home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 872 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 25 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191095 gange)
kfuglsang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #180: 01 Jan 2009, 22:25 »

Forskellen på amindelig HD og Full HD er det antal linier som ligger i billedet.

HD er 768 x 1366 linier
Full HD er 1080 x 1920 linier
Det betyder i sin enkelthed, at linierne i Full er meget tættere, og derfor kan skabe en væsentlig bedre billede under de rette forudsætninger som er 65" og derover, og endda helst 100".

TV´et du linket til er en middel model på markedet, du for en godt produkt til en god pris, som kan køre fx PS3 og sport i TV udmærket. Så stiller man ike store krav il valg af TV, er det bestemt en udmærket løsning.

Jeg ville dog ALDRIG bruge pixmania.com, da de har et meget dårligt ry, og har haft mange utilfredse kunder.

/Yakushin
Tak skal du have for den gode feedback... havde nu heller ikk regnet med at købe det over pixmania, bare for lige at vise hva det var for en sag jeg havde i tankerne  Thumbs Up
Logged


Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #181: 02 Jan 2009, 10:04 »

Jeg sidder egentlig og keder mig og så kom jeg til at tænke på et ret presserende spørgsmål.. Jeg har købt en computer, som i GHZ og RAM sagtens kan klare mange af de nye spil, men mit grafikkort er den værste omgang skidt.. Jeg har et nVidia GeForce 6150 SEforce, men de fleste nye spil kræver 6800 eller bedre.. Jeg har en HP (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=358255&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18) og jeg er utrolig dårlig til at finde de grafikkort.. Kunne du eventuelt finde et NVIDIA GeForce 6800 eller bedre, som virker på min computer? Eller fortælle mig hvordan jeg finder dem.. Andre er naturligvis også velkomne til at hjælpe..
Hvis du eller andre undrer dig over, at jeg har købt en computer der ikke er bedre, så skyldes det at mine penge ikke rækker længere og jeg fik den for 500 mindre, end den står på den side Smiley
Min er dog ikke helt den samme på billedet. Det er den model der hedder Microtower jeg har, men tror kun det har indflydelse på udseendet. Smiley

I stedet for at skifte grafikkortet, ville jeg nok overveje en anden computer, hvis du kun har givet omkring 2000 kr. for denne. Grunden tli, at jeg mener dette er, at et ordentlig grafikkort rent ud sagt koster en bondegård. 1000 kr. +, hvis du skal have et som bare er lidt fremtidssikret. Det ville jo under alle omstændigheder være dumt, at blot købe et grafikkort, som med nød og næppe kan trække de nyeste spil nu, men om 2 måneder igen ikke er noget værd.

Men ønsker du stadig, at kigge på grafikkortet, så vend lige tilbage, så kigger vi selvfølgelig på det.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #182: 02 Jan 2009, 10:09 »

Hej Yakushin. Har lige et spørgsmål som jeg har undret mig en del over. Hvad er Blue-Ray? Jeg har en lille anelse om det, men vil ikke udkomme med et svar da jeg tror du ved mere om det. Kan du forklare nærmere?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #183: 02 Jan 2009, 10:21 »

Hej Yakushin. Har lige et spørgsmål som jeg har undret mig en del over. Hvad er Blue-Ray? Jeg har en lille anelse om det, men vil ikke udkomme med et svar da jeg tror du ved mere om det. Kan du forklare nærmere?

Blu-Ray er næste skidt i udviklingen af CD skiver, og er den direkte afløser for DVD´en.

CD (Ca. 700 MB) --->  DVD (Ca. 4,7 GB) ---> Blu-ray ( Ca. 25 GB)
Alt denne plads på Blu-Ray skiven, åbner selvfølgelig for et helt ny verden, hvad angår detalje niveau både på spil og film. En unik kvalitet

En spændende udvikling, at følge i takt med at Blu-Ray bliver mere og mere udbredt, mens DVD stille og roligt taber markedsandele. Ulempen ved Blu-ray er selvfølgelig at det kræver en Blu-Ray afspiller/PlayStation3 samt en TV som skal være HD-ready, ellers er det ikke muligt at få den fulde oplevelse.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #184: 02 Jan 2009, 10:24 »

Okay. Tak Yakushin. Så blev jeg klogere på det. Tillykke med Månedens Bruger!
Logged

mfjr
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #185: 02 Jan 2009, 13:50 »

Hej, har lige et spørgsmål angående Fifa 09 på PS3...
Er det muligt downloade nogle form for grafik via PS3 til Fifa 09? F.eks. Støvler, Kits, Handsker....

