home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 182553 gange)
DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #795: 14 Aug 2016, 16:54 »

Når man har ødelagt sine gamle højtalere til den stationære, hvad kigger jeg så efter, når jeg leder efter nye? Det er sku en ren jungle, hvis du spørger mig..

Pris: 500Kr. +/- -> Maksimalt 800Kr.
Forbrug: Jeg skifter lidt mellem headset og højtalere, alt afhængigt hvad der foregår.. Så spil og musik, intet særligt..
Er der nogen der har nogle links, eller nogle "specs" jeg skal kigge efter?

Jeg har købt disse til min datters stationære - de spiller godt til prisen https://www.komplett.dk/product/424629/hardware/hoejttalere-pc/20-hoejttalere/creative-gigaworks-t40-series-ii

Bose laver suveræn lyd selv i deres billige serie - har haft disse som nu står hos min anden datter - de spiller suverænt og kobles let til mobil og bærbar og de spiller høj bassen er dog ikke super markant

https://www.computersalg.dk/i/1948545/bose-companion-2-series-iii?utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser#specsarea

PT har jeg disse som spiller fantastisk og relativt højt http://www.focal.com/en/xs-book-archives/297-focal-xs-book-3544055690252.html - jeg har valgt et lydkort https://www.komplett.dk/product/770572/hardware/lydkort/creative-sound-blaster-zx-lydkort#

Logged

YNWA

Soren522
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #796: 04 Sep 2016, 22:14 »

Hej, jeg har netop købt en ny computer (Lenovo Yoga 710 14") i går. Lige da jeg fik den kunne jeg bruge tre fingre på touchpaden og skubbe dem væk fra mig selv, således der skete det samme som på en Mac, når man gør det samme med fire fingre (det der oversigtsbillede over åbne programmer), men det stoppede med at virke lige pludselig? Det er sat til inde under museindstillingerne, at det burde virke, meeen det gør det ikke rigtigt Shockeret Nogle bud på, hvad det kan skyldes?

+ Andre der oplever, at blæseren larmer lidt? kan se på nettet, jeg ikke er den eneste, der har det problem Smiley
Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #797: 31 Okt 2016, 15:10 »

Hej Freaks!

Jeg har her for en måneds tid siden anskaffet mig et par Bose QC35, som jeg bruger hæftigt på min Mac, men begynder sgu lidt at savne dem når jeg sidder her på den stationærer, da jeg der sidder med noget gammelt lort. Det der så er i det er, at Bose høretelefonerne kører via Bluetooth (der følger ledning med, men kun på 1 meter). Så jeg ville høre om nogle af jer ved noget om de der Bluetooth USB dongles man kan købe på nettet. Er der forskel? hvad med stabilitet i forbindelsen osv.

Jeg sidder lige PT på den her hjemmeside, som har nogle forskellige men ved ikke rigtigt om det er noget der ville virke. Jeg vil jo hellere bruge nogle ekstra penge for at få noget af kvalitet, hvis det viser sig at der er stor forskel på de forskellige.

Derudover må i meget gerne byde ind med noget hvis i skulle lægge inde med et forslag til en mikrofon, da sådan en ikke følger med til Bose QC35. Jeg har selv kigget på den her, men det ville nu være smart, hvis man nu kunne have endten en studiemikrofon (som jeg ligesom med Bluetooth adapteren ikke ved en skid om) eller en anden form for mikrofon der ikke skulle sættes på høretelefonerne. På den ville jeg gerne undgå at bruge mere end max 700 kr. hvis det da er muligt.

« Seneste Redigering: 31 Okt 2016, 15:11 af Stimorol » Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #798: 08 Nov 2016, 21:05 »

Hvor meget giver en SSD helt præcist? Tænker bl.a. når der skal spilles (FM og Diablo), men også generelt til hverdags programmer?

Lige nu har jeg kig på;
Samsung 750 EVO
Crucial® MX300
Kingston SSDNow UV400

GB på disse ligger mellem 240 og 275, mens prisen går fra 590 og 690 lige i øjeblikket på komplett.

Er der andre man skal kigge på? Tænker prisen må gerne nærme sig de 1.000 (+/- 200).
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #799: 09 Nov 2016, 18:22 »

Nogen der kan hjælpe mig med at finde et eventuelt sted på min PC, hvor der står hvor gammel den er (hvornår jeg anskaffede mig den)? Jeg ved ikke om det er muligt, men håber. Jeg har Windows 10 hvis det er vigtigt.. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #800: 09 Nov 2016, 18:25 »

En sådan dato kan du mig bekendt ikke finde på din pc nej Smiley hvad skal du bruge den info til ?.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #801: 09 Nov 2016, 18:28 »

ØV! Kan bare ikke finde den information nogen steder, hverken på bankkonti, mails (evt. ordrebekræftelser) og hukommelsen svigter også i forbindelse med hvor lang tid siden det er.

Forsøger at overbevise mig selv om at det er en god ide at bruge penge på en ny snart, men det er nemmere hvis den er 10 år gammel, end hvis den kun er tre år gammel.. Wink Og ja jeg er virkelig SÅ glemsom at jeg ikke kan huske hvor lang tid siden det er jeg fik den jeg har - eller om det er kort eller lang tid siden! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #802: 09 Nov 2016, 18:40 »

Haha du kan jo kigge på det model nummer der står på den skriv det evt her
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #803: 09 Nov 2016, 18:50 »

Hold nu kæft.. .. Datoen står sammen med....... Peace

Tak Sune! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #804: 09 Nov 2016, 19:03 »

Og hvor gammel var den så ? Peace
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #805: 09 Nov 2016, 19:03 »

Også det vigtige spørgsmål, hvor gammel er den så Broen? Peace

Tillader mig lige at hive mit eget spørgsmål frem igen.
Hvor meget giver en SSD helt præcist? Tænker bl.a. når der skal spilles (FM og Diablo), men også generelt til hverdags programmer?

Lige nu har jeg kig på;
Samsung 750 EVO
Crucial® MX300
Kingston SSDNow UV400

GB på disse ligger mellem 240 og 275, mens prisen går fra 590 og 690 lige i øjeblikket på komplett.

Er der andre man skal kigge på? Tænker prisen må gerne nærme sig de 1.000 (+/- 200).
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #806: 09 Nov 2016, 19:40 »

Desværre "kun" fra august 2012.. :/ Må have givet mig selv den i fødselsdagsgave.. Peace

Synes lidt det er for tidligt at skifte den ud så.. Skuffet Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #807: 09 Nov 2016, 19:49 »

4,5 år - det er da også ok - også alt afhængig af prisen den gang. Kan huske min første bærbar, Zepto, det var også meningen at den skulle holde lidt længere end den gjorde. (tabte den slukket 5 cm. fra bordet af - det kunne den ikke holde til)
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #808: 09 Nov 2016, 19:49 »

Også det vigtige spørgsmål, hvor gammel er den så Broen? Peace

Tillader mig lige at hive mit eget spørgsmål frem igen.

Ssd giver en markant forskel i load tider
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #809: 09 Nov 2016, 19:50 »

Desværre "kun" fra august 2012.. :/ Må have givet mig selv den i fødselsdagsgave.. Peace

Synes lidt det er for tidligt at skifte den ud så.. Skuffet Smiley

Med mindre du købte state of the art til 15-20k så har den da mere end udslået sin levetid
Logged

Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010