home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1087 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 193901 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #705: 22 Jan 2016, 20:47 »

Først skal det siges at netop forbrugerrådets test har fået så meget kritik at de selv er kede af resultatet(snakkede med en der skulle evaluere deres test).
Den fremstår nemlig som betalt af Samsung(som tidligere har været gjort af samsung) det er et organ som Forbrugerrådet naturligvis kede af.

Samsung er snart ikke hvad de har været - ihvertfald på kunde tække og lidt på design siden også;).
De laver dog stadig gode tv imellem. Der er bare rigtig meget skidt imellem også.
Sony er ganske hæderlige også.
Dog mener jeg bestemt at du mangler Panasonic i dine overvejelser. De er i mine øjne bedre på lidt flere parametre. Samsungs 7005 for nu fin kritik, men når ikke eks cx725 i sort niveau og farverne på et Panasonic vil jeg påstå er mere naturlige. Om man så kan lide det er en anden sag:).
Min pointe er blot at jeg syntes du også skal overveje Panasonic.
Evt besøg flatpanels.dk

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #706: 23 Jan 2016, 20:09 »

Okay så man skal måske tage forbrugerrådet tænks tests med et gran salt, eller måske bare I forhold til anmeldelserne af Samsung-fjernsynene, eller kunne Sony-fjernsynene også være "nedgraderet" i forhold til hvad de er?

Altså selv har jeg intet forstand på fjernsyn, og jeg har som sagt bare fået en masse råd, hvor han nævnte at Sony-fjernsyn skulle være godt, og de passede nok også meget godt i forhold til mit forbrug. Jeg tænker nemlig også, at jeg vil være træt af at smide 9000,- efter et fjernsyn, hvis jeg alligevel ikke gør fuldt brug, eller kan se de små detaljer, der skulle gøre 9000,- fjernsynet bedre end 6000,- fjernsynet.

Men som sagt vil jeg gerne gå efter elgiganten, da jeg har mulighed for rabat/gavekort dertil.

Til Caviezel
Så på trods af mit forbrug (PS4 (Fifa 16, NBA 16, CoD), godt billede ifh. at se sport, netflix etc) så ville du stadig gå efter de dyrere Samsung fjernsyn kontra Sony-fjernsynene? Kan godt se du skriver, at du vil gå all-in efter de samsung, men du vil ikke kunne "anbefale" nogle af de andre sony-fjernsyn?

EDIT: Og tak for svarene! Giver mere indsigt  Thumbs Up

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #707: 23 Jan 2016, 23:23 »

Bromberg skriver nederst i hans? indlæg, at du evt. kan kigge på flatpanels.dk, hvor de har testet mange fjernsyn. Så jeg vil anbefale at tjekke dem ud, og så ned i butikken og se om det er noget værd, og spørg om de evt. kan vise sport af en art. Smiley

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #708: 24 Jan 2016, 08:24 »

Njae, ift deres test syntes jeg måske mere man lige skal gøre sig klart hvad man selv syntes er et godt fjernsyn:).
Testen er - hvad kan man sige, mainstream?. Ihvertfald er folk der går op i godt billede som første prioritet ikke enig:).

Hvis godt billede er vigtigt, så ville jeg selv sætte Panasonic som nr 1. (Min egen prioritering). Mens smart tv delen, sikkert er bedre på Samsung pt. Android som Sony bruger har fint potentiale, men halter gevaldigt pt.
Når det er sagt, så syntes jeg ikke smart tv delen må være et baseringsgrundlag. Det er simpelthen for svagt. Fabrikanterne skifter styresystem i et væk og sidste års model er hurtigt glemt ift support af nye apps.i den optik tror jeg mest på Android - men ikke endnu.
Personligt, ville jeg hvis jeg var dig vægte billede og input lag højest (gætter en rask gut er til PS og Xbox:)).
Vil gerne lige indskyde at Samsung's 7005 serie bestemt scorer godt på de 2 parametre.
Samsung - lidt bedre inputlag, lidt dårligere sort niveau(generelt farver).
Mens eks Panasonic cx725 har det bedre sort niveau, men lidt højere inputlag.
Jeg kom fra panasonic plasma med rigtig godt inputlag, men oplever ikke en forskel på min ps4:).

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #709: 24 Jan 2016, 11:29 »

Aahh troede flatpanels.dk var en butik, der havde stort udvalg af Panasonic-tv. My bad haha. Vil bestemt tjekke den ud!

