home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1111 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 193919 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #690: 14 Jan 2016, 11:16 »

Hmm personligt ville jeg hellere gå ned i tommer og få godt billede end stor skærm og ringe billede.
Sony til 13.000kr. Er dog en fin deal.
Ellers syntes jeg selv et Panasonic cx700 er fremragende.
Gik fra et Panasonic vt30 plasma og syntes ikke jeg "nøjes".
Den har været til 8000kr. Kender ikke prisen idag

L.Wee
Landsholdsspiller

« Svar #691: 14 Jan 2016, 11:23 »

Hmm personligt ville jeg hellere gå ned i tommer og få godt billede end stor skærm og ringe billede.
Sony til 13.000kr. Er dog en fin deal.
Ellers syntes jeg selv et Panasonic cx700 er fremragende.
Gik fra et Panasonic vt30 plasma og syntes ikke jeg "nøjes".
Den har været til 8000kr. Kender ikke prisen idag

CX700
Hmm så skulle man måske have været lidt mere obs på 55", de er også godt udsolgt nu Skuffet

Det skal så også lige siges, at jeg har en meget stor stue.
Men sidder omkring 4-5m væk fra skærmen.

Ang. smart tv delen, så kommer det meget an på hvad man skal bruge det til.

Jeg har et Samsung 65" UHD LED Smart TV UE65HU7505 fra 2014 og det er jeg rigtig glad for, både for billedekvalitet og smart tv.

Jeg har skiftet smart hub'en på tv'et til den amerikanske version og kan derfor se amerikansk Netflix, Hulu Plus og Amazon Prime direkte på tv'et.
Det er super nemt og bekvemt.

TV'et skal primært bruges til streaming af film via NAS server og div. streaming udbyder.
Har ingen tv kanaler udover tysk kabel tv Smiley
« Seneste Redigering: 14 Jan 2016, 11:25 af L.Wee » Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller

« Svar #692: 14 Jan 2016, 15:09 »

Jeg har en Nintendo Wii jeg gerne vil have sat til mit Samsung Smart-tv. De der 3 stik som der burde skulle gå i tv'et (i 3 skøre farver) er der dog ikke plads til nogle steder i tv'et.

Skal man bruge en transformer af en eller anden slags for at få det sat til?Huh Nogen der ved noget? Smiley

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #693: 14 Jan 2016, 15:53 »

L.wee - puha ja så syntes jeg sgu nok 55" er for småt. Har selv tidligere haft 5 meter til en 50" og det er umuligt at få den fede oplevelse der. Især med 4k.
Hmm jeg ser sgu ikke andet en sony'en i det prisleje så..
Hvad med Samsungs 7005 serie? Den var også godt nede i pris tidligere

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #694: 14 Jan 2016, 16:04 »

Den koster 15.000. http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051356/TV/Samsung-UE65JU7005-Sammenlign-Priser
Man kommer nok ikke under de 15.000 for 65" hvis det skal være topmodel med mindre man finder et tilbud.
Synes bare ikke rigtig der har været noget januarudsalg i år på topmodellerne?

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #695: 14 Jan 2016, 16:07 »

Jeg har en Nintendo Wii jeg gerne vil have sat til mit Samsung Smart-tv. De der 3 stik som der burde skulle gå i tv'et (i 3 skøre farver) er der dog ikke plads til nogle steder i tv'et.

Skal man bruge en transformer af en eller anden slags for at få det sat til?Huh Nogen der ved noget? Smiley

Hvad for et tv har du da?

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #696: 14 Jan 2016, 18:56 »

Er der ikke HDMI til en Wii?
Om ikke andet, har du så mulighed for scart-kabel i dit tv? For så skal du vidst ud at investere i sådan en: https://www.av-cables.dk/scart-adapter/

L.Wee
Landsholdsspiller

« Svar #697: 15 Jan 2016, 13:43 »

Den koster 15.000. http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051356/TV/Samsung-UE65JU7005-Sammenlign-Priser
Man kommer nok ikke under de 15.000 for 65" hvis det skal være topmodel med mindre man finder et tilbud.
Synes bare ikke rigtig der har været noget januarudsalg i år på topmodellerne?

