home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1175 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 194403 gange)
sneglen2003
Ynglingespiller

Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #390: 29 Jan 2009, 21:16 »

Hej sneglen2003

Dette er mit første indlæg her, så jeg ved ikke helt om jeg gør det rigtigt, men håber du får budskabet Smiley

Yakushin virker meget vidende på mange områder, men på samme tid varetager han vidst lovligt meget sin egen arbejdsplads (Gætter på det er Bilka) ;-)

Hvis du har 6,5 meters afstand og prisen er underordnet er der simpelthen KUN et rigtigt tv at købe.
Pioneer PDP-LX5090 er over alt anset som intet mindre end verdens bedste TV. Og så koster det endda "kun" 25.000.
Adskillige anmeldere giver det 10/10 over alt på nettet, så du får simpelthen intet TV der matcher dette, om du så ofrer adskillige 100.000 kr.  Wink - Prøv evt. at google lidt på det.

Det fåes også i 60"  (LX6090), men her stiger prisen med ca. 20.000,- og det er de sidste 10" altså ikke værd i mine øjne. De fåes også i en H model - f.eks. LX5090H - mener forskellen er en indbygget DVB-C tuner - altså til kabel TV, og koster et par tusind mere.
Specielt når du siger du ser meget fodbold, er dette også klart det bedste valg for dig, da det er et plasma TV. Prøv blot at gå i en lokal expert og be om at få sat en fodboldkamp på dette Pioneer og et High end LCD-tv - Der er en verden til forskel!

Så hvis du har pengene, ville jeg ikke tøve et sekund med at vælge dette, der af eksperter anses for verdens bedste TV uden sidestykke.

Jeg håber ikke du har fået købt et af de andre endnu, men pøj pøj med det  Thumbs Up

Jeg har ikke købt noget endnu, og vil helt sikkert kigge på dit forslag inden jeg beslutter mig Opstemt

Mange tak for din udmelding Samson1te.

//Sneglen2003

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #391: 29 Jan 2009, 23:14 »

Jeg har fået fejlen 0x800705AA og efter en kort og trættende søgning, blev jeg ikke klogere (Jeg har nok ikke kigget godt nok)
Det hele drejer sig om at efter jeg formaterede computeren og så nu hvor jeg skulle hente Service Pakken 1, så kom den med den fejl langt inde i selve installationen!:S
Hvad kan der gøres?
Og i alt fald? skal man formatere igen? :S

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #392: 30 Jan 2009, 08:44 »

Jeg har fået fejlen 0x800705AA og efter en kort og trættende søgning, blev jeg ikke klogere (Jeg har nok ikke kigget godt nok)
Det hele drejer sig om at efter jeg formaterede computeren og så nu hvor jeg skulle hente Service Pakken 1, så kom den med den fejl langt inde i selve installationen!:S
Hvad kan der gøres?
Og i alt fald? skal man formatere igen? :S

I første omgang, så ville jeg prøve at hente service pakken igen, da det godt kunne lyde som om, at det er der, hvor problemet ligger..

Duhar vel fået hentet de nødvendige drivere osv.?

Ellers må du hellere prøve helt forfra igen, så er du ihvertfald sikker på, at der ikke vil opstå problemer på et senere tidspunkt.  Smiley

Det er svært at give at mere præcvist svar, på grund af, at det kan skyldes 1000 forskellige ting...  Skuffet

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #393: 30 Jan 2009, 08:52 »

Hej sneglen2003

Dette er mit første indlæg her, så jeg ved ikke helt om jeg gør det rigtigt, men håber du får budskabet Smiley

Yakushin virker meget vidende på mange områder, men på samme tid varetager han vidst lovligt meget sin egen arbejdsplads (Gætter på det er Bilka) ;-)

Hvis du har 6,5 meters afstand og prisen er underordnet er der simpelthen KUN et rigtigt tv at købe.
Pioneer PDP-LX5090 er over alt anset som intet mindre end verdens bedste TV. Og så koster det endda "kun" 25.000.
Adskillige anmeldere giver det 10/10 over alt på nettet, så du får simpelthen intet TV der matcher dette, om du så ofrer adskillige 100.000 kr.  Wink - Prøv evt. at google lidt på det.

Det fåes også i 60"  (LX6090), men her stiger prisen med ca. 20.000,- og det er de sidste 10" altså ikke værd i mine øjne. De fåes også i en H model - f.eks. LX5090H - mener forskellen er en indbygget DVB-C tuner - altså til kabel TV, og koster et par tusind mere.
Specielt når du siger du ser meget fodbold, er dette også klart det bedste valg for dig, da det er et plasma TV. Prøv blot at gå i en lokal expert og be om at få sat en fodboldkamp på dette Pioneer og et High end LCD-tv - Der er en verden til forskel!

Så hvis du har pengene, ville jeg ikke tøve et sekund med at vælge dette, der af eksperter anses for verdens bedste TV uden sidestykke.

