home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 437 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Brexit
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Brexit  (Læst 27451 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #15: 25 Jul 2016, 11:44 »

Jeg forstår ikke helt, at du henter udlændinge som de store indkøb. Synes det ødelægger lidt charmen ved challengen Opstemt
Men flot resultat! Arsenal havde også et brag af en sæson, må man sige.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #16: 25 Jul 2016, 15:27 »

Ahh jeg kunne nu også finde på at hente en eller to store signings som ikke er britiske.

Mit mål er, at holde mig til 3 udlændinge i truppen men at de skal være verdensstjerner a la Pogba
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #17: 25 Jul 2016, 16:35 »

Jeg forstår ikke helt, at du henter udlændinge som de store indkøb. Synes det ødelægger lidt charmen ved challengen Opstemt
Men flot resultat! Arsenal havde også et brag af en sæson, må man sige.

Real Madrid smed Isco på transferlisten. Han er en FM-favorit og passer perfekt ind i mit system, hvorfor et køb vat uundgåeligt. Yarmolenko er nødvendigvis ikke en spiller, der figurerer i truppen anno 18/19, men i mit system var han et bedre valg end Lamela, hvorfor denne lille udskiftning. Vlasic blev købt med henblik på et forhåbentlig stort salg om et par sæsoner.

Op til denne sæson kom Sarabia og Rulli ind på fri transfers. Det fik jeg ikke lige vist i mit ss. Førstnævnte skal sælges næste sæson med god profit og sidstnævnte kommer til at agere back-up til Butland i denne challenge.

Som Wester nævner, så er min plan også at hente et par store fisk til startopstillingen. Jeg sigter efter at gøre højrekanten endnu stærkere, ligesom jeg gerne vil have en verdensstjerne i forsvaret på sigt.

Problemet med de etablerede engelske spillere er, at de koster kassen. Eksempelvis var et bud på 800+ millioner hverken nok for Smaling eller Jones. Wilshire er lidt ude i kulden i Arsenal. En FM-tendens synes jeg. Ham håber jeg at kunne hapse her til januar.

Men det er udelukkende prisen, der afholder mig fra at hente store engelske spillere.
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #18: 25 Jul 2016, 17:07 »

Ja de engelske spillere koster håbløst mange penge. Har lige budt 110 mio. £ for Dele Alli men de afslog. Bøde 90 mio. £ for Kane som også blev afslået. Så satser på unge engelske talenter i stedet for men det gør også, at jeg bliver nød til at hente etableret udenlandske spillere indtil videre. For skal kæmpe med i toppen og det kan man altså ikke med rene unge engelske talenter.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #19: 25 Jul 2016, 17:18 »

Ja de engelske spillere koster håbløst mange penge. Har lige budt 110 mio. £ for Dele Alli men de afslog. Bøde 90 mio. £ for Kane som også blev afslået. Så satser på unge engelske talenter i stedet for men det gør også, at jeg bliver nød til at hente etableret udenlandske spillere indtil videre. For skal kæmpe med i toppen og det kan man altså ikke med rene unge engelske talenter.

Jeg er nået frem til 1. februar og jeg fører pt. Premier League med 2 point ned til Liverpool på 2. pladsen. Jeg har solgt og købt lidt i vinterpausen. Ud er røget Schneiderlin, Herrea og Fellaini. Hvilket var de tre der varetog rollen som Box To Box. Ind har jeg hentet Paul Pogba som bliver en af de tre udenlandske spillere jeg satser på i fremtiden sammen med De Gea. Hvem den 3. bliver, det ved jeg ikke endnu. Egentlig havde jeg håbet på Dele Alli på Box to Box positionen men et bud på 110 mio. £ var åbenbart ikke nok og så kan det også være lige meget.