Synes faktisk der har været mange fine tilbud de sidste par uger, også på 65".
Men ikke lige fx 9000serien fra Samsung Smiley

L.wee - puha ja så syntes jeg sgu nok 55" er for småt. Har selv tidligere haft 5 meter til en 50" og det er umuligt at få den fede oplevelse der. Især med 4k.
Hmm jeg ser sgu ikke andet en sony'en i det prisleje så..
Hvad med Samsungs 7005 serie? Den var også godt nede i pris tidligere

Det var en vigtig indput, har prøvet mig lidt frem med at skære ud i pap hvordan det ville se ud med 55" og 65".
65" ser ret fedt ud  Tunge

Ja må nok hellere vente og se om prissen kommer lidt ned igen. Synes 13.000 er fint for et 65" Smiley
Heller lidt mere til Sony Smiley

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #698: 15 Jan 2016, 17:26 »

Smag og behag:). - jeg syntes ikke der er meget andet end Sony til under 15.000kr i 65:).
Men er sikker på det nok skal komme derned igen:). Syntes det er en rigtig god pris også (13.000kr).

Men ja med din afstand ville jeg helt sikkert gå i en 65".
Med 4k mener jeg allerede 65" anbefales til ca 3 meter.

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #699: 17 Jan 2016, 16:13 »

Hey.

Da Liverpool-United kampen gik til halvleg lukkede mit Philips-fjernsyn ligepludselig ned, og gav sort skærm. Efter dette begyndte det røde blink at blinke tre gange, og jeg kan nu ikke få gang i tv'et igen. I stedet bliver den ved med at blinke tre gange. Er der nogle, der har styr på, hvad jeg skal gøre?
Læste et råd på engelsk, hvor der stod, at jeg først skulle fjerne fjernsynet fra det sted, hvor den stod i et minut hvor jeg derefter skal tilslutte den et andet sted. Hvis det ikke virkede skulle jeg forsøge at trykke på tænd-knappen inden jeg tilsluttede igen på fjernbetjeningen 20 gange, hvorefter jeg skulle holde tænd-knappen nede, når jeg tilsluttede tv'et igen. Enten er det mig der er spasser, eller så har dette heller ikke virket.

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #700: 17 Jan 2016, 20:08 »

Har du et modelnr?

Og uden lige at have tjekket op på det, så prøv at tage det fra strøm, tryk på tændknappen et par gange så du er sikker på at der ikke er strøm mere i det, og vent 5 min., og tilslut den til et stik du ved der virker. 

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #701: 17 Jan 2016, 21:05 »

Ved ikke hvor jeg kan finde modelnr.? Jeg tror det er ved at være et 3-4-5 år gammelt, så tror ikke jeg har kvittering længere.

Jeg har prøvet at tage det fra strøm - sikret mig at der ikke er mere strøm i det (de tre blink stoppede da jeg tog ud af stikkontakten), og jeg har tilsluttet tv'et til et andet sted, hvor jeg har et andet fjernsyn, der virker.

r19r
Juniorspiller
**

« Svar #702: 18 Jan 2016, 18:11 »

Hej freaks. Er på udkig efter en computer der nærmest kun skal bruges til fm og surfe på nettet. Hvad skal man kigge efter hvis man skal hane sådan en. Det er ligegyldig om det er bærbar eller stasonær og så skal det helst gerne være så billigt som muligt  Wink

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #703: 22 Jan 2016, 19:56 »

Hej igen

Da jeg går ud fra, at mit fjernsyn er gået i stykker som følge af to beskeder oppe, så leder jeg efter et nyt. Jeg har efterhånden fået en del råd. Bl.a. har jeg fået anbefalet Sony (Bravia) fjernsyn, men det er vel en præferencesmag, men går ud fra Samsung og Sony er ved at være ret førende indenfor tv-industrien? Derudover har jeg fået at vide, at den skal have 100 (faktiske) Hz eller noget i den stil. Altså skulle butikken reklamere med minimum 200 eller 400 Hz, da der så vil være 100 (faktiske) Hz. Derudover har jeg også fået anbefalet UHD fjernsyn. Til sidst har jeg fået at vide at til mit forbrug (se sport, almindelig HD-tv, PS4 og netflix) vil det være passende med et prisleje på 4000-6000. Til gengæld kan jeg godt strække mig til 7000,- i værste tilfælde Af egne præferencer har jeg at det minimum skal være 43-44" og maks 55". Det skal gerne være fra Elgiganten, da jeg derfor har mulighed for at få rabat. Dette har fået indskrænket mig til følgende muligheder:
Sony 50" LED Smart TV - Dog "kun" Full HD - til en pris på 7000,-. -  64% hos Forbrugerrådet (Meget god -  videoindgang, lydtilslutninger og modtagere. God - billedekvalitet, brug som medieafspiller og strømforbrug - Resten middelmådigt)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL50W755CBAE/sony-50-led-smart-tv-kdl-50w755cbaep#tab-specs

