home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 667 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191071 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #165: 31 Dec 2008, 14:18 »

Vil det sige, at jeg godt kan gå ud og putte lidt vand på en alm. klud og tørre ovenpå på min PS3 og på selve bærbarskærmen?

Jep, det kan du bare gøre, det skader intet. Heller ikke din PS3! Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #166: 31 Dec 2008, 14:23 »

Hvad er chancen for at der sker noget med min bærbars skærm og må jeg gøre det, mens den er tændt?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #167: 31 Dec 2008, 14:25 »

Hvad er chancen for at der sker noget med min bærbars skærm og må jeg gøre det, mens den er tændt?

Der er ingen chance for, at der sker noget med elektronikken, og selvfølgelig må du gøre det, mens den er tændt. Det betyder ikke nogte, om den er tændt eller slukket. Hvis skærme behandles korrekt, er de slet ikke så sarte som folk har en tendens til at tro.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #168: 31 Dec 2008, 14:32 »

Okay. Mange tak.
Logged

enged
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #169: 31 Dec 2008, 14:37 »

Hej Yakushin

Jeg har et problem med mit tastatur, fordi jeg fik spildt noget is i det, så omkring ENTER knappen virker tasterne ikke, jeg har snakket med dem fra Zepto, da det er der min computer fra, og det koster 150 kr for selve tastaturet, men til gengæld koster det 700 kr for at få en teknikker til at skifte det, men jeg vil så høre om det er muligt selv at skifte det? Jeg ved godt at man mister reklamations ret, men altså hvad skal jeg også bruge den til? Wink
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #170: 31 Dec 2008, 14:45 »

Hej Yakushin

Jeg har et problem med mit tastatur, fordi jeg fik spildt noget is i det, så omkring ENTER knappen virker tasterne ikke, jeg har snakket med dem fra Zepto, da det er der min computer fra, og det koster 150 kr for selve tastaturet, men til gengæld koster det 700 kr for at få en teknikker til at skifte det, men jeg vil så høre om det er muligt selv at skifte det? Jeg ved godt at man mister reklamations ret, men altså hvad skal jeg også bruge den til? Wink

Det er helt korrekt, at selve tastaturet ikke koster alverden, men det gør timelønnen til en teknikker.
Jeg ville ALDRIG selv rode med det, da det ikke lige er den letteste "operation". Reklamationsrettet er jo din garanti for, at du kan få lavet computeren uden beregning de første 24 måneder efter købet. Så hvis Harddisken, grafikkortet eller bundkortet på et senere tidspunkt brænder af, så er det påegen regning, og den regning vil være meget større.

Så længe du har reklamation på maskinen, ville jeg ikke selv pille, det er mit bedste råd, selvom det i dette tilfælde er et surt æble at bide i.  Skuffet

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

enged
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #171: 31 Dec 2008, 14:53 »

Okay, tak for svaret, så bliver jeg jo nok desværre nødt til at bide i det dumme æble Skuffet

Jeg troede kun at man havde ret til at klage over ens vare, men man havde ikke ret til at få en ny, godt jeg fik det på plads så Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #172: 31 Dec 2008, 14:58 »

Okay, tak for svaret, så bliver jeg jo nok desværre nødt til at bide i det dumme æble Skuffet

Jeg troede kun at man havde ret til at klage over ens vare, men man havde ikke ret til at få en ny, godt jeg fik det på plads så Smiley

Hvis skaden ikke er selvforskyldt de første 24 måneder, skal producenten skifte den defekte del uden omkostninger, det er jo fx sjældent, at man selv er skyld i, at bundkortet går til.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #173: 31 Dec 2008, 14:59 »

Er det muligt at få sendt sin PS3 til rep. hos en autoriseret Sony forhandler i Danmark, hvis den er købt i England?
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #174: 31 Dec 2008, 15:03 »

Er det muligt at få sendt sin PS3 til rep. hos en autoriseret Sony forhandler i Danmark, hvis den er købt i England?

Nej,, det er ikke muligt. For at bruge den danske service, skal den være købt i Danmark. Derfor er det en chance at tage, når man køber i udlandet. Det bliver nemlig ret bøvlet med reklamationer.

Grundet til, at det er sådan, skyldes hver land har forskellige importører. I Danmark er det Nordisk Film, som ejer alle PlayStation rettigheder, så selvom der står Sony på maskinerne, har de intet med PlayStation at gøre i Danmark, en lidt underlig situation.   Huh

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

enged
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #175: 31 Dec 2008, 15:05 »

Hvis skaden ikke er selvforskyldt de første 24 måneder, skal producenten skifte den defekte del uden omkostninger, det er jo fx sjældent, at man selv er skyld i, at bundkortet går til.

/Yakushin

Desværre var det så selvforskyldt i denne situation Skuffet
Logged

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #176: 31 Dec 2008, 15:07 »

Nej,, det er ikke muligt. For at bruge den danske service, skal den være købt i Danmark. Derfor er det en chance at tage, når man køber i udlandet. Det bliver nemlig ret bøvlet med reklamationer.

Grundet til, at det er sådan, skyldes hver land har forskellige importører. I Danmark er det Nordisk Film, som ejer alle PlayStation rettigheder, så selvom der står Sony på maskinerne, har de intet med PlayStation at gøre i Danmark, en lidt underlig situation.   Huh

/Yakushin

Okay, så må jeg jo prøve at få min morbror's svigerfar, der har Expert i Herning til at reparer den, hvis uheldet skulle være ude. Tunge
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #177: 31 Dec 2008, 16:09 »

Okay, så må jeg jo prøve at få min morbror's svigerfar, der har Expert i Herning til at reparer den, hvis uheldet skulle være ude. Tunge

Så er problemet bare, at de ombyttet størstedelen af alle defekte PlayStation´s. Det kan simpelthen ikke svare sig, at lave dem, når du er defekte.

Men heldigvis for dig er PlayStation´s noget af det elektronik, som der er færrest reklamationer på, så du skal være meget uheldig, hvis der opstår et problem med den.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #178: 01 Jan 2009, 01:50 »

Jeg sidder egentlig og keder mig og så kom jeg til at tænke på et ret presserende spørgsmål.. Jeg har købt en computer, som i GHZ og RAM sagtens kan klare mange af de nye spil, men mit grafikkort er den værste omgang skidt.. Jeg har et nVidia GeForce 6150 SEforce, men de fleste nye spil kræver 6800 eller bedre.. Jeg har en HP (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=358255&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18) og jeg er utrolig dårlig til at finde de grafikkort.. Kunne du eventuelt finde et NVIDIA GeForce 6800 eller bedre, som virker på min computer? Eller fortælle mig hvordan jeg finder dem.. Andre er naturligvis også velkomne til at hjælpe..
Hvis du eller andre undrer dig over, at jeg har købt en computer der ikke er bedre, så skyldes det at mine penge ikke rækker længere og jeg fik den for 500 mindre, end den står på den side Smiley
Min er dog ikke helt den samme på billedet. Det er den model der hedder Microtower jeg har, men tror kun det har indflydelse på udseendet. Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #179: 01 Jan 2009, 02:20 »

Det er helt koorekt, øjet kan ikke registrere det på disse "små" størrelser.

Full HD findes fordi de store TV producter kan lave det, og derfor gør de det selvfølgelig. Men der er jo stadig flere og flere, som også bruger TV´et til computerskærm, og derved kommer fordelen jo, som tidligere nævnt.  Smiley


/Yakushin


Nå, nej okay. Som Computerskærm kan jeg da godt se fordelen. Men det andet var jeg ikke helt klar over, selvom jeg har arbejdet med det og mener at jeg ved en hel del om dette emne. Thanks Smiley
Logged

It's all, part of the plan.

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010