Smiley
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #186: 02 Jan 2009, 13:55 »

Jeg tager lige et spørgsmål i PS3-verdenen også:
Jeg har købt en PS3 via amazon.co.uk, og servicen har været perfekt. Desværre bruger englændere jo et anderledes strømstik end vi gør, hvorfor jeg nu står i den knibe, at jeg ikke kan tilslutte min PS3 til stikkontakten. Hvad kan jeg gøre? Er der andre muligheder end at købe et nyt strømstik?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #187: 02 Jan 2009, 15:06 »

Hej, har lige et spørgsmål angående Fifa 09 på PS3...
Er det muligt downloade nogle form for grafik via PS3 til Fifa 09? F.eks. Støvler, Kits, Handsker....

Smiley

Ikke jeg kender til, og har heller ikke hørt om nogle, som arbejder på dette, så jeg tror slet ikke det er muligt i FIFA 09.

Men jeg tror helt sikkert på det bliver en mulighed i fremtidens FIFA spil.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #188: 02 Jan 2009, 15:11 »

Jeg tager lige et spørgsmål i PS3-verdenen også:
Jeg har købt en PS3 via amazon.co.uk, og servicen har været perfekt. Desværre bruger englændere jo et anderledes strømstik end vi gør, hvorfor jeg nu står i den knibe, at jeg ikke kan tilslutte min PS3 til stikkontakten. Hvad kan jeg gøre? Er der andre muligheder end at købe et nyt strømstik?

Der er 2 muligheder i mine øjne.

1. Købe en adapter som laver stikket om fra engelsk til dansk, de kan dog være pokkers svære at skaffe i Danmark, da dem butikker sælger her hjemme, går fra Dansk til fx engelsk, amerikansk, schweizsisk osv. Så sådan en omformer skal nok hentes hjem fra England.

2. Den andne mulighed er selvfølgelig at købe et nyt strømstik, hvilket jeg i hvertfald ville gøre. Det er et ganske almindeligt netstik, som det hedder, og kan fx købes i Bilka tl en flad 50´er, og så kan du få liv i maskinen.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

-Benja-
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #189: 02 Jan 2009, 15:12 »

Er der en der vil forklare med hvordan det med Xbox Live fungere, hvor jeg kan finde det billigst, og så selvfølgelig få det til at virke med det samme. :-)
Logged

thomasmoll
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #190: 02 Jan 2009, 15:18 »

Du kan købe det på Shopto.net for lige knap 35 pund.
Som jeg forstår det, får du en kode på mail, som du så skal aktivere på din Xbox. Det ved du godt hvor er du skal gøre?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #191: 02 Jan 2009, 15:34 »

Er der en der vil forklare med hvordan det med Xbox Live fungere, hvor jeg kan finde det billigst, og så selvfølgelig få det til at virke med det samme. :-)

Hvad angår Xbox Live, er min viden begrænset, da jeg kun meget sjældent har med denne konsol at gøre, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg aldrig har prøvet Xbox live.  Forlegen

Men som Thomasmoll har skrevet, så er det også sådan jeg har hørt, at det fungere. Det siges, at det er meget nemt,  og lige til at gå til.

/Yakushin



Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #192: 02 Jan 2009, 15:54 »

Findes der er gratis program hvor man kan klippe en scene ud af en mpeg film og evt. også klippe noget ud af en mp3 fil?Huh
Logged


AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #193: 02 Jan 2009, 18:12 »

Nu har jeg så været så heldig at anskaffe mig Call Of Duty World at War til PC. Så har jeg et enkelt spørgsmål. Jeg har fået et link til at se om jeg kan køre de diverse spil på min computer. Kan min bærbar som er en HP pavillion dv6700 køre det der spil? På den side jeg fik et link til, sagde jeg godt kunne, men ville lige høre din mening Thumbs Up.
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #194: 02 Jan 2009, 21:21 »

I stedet for at skifte grafikkortet, ville jeg nok overveje en anden computer, hvis du kun har givet omkring 2000 kr. for denne. Grunden tli, at jeg mener dette er, at et ordentlig grafikkort rent ud sagt koster en bondegård. 1000 kr. +, hvis du skal have et som bare er lidt fremtidssikret. Det ville jo under alle omstændigheder være dumt, at blot købe et grafikkort, som med nød og næppe kan trække de nyeste spil nu, men om 2 måneder igen ikke er noget værd.

Men ønsker du stadig, at kigge på grafikkortet, så vend lige tilbage, så kigger vi selvfølgelig på det.  Thumbs Up

/Yakushin

Jeg har ikke pengene til et ny computer, har kun omkring 2000 at gøre godt med og vil jo også gerne have lidt til uforudsete omkostninger.. Har givet 3000 for den nuværende Smiley
Jeg planlægger ikke at købe nye spil i fremtiden, jeg har blot lige købt 2-3 stykker, som skal dække mit forbrug et godt stykke tid, så ønsker egentlig blot et grafikkort, som kan klare dem Smiley Har også købt en ekstra MB ram, men det betyder jo nok ikke det store? Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010