Sony 49" LED Smart TV - Til gengæld 4K/UHD - til en pris på 7000,- - 60% hos Forbrugerrådet (Meget god -  videoindgang, lydtilslutninger og modtagere. God - billedekvalitet, brug som medieafspiller og strømforbrug - Resten middelmådigt)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KD49X8305CBAE/sony-49-smart-led-tv-kd-49x8305cbae#tab-specs

Sony 55" LED Smart TV - "Kun" Full HD igen - til en pris på 6000,-
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL55W755CBAE/sony-55-led-smart-tv-kdl-55w755cbaep#tab-specs

Sony 55" 3D LED Smart TV - 4k/UHD - til en pris på 8000,- -  66% hos Forbrugerrådet (Meget god -  videoindgang, lydtilslutninger og modtagere. God - billedkvalitet, lydkvalitet, brug som medieafspillere og strømforbrug - resten middelmådigt) 
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KD55X8505CBAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kd-55x8505cbae

Samsung 55" LED Smart TV - 4k/UHD - til en pris på 9000,-  - 74% hos Forbrugerrådet (Meget god -  videoindgang, lydtilslutninger, modtagere og brug som medieafspiller. God - billedkvalitet, lydkvalitet, brugervenlighed og strømforbrug
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55JU6475XXE/samsung-55-smart-led-tv-ue55ju6475xxe#tab-specs

Hvad der dog er værd at bemærke hos Forbrugerrådets anmeldelse, så har 60% anmeldelsen af Sony 49" bedst "billedekvalitet" af Sony-fjernsynene, da det kun er lysreflektionen er under middel, hvorimod de andre enten er gode eller meget gode. Her falder 66% Sony 55" igennem, da denne har under middel lysreflektion, middelmådig betragtningsvinkel og skærmlysets ensartethed, hvoraf resten er enten gode eller meget gode.
64% Sony 50" har til gengæld en mere middelmådig anmeldelse af billedkvaliteten, hvor betragtningsvinklen og skærmlysets ensartethed er middel, hvorimod resten er gode eller meget gode.

Hvad jeg ikke har nævnt under billedkvaliteten er refleksion og bevægelser i billedet.

Jeg ved ikke om alle disse informationer forvirrer mig for meget. Samsung fjernsynet har klart bedst billedekvalitet jævnfør Forbrugerrådet, men til gengæld går det også noget over budget. Derimod opnår Sony 49" kun 60% hos forbrugerrådet, men har til gengæld stadig en god billedekvalitet, hvilket også er det jeg er ude efter. Derudover har fjernsynet også UHD, så jeg ved ikke, hvor meget den lysrefleksion spiller ind på det.

Hvis I skulle vælge et af Sony fjernsynene, hvilket ville I så foretrække? Eller ville I måske hellere gå over budget og smide pengene efter Samsung-fjernsynet?

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #704: 22 Jan 2016, 20:12 »

Det kan i hvert fald ikke betale sig at købe det der Samsung tv til den pris!

Du kan jo få et meget bedre tv til samme pris.

UHD: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55JU7005XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55ju7005xxe

Og det nye Super UHD: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55JS8005XXE/samsung-55-ultraslankt-8-serie-suhd-tv-ue55js8005xxe?intcid=pp_UE55JS8005XXE

Og ja, ville helt sikkert gå all-in på et af disse Samsung tv.
« Seneste Redigering: 22 Jan 2016, 20:16 af Caviezel » Logged

♥ Manchester United ♥

Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 56 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010