have 11 egen udviklede spillere i startopstillingen og stadig spille med om de største titler.

Du kan ligeledes udnytte det store potentiale i truppen fra start af.
Igen kan du tænke i La Masia, så står salget mellem Gomes og Rafinha - så beholder du sidstnævnte fordi han er kommet ud af eget akademi.

Det kan i princippet være samme filosofi i United eller Juve - men de har ikke "B-holdet", og har ikke helt samme talentfilosofi.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #159: 08 Aug 2017, 13:39 »

Enig med champione - Og havde også selv samme udfordring igår, med at vælge klub - jeg havde ligeledes Juve og Barca, men så også Man City (ved godt jeg holder med United, men har spillet rigeligt med dem i dette års udgave). Spørgsmålet er vel som der bliver nævnt om du skal bruge B-holdet i Barca, eller et mere uofficielt U-hold i de øvrige klubber. Man kan godt udvikle spillere på disse også - det er bare væsentligt mere officielt med spanske klubber, samt de får "voksen" modstand, hvis man kan kalde det sådan.

Det kommer også meget an på hvad man vil - en nationalisering og brug af egen avl, vil være væsentlig nemmere i Barca, da de allerede har en del spillere fra det spanske og en god talentmasse, der bare går og venter på at tage springet til A-holdet. United har også gode forhold, men jeg vil mene der er lidt længere til nationalisering med egne talenter. Juventus vil jeg mene mangler lidt endnu, dog uden at være langt efter.

Det kan også være det for dig handler om at bygge klubben op selv, og så skal du ikke vælge Barca som nummer 1 da de har vildt gode forhold allerede.

Det er også en mulighed at skulle dominere Europa, hvor du også selv nævner at Barca allerede er tæt på toppen, hvorfor de vil være "nemmest" at spille med.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #160: 08 Aug 2017, 14:50 »

Ja, det er ikke nemt. Særligt, når man også gerne vil have, at savet skal kunne række en del sæsoner.

Jeg kan mærke på det hele, at jeg i hvert fald sortere Man Utd. fra. Jeg tror, at de mange penge vil gøre udfordringen for nemt, samt det faktum at deres hold i forvejen er rimelig ungt (de Gea, Pogba, Martial, Rashford, Shaw osv.)

Både Juventus og Barca har et hold, hvor der skal ske udskiftning indenfor få år. Juventus med Chiellini, Bonucci, Barzagli, Khedira og Higuain. I Barca er der Suarez og Iniesta (30 og 32 år), samt Messi og Pique på 29 år.

Udfordringen i Juventus er helt sikkert størst, da deres akademi ikke har samme ry. Der udover hænger italiensk fodbold også bagefter de øvrige store lande. Omvendt er Barca's hold og faciliteter også utroligt fristende at skulle benytte sig af - kender I det ??

Har I - eller andre - et sidste input, inden beslutningen skal tages?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #161: 08 Aug 2017, 15:27 »

Enig med et ungt United-hold.

Jeg undersøgte også hvilke større klubber der havde den højeste gennemsnitsalder, hvor Juve og mit valg City, ligger højt med 28 år. Barca har 26 år som gennemsnit.

Jeg er stor tiltaler for at spille i Italien, da jeg synes de har nogle fede talenter, og som du selv nævner, er det et land med rige udviklingsmulighede r i forhold til de øvrige lande. Jeg er personligt ikke så vild med måden reserveholdet fungerer på i Spanien, men har også tænkt over at prøve det helhjertet af på et tidspunkt. Det med at man bruger dem som samarbejdsklub, istedet for en del af klubben, har jeg det lidt svært med.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

ernemann
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #162: 08 Aug 2017, 18:51 »

Ja, det er ikke nemt. Særligt, når man også gerne vil have, at savet skal kunne række en del sæsoner.

Jeg kan mærke på det hele, at jeg i hvert fald sortere Man Utd. fra. Jeg tror, at de mange penge vil gøre udfordringen for nemt, samt det faktum at deres hold i forvejen er rimelig ungt (de Gea, Pogba, Martial, Rashford, Shaw osv.)

Både Juventus og Barca har et hold, hvor der skal ske udskiftning indenfor få år. Juventus med Chiellini, Bonucci, Barzagli, Khedira og Higuain. I Barca er der Suarez og Iniesta (30 og 32 år), samt Messi og Pique på 29 år.

Udfordringen i Juventus er helt sikkert størst, da deres akademi ikke har samme ry. Der udover hænger italiensk fodbold også bagefter de øvrige store lande. Omvendt er Barca's hold og faciliteter også utroligt fristende at skulle benytte sig af - kender I det ??

Har I - eller andre - et sidste input, inden beslutningen skal tages?

Ville helt sikkert vælge Barcelona da udfordringen er størst der. Juventus er lidt nemt i Italien og mener at økonomi i Barcelona ikke er helt stærk. Derudover ville jeg hente Thiago tilbage fra Bayern, så havde brødrene Rafinha og Thiago samlet.
« Seneste Redigering: 08 Aug 2017, 18:59 af ernemann » Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #163: 08 Aug 2017, 19:50 »

Ville helt sikkert vælge Barcelona da udfordringen er størst der. Juventus er lidt nemt i Italien og mener at økonomi i Barcelona ikke er helt stærk. Derudover ville jeg hente Thiago tilbage fra Bayern, så havde brødrene Rafinha og Thiago samlet.

Jeg tror ikke, at jeg er helt enig. Jeg mener faktisk, at Barca langt hen ad vejen har en nemmere liga, fordi forskellen på Barca, Real, Atletico contra alle de andre, er større en Italiens ditto. Jeg vil vove at påstå, at Juventus har det sværere på udebane imod Cagliari end Barca har ude imod Betis (eksempelvis). Barca har så at sige flere walkovers, men til gengæld er toppen tættere i Spanien.

Der hvor udfordringen er større i Barca er forventningerne i europæisk fodbold, hvor der vil være flere forventninger til at nå til finalen end i Juventus. Der er også større krav til spillestil m.m.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM17: Hvem skal jeg være?
« Svar #164: 08 Aug 2017, 21:22 »

du har lige givet mig lyst til at spille med Juventus, som mit sidste save Smiley

tak Maestrodk.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010