home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 853 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191119 gange)
Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #195: 02 Jan 2009, 21:26 »

Er der en der vil forklare med hvordan det med Xbox Live fungere, hvor jeg kan finde det billigst, og så selvfølgelig få det til at virke med det samme. :-)

Det er muligt at købe Xbox live på gamehubs. Når man får det er der en kode, som man taster ind under Xbox life gold. Når det er gjort virker det med det samme..
Logged

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #196: 02 Jan 2009, 21:27 »

Har lige et spørgsmål Yakushin. Jeg har uheldigvis tabt min telefon, så displayet er gået i stykker. Jeg har en Nokia N73, som jeg har været meget glad for. Men hvad koster det ca, at få et nyt display i. Vil nemlig helst beholde den telefon jeg har!
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #197: 03 Jan 2009, 13:51 »

Findes der er gratis program hvor man kan klippe en scene ud af en mpeg film og evt. også klippe noget ud af en mp3 fil?Huh

Jeg må ærgeligt indrømme, at stortset alle mine kompetancer ligger inden for hardwaredelen af elektronik, og ikke så meget softwaredelen. Grundet til dette er ganske enkelt, at redigering af film, musik, billeder mm., aldrig har været noget jeg selv har gjort brug af.

Min softwareviden begrænser sig til almindelig ting som Windows, Antuvirus programmer, og andet i den dur.

Men mon ikke vi har en grafiker eller lignende på siden, som har prøvet til det før, og måske kender et eller flere programmer, som kan klare dette.  Thumbs Up

Ellers er mit bedste bud, at slå et smut forbi download.com, og se  om de ikke skulle have noget liggende.

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #198: 03 Jan 2009, 13:55 »

Nu har jeg så været så heldig at anskaffe mig Call Of Duty World at War til PC. Så har jeg et enkelt spørgsmål. Jeg har fået et link til at se om jeg kan køre de diverse spil på min computer. Kan min bærbar som er en HP pavillion dv6700 køre det der spil? På den side jeg fik et link til, sagde jeg godt kunne, men ville lige høre din mening Thumbs Up.

Linket, som jeg postede tidligere (www.systemrequireme ntslab.com) kan du stole 100 % på, den går ind og tester din computer på kryds og tværs, og hvis den siger god for et spil, kan du regne 100 % med det er rigtigt, så derfor kan jeg ikke give dig en bedre svar.  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #199: 03 Jan 2009, 14:10 »

Jeg har ikke pengene til et ny computer, har kun omkring 2000 at gøre godt med og vil jo også gerne have lidt til uforudsete omkostninger.. Har givet 3000 for den nuværende Smiley
Jeg planlægger ikke at købe nye spil i fremtiden, jeg har blot lige købt 2-3 stykker, som skal dække mit forbrug et godt stykke tid, så ønsker egentlig blot et grafikkort, som kan klare dem Smiley Har også købt en ekstra MB ram, men det betyder jo nok ikke det store? Smiley

Jeg har lige været ved, at kigge lidt rundt omkring, for at finde noget, som kunne være muligt, at du kunne bruge.

Gainward 9400GT (512 MB) ---> Virker okay til prisen, ikke verdens bedste, men stadig ok.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=488852&searchArea=&Soegeord=

ZOTAC GeForce 9800 GT (1 GB) ---> Noget bedre, men prisen er jo også lidt højere.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481203&searchArea=&Soegeord=

ASUS EN8600GT MAGIC/HTDP (512 MB) ---> Kvalitet, til en god pris.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404064&searchArea=&Soegeord=

Så er spørgsmålet bare, om dit bundkort kan trække disse kort, men ellers er det nogle gode bud til fornuftige priser.  Smiley

/Yakushin





Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #200: 03 Jan 2009, 14:13 »

Hej igen Yakushin.

Igår da jeg installerede Call Of Duty World At War på min bærbar uden problemer og havde fået spillet nogle baner, undrede jeg mig over noget. Jeg syntes gameplayet var alt for grumset osv. Så gik jeg ind i Options og ville ændre opløsningen i spillet. Så står den på den laveste. Det ville jeg så lave om, men jeg kan ikke ændre på den. Når jeg klikker på den eller noget sker der intet. Og der er ikke meget ved et spil som spillet i lav opløsning for mig ihvf. Ved du hvad der er galt?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #201: 03 Jan 2009, 14:14 »

Har lige et spørgsmål Yakushin. Jeg har uheldigvis tabt min telefon, så displayet er gået i stykker. Jeg har en Nokia N73, som jeg har været meget glad for. Men hvad koster det ca, at få et nyt display i. Vil nemlig helst beholde den telefon jeg har!

