home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 955 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 194368 gange)
Caspper
Manager

Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #465: 03 Feb 2009, 16:06 »

Den nye PSP udkom lige før jul..

Så hvis du vil have en, så synes jeg at du skal købe den. Du kan bruge den til mange ting Smiley

Mlarsen
Landsholdsspiller

« Svar #466: 03 Feb 2009, 16:11 »

Den nye PSP udkom lige før jul..

Så hvis du vil have en, så synes jeg at du skal købe den. Du kan bruge den til mange ting Smiley

Det er som så mange andre ting en smagssag. Jeg er mest til den helt gamle version (Phat) som du kan købe brugt på sider som dba osv. Jeg købte min med Custom Firmware, som jeg også synes du skal. Du kan sætte dig lidt ind i det på Dansk-psp-forum.dk

Echoes, Silence, Patience and Grace

Michaellaudrup
Reserveholdsspiller

« Svar #467: 03 Feb 2009, 16:27 »

tak for svarene. (:
-men jeg tror at hvis jeg skal have en skal det være den nye. (:

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #468: 04 Feb 2009, 07:54 »

Vil du så forklare mig, hvad forskellen mellem LCD og Plasma er? :-)

Hej Brandborg!

Undskyld det sene svar, FMfreaks har ikke kørt optimalt hos mig se seneste dage. Jeg fandt lige på nettet en rigtig god forklaring af LCD og Plasma. Håber den giver dig et bedre indtryk af, hvad det er.  Smiley

Plasma og LCD skærme kan ved første øjekast se ens ud og mange finder det, med rette, indviklet at forstå og forklare, hvad forskellen er på Plasma og LCD teknologierne. De faktuelle forskelle er lige så mange, som meningerne om hvilken af teknologierne der er bedst. Denne artikel skulle gerne kaste lys over forskellene og undervejs måske endda også mane en fordom eller to i jorden.

PLASMA

En plasma skærm benytter et fint net af mere end en million meget små plasma gasceller til at skabe billedet. En pixel består af en rød, en grøn og en blå gascelle. Gascellerne lades med en elektrisk spænding som herefter udleder UV stråler og får gascellerne til at lyse i den ønskede farve og derved skaber billedet på plasma skærmen.

FORDELE VED EN PLASMA SKÆRM

Plasma skærme kan leveres i større størrelser end LCD.
Plasma skærme er i stand til at vise milliarder af farver og håndterer derfor farvegengivelse bedre end LCD-TV.
Hurtigere opdateringshastighe d end et LCD-TV. Du har intet efterslæb/blur på en plasma skærm.
Du har intet kvalitetstab på billedet – hverken i den vertikale eller horisontale vinkel.
De store tommestørrelser – plasma TV er billigere end tilsvarende LCD-TV.

ULEMPER VED EN PLASMA SKÆRM

Skærmene er relativt store og kan være for store for mange.
Mere sårbare end LCD-TV. En plasma skærm skal fragtes og opereres stående. Hverken gasceller eller glas har godt af at blive lagt ned. Du risikerer bl.a. at glasset knækker på grund af vægten.
Bruger på papiret mere strøm end et LCD-TV. Vær dog opmærksom på, at dette kan være misvisende da plasma skærme modsat LCD skærme kun bruger strøm i deres ”aktive” område.

FORDOMME OM PLASMA SKÆRME

Burn-in har tidligere været et problem for plasma skærme. Dette er dog stort set ikke et problem længere. Skulle man opleve burn-in plejer lidt aktivitet i de berørte gasceller at løse problemet. I værste tilfælde kan man foretage en ”Whitewash” af skærmen.
Levetid har tidligere været et problem for plasma skærme. I dag er hovedparten på niveau med LCD-TV – typisk mellem 40.000 – 60.000 timer.

LCD

LCD står for Liquid Crystal Display – altså et flydende krystal display, der fungerer ved, at man placerer de flydende krystller imellem to stykker polariseret glas. Når en elektrisk strøm passerer igennem de flydende krystaller positionerer krystallerne sig, så de enten tillader lys at komme igennem eller helt lukker af for det. Man kan sammenligne processen med at tænde og slukke en masse lyspærer. Lysstofrør er lyskilden i en LCD skærm.

FORDELE VED LCD-TV

Kan leveres i små tommestørrelser.
Lang levetid. Typisk omkring 40.000 – 60.000 timer, hvilket svare til omkring 40 år. (4 timer/dag)
På papiret bruger et LCD-TV ca. halvdelen af den strøm som en plasma skærm. Vær dog opmærksom på, at dette kan være misvisende da plasma skærme modsat LCD skærme kun bruger strøm i deres ”aktive” områder.
Mindre burn-in end plasma skærme.
Højere opløsning. Betyder ikke nødvendigvis noget for fjernsyn og DVD kvalitet. Kvaliteten bliver aldrig bedre end input til skærm, men er en klar fordel ved eksempelvis digitale billeder.

ULEMPER VED LCD-TV

Har kun 16.7 million farver at arbejde med.
Har grundet det begrænsede antal farver, svært ved at vise farver som ”sort” i en ordentlig gengivelse. Dette kan have stor betydning for ”mørke” scener og kvaliteten af disse.
Har kvalitetstab i den vertikale linie. Dette er et argument for at hænge et LCD-TV på et tilt beslag, så du kan se det i ”øjenhøjde”.
LCD-TV er dyre i de store tomme størrelser. Dette vil dog med tiden utvivlsomt udjævne sig.

FORDOMME OM LCD SKÆRME

LCD-TV ”er fremtiden” … måske – dog skal man nok tage denne udtagelse med et gran salt. Det faktum, at der er et begrænset antal producenter af plasma paneler på verdensplan og, at mange af de anerkendte producenter af plasma-TV i dag må købe deres plasma panel hos tredje part, da de ikke selv evner teknologien, kunne man godt have mistænkt spillede ind, når de proklamerer at ”LCD teknologien er fremtiden”. En teknologi som de samme producenter evner selv at producere in-house modsat plasma teknologien.
Efterslæb har været et problem for LCD-TV, men f.eks Fujitsu Siemens’s LCD-TV, der har en opdateringshastighe d på 8 ms, er ved at være så hurtigt, at problemet er elimineret. Der sælges dog forsat mange LCD-TV med en dårligere opdateringshastighe d. Her bør man være varsom og sørge for at se skærmen i funktion, og gerne ved hurtige bevægelser, inden man investerer.

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #469: 04 Feb 2009, 07:59 »

Hey  Yak. Jeg fik som sagt en ny com her den anden dag og nu virker der hvor jeg skruer op og ned ikke. Kan man slå det fra og til på en måde? For det tror jeg, jeg er kommet til :/

Det kan du helt sikkert godt komme til.

Inde i indstillinger ---> Kontrolpanel ---> Lyde og lydenheder, der kan du sætte lyd på igen.  Smiley

Hvis det er en HP computer du har, så kan du også trykke på "FN" knappen (Sidder ved venstre ctrltast), samtidig med at du trykker på den knap som på tastaturet en en højtaler med en streg over.

Håber du var det du søgte?  Smiley

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #470: 04 Feb 2009, 08:03 »

Hej, Yakushin.
Jeg omtalte tidligere et problem, som jeg troede var løst. Det er det dog ikke alligevel.
Men jeg prøver lige igen:
Min computer kører utroligt langsomt. Jeg har på fornemmelsen, at det er harddisken, der er i udu. Begrundelse: Kender du de computere der har to små "lys" ude foran på computeren? De sidder samme sted som knapperne til at tænde og genstarte computeren befinder sig. Det grønne lys, som jeg ikke ved, hvad repræsenterer, kører hele tiden. Det røde lys, som repræsenterer harddisken bliver ved med at blinke. Når computeren så er gået i stå, går der et stykke tid, og det røde lys lyser nu, i stedet for at blinke. Nu kommer computeren så til live igen, og jeg kan bruge den som normalt. Men dette kan godt ske mange gange i løbet af en dag, og det irriterer mig voldsomt, da det skulle være en rimelig god computer. Er det en ny harddisk, der skal i, eller hvad?
Jeg håber, du vil afse tid til at svare på mit spørgsmål (og forhåbentlig løse mit problem), da jeg er lidt knotten over computeren lige nu.

Jeg vil blot henvise til Samson1te og tturbo1´s glimrende forslag...

Hvis den slet ikke vil noget, så skal du få den sendt til rep., hvis der selvfølgelig stadig er garanti på maskinen.

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #471: 04 Feb 2009, 08:08 »

Hej Yaku. Smiley

Står og mangler et headset. Så kender du et rigtig godt headset som samtidig er pænt billigt?

Mtoz, jeg synes du skal gå efter et Creative Fatal1ty. Et fantastisk gamer headset med god lyd, og mulighed for at fjerne microfonen, hvis man ikke bruger den, da den blot sidder i et almindelig minijack stik. Desuden er prisen helt godkendt fra 236 kr. + fragt.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380709&searchArea=&Soegeord=

I TDC butikkerne har de det ofte til 299,-, hvis du ikke handler på nettet.

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #472: 04 Feb 2009, 08:13 »

Nu er der endnu et problem. Min højre museknap på touchpaden virker ikke, nogen som ved hvad det kan skyldes?

Er det kun den ene knap eller hele pouchpaden...? Det er ikke normalt, at en knap stopper med at virke, med mindre at der er en fejl på touchpaden. Man kan sagtens slå den fra, men så virker den slet ikke..

Min mistanke om at der måske kan være et problem er dit tidligere lydproblem, hvor du heller ikke vidste hvorfor det forsvandt, og kom igen. Du siger jo selv at computer er helt ny, så synes jeg det er nogle mærkelige syntomer den allerede har. Hvis du igennem de næste par dage, stadig oplever problemer med den, så burde du tage den en tur med tilbage til butikken, hvor du har købt den.

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

N17
Manager

« Svar #473: 04 Feb 2009, 10:34 »

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #474: 04 Feb 2009, 10:49 »

Sorry John!

Havde fuldstændig overset dit indlæg.. Skal nok prøve at gøre det godt igen!  Wink

Ingen tvivl om, at alle 3 set er rigtig fornuftige køb.. Men det kommer selvfølgelig an på hvilket lyd du ønsker . Om det bare skal være bedre stereo lyd eller rigtig surround?

Jeg mener at kunne huske du har en PS3, rigtigt? Fordi så er det måske ikke nødvendigt at købe et sæt med afspiller...

Jeg har selv dette: http://www.sparshop.dk/home_cinema/sony/sony_htss1300_1056_da.html også bruger jeg min PS3 til afspilning af Blu-ray, og min DVD-optager til resten. Med sådan et sæt er det muligt at sætte alt sammen med HDMI kabler!  Super løsning til rimelige penge. Thumbs Up

Men det skulle også være muligt med det Pioneer du linker, som jeg uden tvivl sig ville vælge af de modeller du har der.

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

N17
Manager

« Svar #475: 04 Feb 2009, 10:54 »

Tak for svaret!
Er der ellers noget du bedre kan anbefale fra denne side - op til 6000 svenske?
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/tradepoint/B2C/ui/catalog/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=9%2c35

Desuden er der dette fælleskøb, hvad siger du til det?
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=2027&zoneid=13

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #476: 04 Feb 2009, 11:04 »

Tak for svaret!
Er der ellers noget du bedre kan anbefale fra denne side - op til 6000 svenske?
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/tradepoint/B2C/ui/catalog/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=9%2c35

Desuden er der dette fælleskøb, hvad siger du til det?
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=2027&zoneid=13

Jeg syens faktisk det var nogle af de bedste alternativer, som du havde fundet på den svenske side. Men jeg er nu ret sikker på, at du kan finde mange af sættene i Danmark til samme pris på fx getmore.dk

Men fælleskøbet ser rigtig spændende ud, må indrømme at jeg ikke kender mærket, men det gjorde anmelderen af sættet åbenbart heller ikke, men han giver sættet en  rigtig fornuftig vurdering. Desuden synes jeg at designet er super fedt. Personligt tror jeg, at det er et rigtig godt køb, især når det også er anmeldt igennem recordere.dk, en siden for helt hardcore HIFI-nørder!  Smiley

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

N17
Manager

« Svar #477: 05 Feb 2009, 00:11 »

TOTTENHAM HOTSPUR FC

nicolas-nth
Landsholdsspiller

« Svar #478: 06 Feb 2009, 20:53 »

jeg trænger til hurtig hjælp ... jeg får at vide at jeg ikke har flash på min com, på hjemmesider som f. eks. youtube. det samme sker med streaming, og hjemmesider hvor man skal bruge flash. men jeg har allerede installeret det 3 gange på den officielle hjemmeside, og så sent som i forgårs var der ikke noget problem ... hjælp!!! på forhånd tak

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller

« Svar #479: 06 Feb 2009, 20:55 »

og jeg havde det vist også lige fra da jeg købte bærbaren sidste måned

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 56 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010