Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1361 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrencen 2016
#61 - El Requexón
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
...
14
Forfatter
Emne: #61 - El Requexón (Læst 51551 gange)
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #44 - El Requexón
«
Svar #135:
20 Apr 2016, 09:13 »
#45 - Mine tanker omkring førsteholdstruppen
Så fik vi kigget min førsteholdstrup igennem over de tre seneste updates her i bloggen. En førsteholdstrup der indeholder 24 navne, hvor en god sjat af dem dog er tilgængelige for klubbens U19 hold.
Alt i alt synes jeg vi har en fint balanceret trup. Jeg har dog mine bekymringer rundt omkring, og sker ét enkelt salg, som jeg bestemt ikke kan afvise vil finde sted i den nærmeste fremtid, så regner jeg med at lave en helt ny taktik til førsteholdet grundet manglende spillere til en bestemt position.
Målmandspositionen
Men hvis vi lige kort går igennem kæde for kæde, så hvis vi starter ud med målmandspositionen, så er det uden tvivl en af de positioner, hvor jeg mener vi står svagest.
Moso har gjort det fint i målet, men det er godt nok også lige med nød og næppe, at han har niveau til La Liga. Jeg håber så inderligt at vi har en kommende klassemålmand i mit 5-stjernede målmandstalent Julián José - men mindre kan bestemt gøre det for mig. Men det kan bestemt komme til at blive svært, da Moso mener han er god nok til en bedre klub, og gerne vil videre. Det kommer dog forhåbentlig ikke til at ske før om et par sæsoner.
Forsvaret
I vores firebackkæde synes jeg det ser utrolig lovende ud, hvor jeg dog savner en rigtig højreback. Men vi bader os nærmest i stortalenter til det centrale forsvar - i hvert fald, hvis man spørger mit stab, så her er jeg absolut ikke bekymret.
Venstrebacken står vi også yderst solidt med Jiménez der altid leverer, samt José María, der udvikler sig helt utroligt.
Havde Acebo bare haft sin foretrukne position på højrebacken og havde vi ligeledes en lidt bedre backup til ham, så havde jeg været yderst tilfreds med forsvaret, men jeg har lige den lille bekymring.
Midtbanen
Min tremands midtbane er umådelig lovende, synes jeg selv. Særligt efter der er blevet omskolet lidt spillere til DM positionen, så ser det rigtig fornuftigt ud. Der er dog en række spillere, der ikke helt har niveauet til La Liga endnu, så med et par skader kan vi stå med en meget uprøvet midtbane, men kan vi holde på disse spillere et par sæsoner endnu, så står vi utrolig stærkt her.
Angrebet
Så er jeg faktisk efter seneste trupoversigt blevet lettere bekymret over den sidste tredjedel af banen. Ikke grundet vores angrebsposition, hvor jeg synes det ser umådelig godt ud.
Det drejer sig i stedet om kanterne, hvor jeg virkelig har min tvivl om, hvor længe endnu jeg kan holde på Salcedo, der igen har fået vækket drømmen til live om et større klub, og den drøm bliver ikke mindre af, at storklubber konstant er klar med store bud på ham. Der er dog ingen der ønsker at byde de 500M + 40% af næste salg, som lige pt. er min pris for Salcedo, der fortsat har fire år tilbage af sin kontrakt.
Men mister vi først Salcedo, så står vi faktisk kun med tre kanter i hele truppen, som jeg ser La Liga fremtid i, og hvor Marín ikke lader til at blive meget bedre, så har jeg reelt kun to kanter, som jeg tror på, hvilket altså ikke er holdbart.
Derfor hvis vi mister Salcedo, så regner jeg faktisk med at lave en helt ny taktik uden kanter, hvor Miguel og Alonso skal omskoles, hvilket absolut ikke er ideelt, men som kan vise sig at blive nødvendigt.
Alternativt kunne jeg omskole nogle angribere til kanterne, men det er heller ikke fordi jeg råder over vanvittig mange lovende angribere.
Funfact på Real Oviedo’s førstehold
Ud af mine 24 spillere på førsteholdet, så er min bedste straffesparksskytte Salcedo med 10 i straffespark. Det er altså lidt imponerende at det kan lade sig gøre.
Forventningerne til Real Oviedo
Med seneste sæsons flotte 11. plads og to sæsoner, hvor vi nu har overlevet i La Liga, så er der nu kommet en større fidus til klubben, der ifølge bookmakerne spår os til en 14. plads i den kommende sæson.