Hvis man kommer til at ødelægge skærmen på fx mobiltelefoner, LCD-TV eller computerskærme, kan det ALDRIG svare sig, at få det lavet. Ikke fordi skærmen normalt er specielt dyr, men forbi værksteder gerne tager 500-800 kr. i timen, og derfor bliver regningen hurtigt meget stor.

Så jeg ville ikke gøre det, selvom man har været glad for telefonen. Du kan evt ringe til Telecare, som muligvis kan oplyse dig en ca. pris i røret, men jeg er sikker på, at han vil give dig samme svar.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #202: 03 Jan 2009, 14:17 »

Hej igen Yakushin.

Igår da jeg installerede Call Of Duty World At War på min bærbar uden problemer og havde fået spillet nogle baner, undrede jeg mig over noget. Jeg syntes gameplayet var alt for grumset osv. Så gik jeg ind i Options og ville ændre opløsningen i spillet. Så står den på den laveste. Det ville jeg så lave om, men jeg kan ikke ændre på den. Når jeg klikker på den eller noget sker der intet. Og der er ikke meget ved et spil som spillet i lav opløsning for mig ihvf. Ved du hvad der er galt?

Det er ikke sikkert, at din computer (grafikkortet) er i stand til, at køre det i bedre opløsning, og derfor har lukket af for de øvrige muligheder. Spillet kræver jo en forholdsvis god maskine at kører i bedste opløsning, og med højt detaljeniveau. Det er sjændent jeg selv kører spil i høj opløsning, da det sløver min gen computer voldsomt meget.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #203: 03 Jan 2009, 14:20 »

Det er et Nvidia GeForce 8400MS. Kan det virkelig ikke trække det i højere opløsning?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #204: 03 Jan 2009, 14:27 »

Det er et Nvidia GeForce 8400MS. Kan det virkelig ikke trække det i højere opløsning?

Jeg ved at, det kort som hedder Nvidia GeForce 8400GS kan trække en opløsning på 2048 x 1536, men om mit MS kort kan trække det samme er spørgsmplet, men det tror jeg nu nok det kan.
I spillets manual skulle gerne stå, kan du kan sætte den op til max. i spillet, men hvsi dit kort har 256 MB på grafikken, kan det være derfor, at det ikke vil trække mere.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #205: 03 Jan 2009, 14:31 »

Det står der intet om i kan jeg se. Ved ikke om i andre kan.

Men nu er det jo sådan jeg gerne vil beholde spillet, men der er bare ikke så meget ved at spille det, hvis det har en lorteopløsning. Noget der undrer mig lidt er, at jeg kunne køre Call Of Duty Modern Warfare uden problemer og på højeste opløsning uden problemer. Det undrer mig bare.

Hvad syntes du jeg skal gøre så? Spillet er købt online over Coolshop.dk.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #206: 03 Jan 2009, 14:55 »

Ved ikke ret meget om grafikkort, men hvor godt er NVIDIA GeForce 9600 GT? Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #207: 03 Jan 2009, 14:58 »

Det står der intet om i kan jeg se. Ved ikke om i andre kan.

Men nu er det jo sådan jeg gerne vil beholde spillet, men der er bare ikke så meget ved at spille det, hvis det har en lorteopløsning. Noget der undrer mig lidt er, at jeg kunne køre Call Of Duty Modern Warfare uden problemer og på højeste opløsning uden problemer. Det undrer mig bare.

Hvad syntes du jeg skal gøre så? Spillet er købt online over Coolshop.dk.

Når spillet er taget i brug, så tager de det aldrig retur, at du bliver nødt til at beholde det. Prøv evt. at opdatere driveren til dit grafikkort inde på Nvadia.com, kan være du er heldig, at det kan hjælpe dig.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #208: 03 Jan 2009, 15:00 »

Kan du forklare hvordan jeg helt nøjagtigt skal gøre på Nvidia.com?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #209: 03 Jan 2009, 15:10 »

Ved ikke ret meget om grafikkort, men hvor godt er NVIDIA GeForce 9600 GT? Smiley

Det er skam et ganske udmærket grafikkort, som sagtens burde kunne holde 1-2 år mere, og stadig levere varen. det kan uden problem klare selv de spil som er grafisk meget belastende.

Så hvis du ejer sådan et, eller overvejer at købe det, så er det ikke helt dumt    Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010