home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 274 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ny bærbar
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: Ny bærbar  (Læst 103827 gange)
sorte
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ny bærbar
« Svar #90: 28 Jan 2020, 18:31 »

Haha ja okay, det vil jeg så gøre - men tak for svarene i hvert fald
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #91: 29 Jan 2020, 00:12 »

Mange bærbare anvender cpu der kører lavt på hastighed også har en turbo funktion der kan få cpu til at levere.. f.eks. ved gaming og FM. Jeg har altid valgt at bruge Intel CPU men AMD er begyndt at komme i flere og flere bærbare der bruges til gaming.
Tidligere AMD cpu blev meget varme og det gav meget støj fra blæsere - men tjek lige på diverse test sider om det stadig er gældende, jeg har ikke selv prøvet at sidde med en AMD cpu i en bærbar siden 2014.

Personligt ville jeg gå efter en maskine med:
Full HD Skærm
SDD HD
16 gb ramm mange modeller angives kun til at have 8 gb ram - men mange kan man få opgraderet.. men ikke alle og nogle gange har producenten fastgjort ram så de ikke bare kan udskiftes... læs det med småt på de enkelte modeller Thumbs Up
Dedikeret gfx kort og bemærk her at der er stor forskel på hvad de kan tjek f.eks. her https://www.videocardbenchmark.net/
Intel I5 eller I7 cpu eller de nyere AMD Ryzen tjek ydelse her https://www.cpubenchmark.net/

regn med at en maskine med en kraftig gfx kort og 16 gb ram let ender på 7000-8000 kr - tjek nettet godt over ca. 2-3 uger priserne svinger en del og indimellem kan man finde meget gode tilbud.
Logged

YNWA

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #92: 29 Jan 2020, 13:06 »

DeBuur var lige netop den ekspert, jeg vidste "fandtes" herinde! Wink Lyt til ham også! Opstemt

Men DeBuur - så længe den kun skal bruges til FM og streaming, er det så noget værd med Full HD skærm og 16 gb ram? Full HD er naturligvis ikke dårligt, når man ser streamingtjenester, men er vel total overflødig i forhold til FM. Og de 16 GB ram er vel også totalt dejligt at have, men vel slet ikke nødvendigt til det de ting, han skal bruge. Selv har jeg 12 GB (godt nok i min stationær), men det kører perfekt. I mange år har jeg kun kørt 4 GB i min macbook og det har da også fungeret særdeles okay.

Men det afhænger vel også af budget, sorte har lagt til det. Men umiddelbart af min egen rookie-kun læser på nettet-viden så vil jeg sige, at du får rigtig mange gode gamingbærbar til 7-8k, der kan trække meget mere end FM, hvorfor det måske er lidt overkill.. Men det afhænger måske også af, hvad sorte forventer hastigheden skal være i FM 4 ½ stjerne eller om han kan nøjes med 2½/3?
« Seneste Redigering: 29 Jan 2020, 13:11 af xanor » Logged


DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #93: 30 Jan 2020, 18:13 »

DeBuur var lige netop den ekspert, jeg vidste "fandtes" herinde! Wink Lyt til ham også! Opstemt

Men DeBuur - så længe den kun skal bruges til FM og streaming, er det så noget værd med Full HD skærm og 16 gb ram? Full HD er naturligvis ikke dårligt, når man ser streamingtjenester, men er vel total overflødig i forhold til FM. Og de 16 GB ram er vel også totalt dejligt at have, men vel slet ikke nødvendigt til det de ting, han skal bruge. Selv har jeg 12 GB (godt nok i min stationær), men det kører perfekt. I mange år har jeg kun kørt 4 GB i min macbook og det har da også fungeret særdeles okay.

Men det afhænger vel også af budget, sorte har lagt til det. Men umiddelbart af min egen rookie-kun læser på nettet-viden så vil jeg sige, at du får rigtig mange gode gamingbærbar til 7-8k, der kan trække meget mere end FM, hvorfor det måske er lidt overkill.. Men det afhænger måske også af, hvad sorte forventer hastigheden skal være i FM 4 ½ stjerne eller om han kan nøjes med 2½/3?

Jeg vil altid prioritere en god skærm højt, ikke så meget på grund af FM, men mere det andet man også bruger en bærbar til. Med hensyn til Ram, så er 8 gb fint hvis man ikke har en masse andre programmer kørende samtidig og vil også sige at jeg ikke tror man kan mærke den store forskel på om man har 12 eller 16 gb.