I min fortrukne start 11er har jeg 8 udenlandske spillere tilgengæld er billedet omvendt i B-kæden, hvor jeg kun har 2. Så jeg er ned på 10 i alt i min 22 mand store trup. Målet er, at nå ned på 7 efter sommerens transfervindue. Hvor jeg regner med at Rojo, Svinet og Damian er de næste der ryger.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #20: 25 Jul 2016, 18:12 »

Jeg har også gennemspillet første sæson. Det blev til et mesterskab, semifinale i Europa cuppen og en førsteplads i Capital One Cup.

Efter den første halve sæson, havde jeg et forspring på omkring 15 point, da rivalerne vandt over hinanden på kryds og tværs. Det gjorde også, at jeg trods mit halv-sølle forår kunne hive mesterskabet hjem med 80 point forfulgt af Liverpool med 71 point.

I første vindue hentede jeg Tom Ince, Zach Clough, Harrison Reed og Callum Chambers ind. Kun Bentaleb forlod os til fordel for Swansea (et sølle beløb af 140 mio.), men jeg kunne ikke se ham få spilletid, da de Engelske spillere stod foran i køen. Jeg ville primært købe ind til bredden, og de forskellige spillere har fået fint med spilletid.

Op til anden sæson er der tyndet ud i de udenlandske spillere, transfers kan ses her.

Hullerne i forsvaret er fyldt ud, selvom det er store sko, der skal erstattes. Dog tror jeg på, at Stones kan lede forsvaret til et nyt mesterskab. Også Jay Rodriguez håber jeg på kan gøre det godt, da Chadli bestemt havde en god første sæson! En fed sæson er i hvert fald i vente.

Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #21: 27 Jul 2016, 13:17 »

Jeg vidste det ville blive en lidt svær start, ny manager, ny taktik og nye spillere tager som regel lidt tid. Jeg måtte også kæmpe hårdt for ikke at tabe for meget terræn i starten af sæsonen. Jeg fik dog kæmpet mig ind i kampen og fra slutningen af november og frem, der var jeg ret suveræn. Det blev til en god formkurve med 16 kampe ubesejret og i sidste ende kom mesterskabet ret sikkert i hus. Jeg var tilgengæld ikke særlig god i de andre turneringer, hvor jeg blandt andet røg ud til Juventus i knockoutrunden i CHL.

I løbet af sæsonen rettede jeg til taktisk og jeg har efterhånden ramt noget, som jeg er meget tilfreds med. Jeg har tre taktiske tilgange. En offensiv, en standard og en defensiv. Ens som dem alle er, at de er bygget op omkring det fleksibelt system. Jeg ønsker at spille i et højt tempo med stor kreativitet og med højt pres og har 4 grundlæggende holdinstruktioner som går igen og de er:

•   Higher Tempo

•   Push Higher Up

•   Close Down More

•   Be More Expressive

I den offensive taktik som jeg bruger fra start i alle hjemmekampe, der spiller jeg med Attacking mentalitet. Her har jeg tilføjet Play Out Of Defence og Work Ball Into Box. Jeg forventer nemlig at være i kontrol og modstanderen står dybt. Så en smule tålmodighed er nødvendigt. Formationen og rollerne ser således ud:



I standard taktikken som jeg bruger fra start på udebane har jeg ikke tilføjet holdinstruktioner. Her forventer jeg en smule mere plads bag modstanderens forsvar og ingen grund til at arbejde bolden ind i boksen. Så omstillinger skal være en mulighed. Her ser rollerne og formationen således ud:



Den defensive taktik er når jeg er stort foran eller skal holde en føring. Her satser jeg på omstillinger og har derfor Pass Into Space. Da jeg regner med at der er rum bag modstanderens forsvar. Her er målet at få den op på den dybe angriber som sender den videre i tomrummet til mine tre "raketter".

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #22: 27 Jul 2016, 21:10 »

Pre-season er kun lige begyndt og jeg har min trup på plads. Planen var at sende Damian, Rojo og Svinet afsted og det er lykkes. Som direkte erstatninger for dem har jeg hentet Kyle Walker, Eric Dier og James Ward-Prowse som lige er blevet kåret til EM's bedste spiller, da England vandt turneringen.

Jeg har dermed reduceret antallet af udlændinge til 7 stk. så jeg er helt efter planen. Jeg har en shortliste på en række spillere, som jeg gerne vil have men prisen på dem er helt åndssvag, så forventer ikke flere transfers i denne sæson. Der skulle hele 200 mio. £ til før Tottenham ville sælge Dele Alli, som jeg selvfølgelig ikke vil give. Stoppede på 120 mio. £ for Kane og 90 mio. ved Ramsey, Clyne og Wilshere. Bale kan jeg hente for 90 mio. £ men han vil ikke skrive under, for jeg kan ikke give stor nok løn. De spillere er på shortlisten men tror ikke de kan hentes i denne sæson.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #23: 27 Jul 2016, 21:52 »

Det lyder fremragende, Wester!

En ting er, at du har tre taktikker, men hvor tit veksler du mellem dem? Jeg spørger, fordi jeg er rigtig meget til plug'n'play, og det virker også til at fungere i denne version. Jeg spiller tit og ofte med standard mentalitet, og skifter til en mere offensiv eller kontrollerende tilgang gennem kampene, men med samme taktik.

Må jeg få et billede af din trup?



Jeg er netop forbi januar - et hektisk transfervindue er overstået. Rulli, Son, Alderweireld og Shawcross indbragte små 700 millioner kr. og dem vekslede jeg til A. Robertson, Phil Jones, Wilshere, Salah og Mammana for godt 760 millioner kr. - havde lidt i banken også.

Det betyder, at jeg er på 9 stk. ikke-engelske spillere i truppen, men der er i hvert fald en plan med en lille håndfuld af disse til sommer.
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #24: 27 Jul 2016, 22:02 »

Jeg spiller med min offensive taktik på hjemmebane, standard på ude og defensiv når et resultat skal i hus. Skal jeg jagte et resultat på udebane skifter jeg til den offensive i løbet af 2. halvleg eller hvis jeg kommer bagud. Det er meget plug&play bare med skift imellem tre taktikker alt efter hvad jeg jagter.

Kommer med SS af trup senere
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #25: 27 Jul 2016, 22:18 »

Lige for at høre - er det så overordnet de tre samme taktikker, hvorimod der kun er ændret i mentaliteten og enkelte spillerinstruktione r?
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #26: 27 Jul 2016, 22:27 »

ja grundformen er standard taktikken. Så har jeg tilføjet lidt ekstra holdinstruktioner på de andre taktikker og et par enkelt spillerroller. Så de minder meget om hinanden.. Det er så jeg kan bruge de samme spillere i alle tre taktikker.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #27: 27 Jul 2016, 23:42 »

Helt som forventet så skete der ikke mere i transfervinduet sommeren 2016/17. Jeg er ganske tilfreds med min trup som indholder 7 ikke britiske spillere. Målet er, at skifte to ud efter sæsonen og to mere efter 17/18 sæsonen. Dermed kommer jeg ned på de 3 tilladte udlændingen inden 2018/19 sæsonen som er målet. De Gea og Pogba er dem jeg satser på, hvem den 3. bliver er jeg noget i tvivl om for Mata, Januzaj, Memphis og Martial er alle ret vilde. Favoritten er dog Martial da der ikke er skide mange gode britiske angribere at hente.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #28: 28 Jul 2016, 13:11 »

Er hoppet med på vognen, har også valgt London klubben Tottenham
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brexit
« Svar #29: 28 Jul 2016, 20:33 »

Er hoppet med på vognen, har også valgt London klubben Tottenham


Velkommen til.. Hyggeligt at der er godt gang i denne challenge når man tænker på tidspunktet af FM-sæsonen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010