home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 961 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 194437 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller

Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #420: 31 Jan 2009, 08:24 »

Jeg takker mange gange Yakushin. Jeg er selv meget til Sony tv'et og den nederste fra Phillips. Ved du evt. hvilke butikker der sælger den fra Philips? Jeg foretrækker at se fjernsynet i aktion inden jeg køber det nemlig. Er det evt. noget du selv sælger?

Det bedste sted at finde sådan et TV i aktion vil være i Fona eller en af de større Expert eller Elgiganten butikker, ihverfald når det kommer til Philips modellen.
Sony TV´et har stort set alle butikker, som handler med TV, da det er en meget populær model, med massere af salg i, så det er bare at finde din nærmeste elektronikbiks.  Smiley

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #421: 31 Jan 2009, 08:32 »

Er selv rimelig nice til alt sådan noget elektroniknoget her, men har dog et enkelt problem som jeg ikke kan løse:
Til min computer har jeg købt et DVI -> HDMI stik, da jeg gerne ville have bedre kvalitet når jeg satte computeren til fjernsynet. S-video fungerer fint.
Da jeg havde modtaget DVI - HDMI stikket, prøvede jeg det lige af hvor det virkede og kvaliteten var rigtig lækker. Nu kan jeg dog ikke få signalet oprettet, og der sker ikke noget når jeg trykker [FN] [F5] (der hvor der er "skærmskift"). Det forstår jeg simpelthen ikke hvordan det lige pludselig ikke fungerede. Prøvede tilbage igen med S-video, og det fungerer stadigvæk...
Hvad kan problemet være?

Det er ikke utænkeligt, at det er HDMI porten i dit TV, som er brændt af, og hvis dit TV er fra Samsung og ca. 1 år gammel, er det endnu mere sandsynligt. Det var desværre været nogle problemer på en del TV, hvoor HDMI porten simpelthen brænder af, nogen grund, så det kan sagtens være tilfældet..

Har du muligt for at teste porten? Fx med en PS3, en DVD med HDMI eller lign., så kan du hurtgt se, om det er porten, eller måske det DVI-HDMI kabel som er defekt...

Det var det første jeg ville gøre, hvis du så kan bekæfte at det virker, så er det opsætningen på computeren der er gået ged i på en eller anden måde...

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #422: 31 Jan 2009, 08:42 »

Kan denne bærbar køre FM09 i 3D?

Det link jeg får en på Mini bærbar med 8,9" skærm, er det rigtigt? Fordi den ville jeg bestemt ikke bruge til FM, den kan nok kun lige trække spillet, på det allerlaveste opsætninger...

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #423: 31 Jan 2009, 08:55 »

Hej Yaku, igen.

Jeg købte mig et Plasma tv 42" Samsung (PS42A456P2CXXE) og er sådan set rigtig glad for det.
Nu så jeg så lige at du skrev på en af de foregående sider, at de var meget skrøbelige. Så har lige et par spørgsmål, der måske er lidt dumme, men here you go:

Pga. af pladsmanglen, har jeg et fryse skab placeret under mit tv. Der er ca. 40 cm. fra fryseren og op til tv'et. Kan det skade mit tv at den står under? (Når den starter med at køle, så sker det nogle gange at der lige kommer en lille "streg" på tv'et).
Desuden fik jeg af vide af ekspedienter at jeg ikke måtte hælde tv'et over 10 grader, men jeg har hængt den på væggen i en 5 graders vinkel, det sker der vel ikke noget ved så vel?
Håber du vil hjælpe mig Smiley

EDIT: Er det i øvrigt et godt tv, i følge din mening?

Uha, når det kommer en streg på TV´et når det starter med at køle, så ville jeg finde en ny placering hurtigst muligt. Mit gæt er at de magneter som findes i fryseskaber, går ind og forstyre TV´et, og kan påvirkedet. Det vil ikke skade på kort sigt, men på længere sigt vil skærmen begynde at skifte farve. Det er helt samme princip som at stille en højtaler op af et gammel billedrørs-TV, så laver højtalerens magnetfelter lave grønne plamager på skærmen efter et stykke tid.

Den virkel som det hænger i nu, gør ingen skader. Men som du rigtigt nok siger, må hældningen ikke overstige 10 grader. Grunden til dette er, at en plasmaskærm består af tusindvis af små glaskapsler, som indeholder olile, og når hældningen bliver for stor, kan disse glaskapsler ikke klare trykket, og springer. Resultat, det løber olie rundt i skærmen og den er ødelagt...

Selve TV´et ligger i mellem gruppen, men stadig et kanon TV, hvor du har fået meget for pengene. Jeg kunne sagtens selv leve med sådan et, du får et udmærket TV uden at smide en million efter det. Jeg tror ikke på, at du kommer til at fortryde købet.

Håber det var noget af den hjælp, som du skulle bruge...? Ellers siger du bare til igen!

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #424: 31 Jan 2009, 09:08 »

Hej Yaku

Jeg har et problem med mine browsers, nogle gange "stopper" de bare. og jeg kan ikke gøre noget i mine browsers, kan ikke gå ind på nogle hjemmesider osv. Men selvom mine browsers ikke virker, virker alle netspil og MSN osv.

Help Please Peace
-Naitsirhc

Prøv at opdatere dit Explorer, eller hvad du nu bruger af system, tror det kan klare de værste problemer. Du kommer aldrig til at blive helt fri for disse "svarer ikke" fejl, de vil komme i tide og utide, uforskyldt.

Ellers det det være fordi du har installeret en eller anden pop-up killer, som ikke vil arbejde rigtigt sammen med din browser. Så hvis det er tilfældet, så kan du jo prøve at afinstallere den.

Håber du kan lede dig på rette vej..?  Smiley

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #425: 31 Jan 2009, 09:22 »

Hej Yakushin.

Har brug for dine ekspertråd igen.

Jeg skal have en ekstern harddisk til minimum 500 gb og mine kriterier er, at den skal kunne få strøm gennem usb og have 7200 rpm. Hvilken kan du anbefale?

Jeg har kigget lidt rundt, og fundet frem til det, som jeg vil kalde et par fornuftige alternative, som overholder de krav du stiller.

FreeAgent Pro 500 GB af SeaGisk Pris fra 834,-
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369143&searchArea=&Soegeord=USB

LaCie d2 Quadra Hard Disk 500 GB Pris fra 1.039,-
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441430&searchArea=&Soegeord=USB

Maxtor Basics Desktop 500 GB Pris fra 557,-
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416781&searchArea=&Soegeord=USB

Her er der 3 modeller, som generelt var vakt stor tilfredshed hos forbrugerne. Jeg ville nok ælge en af de 2 billige modeller, da du ikke for mere for pengene ved de dyrere modeller.

Du kan lige tjekke dette lnk, her kan du se hvad der findes påmarkedet i øjeblikket:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=&Page=1&ID=16&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=USB&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&chkSoegSaetning=&searchArea=&CompareList=&Sorted25=&Sorted578=&Sorted2353=&Direction24=2&Equal6914=44803&Direction27=2&Direction28=2&Direction25=0&Direction578=0&Direction2353=2&Equal193=&True25701=&True25702=&True25704=&Sorted24=536870912000&Sorted27=&Trueval25701=97215&Trueval25702=97216&Trueval25704=97219&Sorted28=&Tlist12440-93827=

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #426: 31 Jan 2009, 09:28 »

Hej Yakushin. Nu spørger jeg sku herinde igen.

Jeg går og skal snart på Odense Tekniske Skole eller et gymnasie. Der ved jeg at man skal bruge bærbare konstant på begge steder. Og der har jeg tænkt på en MAC, da det er nok er det nemmeste. Jeg har selv en HP pavillion i øjeblikket, men gider ikke tage den med. Vil hellere have en MAC. Ved du hvor de har en MAC til under 10.000? Eller er det for billigt?

Kan se du bor i Odense eller omegn, så hvis jeg har dig eller jeg smutte en tur ned forbi den lokale Humac (Apple egen butik), og se lidt nærmere på sagerne.

Elelrs ved jeg at denne Macbook, er blandt de mest populære computere i øjeblikket, og hvis jeg var dig, ville jeg også gå efter denne model, med mindre du har nogle helt specielle behov? Det er en god solid standard maskine, som klare de mest almindelig hverdagsopgaver uden problemer.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0800522750

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

tturbo1
Manager

« Svar #427: 31 Jan 2009, 10:30 »

Hej Yaku

Jeg har et problem med mine browsers, nogle gange "stopper" de bare. og jeg kan ikke gøre noget i mine browsers, kan ikke gå ind på nogle hjemmesider osv. Men selvom mine browsers ikke virker, virker alle netspil og MSN osv.

Help Please Peace
-Naitsirhc
Som Yaku skriver, så opdater din browser. Bruger du Internet Explorer, så kør Windows Update. De har lige frigivet IE 8, så måske det løser dit problem.
Du kan også prøve at nulstille din browser under internetindstilling er, lidt afhængig af hvilken version du bruger.

AFC
Gæst

« Svar #428: 31 Jan 2009, 12:29 »

Kan se du bor i Odense eller omegn, så hvis jeg har dig eller jeg smutte en tur ned forbi den lokale Humac (Apple egen butik), og se lidt nærmere på sagerne.

Elelrs ved jeg at denne Macbook, er blandt de mest populære computere i øjeblikket, og hvis jeg var dig, ville jeg også gå efter denne model, med mindre du har nogle helt specielle behov? Det er en god solid standard maskine, som klare de mest almindelig hverdagsopgaver uden problemer.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0800522750

/Yakushin
Mange tak, Yaku. Hvad med den billige på fona.dk? Og ja bor 30 km fra Odense.

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #429: 31 Jan 2009, 12:34 »

Mange tak, Yaku. Hvad med den billige på fona.dk? Og ja bor 30 km fra Odense.

Den helt billige til under 7.000 er ikke meget værd efter min mening, så hvis du skal spare lidt penge, så er det MACBOOK MB881 til 7.299, som du skal købe. Hold dig fra den helt billige, hvis Macbooken bare skal have lidt kraft at arbejde med.

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst

« Svar #430: 31 Jan 2009, 12:53 »

Skal bare have en MAC som kan lave skolearbejde, og ikke andet stortset. Men kan man så lægge Microsoft Word 2007 over på og de andre programmer?

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #431: 31 Jan 2009, 13:10 »

Skal bare have en MAC som kan lave skolearbejde, og ikke andet stortset. Men kan man så lægge Microsoft Word 2007 over på og de andre programmer?

Jeg vil stadig sige, at du skal tage mindst den model til 7.299,-, selvom det kun er til skolearbejde. Du kan godt få Officepakken til Mac, men det er ikke den samme som til Windows.

Til Mac skal du bruge en af disse versioner:
http://store.apple.com/dk/browse/home/mac/campaigns/ms_office_2008_landing?cid=OAS-EMEA-KWG-DK_Software-DK

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

alek9000
Manager

« Svar #432: 31 Jan 2009, 14:20 »

Det link jeg får en på Mini bærbar med 8,9" skærm, er det rigtigt? Fordi den ville jeg bestemt ikke bruge til FM, den kan nok kun lige trække spillet, på det allerlaveste opsætninger...

/Yakushin

Nej, det var en anden en i går. Det var fordi, jeg spurgte dem, om hvornår den kom på lager. Så svarede de, at den desværre var taget væk fra siden, og at de beklagede det.

Men hvad så med den her? http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483075&Specs=true#

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #433: 31 Jan 2009, 14:38 »

Nej, det var en anden en i går. Det var fordi, jeg spurgte dem, om hvornår den kom på lager. Så svarede de, at den desværre var taget væk fra siden, og at de beklagede det.

Men hvad så med den her? http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483075&Specs=true#

Den kan sagtens køre FM09 med 3D, den er væsentlig bedre end den computer, som jeg selv sidder med, og jeg køre uden problem 3D visning...

Desuden synes jeg faktisk også at prisen er fornuftig, så det ville være et udmærket køb.

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

alek9000
Manager

« Svar #434: 31 Jan 2009, 14:42 »

Okay tak for det. Tror det bliver den så.
EDIT: http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=788163&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=MSI - der er dog kun 256 mb grafikkort. Betyder det noget?
« Seneste Redigering: 31 Jan 2009, 14:44 af alek9000 » Logged

Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 56 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010