home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 282 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Football Manager 2017 feature video
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2017 feature video  (Læst 26749 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #45: 15 Okt 2016, 10:49 »

Jeg håber bare det bliver mindre OP, at spille med kanter. I seks sæsoner spillede mine offensive fløjspillere med over 8.00 i snit, og med en Fremskudt Angriber på toppen var han garant for 25+ mål pr. sæson. Da jeg så skiftede over til wingbacks blev de begge nomineret (og blev 1 og 2) til Ballon d'Or. Modsat er det aldrig lykkedes mig at lave en taktik med indvendige angribere, eller hvor 10'eren er i fokus.. Men 80% af gangene enten mine spillere eller AI'en gik over kanten og slog et tidligt indlæg var der mål. Lidt ensformigt efter min smag.
Lyder som nogle rimelig vilde taktikker du har bikset sammen med kanterne, særligt med Ballon d'or til wingbacks.
Jeg har det dog stikmodsat, hvad det angår IA's og 10'eren. Mine klare favoritroller gennem de seneste par udgaver af FM, hvor jeg har fået vanvittige resultater ud af disse roller.
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #46: 15 Okt 2016, 13:42 »

Alt for meget fokus på medier, grafik og unødvendige ting så som social media.
Alt for lidt fokus på match engine, ingen nye spillerroller, og ingen nye træningselementer.

Som jeg ser det er der 3. keystones for FM.
1. Match engine
2. Taktik delen
3. Truppen, herunder manmanagement og træning.

ser ikke de helt store forbedringer på et eneste af de 3 punkter, men håber da at du har ret, og at jeg bare er pesimist,


Ingen nye spilleroller? Hvilke spilleroller tænker du at der kunne tilføjes efterhånden?
Og igen, hvad med taktikdelen, hvilke ting ønsker du at der kunne forbedres? Tænker at der er mulighed for ekstremt mange ting, og specielt med at kunne vælge "formation" til dødbolde er genialt, hvilket jeg personligt savner i et spil som FIFA.

Med hensyn til ME, og udviklingen af denne, så tænker jeg måske at der i øjeblikket ikke er den rette teknologi for at gøre denne bedre, kontra grafikken, hvor at FM alt andet lige er langt efter. Det ligner jo stadigvæk lidt i en grad af FIFA fra starten af 00'erne.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #47: 16 Okt 2016, 01:11 »

Ingen nye spilleroller? Hvilke spilleroller tænker du at der kunne tilføjes efterhånden?
Og igen, hvad med taktikdelen, hvilke ting ønsker du at der kunne forbedres? Tænker at der er mulighed for ekstremt mange ting, og specielt med at kunne vælge "formation" til dødbolde er genialt, hvilket jeg personligt savner i et spil som FIFA.

Med hensyn til ME, og udviklingen af denne, så tænker jeg måske at der i øjeblikket ikke er den rette teknologi for at gøre denne bedre, kontra grafikken, hvor at FM alt andet lige er langt efter. Det ligner jo stadigvæk lidt i en grad af FIFA fra starten af 00'erne.

ME er håbløs pt. det kan sagtens gøres bedre, spillerrollerne skal der måske ikke tilføjes flere af, men måske give mulighed for at skabe mere diversitet under de enkelte indstillingere, det er pt. noget nært umuligt at skabe en taktik som f.eks. den brøndby benytter, det kan godt lade sig gøre, men slet ikke så dybdegående som i virkeligheden.
Formation på dødbolde bringer du selv op, men synes faktisk det er et punkt der mangler på, ja du kan lave en smule, men du kan ikke lave kombinationer, hvor der er mere end et led i dødboldstaktikken, i morderne fodbold er det ikke bare skyd til nærmeste, skyd til fjerneste osv. der er mange flere led i en dødbolds taktik.
Grafikken er i min optik den mest ligegyldige og ikke værdiskabende del af spillet.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #48: 16 Okt 2016, 13:39 »

ME er håbløs pt. det kan sagtens gøres bedre, spillerrollerne skal der måske ikke tilføjes flere af, men måske give mulighed for at skabe mere diversitet under de enkelte indstillingere, det er pt. noget nært umuligt at skabe en taktik som f.eks. den brøndby benytter, det kan godt lade sig gøre, men slet ikke så dybdegående som i virkeligheden.
Formation på dødbolde bringer du selv op, men synes faktisk det er et punkt der mangler på, ja du kan lave en smule, men du kan ikke lave kombinationer, hvor der er mere end et led i dødboldstaktikken, i morderne fodbold er det ikke bare skyd til nærmeste, skyd til fjerneste osv. der er mange flere led i en dødbolds taktik.
Grafikken er i min optik den mest ligegyldige og ikke værdiskabende del af spillet.