Ram priserne har det med at svinge helt vildt og i perioder er de dyre og så fås der ikke mange maskiner med 16 gb, netop derfor er vigtigt at tjekke om den bærbar man køber er med 2 x 4 gb ram eller om det er 1x8 gb ram og så er det en ram slot ledig.

Priserne på bærbare er typisk sådan at der kommer nogle gode tilbud i 1-2 uger... så siger loven at der skal gå en periode inden varen igen må kaldes et tilbud. Når jeg køber elektronik kigger jeg altid på hvad det er jeg vil have og så forhandler jeg prisen ned.... det er så ikke muligt hvis man net handler... typisk kan man let forhandle 15-20 % rabat. Thumbs Up
Logged

YNWA

forza
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ny bærbar
« Svar #94: 08 Mar 2020, 12:39 »

min datter spiller sims 4 på en ældre bærbar, som er utrolig lang tid om at starte op, så hvis man skal forny den og det primære formål er sims 4.
er der så nogen der har et forslag til en maskine, som kan køre spillet uden problemer og starte op i en fornuftig tid, jeg tænker den skal have ssd men derudover er jeg i tvivl om hvad den behøver med hensyn til grafikkort osv. hvis det er muligt overhovedet at få noget til omkring 3000 ville det ikke  gøre noget.
på forhånd tak
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #95: 08 Mar 2020, 17:33 »

min datter spiller sims 4 på en ældre bærbar, som er utrolig lang tid om at starte op, så hvis man skal forny den og det primære formål er sims 4.
er der så nogen der har et forslag til en maskine, som kan køre spillet uden problemer og starte op i en fornuftig tid, jeg tænker den skal have ssd men derudover er jeg i tvivl om hvad den behøver med hensyn til grafikkort osv. hvis det er muligt overhovedet at få noget til omkring 3000 ville det ikke  gøre noget.
på forhånd tak

Jeg kan ikke påstå, at jeg ved meget om PC's, men et godt fingerpeg er at bruge denne side (https://www.pcgamebenchmark.com/), taste specifikationerne ind for de maskiner du kigger på, og så finde Sims 4 under spil (Når du har trykket på What Games can my PC run kommer du til en ny side, hvor du bare kan søge efter Sims 4). Der er stor forskel på Minimum og Recommended Requirements. En hurtig søgning siger, at du godt kan finde en maskine under 3000,- som kan kører spillet på Minimum, men det bliver umiddelbart svært at finde noget der lever op til Recommended. Så det kommer an på, hvad dit ønske er, når du siger "uden problemer".

Og ja, en SSD er et must.
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #96: 08 Mar 2020, 21:18 »

Umiddelbart er jeg heller ikke klar over, hvor store krav der er til grafikkortet i forhold til Sims - og det samme med CPU. Men for hurtig start af spillet, computer og generelt er SSD et absolut must. I forhold til at skulle finde en rimelig processor og et grafikkort, der kan klare det, så har jeg desværre ikke kunnet finde nogle bærbare (antager det skal være en bærbar) til de 3000. Med de "små" krav jeg har sat ind, har prisklassen været 4500-5000 desværre :/

Hvis prisen skal ligge på de 3000, vil jeg måske foreslå at kigge efter nogle brugte. Her skal du blot være opmærksom på at søge de specifikationer den har i forskellige benchmark - eller så kan du på visse game benchmark sites slå settings op for de specifikke dele, og så kan den fortælle dig, hvor godt computeren vil kunne klare den.
Det er muligt at få mange rigtig gode stationære! computere på eksempelvis facebook til 2500. Ved ikke hvordan markedet for bærbare er derinde.
Logged


clubnougat
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #97: 09 Mar 2020, 09:36 »

min datter spiller sims 4 på en ældre bærbar, som er utrolig lang tid om at starte op, så hvis man skal forny den og det primære formål er sims 4.
er der så nogen der har et forslag til en maskine, som kan køre spillet uden problemer og starte op i en fornuftig tid, jeg tænker den skal have ssd men derudover er jeg i tvivl om hvad den behøver med hensyn til grafikkort osv. hvis det er muligt overhovedet at få noget til omkring 3000 ville det ikke  gøre noget.
på forhånd tak


Har du overvejet brugt? Jeg har selv lige givet 1200 for en lidt ældre maskine til Manager. Den trækker også sims4 helt fint på max. Har et GeForce gtx950m i den 8 gb ram og en ældre i5. Vil så opgradere med SSD og mere RAM så lander nok på i alt 2000 +/- et par 100 kr
Logged

forza
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ny bærbar
« Svar #98: 16 Mar 2020, 16:50 »

Men er det nemt at skifte en alm harddisk til en SSD på en bærbar og få Windows over på ssd'en jeg har ikke installations cderne fra Windows?
På forhånd tak.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #99: 16 Mar 2020, 18:27 »

Men er det nemt at skifte en alm harddisk til en SSD på en bærbar og få Windows over på ssd'en jeg har ikke installations cderne fra Windows?
På forhånd tak.