Den vogn er vores bestyrelse også hoppet med på, og hvor jeg i de to foregående sæsoner kunne vælge ’Forsøg at undgå nedrykning’, så var det op til denne sæson skiftet ud med en forventning om ’minimum en midterplacering i La Liga’. Dette er en målsætning, jeg selv fremsatte efter den seneste sæson blev overstået, men både min, bestyrelsens og bookmakernes vurdering af os er fortaget inde der blev solgt ud af profiler som Diegui og Rivera, samt fire øvrige breddespillere, og jeg er lettere spændt på at se, hvordan det går uden disse spillere må jeg indrømme.
Men så længe Acebo kan tage over for Diegui, og Moso holder sig fra skader, så er jeg nu ikke så bekymret igen. Uden tvivl vil det nok blive et tab at have mistet Rivera, der har leveret så solidt gennem fire sæsoner, men som mit hold vokser måned for måned, så tror jeg bestemt på, at vi nok skal have et nyt talent klar i hans klasse inden alt for længe.
Dermed burde det altså være en målsætning, som vi fortsat burde kunne opfylde, men jeg er meget spændt på om mit unge hold kan ende med at falde sammen. Jeg satser stærkt på, at det ikke er noget der bliver aktuelt.
Kan vi derimod fortsætte med at levere, som vi gjorde i sidste sæson, imens vi kan holde på vores spillere, så kan vi altså stå med et virkelig solidt hold om yderst få sæsoner.
spurvendk
Lilleputspiller
Sv: #45 - El Requexón
«
Svar #136:
20 Apr 2016, 11:04 »
LS, kan du prøve på at forklare mig hvilke personligheder der er gode for hvad? Jeg er nemlig på ret bar bund der.
Og hvordan får man en ung spiller til at skifte personlighed?
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #137:
20 Apr 2016, 11:56 »
Citat af: spurvendk 20 Apr 2016, 11:04
LS, kan du prøve på at forklare mig hvilke personligheder der er gode for hvad? Jeg er nemlig på ret bar bund der.
Og hvordan får man en ung spiller til at skifte personlighed?
Altså hvis du vil forstå det helt i dybden, så vil jeg forslå at kigge
herinde
, hvor der fremgår en del om tutoring i indlæg#14, og hvis du går hen på den forgående side er en hel post om spillerpersonlighed
er (i indlæg#13) og hvordan de udregnes.
Hvordan de udregnes er vanvittig indviklet, men det vigtigste handler i bund og grund om deres egenskab i 'professionalisme'.
Professionalisme er nemlig med til at bestemme, hvor hårdt spilleren gider arbejde til træning, og det gør en verden til forskel for en ung spiller om han har 5 eller +15 i denne skjulte egenskab.
Denne egenskab kan du tyde ud fra hans spillerpersonlighed, og når en ung spiller har en tutor, så smitter tutorens personlighed gerne af på den unge spiller - hvis deres samarbejde vel og mærke fungerer.
Om deres samarbejde vil fungere får du oftest gerne et praj om, når du forsøger at sætte dem sammen. Her vil spillerne enten være med på samarbejdet, når du forslår det. Ellers kan det være de siger, at de ikke synes det er nogen god idé - siger de dette, så er det oftest et tegn på at deres personligheder er for langt fra hinanden og det dermed ikke vil fungere. Her er det oftest bedst at finde en anden spiller, der kan fungere som tutor.
«
Seneste Redigering: 20 Apr 2016, 14:45 af Le Sygnok
»
spurvendk
Lilleputspiller
«
Svar #138:
20 Apr 2016, 13:20 »
Citat af: Le Sygnok 20 Apr 2016, 11:56
Altså hvis du vil forstå det helt i dybden, så vil jeg forslå at kigge
herinde
, hvor der fremgår en del om tutoring i indlæg#14, og hvis du går hen på den forgående side er en hel post om spillerpersonlighed
er (i indlæg#13) og hvordan de udregnes.
Hvordan de udregnes er vanvittig indviklet, men det vigtigste handler i bund og grund om deres egenskab i 'professionalisme'.
Professionalisme er nemlig med til at bestemme, hvor hårdt spilleren gider arbejde til træning, og det gør en verden til forskel for en ung spiller om han har 5 eller +15 i denne skjulte egenskab.