Enig i at den sagtens kan gøres bedre, men spørgsmålet er som sagt om der er en bedre teknik/software til at gøre den bedre i øjeblikket end de små justeringer de selv laver. Nu har jeg lige undersøgt det lidt med henhold til FIFA <-> PES, hvor mange siger at PES ME er den bedste, (De bruger FOX engine). Ved personligt ikke hvad det kræver at skifte over til en ny ME, men tænker det er noget der tager tid, og koster penge.

Det har du faktisk ret i, at det er et sted der er muligheder i, foruden de tilføjelser der er i forvejen man kan lave under personlige indstillinger eller hvad den nu hedder. Det kan nok igen ledes hen på ME'en igen, og den muligheder og begrænsninger.

Lige netop i FM er jeg enig med grafikken, også det at kræver mere af ens computer for at klare spillet, også alligevel er det alt andet lige et punkt de bliver nødt til at følge op på. Også for at tiltrække et nyere publikum til spillet.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #49: 16 Okt 2016, 15:37 »

Grafik og ME hænger IKKE sammen i SI's budget. De har ansat folk specifikt til grafik-arbejde, og det tager IKKE ressourcer fra andre dele af spiludviklingen. Det er vigtigt at have for øje. Ja, de kan bruge mindre energi på grafik, men det betyder ikke at der bliver brugt mere energi på det andet. Så for mig at se, så kan de lave så store grafiske ændringer de vil - det er mig hip som hap.

Hvad angår ME'en, så har Fresse helt ret i, at det er dyrt at udskifte spilmotoren. Det er også derfor vi har hængt på den siden 2012, hvor det blev slået stort op, at de havde opdateret hele kampmotoren. Det var også ca der, jeg begyndte at blive irriteret på en ME, der virkede ekstremt forudsigelig (for eksempel; gør man ikke dit inden 55. minut sker dat i 75% af kampene). Spillerne lavede mærkelige løb og det blev på en eller anden måde sværere at tweake sin taktik en lille smule uden at der skete enorme ændringer (én forkert indstilling kunne gøre forskellen på om man vandt 2-0 eller tabte 0-2).

Klart er ME'en blevet bedre i nogles øjne, for man har lært den at kende og kan arbejde bedre med den. Men personligt syntes jeg meget bedre om den gamle ME, hvor især FM2009 er et af de spil jeg husker som værende rigtig gode!

Men hver sin smag - jeg håber bare at jeg snart kan genfinde FM-lykken Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #50: 16 Okt 2016, 21:30 »

Grafik og ME hænger IKKE sammen i SI's budget. De har ansat folk specifikt til grafik-arbejde, og det tager IKKE ressourcer fra andre dele af spiludviklingen. Det er vigtigt at have for øje. Ja, de kan bruge mindre energi på grafik, men det betyder ikke at der bliver brugt mere energi på det andet. Så for mig at se, så kan de lave så store grafiske ændringer de vil - det er mig hip som hap.

Hvad angår ME'en, så har Fresse helt ret i, at det er dyrt at udskifte spilmotoren. Det er også derfor vi har hængt på den siden 2012, hvor det blev slået stort op, at de havde opdateret hele kampmotoren. Det var også ca der, jeg begyndte at blive irriteret på en ME, der virkede ekstremt forudsigelig (for eksempel; gør man ikke dit inden 55. minut sker dat i 75% af kampene). Spillerne lavede mærkelige løb og det blev på en eller anden måde sværere at tweake sin taktik en lille smule uden at der skete enorme ændringer (én forkert indstilling kunne gøre forskellen på om man vandt 2-0 eller tabte 0-2).

Klart er ME'en blevet bedre i nogles øjne, for man har lært den at kende og kan arbejde bedre med den. Men personligt syntes jeg meget bedre om den gamle ME, hvor især FM2009 er et af de spil jeg husker som værende rigtig gode!

Men hver sin smag - jeg håber bare at jeg snart kan genfinde FM-lykken Tunge

Det er klart der er budgeteret til de forskellige udviklingsposter, og at fokus på graik ikke nødvendigvis hverken nedsætter eller ændre fokus på ME.
Om de er begrænset af deres 2012 engine, og har nået dens fulde potentiale skal jeg ikke kunne sige, og den vel i bund og grund også god nok til at trække nye spillere til, men spørgsmålet er så hvor meget de på nuværende tidspunkt kan udvide deres publikum? Måske det nærmere handlede om at please det nuværende?
FM bliver aldrig et spil for det brede publikum så som FIFA, det er og bliver et nørdet spil, for fodbold nørder, og nørder vil have detaljer ikke grafik, selvom de 2 ting intet har med hinanden at gøre, vil det stadig være en frustration for en hver FM nørd at se et kerne element stagnere og et "ligegyldigt" element forbedret.