Det er relativt nemt og der findes mange gode guides på youtube  Thumbs Up men inden du begynder på det er der andet du kan gøre og det er at lave en reinstallering af windows 10 opgså her er der mange gode guides på nettet.

Sims 4 kræver ikke specielt meget cpu kraft eller gfx kort - mine døtre spiller på en 7 år gammel bærbar med et mobil gfx kort som hedder gtx 550m - men windows 10 kører altså bedst og hurtigst med min. 8 gb ram.
Logged

YNWA

forza
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ny bærbar
« Svar #100: 16 Mar 2020, 18:35 »

Den hun spiller på har 8gb og den trækker skam også spillet fint, når hun først kommer ind i spillet, problemet er bare at det tager virkelig lang tid at starte den op og komme ind i  spillet.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #101: 18 Mar 2020, 18:47 »

Den hun spiller på har 8gb og den trækker skam også spillet fint, når hun først kommer ind i spillet, problemet er bare at det tager virkelig lang tid at starte den op og komme ind i  spillet.

De lyder som om Windows har brug for at blive reinstalleret og gerne på en sdd hd - men hvis du cloner den nuværende installation over på en ny ssd hd så tror jeg ikke du får meget ud af skiftet - det optimale ville være at lave en komplet reinstallation på den nuværende hd og derefter clone den over på en ny sdd - husk at tage backup af filer, fotos m.m inden reinstallation  Peace
Logged

YNWA

Scholesy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #102: 31 Mar 2020, 11:39 »

Hello :-)

Jeg skal ud og købe ny bærbar, og har efter bedste evne kommet frem til disse 2.
Er ikke den store gamer, men vil gerne kunne spille spil som Call Of Duty Warzone på bare nogenlunde settings og uden lag.
Jeg er klar over, at gode gamer bærbare koster kassen hvis de skal være gode til spil - men af forskellige årsager skal det altså være en bærbar.

Hvad tænker I om de 2? Får man mærkbar bedre evne ved at give de 1500 kr. ekstra for Lenovoen?
Endnu bedre, hvis i har egne forslag. Budgettet er flydende, men har en plan om det gerne skal være indenfor nedenstående niveau. :-)

1. https://www.komplett.dk/product/1149001/gaming/gaming-pc/baerbar/acer-nitro-5-156-fhd#

2. https://www.komplett.dk/product/1126583/gaming/gaming-pc/baerbar/lenovo-ideapad-l340-15-fhd-matt#

Håber på noget feedback, da jeg ikke er fandens klog på det her område.
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #103: 31 Mar 2020, 16:16 »

Igen vil jeg forsøge at inddrage DeBuur her, hvis det var mig.
Ærligt så ved jeg ikke lige nu (tjekker måske lige senere i aften), hvad Warzone kræver primært - om det er CPU eller GPU. Umiddelbart skulle de to CPU minde ret meget om hinanden, hvis man kigger på benchmark test.

Årsagen til forskellen på de to priser er derfor primært, som jeg kan se det, grafikkortet og en større harddisk. Benchmarktest viser Lenovoen har en bedre GPU, men hvor meget det gør i forhold til Warzone osv. aner jeg faktisk som sagt ikke lige nu. Jeg tror dog, at Acer'ens grafikkort (GTX 1050 TI) skulle have ry for at være ganske udmærket.
I Lenovo får du mulighed for at opgrade til flere RAM (jo flere RAM, jo lettere vil den kunne kapere at have flere ting åbent på samme tid), en dobbelt så stor harddisk (begge er SSD så det er cool).
Logged


Scholesy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny bærbar
« Svar #104: 01 Apr 2020, 14:58 »

Mange tak Xanor.

Så vil jeg håbe Debuur kommer på banen, hvis han er en haj til dette. :-)
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010