Denne egenskab kan du tyde ud fra hans spillerpersonlighed, og når en ung spiller har en tutor, så smitter tutorens personlighed gerne af på den unge spiller - hvis deres samarbejde vel og mærke fungerer.
Om deres samarbejde vil fungere får du oftest gerne et praj om, når du forsøger at sætte dem sammen. Her vil spillerne enten være med på samarbejdet, når du forslår det. Ellers kan det være de siger, at de ikke synes det er nogen god idé - siger de dette, så er det oftest et tegn på at deres personligheder er for langt fra hinanden og det dermed ikke vil fungere. Her er det oftest bedst at finde en anden spiller, der kan fungere som tutor.
Det lyder godt alt sammen. Jeg vil gerne læse videre om dette i det link du refererer til, men jeg kan desværre ikke åbne den? Er det i din La Lezema blog? Så kan jeg selv finde den.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #139:
20 Apr 2016, 13:52 »
Citat af: spurvendk 20 Apr 2016, 13:20
Det lyder godt alt sammen. Jeg vil gerne læse videre om dette i det link du refererer til, men jeg kan desværre ikke åbne den? Er det i din La Lezema blog? Så kan jeg selv finde den.
Det kunne meget nemt være has La Lezema blog.
Der gik han i hvert fald igennem det hele.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #140:
20 Apr 2016, 14:46 »
Jeg ved ikke lige hvad der skete med linket, men det er fikset nu. Og jo, det er min blog om La Lezama, der skulle henvises til i første omgang.
spurvendk
Lilleputspiller
«
Svar #141:
20 Apr 2016, 16:11 »
Citat af: Le Sygnok 20 Apr 2016, 14:46
Jeg ved ikke lige hvad der skete med linket, men det er fikset nu. Og jo, det er min blog om La Lezama, der skulle henvises til i første omgang.
Citat af: QuesT 20 Apr 2016, 13:52
Det kunne meget nemt være has La Lezema blog.
Der gik han i hvert fald igennem det hele.
Jeps. Så skal der læses.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #142:
20 Apr 2016, 16:22 »
Citat af: spurvendk 20 Apr 2016, 16:11
Jeps. Så skal der læses.
Ja, det er lidt at tage af. Men som nævnt, fokuser på professionalisme. Det er det eneste jeg sådan rigtig går op i.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #143:
20 Apr 2016, 17:44 »
#46 - Oviedo nærmer sig eliten på facilitetsfronten
For bare lidt over to sæsoner siden, så stod klubben med faciliteter, som ikke var meget over middelmådige. Men i marts 2018 fortog klubben sin første opgradering, og siden da er det gået umådelig stærkt på den front.
2018, Januar: Opgradering af ungdomstræningsbudg
et
2018, August: Opgradering af ungdomsfaciliteter
2019, Maj: Opgradering af rekrutteringsnetvær
k
2019, Maj: Opgradering af ungdomsfaciliteter
2019, Maj: Opgradering af ungdomstræningsbudg
et
Men trods vi kun er lidt over halvvejs i år 2020, så er det allerede nu blevet vores markant mest aktive år, når det kommer til at opgradere faciliteter.
I januar 2020, der kiggede jeg nemlig mine faciliteter igennem, og synes det var tid til at give førsteholdets træningsfaciliteter en opgradering,
hvilket bestyrelsen accepterede
. Og man forventede det projekt færdig i oktober 2020
Men ligesom tidligere, hvor jeg selv forslog opgradering af vores ungdomsfaciliteter, som bestyrelsen var med til at acceptere, så foretog bestyrelsen selv en opgradering yderligere inden den nuværende opgradering var færdig, og samme nummer har bestyrelsen gentaget efter de i maj 2020 valgte at
opgradere vores træningsfaciliteter endnu engang
.
Dermed står det projekt til at være afsluttet 7. Januar 2021 nu, hvor jeg dog forstiller mig at den første opgradering vil træde i kraft fra 15. Oktober 2020.
Men efter bestyrelsen selv forslog opgradering af mine træningsfaciliteter lige efter vi havde sikret overlevelse for andet år i træk i La Liga, så tænkte jeg det ville være passende, at drøfte yderligere opgradering af faciliteterne til mine U-hold.
