home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:18:14 Arsrea Idéfabrikken [12] Din Vej 2019
I går kl. 17:51:19 xanor Omklædning... Spørgsmåltråden
I går kl. 15:21:32 Sirstaal Fodbold Ballon d'Or 2020
I går kl. 13:21:47 mama99ai Træningsbanen Hvilken træningsprogra...
I går kl. 10:59:32 Gazza Blogs Gazza på eventyr i Tou...
I går kl. 01:59:32 sarikanarya Spillersøg... Naci Ünüvar
22 Feb 2020, 21:00 Sirstaal Omklædning... Opdatering
Antal Registrerede Brugere: 21225
  0 Brugere, 175 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Abussi10
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ny bærbar
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: Ny bærbar  (Læst 30313 gange)
sorte
Juniorspiller
**

Sv: Ny bærbar
« Svar #90: 28 Jan 2020, 18:31 »

Haha ja okay, det vil jeg så gøre - men tak for svarene i hvert fald

DeBuur
Manager

« Svar #91: 29 Jan 2020, 00:12 »

Mange bærbare anvender cpu der kører lavt på hastighed også har en turbo funktion der kan få cpu til at levere.. f.eks. ved gaming og FM. Jeg har altid valgt at bruge Intel CPU men AMD er begyndt at komme i flere og flere bærbare der bruges til gaming.
Tidligere AMD cpu blev meget varme og det gav meget støj fra blæsere - men tjek lige på diverse test sider om det stadig er gældende, jeg har ikke selv prøvet at sidde med en AMD cpu i en bærbar siden 2014.

Personligt ville jeg gå efter en maskine med:
Full HD Skærm
SDD HD
16 gb ramm mange modeller angives kun til at have 8 gb ram - men mange kan man få opgraderet.. men ikke alle og nogle gange har producenten fastgjort ram så de ikke bare kan udskiftes... læs det med småt på de enkelte modeller Thumbs Up
Dedikeret gfx kort og bemærk her at der er stor forskel på hvad de kan tjek f.eks. her https://www.videocardbenchmark.net/
Intel I5 eller I7 cpu eller de nyere AMD Ryzen tjek ydelse her https://www.cpubenchmark.net/

regn med at en maskine med en kraftig gfx kort og 16 gb ram let ender på 7000-8000 kr - tjek nettet godt over ca. 2-3 uger priserne svinger en del og indimellem kan man finde meget gode tilbud.

YNWA

xanor
Førsteholdsspiller

« Svar #92: 29 Jan 2020, 13:06 »

DeBuur var lige netop den ekspert, jeg vidste "fandtes" herinde! Wink Lyt til ham også! Opstemt

Men DeBuur - så længe den kun skal bruges til FM og streaming, er det så noget værd med Full HD skærm og 16 gb ram? Full HD er naturligvis ikke dårligt, når man ser streamingtjenester, men er vel total overflødig i forhold til FM. Og de 16 GB ram er vel også totalt dejligt at have, men vel slet ikke nødvendigt til det de ting, han skal bruge. Selv har jeg 12 GB (godt nok i min stationær), men det kører perfekt. I mange år har jeg kun kørt 4 GB i min macbook og det har da også fungeret særdeles okay.

Men det afhænger vel også af budget, sorte har lagt til det. Men umiddelbart af min egen rookie-kun læser på nettet-viden så vil jeg sige, at du får rigtig mange gode gamingbærbar til 7-8k, der kan trække meget mere end FM, hvorfor det måske er lidt overkill.. Men det afhænger måske også af, hvad sorte forventer hastigheden skal være i FM 4 ½ stjerne eller om han kan nøjes med 2½/3?
« Seneste Redigering: 29 Jan 2020, 13:11 af xanor » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #93: 30 Jan 2020, 18:13 »

DeBuur var lige netop den ekspert, jeg vidste "fandtes" herinde! Wink Lyt til ham også! Opstemt

Men DeBuur - så længe den kun skal bruges til FM og streaming, er det så noget værd med Full HD skærm og 16 gb ram? Full HD er naturligvis ikke dårligt, når man ser streamingtjenester, men er vel total overflødig i forhold til FM. Og de 16 GB ram er vel også totalt dejligt at have, men vel slet ikke nødvendigt til det de ting, han skal bruge. Selv har jeg 12 GB (godt nok i min stationær), men det kører perfekt. I mange år har jeg kun kørt 4 GB i min macbook og det har da også fungeret særdeles okay.

Men det afhænger vel også af budget, sorte har lagt til det. Men umiddelbart af min egen rookie-kun læser på nettet-viden så vil jeg sige, at du får rigtig mange gode gamingbærbar til 7-8k, der kan trække meget mere end FM, hvorfor det måske er lidt overkill.. Men det afhænger måske også af, hvad sorte forventer hastigheden skal være i FM 4 ½ stjerne eller om han kan nøjes med 2½/3?

Jeg vil altid prioritere en god skærm højt, ikke så meget på grund af FM, men mere det andet man også bruger en bærbar til. Med hensyn til Ram, så er 8 gb fint hvis man ikke har en masse andre programmer kørende samtidig og vil også sige at jeg ikke tror man kan mærke den store forskel på om man har 12 eller 16 gb.

Ram priserne har det med at svinge helt vildt og i perioder er de dyre og så fås der ikke mange maskiner med 16 gb, netop derfor er vigtigt at tjekke om den bærbar man køber er med 2 x 4 gb ram eller om det er 1x8 gb ram og så er det en ram slot ledig.

Priserne på bærbare er typisk sådan at der kommer nogle gode tilbud i 1-2 uger... så siger loven at der skal gå en periode inden varen igen må kaldes et tilbud. Når jeg køber elektronik kigger jeg altid på hvad det er jeg vil have og så forhandler jeg prisen ned.... det er så ikke muligt hvis man net handler... typisk kan man let forhandle 15-20 % rabat. Thumbs Up

YNWA

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010