Hvis det er tilfældet at ME er tæt på fuld potentiale, så må de vel tage konsekvensen og opgradere teknologien? Vi lever i en verden hvor teknologien bevæer sig ekstremt hurtigt, og SI's fanbase forventer spillet bevæger sig i samme hastighed, hvilket det de seneste år ikke har gjort på ME fronten, de kan måske i løbet af de næste 2-3 år gardere sig ved at tilføje nye elementer så som forbedret træning, men det er bare at pisse i bukserne for at holde sig varm (hvis ME'en rent faktisk har nået sit fulde potentiale)
Et andet scenarie kan være at de simpelthen bare ikke er dygtige nok, eller ikke allokere nok resourcer til ME dev. Det kan vi kun gætte på.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #51: 16 Okt 2016, 21:40 »

Lad os lige få en ting på plads selve kampmotoren i football manager er så vel fifa som pes overlegen på alle spektra. derudover har den tons vis mere information og flere strenge at spille på lige ledes er den også flere hundrede gange mere komplex.

Som flere også nævner har ME og grafikken til den intet med hinanden at gøre.
Personligt ønker jeg ikke fifa grafik, men den dag det kan laves realistisk nok skal det også nok komme, det kan det pt ikke.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #52: 16 Okt 2016, 21:41 »

Alt for meget fokus på medier, grafik og unødvendige ting så som social media.
Alt for lidt fokus på match engine, ingen nye spillerroller, og ingen nye træningselementer.

Som jeg ser det er der 3. keystones for FM.
1. Match engine
2. Taktik delen
3. Truppen, herunder manmanagement og træning.

ser ikke de helt store forbedringer på et eneste af de 3 punkter, men håber da at du har ret, og at jeg bare er pesimist,


Hvad er det du gerne vil havde med truppen management og træning ?
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #53: 16 Okt 2016, 23:02 »

Hvad er det du gerne vil havde med truppen management og træning ?

Trup mangament pt, er meget ensidigt, det er sjældent meget andet end, du gjorde det skidt til træning den seneste måned, du gjorde det godt til træning den seneste måned, "jeg vil gerne til en anden klub" dillemaet.
Træning var jeg langt større fan af den gang man kunne lave træningsprogrammer, og tildele indeviduelle grupper af spillere disse træningsprogrammer, det gav en hel anden dybde i træningen.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #54: 16 Okt 2016, 23:03 »

Lad os lige få en ting på plads selve kampmotoren i football manager er så vel fifa som pes overlegen på alle spektra. derudover har den tons vis mere information og flere strenge at spille på lige ledes er den også flere hundrede gange mere komplex.

Som flere også nævner har ME og grafikken til den intet med hinanden at gøre.
Personligt ønker jeg ikke fifa grafik, men den dag det kan laves realistisk nok skal det også nok komme, det kan det pt ikke.

mente jeg også nok, men ved du om den har udtjent sin tid, og opnået sit maks potentiale?
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #55: 16 Okt 2016, 23:23 »

Trup mangament pt, er meget ensidigt, det er sjældent meget andet end, du gjorde det skidt til træning den seneste måned, du gjorde det godt til træning den seneste måned, "jeg vil gerne til en anden klub" dillemaet.
Træning var jeg langt større fan af den gang man kunne lave træningsprogrammer, og tildele indeviduelle grupper af spillere disse træningsprogrammer, det gav en hel anden dybde i træningen.


Well, det var en fiasko sådan set i forhold til brugerne respons, det var for indviklet og tidskrævende, det er årsagen til de gik væk fra det igen.

Så selvom de uden tvivl ville elske at lave det, så ville det være et sted hvor de så skulle havde to systemer du kunne vælge imellem, hvilket så også ville give en del issues code wise.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #56: 16 Okt 2016, 23:28 »

mente jeg også nok, men ved du om den har udtjent sin tid, og opnået sit maks potentiale?

Det er jo igen det der er forskellen på fms også fifa og pes motor, deres motor er bygget ud fra en grafisk motor som der så er bygget noget bevægelser osv oven på. fordi grafikken der er det primære fokus punkt, bevares de bliver da mere og mere realistiske også, men langt fra at kunne sammenlignes med fms.

Fms motor ikke bygget oven på noget grafisk, det grafiske er derimod bygget oven på den.
Der er som sådan ikke noget max på selve motoren, med mindre kan pludseligt ville ændre selve det sprog man koder den i.
Vil du tilføje noget nyt kan det bygges oven på den, så længe det er ting der er understøtet i det format den er kodet i.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #57: 17 Okt 2016, 00:04 »

Lad os lige få en ting på plads selve kampmotoren i football manager er så vel fifa som pes overlegen på alle spektra. derudover har den tons vis mere information og flere strenge at spille på lige ledes er den også flere hundrede gange mere komplex.

Som flere også nævner har ME og grafikken til den intet med hinanden at gøre.
Personligt ønker jeg ikke fifa grafik, men den dag det kan laves realistisk nok skal det også nok komme, det kan det pt ikke.
Hvordan overlegen? I forhold til FIFA Manager? Wink

Jeg tvivler på at ME'en i FM foretager flere beregninger end den gør i FIFA, i så fald får EA virkelig meget ud af lidt.
I FIFA skal der beregnes for hvert tryk på joysticket, hvorimod FM kører data fra egne spillere og taktik op imod modstanderens tilsvarende og kryderer det med lidt RNG og mindre betydende ting som vejr etc, alt i mens tilråb og taktiske ændringer er ret 'statiske'.

 - Jeg håber også snart man giver kampmotoren en ordentlig omgang. En stor del af fodbold er stemning fra stadion og tilskuere (eller mangel på samme) og der overlader FM meget til fantasien  Tunge
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #58: 17 Okt 2016, 00:17 »

Det gør den Smiley fifa er ret urealistisk i mange af spillernes bevægelser, og er i bund og grund et "arkade" spil. Bevares de er blevet mere realistiske men meget lang vej. De formår at få meget ud af det grafik de viser, men de har langt færre tilgængelige bevægelser end fms ME.

folk er ligeglade med stemmning på stadion, ca ingen bruger lyden i spillet, og det kommer næppe til at ændre sig, derfor er der så lidt fokus på det.
Rent grafisk ville den meget bedre grafik du efterspørger jo også blot udelukke mange % af fm spillerne.

Grafik og ME har i øvrigt intet med hinanden at gøre.

Den Engine Fifa kører på er udviklet til battlefield spillene, så mange af bevægelserne mangler det sidste touch fordi de slet ikke er udviklet til fodbold, madden og nhl køre vidst også på samme frostbite 3 engine
« Seneste Redigering: 17 Okt 2016, 00:30 af Sunbao » Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2017 feature video
« Svar #59: 17 Okt 2016, 10:55 »

Der vil jeg nu også mene, at FIFA og FM er at sammenligne Bananer og porrer. Selvom de begge er aflange, så er der ikke meget andet til fælles for dem. På samme måde er fodbold selvfølgelig rammen for de to spil, men i øvrigt kan de slet ikke sammenlignes.

FMs 3d-grafik er bare et skin for visning af de underliggende beregninger kampmotoren laver. Der er SINDSSYGT mange beregninger, hvor hver enkelt spillers valg beregnes ud fra hans skills (concentration i slutningen af kampen, composure i pressede situationer, creativity i forhold til begrænsninger, positioning i forhold til med- og modspillere osv osv). Hver eneste gang spilleren bevæger sig 10 skridt på banen har ME'en lavede et utal af beregninger, for at tage hensyn til alle hans egenskaber og kontekst. 2d-visning og sågar tekst-visning laver præcis de samme beregninger, men viser dem bare anderledes. Det er ren matematik, hvor visningstypen er totalt underordnet.

FIFA er omvendt ret basalt, idet det - som Sune siger - er bygget op omkring grafikmotoren på en helt anden måde. FIFA ville aldrig kunne vises som tekst eller 2d-cirkler, for det er bygget op omkring spillernes fysiske bevægelser. Kampmotoren er hæmmet af de animationer der er lavet (laver man først en dribling i FIFA kan man ikke stoppe op på halvvejen, har man først trykket lang aflevering kan man ikke pludselig ændre mening, før animationen er udført, medmindre man laver en finte). Spillet er bygget op om grafikmotorens animationer, og er dermed mere hæmmet af det, end af den underliggende kampmotor.
Selvfølgelig laves en masse beregninger i FIFAs kampmotor, men slet ikke i samme omfang som i FM. Bare tænk på, hvor meget fans kritiserer FIFA for, at alle kampe føles ens og forskellen på små og store hold kun er hvor hurtige, stærke og teknisk dygtige modstanderne er.


Så når jeg kritiserer kampmotoren snakker jeg på ingen måde grafik, jeg snakker computerens beregninger. Hvor jeg mener FM hele tiden skal give os flere muligheder på banen rent taktisk føler jeg, at det hele blev mere fastlåst siden 2012-motoren blev indført. Det er et kæmpe skridt i den forkerte retning for mig. Men der er meget blandede følelser omkring det. Nogle roser kampmotoren helt vildt, mens andre ønsker den ad helvede til.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010