Her gik bestyrelsen med til at opgradere vores
ungdomsfaciliteter
og vores
ungdomsrekruttering
snetværk
, men de ville ikke gå med til at opgrade vores ungdomstræningsbudg
et for tredje gang, men med dette vedtaget, så så vores liste nu følgende ud med opgraderede faciliteter:
2018, Januar: Opgradering af ungdomstræningsbudg
et
2018, August: Opgradering af ungdomsfaciliteter
2019, Maj: Opgradering af rekrutteringsnetvær
k
2019, Maj: Opgradering af ungdomsfaciliteter
2019, Maj: Opgradering af ungdomstræningsbudg
et
2020, Januar: Opgradering af træningsfaciliteter
2020, Maj: Opgradering af træningsfaciliteter
2020, Juli: Opgradering af ungdomsfaciliteter
2020, Juli: Opgradering af rekrutteringsnetvær
k
Dette efterlader os med følgende
faciliteter i Real Oviedo
.
Tidligere gik jeg i dybden med talentarbejdet i FM gennem min blog om La Lezama, som er Athletic Club’s ungdomsakademi. Her lavede jeg udregninger af alle ungdomsfaciliteter, som ser følgende ud:
Youth Facilities’ titler fra 1 til 20
:
1-3: Basic youth facilites (Skrabede ungdomsfaciliteter)
4-5: Poor youth facilites (Dårlige ungdomsfaciliteter)
6-7: Below avarage youth facilites (Ungdomsfaciliteter under gennemsnitet)
8-9: Adequate youth facilites (Tilstrækkelige ungdomsfaciliteter)
10-11: Average youth facilites (Mellemgode umgdomsfaciliteter)
12-13: Good youth facilites (Gode ungdomsfaciliteter)
14-15: Great youth facilites (Fremragende ungdomsfaciliteter)
16-17: Suberb youth facilites (Enestående undgomdsfaciliteter)
18-19: Excellent youth facilities (Fremragende ungdomsfaciliteter)
20: Top youth facilites (Ungdomsfaciliteter af højeste standard)
Junior Coaching’s titler fra 1 til 20:
1-2: Minimal junior coaching (Minimale junior træning)
3-5: Basic junior coaching (Simpel ungdomstræning)
6-9: Adequate junior coaching (Tilstrækkelig ungdomstræning)
10-13: Average junior coaching (Middelmådig ungdomstræning)
14-16: Good junior coaching (God ungdomstræning)
17-19: Excellent junior coaching (Fremragende ungdomstræning)
20: Exceptional junior coaching (Exceptionel ungdomstræning)
Youth Recuitment’s titler fra 1 til 20:
1-2: Limited youth recruitment (Begrænset talentrekruttering)
3-5: Basic youth recruitment (Simpelt ungdomsrekruttering
s netværk)
6-8: Fairly basic youth recruitment (Ret simpel ungdomsrekruttering)
9-11: Average youth recruitment (Standard ungdomsrekruttering)
12-14: Above average youth recruitment (Over middel talentudvikling)
15-16: Established youth recruitment (Veletableret ungdomsrekruttering
s netværk)
17-18: Well established youth recruitment (Veletableret ungdomsrekruttering
s netværk)
19-20: Extensive youth recuitment (Omfattende ungdomsrekruttering
s netværk)
Dermed er vores faciliteter altså nu oppe på følgende:
Ungdomsfaciliteter: Superb youth facilities = 16-17
Ungdomstræningsbudg
et: Excellent junior coaching = 17-19
Ungdomsrekruttering
snetværk: Well established youth recruitment = 17-18
Dertil har vi også fortsat to opgraderinger til træningsfaciliteter
ne på vej, samt én opgradering til vores ungdomsfaciliteter, så vi altså kommer op på ’Excellent youth facilities’ som er 18-19.
Herfra har vi blot tilbage at opgradere vores faciliteter til mine U-hold en gang mere i de tre kategorier, og så har vi altså så gode faciliteter, som man overhoved kan få.
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #46 - El Requexón
«
Svar #144:
21 Apr 2016, 12:39 »
#47 - Scoringsproblemer i Oviedo
Eftersom der ikke var meget aktivitet gennem sommerens transfervindue, så har jeg i stedet fået spillet mig frem til december 2020, hvor holdet netop er gået på to ugers ferie.