Okay. Selv kan jeg heller ikke helt forstå fordelen ved Smart-tv: måske ikke fordi jeg har læst nok om det. Så vidt jeg kan se, så har jeg svært ved at se fordelen ved at kunne gå på nettet etc., da man vel i princippet kan gøre det samme ved at tilslutte computeren gennem HDMI-kabel?

Lige for at være med på det rene - når du siger cx725 så er det denne du mener ikke?
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051336/TV/Panasonic-Viera-TX-50CXC725-Sammenlign-Priser

Ved ikke rigtig hvad inputlag giver til tv'et, så det sidste er lidt sort snak for mig. Efter at have læst anmeldelsen om CX7-serien på flatpanels giver det dog et lidt bedre indblik, men der er stadig meget, der ikke giver mening.

Bromberg - kan du anbefale et Panasonic-tv i prisklassen 4000-7000? For når jeg kigger på pricerunner, så er 50" CX725 "kun" nede på 9000,-, og det synes jeg lyder af meget, som sagt i forhold til mit forbrug (se sport, spille spil på PS4 - spiller ikke "krævende" spil - kun spil som Fifa, NBA, CoD osv.) Jeg ved til gengæld ikke, om det er muligt at finde et godt tv til den pris (4000-7000), og jeg kan vil blive nødsaget til at smide den ekstra skilling, hvis der ikke er bedre. 1. prioriteten er dog at finde en pris i den prisklasse.

Og endnu en gang tak for hjælpen. Det er ikke nemt at være sådan en "rookie" som mig  Grin

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #710: 24 Jan 2016, 12:16 »

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #711: 24 Jan 2016, 14:18 »

Hvis jeg var dig udfra budget og behov, så ville jeg nok overveje et full HD istedet for 4k.
Inputlag er hvor langt tid der går fra en bevægelse på dir joypad til det rent faktisk sker på skærmen (simpelt forklaret).
Ved ikke lige hvad Panasonic laver her. Men jeg ved at Sony lavede sidste pr nogle fremragende full HD skærme til gode penge.

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #712: 24 Jan 2016, 14:22 »

Skal det være 55" egentlig? Det har jeg bare bildt mig ind:)

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #713: 24 Jan 2016, 14:55 »

Hvad med det Panasonic jeg har linket til fra Komplett.dk? Hvordan læser du inputlag?

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #714: 24 Jan 2016, 14:57 »

Tak for forslagene Fresse. Vil lige kigge lidt nærmere på dem her senere på dagen. Er gået lidt kold i fjernsynslæsning, da jeg stort set har brugt hele morgenen/formiddagen på at læse tests, anmeldelser osv. Opstemt

Så vidt jeg kan læse mig frem til så er 4K ikke så anvendt? Altså eksempelvis hvis jeg skal se "almindeligt" tv som Tv3+ HD osv, vil det ikke betyde så meget, da udbyderne ikke kan tilbyde 4K - hvis jeg har forstået ret. Det er kun hvis jeg skal se youtubevideoer og Netflix, da disse "tilbyder" 4K. Kan det ikke passe? Så hvad er fordelen i 4K kontra full HD. Er det bare, at når jeg ser Netflix, så er kvaliteten bedre, men ellers ikke? Man går ikke udfra, at udbyderne tilbyder 4K indenlænge?
Okay. Efter at have læst en masse tests fandt jeg også ud af jo lavere den er, jo bedre er den til at spille med, så det giver jo god mening, det du siger Smiley

Og nej det behøves ikke være 55". Vil faktisk sige, at det maks skal være 55". Derimod tænker jeg, at et minimumskrav på 43" også vil være passende.

Efter at have læst en masse tests så har jeg også selv indskrænket mig (lidt) nu.
Både flatpanels.dk og Forbrugerrådet anbefaler Samsung JU7005, og derfor frister denne mig ret meget pt.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE48JU7005XXE/samsung-48-3d-smart-led-tv-ue48ju7005xxe

Panasonic CX725 ser, som du også nævner Bromberg, spændende ud som følge af sortniveauet og farverne, og den har også fået gode anmeldelser fra flatpanels.dk. Til gengæld synes jeg Samsungs menu og især tv-guiden visuelt er pænere. Dog koster tv'et 9999,- hos Elgiganten, og det er lige en tand over, hvad jeg har lyst til at give.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TX55CXC725/panasonic-55-3d-smart-4k-led-tv-tx-55cxc725?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK

Sony X8505 har også fået en fin anmeldese fra flatpanels, og fjernsynet blev nr. 2 i Forbrugerrådets anbefaling i samarbejde med Ekstrabladet. Til gengæld halter Android også, som bromberg også nævner, og det afskrækker mig.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KD55X8505CBAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kd-55x8505cbae

Nu tager jeg lige lidt fjernsynslæsningspa use inden jeg senere kigger på fresses forslag Smiley

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #715: 24 Jan 2016, 16:13 »

Af de tre fjernsyn cx725, 7005, x85 ville jeg mere eller mindre lade prisen eller design bestemme. Der taber Samsung (design) imo:).
Som skrevet så er det Sony ret fornuftigt på billedsiden, men ikke smart tv nej. Men betyder det noget?
Måske alligevel når nu det er 4k tv hvor Netflix ganske rigtigt understøtter 4k.
Med de 4k tv her er du dog rimeligt fremtidssikret ift hdmi 2.0 og hdcp 2.2, som næste konsol helt sikkert kommer i. Ja Sony har endda snakket om en ps4 2.0 med netop hdmi 2.0 for 4k.
Tv kanaler bliver ikke 4k de næste par år. Der er flere der end ikke er er full HD endnu.
Men i år kommer der allerede 4k afspillere og 4k film, så de er ikke ligemeget i mine øjne med 4k:).
Det bliver et markant større marked i 2016.
Fordelen ved et 55" er, at for de fleste er det backlit belyst. Det giver altså bare et mere ensartet billede end et kantbelyst. Derfor anbefales Samsungs 7005 faktisk nogengange istedet for deres 8 serie som er kantbelyst.

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #716: 24 Jan 2016, 16:53 »

Smart-tv er da fint nok, men når det alligevel enten er langsomt eller at man skal give 10.000+ for et fjernsyn med et nogenlunde smart-tv, så kan man lige så godt købe et separat system, udover det dog giver den ekstra fjernbetjening. (imo)

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #717: 24 Jan 2016, 22:07 »

Nu har jeg læst 59 siders diskussion igen fra brugere der har købt sony tv'et eller har spurgt til råds om sony tv'et. Og her afskrækker de mig igen pga. android-delen. Flere personer har oplevet at skulle slukke for kontakten flere gange dagligt før det virkede, men at det er blevet bedre så de kun skal gøre det et par gange om ugen nu efter de nye opdateringer. De opdateringer er dog blevet meget udskudt og kommet langt efter lanceringen af tv'et.
Jeg læser flere, der anbefaler, at man ikke køber tv'et, men anmelderne hos flatpanels fortsætter med at anbefale det på trods af, at tv'et lige pludselig åbner kl. 5 om natten, lyden slukker først 10 minutter efter man har slukket tv'et, tv'et der har slukket af sig selv flere gange i løbet af en dag.

Ved ikke om jeg tør at tro på, at Android tv'et bliver bedre. Der er ikke sket så meget på 7 måneder, og der synes jeg både Panasonic og Samsung virker mere robuste i deres software. Der er også nogle, der nævner, at Android-delen påvirker hele fjernsynet og ikke bare smart-del funktionen, og det virker altså meget afskrækkende.

Derfor tror jeg, at jeg går ud og kigger primært på Samsung og Panasonic tv'et i morgen, hvorefter jeg tager en beslutning. Pt. hælder jeg mest til Samsung, da denne er den billigste option, og det er der, jeg har set de mest stabile anmeldelser - både forbrugerrådet og flatpanel og deres brugere.

Har ikke kunnet findet danske anmeldelser af Fresses forslag med Panasonic cw404 og ej heller Samsung JU6070, så har lidt undladt disse i mine overvejelser, da jeg er ved at være træt af at læse haha

EDIT: Igen - alt i alt, tak for hjælpen. Det har virkelig givet en masse, og med de to (tre) jeg står tilbage med, så kan jeg vel ikke gå helt galt i byen.

L.Wee
Landsholdsspiller

« Svar #718: 29 Jan 2016, 10:28 »

Sony 65'' Smart LED-TV KD-65X8505CBAE

Så er 8505 modellen kommet på tilbud igen.
Er der nogen synderlig forskel på 8505 og 8509?

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #719: 29 Jan 2016, 11:12 »

Jeg mener 8505 er en retailer version, lidt som cx720 af Panasonics er det af Panasonics cx7xx serie. Hardwaremæssigt mener jeg at have fået fortalt at de er identiske.

Sider: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 56 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010