Jeg håber ikke du har fået købt et af de andre endnu, men pøj pøj med det  Thumbs Up

Kan kun give Samsom1te ret...
Pioneer PDP-LX5090 er på alle måde et fantastisk TV, og bestemt også værd at kaste mange tusind kroner efter. Men som nævnt, så skal du være opmærksom på, at det er et plasma TV, det betyder bl.a. at det er meget svært at flytte rundt på, uden at beskadige de små oliefelter i skærmen (ALDRIG! vend skræmen nedad), desuden så er plasma TV noget dyrere i strøm, i forhold til LCD...

Men alt i alt er dette virkelig også et rigtig godt alternativ!  Smiley

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #394: 30 Jan 2009, 09:07 »

Det med grafikkortet havde jeg bemærket. Jeg har heller ikke endeligt besluttet mig for netop dén bærbar, men mere mærket. Jeg ser nemlig også selv VAIO som over MAC i kvalitet. Hvis der er en herinde der kan finde en bærbar med nogenlunde samme specs, men med bedre grafikkort (til rimelig pris) må i gerne lige sige til Wink.

Mht. den eksterne kiggede jeg mest på prisen. For samme pris kan den fåes fra Verbatim - som nok er et mere kendt mærke, bør jeg vælge den?

Edit:
Jeg tror jeg har fundet den "perfekte" nu skal jeg bare finde den til en god pris.
http://vaio.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=VGN-AW11S/B&site=voe_en_GB_cons&pageType=Overview&category=VN+AW+Series

Verbatim jeg jeg personligt altid haft rigtig gode erfaringer med, så jeg kan kun anbefale deres produkter... Og som du selv siger er det et mere kendt mærke... Jeg ville satse på verbatim udgaven, hvis valget stod til mig.

Med hensyn til den perfekte Sony computer, så tror jeg ikke den er produceret i en dansk udgave, så hvis det skal være den, så bliver du nødt til at leve med det engelske tastatur... Sony udvider dog deres danske sortiment løbende, så jeg tror på muligheden for, at der kommer en lignende computer i en dansk udgave inegn for en overskuelig fremtid... Men prisen, uha... Den bliver meget dyr...  Skuffet

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #395: 30 Jan 2009, 13:20 »

I første omgang, så ville jeg prøve at hente service pakken igen, da det godt kunne lyde som om, at det er der, hvor problemet ligger..

Duhar vel fået hentet de nødvendige drivere osv.?

Ellers må du hellere prøve helt forfra igen, så er du ihvertfald sikker på, at der ikke vil opstå problemer på et senere tidspunkt.  Smiley

Det er svært at give at mere præcvist svar, på grund af, at det kan skyldes 1000 forskellige ting...  Skuffet

/Yakushin

Okay. tak.
Jeg har opdateret alle drivere, men der står et sted "ukendt" og der kan jeg ikke hente noget? Har det noget med det at gøre.
Ellers vil jeg lige prøve at hente den igen..

Fejlen ka vel ikke ligge i at man måske har haft noget andet åbent? Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 30 Jan 2009, 13:26 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #396: 30 Jan 2009, 13:24 »

Hvor vigtig er en MPEG 4 tuner? Både på nuværende tidspunkt og i forhold til fremtiden.

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #397: 30 Jan 2009, 13:30 »

Hvor vigtig er en MPEG 4 tuner? Både på nuværende tidspunkt og i forhold til fremtiden.

I forhold til fremtiden er den ret vigtig, i det at det nok bliver løsningen efter 2012... Men lige nu er det fuldstændig ligegyldigt..

Men til 2012 til det sagtens ende med at være nok med en af de "gamle" MPEG2 tunere, i det Boxer har afsat en del penge til at konventere MPEG4 signaler til MPEG2, men om det lykkes vil tiden kun vise.. Indtil videre har de ikke haft succes med det.

Der er stadig mange spørgsmål om fremtidens TV-signal, hvad den endelig løsning bliver, og hvilket mulighed man for som forbruger, finder vi desværre ikke ud af, her og nu...

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #398: 30 Jan 2009, 13:34 »

Okay. tak.
Jeg har opdateret alle drivere, men der står et sted "ukendt" og der kan jeg ikke hente noget? Har det noget med det at gøre.
Ellers vil jeg lige prøve at hente den igen..

Fejlen ka vel ikke ligge i at man måske har haft noget andet åbent? Rullende Øjne

Det lyder som om, det er et eller andet, som er glippet i forbindelse med installationen, om det er noget selvforskyldt, eller og det er en softwarefejl, tør jeg ikke svare på...

Hvis det var mig, ville jeg gå den lange vej, og starte forfra, så ville jeg også være sikker på, at der ikke ville opstå problemer på længere sigt... Selvom det er møgirriterende!

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #399: 30 Jan 2009, 13:43 »

I forhold til fremtiden er den ret vigtig, i det at det nok bliver løsningen efter 2012... Men lige nu er det fuldstændig ligegyldigt..

Men til 2012 til det sagtens ende med at være nok med en af de "gamle" MPEG2 tunere, i det Boxer har afsat en del penge til at konventere MPEG4 signaler til MPEG2, men om det lykkes vil tiden kun vise.. Indtil videre har de ikke haft succes med det.