Ligaen
Sæsonen startede med lyn og torden for vores vedkommende, hvor vi lagde ud med at slå Osasuna 3-0, og i tredje spillerunde var det Levante som blev nedlagt med en 4-0 sejr. Imellem disse to opgør, der var vi også et smut på Camp Nou, hvor vi også kom foran 1-0, men ganske fortjent blev kampen tabt 1-3.
Det hele så fremragende ud efter disse tre opgør. Defensiven stod kompakt imens offensiven sprudlede, men i slutminutter af kampen mod Levante, der udgik holdets angriber Ruiz med en skade, der ville holde ham de næste 6-7 uger.
Efterfølgende blev det til to uafgjorte i fjerde og femte runde. Først en kamp mod Mallorca, som vi burde have vundet, men efterfølgende fik vi et point med fra en svær udekamp imod At. Madrid.
Men glimrende så det nu alligevel ud efter ligaens første fem kampe, da vi indtog en placering i top 5.
Men da de efterfølgende fem kampe kun kastede ét point af sig, så var vi pludselig blevet degraderet til ligaens 17’ende plads og i de seks kampe siden Ruiz skade, der havde vi blot scoret to mål.
Den 1. November var Ruiz dog blev sin skade kvit, og startede inde mod Malaga, hvor vi tog første sejr siden 12. September. Og dette blev starten på en fremragende november måned, hvor vi vandt tre ud af fire opgør.
December måned kunne vi dog slet ikke leve op til samme form, og her blev det kun til ét point i tre kampe, hvor det ene kamp dog var ude imod Real Madrid, som blev et sikkert 1-4 nederlag, men heller ikke en kamp, hvor jeg havde forventet det store med fra.
Dermed indtager vi nu
13. pladsen
i ligaen ved vinterpausen, hvor vi har altså har bevæget os godt og grundigt rundt i
tabellen gennem efterårssæsonen
.
Scoringsproblemer
Det bekymrer mig dog en helt del, at vi ofte har så svært ved at få bolden i kassen. Med vores 19 mål gennem efterårssæsonen, så har vi altså kun scoret 11 mål siden vores tre første ligakampe, hvor vi ellers lagde rigtig flot fra land.
Men når jeg kigger på mine offensive kræfter, så kan jeg nu alligevel godt se hvorfor vi kan have umådelig svært ved at få bolden i kassen.
Ingen af mine spillere på venstrekanten er specielt målfarlige, og gennem deres kombinerede 17(7) ligakampe, som det er blevet til gennem efterårssæsonen, så har de blot stået for to mål og tre assist.
Heller ikke Salcedo har været så effektiv som håbet, og det var først i vores 3-1 sejr over Gijon d. 21 november at han diskede op med sit første assist - her blev det så også til tre af dem. Men i alt er det blevet til tre mål og fire assist. Her havde jeg gerne set noget mere.
Det efterlader kun min angriber til faktisk at stå for målene, og når ens førstevalg så bliver skadet i 6-7 uger, og vi herfra kun har Arnáiz til at score målene, som trods at være et rigtig godt talent, så mangler han altså lige lidt klasse endnu før han har La Liga niveau.
Test af den tidligere taktik
Med scoringskriserne fik jeg også testet kort om det kunne være en idé med en ekstra mand at spille på offensivt. Dermed testede jeg min tidligere 4-2-3-1 taktik i pokalkampen mod Mallorca.
Mallorca var her langt fra stærkeste opstilling, så at vi skabte så mange chancer ligger jeg ikke det store i, men hvad jeg derimod igen fik bevist, det var, hvor vigtig vores DM rolle er på holdet, og han er ganske simpelt ikke til at undvære.
Uden ham, så sparker vores modstandere alt i kassen, hvilket Mallorca også gjorde da de vandt
3-5
. Dermed går der nok nogle sæsoner, før vi for alvor forsøger os med den taktik igen.
Forårssæsonen venter
Nu venter der dog en forårssæson med 21 ligakampe. Som det ser ud nu, så har vi jo mere eller mindre lige så langt op til de sjove placeringer (7 point til Europa pladserne), som vi har til nedrykning (4 point til nedrykning).
Det må dog ikke komme på tale at nedrykning kan blive en realitet, så jeg håber vi meget hurtigt få lagt distance til disse placeringer.
I stedet håber jeg vi kan finde den form frem, som vi lagde sæsonen ud med, og dermed bevæge os lidt op gennem tabellen. Der går dog forhåbentlig nogle sæsoner endnu før vi for alvor blander os om Europa placeringerne, da jeg slet ikke tør tænke på, hvad der skulle ske med mit unge mandskab, hvis vi skulle spille liga og Europa kampe uge efter uge.
