home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 676 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191105 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #210: 03 Jan 2009, 15:14 »

Jeg har sådan et, men på Windows Experience Index som jo er noget der er på Vista, får min grafik meget lav score (3.2) og jeg kan ikke køre GTAIV, mens FIFA09 heller ikke kører perfekt. Jeg har dog også fået en meddelelse siden jeg opdaterede min driver til grafikkortet, at der mangler et strømstik, men jeg kan bare ikke hitte ud af hvad for et det mangler. Ubeslutsom
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #211: 03 Jan 2009, 15:23 »

Kan du forklare hvordan jeg helt nøjagtigt skal gøre på Nvidia.com?

Det er lidt svært, da man skal gøre det på den computer, hvor grafikkortet sidder i.

Men det er under downloads driver, også taster duu bare oplysningerne ind om dit grafikkort, også burde den finde noget, hvis det selvfølgelig er noget at komme efter.  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #212: 03 Jan 2009, 15:30 »

Jeg har sådan et, men på Windows Experience Index som jo er noget der er på Vista, får min grafik meget lav score (3.2) og jeg kan ikke køre GTAIV, mens FIFA09 heller ikke kører perfekt. Jeg har dog også fået en meddelelse siden jeg opdaterede min driver til grafikkortet, at der mangler et strømstik, men jeg kan bare ikke hitte ud af hvad for et det mangler. Ubeslutsom

Efter min bedste over bevisning, burde dit kort sagtens kørerdisse spil uden problemer.

Men prøv at gå ind på systemrequireslab.c om, og vælg spillene fra listen, så fortæller den hvorfor du kan køre spillene, eller hvorfor den ikke vil.

Men synes det lyder mærkeligt med dit grafikkort, fordi det erganske udmærket, selvom der selvfølgelig findes bedre på markedet.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

absalonsen
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #213: 03 Jan 2009, 15:57 »

Yakushin, ved du hvordan det tv, jeg kigger på (Philips 37PFL7403H), ligger prismæssigt i Føtex? Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #214: 03 Jan 2009, 16:11 »

Yakushin, ved du hvordan det tv, jeg kigger på (Philips 37PFL7403H), ligger prismæssigt i Føtex? Smiley

Vi har dte desværre ikke i Føtex, så jeg kan ikke give dig svaret.
Men du kan sagtens købe et sted som wupti.com, de har en rigtig god service.
Ellers kan du måske være heldig at finde TV´et et sted som Bilka, de har ca. 90 modeller i sortiment, hvor Føtex kun har ca. 35 modeller.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #215: 03 Jan 2009, 16:30 »

Hvis man kommer til at ødelægge skærmen på fx mobiltelefoner, LCD-TV eller computerskærme, kan det ALDRIG svare sig, at få det lavet. Ikke fordi skærmen normalt er specielt dyr, men forbi værksteder gerne tager 500-800 kr. i timen, og derfor bliver regningen hurtigt meget stor.

Så jeg ville ikke gøre det, selvom man har været glad for telefonen. Du kan evt ringe til Telecare, som muligvis kan oplyse dig en ca. pris i røret, men jeg er sikker på, at han vil give dig samme svar.

/Yakushin

Okay. Havde det godt nok på fornemmelsen!
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #216: 03 Jan 2009, 16:51 »

Jeg har lige købt en Macbook. Og da jeg så skulle tilslutte den til internettet, bad den om en WEP adgangskode. Jeg har prøvet både den traditionelle "admin" og en passphrase som  jeg har fået af min fætter. Men intet virker. Hvor finder jeg den WEP kode til mit net?
« Seneste Redigering: 03 Jan 2009, 16:55 af Inferno » Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #217: 03 Jan 2009, 17:25 »

Jeg har lige købt en Macbook. Og da jeg så skulle tilslutte den til internettet, bad den om en WEP adgangskode. Jeg har prøvet både den traditionelle "admin" og en passphrase som  jeg har fået af min fætter. Men intet virker. Hvor finder jeg den WEP kode til mit net?

Det meget gerne bare være den kode, som gør at netværket er låst, og inden andre kan komme på det. Uden den kode, er det naturligt, at den ikke vil gå på netværket.

Den kode har man selv oprettet, da man lavede det trådløse netværk. Så i burde have skrevet den ned et sted, eller så kan den ses/ændres i menuen for din trådløse router.

Håber det kan hjælpe  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #218: 03 Jan 2009, 17:26 »

Det meget gerne bare være den kode, som gør at netværket er låst, og inden andre kan komme på det. Uden den kode, er det naturligt, at den ikke vil gå på netværket.

Den kode har man selv oprettet, da man lavede det trådløse netværk. Så i burde have skrevet den ned et sted, eller så kan den ses/ændres i menuen for din trådløse router.

Håber det kan hjælpe  Smiley

/Yakushin

Ingen i min familie kender den.

Hvordan kan jeg se menuen for min trådløse router?
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #219: 03 Jan 2009, 17:41 »

Hej.

Jeg kigger på Denne telefon!

Så jeg vil høre om det er værd at købe sådan en telefon, istedet for at købe en skod en for 500 ca.?

//Yoggidk
Logged

Niszen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #220: 03 Jan 2009, 17:44 »

Hej.

Jeg kigger på Denne telefon!

Så jeg vil høre om det er værd at købe sådan en telefon, istedet for at købe en skod en for 500 ca.?

//Yoggidk

Det er jo 2 helt forskellige telefoner. Omnia'en kan en hel masse smarte ting, som en til 500 nok ikke kan. Men hvis du kun skal bruge den til at sms'e og ringe, er der ingen grund til at bruge 4000 på en telefon.
Logged

Manchester United
Odense Boldklub

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #221: 03 Jan 2009, 17:49 »

Jeg har lige været ved, at kigge lidt rundt omkring, for at finde noget, som kunne være muligt, at du kunne bruge.

Gainward 9400GT (512 MB) ---> Virker okay til prisen, ikke verdens bedste, men stadig ok.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=488852&searchArea=&Soegeord=

ZOTAC GeForce 9800 GT (1 GB) ---> Noget bedre, men prisen er jo også lidt højere.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481203&searchArea=&Soegeord=

ASUS EN8600GT MAGIC/HTDP (512 MB) ---> Kvalitet, til en god pris.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404064&searchArea=&Soegeord=

Så er spørgsmålet bare, om dit bundkort kan trække disse kort, men ellers er det nogle gode bud til fornuftige priser.  Smiley

/Yakushin






Hvis bare et af dem der kan køre, Red Alert 3, MOH: Airborne og Company of Heroes i lav grafisk tilstand, så er jeg fint tilfreds.. Smiley
Men hvordan finder jeg ud af, om mit bundkort kan køre dem der? :p

Forresten har jeg været inde på den side hvor jeg købte computeren og fundet min model.. Når jeg så scroller end, kommer der en række forslag til hvad man kan købe i sammenhæng med computeren.. Jeg er stødt på det her grafikkort i den forbindelse: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=212746&SamleMenuID=&gruppe=1001&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=HewlettPackard
Hvordan ser det ud? Smiley Jeg vil jo i al fald tro, at det kan bruges, når det nu er lagt i forbindelse med computeren Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #222: 03 Jan 2009, 17:52 »

Ingen i min familie kender den.

Hvordan kan jeg se menuen for min trådløse router?

Hmmm... Der er en som har opsat jeres netværk, og har lavet koden. Den person må jo vide det. Alle jeres computere som er på netværket har fået denne kode.

Jeg kan ikke svare på, hvordan du får adgang til menuen til routeren, det er forskelligt på alle modeller. Kig eventuelt i manualen, der burde det stå.

Får du ikke fundet ud af hvad koden er, eller oprettet et nyt netværk, er der 2 ting at gøre.

1. Du bliver nødt til at køre trådet.

2. Smid routeren ud, og køb en ny.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #223: 03 Jan 2009, 17:57 »

Hej.

Jeg kigger på Denne telefon!

Så jeg vil høre om det er værd at købe sådan en telefon, istedet for at købe en skod en for 500 ca.?

//Yoggidk

Telefonen er helt i orden, ingen tvivl om det.

Men det er helt afgjort en smagssag. Jeg ville selv vælge skodmodellen til 500 kr. i det jeg ikke stiller særlige krav til min mobil udover den skal kunne ringe og skrive. Jeg bruger aldrig selv mp3 funktionen, kameraet osv.

Mne står du og mangler en toptelefon som kan alt, jamen så er det uden tvivl sagen.  Men for guds skyld, lad være med at smide flere tusind efter en mobil, hvis du aldrig kommer til at bruge de funktioner den har.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #224: 03 Jan 2009, 18:00 »

Hmmm... Der er en som har opsat jeres netværk, og har lavet koden. Den person må jo vide det. Alle jeres computere som er på netværket har fået denne kode.

Jeg kan ikke svare på, hvordan du får adgang til menuen til routeren, det er forskelligt på alle modeller. Kig eventuelt i manualen, der burde det stå.

Får du ikke fundet ud af hvad koden er, eller oprettet et nyt netværk, er der 2 ting at gøre.

1. Du bliver nødt til at køre trådet.

2. Smid routeren ud, og køb en ny.

/Yakushin

Vi har smidt både manual og diskette ud. Og da der er to andre computere på nettet smider vi ikke bare routeren ud.

Jeg aner heller ikke hvem der sat nettet op.

Min router hedder linksys WAP54G, hvis det kan hjælpe (:
Logged

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010