Der er stadig mange spørgsmål om fremtidens TV-signal, hvad den endelig løsning bliver, og hvilket mulighed man for som forbruger, finder vi desværre ikke ud af, her og nu...

/Yakushin
Det jeg egentlig ville frem til, er om jeg skal gå efter et tv med MPEG4 tuner, når jeg i den aller nærmeste fremtid skal ud og kigge på et fjernsyn?

Og i stor grad hvad gør det nye signal egentlig, både den der kommer her i oktober i år og den der kommer i 2012? Vil man kunne se forbedringere fra det nuværende billedesignal, til det nye? Eller vil det være det samme?

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #400: 30 Jan 2009, 14:02 »

Det jeg egentlig ville frem til, er om jeg skal gå efter et tv med MPEG4 tuner, når jeg i den aller nærmeste fremtid skal ud og kigge på et fjernsyn?

Og i stor grad hvad gør det nye signal egentlig, både den der kommer her i oktober i år og den der kommer i 2012? Vil man kunne se forbedringere fra det nuværende billedesignal, til det nye? Eller vil det være det samme?

Du kan sagtens se en stor forskel på det analog signal kontra det digitale, farverne er mere fremhævet og detajler skarpere... rigtig lækkert billede.  Thumbs Up

Jeg ville personligt gå efter et TV med MPEG4 tuner, så er man så fremtidssikret, som det er muligt lige nu. Ligeledes vil de kommende 2009 TV-modeller næsten  udenlukkede være udstyret med MPEG4 tuneren. Så skal du alligevel ud og smide penge efter et TV, så kan du jo ligeså godt gøre det ordentlig første gang.  Wink

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #401: 30 Jan 2009, 14:09 »

Jamen det kan være du kan hjælpe mig med at finde et fjernsyn så, gerne til en max 5000kr, og så fremtidssikret som mulig. Har selv søgt lidt, men uden det store held. Kravene er ganske simple der skal være et så godt billede som muligt, da der vil blive spillet en del PS3 og set en del sport på TV'et. Det må mindst være 32"  og skal indholde MPEG4 tuner.

Dvs. at der ikke må være "spor" efter fx. en fodbold eller når ting bevæger sig hurtigt. Hvis min pris er for lav og kravene for store må du jo sparke til mig. Men du må gerne finde en 3-4 forskellige modeller, hvis det selvfølgelig er muligt.

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #402: 30 Jan 2009, 14:38 »

Jamen det kan være du kan hjælpe mig med at finde et fjernsyn så, gerne til en max 5000kr, og så fremtidssikret som mulig. Har selv søgt lidt, men uden det store held. Kravene er ganske simple der skal være et så godt billede som muligt, da der vil blive spillet en del PS3 og set en del sport på TV'et. Det må mindst være 32"  og skal indholde MPEG4 tuner.

Dvs. at der ikke må være "spor" efter fx. en fodbold eller når ting bevæger sig hurtigt. Hvis min pris er for lav og kravene for store må du jo sparke til mig. Men du må gerne finde en 3-4 forskellige modeller, hvis det selvfølgelig er muligt.

Selvfølgelig vil jeg da hjælpe!  Thumbs Up

Jeg har fundet frem til et par mulige emner, som du kan se her nedenunder.

Sony KDL-32V4500 Pris 4.887,-
http://www.getmore.dk/Product/Sony/11/1111/KDL32V4500.html
En god mellemmodel, som du aldrig vil du galt i byen af.

Philips 32PFL5403H Pris 4.499,-
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/W32PFL5403H_(Wupti1).html
Igen et fornuftigt mellem TV, men god huritg responstid på kun 6 ms, som er en fordel til PS3 og fodbold brug.

Samsung LE32A465(XXE) Pris 4.899,-
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1430491_(Wupti2).html
Hvis du er til et hvidt TV, kan dette sagtens være en muligt. Minder meget om det 2 ovenstående i specs.

Philips 32PFL7403H Pris 5.449,-
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/32PFL7403H_(Wupti1).html
En model som liggerlidt over de ovenstående, har en noget bedre billedebehandling, 100Hz og kun 3 ms responstid! For øvrigt en rigtig god pris hos Wupti på denne model. Ved godt dette går lidt over budgettet.

Det er nogle af mine bud, som jeg synes dækker de behov du har, disse priser en blot vejlledende, de kan findes både dyrere og billigere...

Håber det kan hjælpe dig lidt!  Smiley

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

KF
Landsholdsspiller

« Svar #403: 30 Jan 2009, 14:51 »

Er hans fjernsyn fremtidssikret med 'kun' 720p?

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #404: 30 Jan 2009, 15:06 »

Jeg takker mange gange Yakushin. Jeg er selv meget til Sony tv'et og den nederste fra Phillips. Ved du evt. hvilke butikker der sælger den fra Philips? Jeg foretrækker at se fjernsynet i aktion inden jeg køber det nemlig. Er det evt. noget du selv sælger?

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 56 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010