QuesT
Reserveholdsspiller
Sv: #47 - El Requexón
«
Svar #145:
21 Apr 2016, 13:14 »
Kunne det ikke være en idé at ændre lidt på rollerne på dine kanter?
Hvis de ikke helt leverer det du forventer?
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #146:
21 Apr 2016, 14:47 »
Citat af: QuesT 21 Apr 2016, 13:14
Kunne det ikke være en idé at ændre lidt på rollerne på dine kanter?
Hvis de ikke helt leverer det du forventer?
Begge mine ventrekantspillere (San Miguel og Marín) kan kun spille venstrekanten, og der er intet der tyder på de kan mestrer andet end en 'kantspiller' rollen.
Salcedo kunne godt bruges som IA, men jeg synes kun han yder godt på ventrekanten i den rolle, og da han så tager San Miguel og Marín eneste rigtige spilbare position, så synes jeg ikke det er holdbart.
Men nu hvor jeg faktisk tænker over det, så kommer der faktisk en mindre rokering her inden længe i bloggen.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #147:
21 Apr 2016, 15:00 »
Men ja, kan godt være et lille problem hvis de ikke rigtigt kan spille så meget andet.
Vil jeg glæde mig til at følge med i
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #148:
21 Apr 2016, 18:14 »
Citat af: QuesT 21 Apr 2016, 15:00
Men ja, kan godt være et lille problem hvis de ikke rigtigt kan spille så meget andet.
Vil jeg glæde mig til at følge med i
Ja, det er lidt der den ligger. Jeg står i forvejen jo ikke alt for bredt på kanterne.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #149:
21 Apr 2016, 20:22 »
#48 - Januar transfervinduet overstået
Endnu et transfervindue er overstået. Endnu engang er vi sluppet igennem uden at miste nogen spillere, hvilket faktisk er et under, da der har været massiv interesse for rigtig mange af vores spillere.
Listen tæller navne som, Arnáiz, Beríain, Cabarcos, Ruiz, Vázquez, José María, Fernando Alonso, Acebo og Jiménez, så der har været lidt af hvert at sige nej til gennem januar måned.
De fleste spillere har tacklet det rigtig pænt, hvor de ikke har bebrejdet sig det mindste. Unge Cabarcos ville dog gerne have haft kurs mod Monaco på dette tidspunkt, men det fik han ikke lov til.
Krise i ligaen
Men hvor vi er sluppet levende fra endnu et transfervindue, så spiller det slet ikke for os i ligaen. Som det kan ses, så ramte vi ind i en stime på syv kampe uden sejr, og dermed har vi kurs mod bunden af ligaen.
Det er såmænd ikke fordi, vi slet ikke kan få det til at fungere, for ser vi på vores seneste syv kampe, så er det kun vores kampe imod Real Madrid, Sevilla og Barcelona, hvor vi ikke er det mest chanceskabende hold på banen, hvilket jo ikke er helt underligt imod disse modstandere.
Men så der burde altså være god mulighed for en pointhøst i de øvrige kampe, men vi er så vanvittig uskarpe oppe foran, at der oftest skal en fejlfri dag til fra forsvaret for at vi kan få point med fra kampene, og da mit forsvar er henholdsvis 20, 21, 18 og 22 år, så er det altså forsat svært at forvente.
Januars sidste kamp var en udekamp imod Levante. Her gik vi til pause med en skudstatistik der hed 9-3 til Levante, men hvor tavlen fortsat viste 0-0.
Det var tydeligt for mig, at der måtte ske noget. Her lavede jeg en lidt mere defensiv udgangspunkt at taktikken, hvor vi blandt andet gik fra ’standard’ til ’kontra’.
Det havde om noget en effekt i anden halvleg, hvor skudstatistikken for de 45 minutter endte med at hedde 7-3 i vores favør, og dertil viste tavlen også
1-0
til os, hvilket var vores første sejr i otte kampe, der sikrede os nogle vitale point i
ligaen
som gav os et lille pusterum ned til nedrykningskandidat
erne.
Helt utroligt er det dog, at vi blot tre point mere op til Europa pladserne end vi har til nedrykningspladsern
e, trods vi er placeret som 16’er. Virkelig en tæt liga i år.
Sider:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »