home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I dag kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 21:25:07 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  3 Brugere, 378 Gæster Online.

Indlæg: 1132753 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  #61 - El Requexón
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint
Forfatter Emne: #61 - El Requexón  (Læst 46332 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #48 - El Requexón
« Svar #150: 22 Apr 2016, 11:58 »


#49 - Youth Intake 2021

Havde det ikke været for én bestemt spiller i dette års Youth Intake, så havde dette været det YI, som jeg havde været mest skuffet over gennem bloggen. Lidt ærgreligt, når vi nu nærmer os topfaciliteter, men trods dette kan man jo ikke forvente guld og grønne skove til hvert YI.

Men som nævnt, så havde jeg været umådelig skuffet over dette YI, hvis det ikke havde været for én spiller som vi har modtaget og dette er grundet, at ud af de 16 spillere vi har modtaget, så er der blot tre af disse som har et PA på over 3-stjerner.
Men lad os nærmere på hvordan det hele ser ud.


Spillere med maks 2-stjernet PA
Som altid, så har jeg ikke det store at sige til disse spillere. Dog kan Gonzalo Mina fremhæves som en ganske fin spiller, men da vi spiller La Liga og disse spillere har et potentiale på maksimalt 2-stjerner, så tvivler jeg på nogen af dem slår igennem. Det har jeg i hvert fald til gode her i bloggen, hvor det altså ikke er sket endnu. Jeg skriver dog fortsat med disse spillere.

César Parra
Esteban López
Gonzalo Mina
Javier
Joalisson
Julián
Pascual Alonso


Spillere med maks 3-sjernet PA
Det er her hvor årets YI virkelig skuffer, da nærmest samtlige af vores resterende spillere kommer ind i denne kategori, og dermed vil de højest sandsynligt ikke opnå mere på førsteholdet end at blive rotationsspillere, og dette er måske endda nok meget sagt.

Tager vi spillerne lidt position for position, hvor vi starter ud med målmanden, så er jeg faktisk ganske glad for Martín Iglesias, da vi har yderst få kvalificerede målmænd, og mister vi derfor først en af dem jeg har inde omkring mine førsteholdsplaner, så ser det bestemt tyndt ud her. Derfor glædeligt med lidt ekstra bredde.

Til forsvaret har vi også her fået to nye spillere.
Her drejer det sig først om midterforsvaren Gonzalo Galobardes. Ganske lovende mentale egenskaber, hvor tackling og markerings egenskaberne også er fint med. Hovedspillet er dog elendigt, og hans hurtighed er bestemt heller ikke noget pragteksemplar. Ligner en ok regens, men med så mange store talenter som vi i forvejen har til midterforsvaret, så bliver ham her næppe en, jeg får alt for meget brug for.

Så er det også blevet til en venstreback. Jeg er rigtig fint forsynet på venstrebacken pt, så en ny regens med et 3-stjernet PA er ikke noget, der får mig op af stolen. Jeg synes dog faktisk, at der ligner at være base for en rigtig fin venstreback, så Ricardo Palacios tror jeg bestemt mere på, at han har en fremtid på førsteholdet fremfor Galobardes.

Så er det også blevet til hele tre kantspillere. Én til højrekanten, samt to til venstrekanten. Vi starter med at kigge på højrefløjen.

Ricardo ligner jo en ganske fin kant faktisk. Absolut intet stortalent, men trods alt alligevel med meget fine balancerede egenskaber. Mister vi Salcedo til højrekanten på et tidspunkt, så tror jeg på, at Ricardo kan udvikles til en fin breddespiller, som vi godt kunne få brug for.

Af alle de regens vi kigger på under kategorien ”maks 3-stjernet PA”, så har de alle faktisk et PA på præcis 3-stjerner, på nær én, som har et 2,5-stjernet PA. Denne spiller er Juan José, og jeg må jo hurtigt erkende, at jeg dermed ikke tror det helt store på ham her. Sætter man ham op imod Ricardo fra den anden fløj, så ser det ud til José er noget bagud på CA’en og PA’en skulle altså også være efter.

Lidt mere lovende er det i stedet med Gonzalo Gascón. Ved et hurtigt øjekast så minder han mig om vores den anden højrekant, Ricardo. En spiller der altså måske nok kan blive en fin breddespiller, hvis udviklingen er på hans side, men fortsat, hvor der altså er en god sjat foran ham i rækken til spilletid.


Spillere med 3,5-stjernet PA
Så har vi også én enkelt spiller med et PA på 3,5-stjerner. Her er der snak om endnu en midterforsvar, og navnet er Jonathan Iglesias. Desværre råder vi jo over en hel del yderst lovende midterforsvarer, så vi kunne bestemt godt have brugt en spiller med dette PA til en øvrig position, men sådan er det nu engang. Det mentale og fysiske ser det lovende nok ud. Jeg savner dog både tackling og hovespil hos Iglesias, og dertil ville noget mere springkraft heller ingen skade gøre. Har bestemt set bedre regens med et 3,5-stjernet PA.


Spillere med 5-stjernet PA
Det er dog blevet til to regens, der har et 5-stjernet PA og dermed kan jeg jo ikke klage helt over dette YI. Men desværre så har positionerne endnu engang ikke været på vores side, og vi er derfor endt op med to 5-stjernet regens, som begge er til angrebet. Langt fra optimalt, da vi i forvejen har to store talenter til denne position, som vi kun har én af i min taktik.

Den første spiller er Esteban Vaquero. Han ligner jo alt i alt en spiller, der godt kunne gå hen og blive rigtig målfarlig i de kommende år, men noget af det første jeg så med ham, det var, at han også dækkede følgende positioner OMC, OMH og OMV. Dog er han kun ’kompetent’ på disse positioner, hvor han ellers er ’naturlig’ i angrebet, men dette kan jo ændres med den rette træning.
Og noget af det første der slog mig, da jeg så på Vaquero, det var, at jeg synes der er base for en rigtig lovende IA, som jeg derfor vil træne ham til på venstrekanten.

Jeg lagde dette YI ud med at sige, at hvis det ikke havde været for én bestemt spiller, så havde jeg været umådelig skuffet over dette YI, men denne ene spiller som vi har modtaget gør nu alligevel utrolig meget op for dette, trods det er en position, hvor vi i forvejen er yderst godt dækket ind.

Vi har nemlig som den seksten spiller modtaget Andrés Valencia. Ikke nok med at han meget muligt nok er den spiller, som har det højeste start CA, som vi har modtaget gennem samtlige YI’s, så er hans foretrukne rolle i angrebet sørme også F9’er rollen, som jeg længe har ledt efter.
Hans mentale egenskaber er ganske enkelt outstanding for en spiller i hans alder. Det fysiske kan man heller ikke sige det store til - måske lidt ekstra hurtighed havde gjort det, men deruover ser det lovende ud. Og sidst, så har han altså aflevering=13, afslutninger=16 og dribling=11, og dertil førsteberøring og tekniske egenskaber, der nok hurtigt skal komme op og være noget lignende.

Og hvad der i sidste ende gør Valencia endnu mere interessant end han i forvejen er, det er følgende besked, som der står om ham i beskeden fra min HoYD, hvor han beskriver Valencia som en af hans generations bedste spillere.
Nu lavede jeg umådelig mange YI tests i min blog om La Lezama fra FM14, og trods der ikke er garanti for det hver gang, så plejer denne besked om ens YI, at berette om du har en kommende stjerne i dit YI, da beskeden 'en af hans generations bedste spillere' gerne skal tolkes som en af de bedste fra hans årgang - ikke i klubben, ikke i landet, der kan være snak om hele verden.
Som nævnt er intet selvfølgelig sikkert, men jeg drømmer virkelig om, at jeg har en kommende Mata lignende ikon, som er på vej ud af Oviedo’s ungdomsakademi - El Requexón.


Overblik over YI 2021
Dermed et YI, hvor der reelt ikke er det store at skrive hjem om størstedelen af YI’et, hvor jeg forventer stort set samtlige 16 spillere maksimalt ender ud som backups for førsteholdet.
Vi dog modtaget to 5-stjernet regens, hvor den ene ligner at kunne omskoles til kanten, hvor vi ikke har alt for mange med førsteholdskvalitet, og dertil har vi også modtaget Andrés Valencia, som jeg føler mig overbevist om, at han er det største talent vi hidtil har modtaget gennem bloggen.
Dermed er der selvfølgelig også god mulighed for, at jeg ender op umådelig skuffet over ham, men hvis det virkelig passer med forudsigeelsen om, at han skulle være blandt de bedste fra hans årgang, så kan der virkelig være en spændende spiller på vej her.

De 16 spillere fra YI 2021
« Seneste Redigering: 22 Apr 2016, 12:08 af Le Sygnok » Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #49 - El Requexón
« Svar #151: 22 Apr 2016, 14:04 »

Jeg har lige et enkelt spørgsmål - det er som sådan ikke brok, men bare for at se det fra dit synspunkt. Jeg synes, at du har fået rigtig mange gode talenter - på rigtig kort tid. Det er i mine øjne noget, der kan være lidt frustrerende for savet. Jeg tror sagtens, at du ville kunne have lavet et slagkraftigt hold alligevel, der måske endda havde været sjovere at spille med - fordi du netop skulle tweake taktikken meget mere efter dine talenter.

Fortryder du, at du pillede ved faciliteterne i editor?

Logged


Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #49 - El Requexón
« Svar #152: 22 Apr 2016, 15:12 »

Jeg har lige et enkelt spørgsmål - det er som sådan ikke brok, men bare for at se det fra dit synspunkt. Jeg synes, at du har fået rigtig mange gode talenter - på rigtig kort tid. Det er i mine øjne noget, der kan være lidt frustrerende for savet. Jeg tror sagtens, at du ville kunne have lavet et slagkraftigt hold alligevel, der måske endda havde været sjovere at spille med - fordi du netop skulle tweake taktikken meget mere efter dine talenter.

Fortryder du, at du pillede ved faciliteterne i editor?
Ja, det er noget som jeg har været inde på en del tidligere.
Men dét og jeg lavede reglen om at jeg godt måtte bruge spillere fra andetholdet ærgrer jeg mig over at have gjort. For det har aldrig været min intention, at holdet så hurtigt skulle være oppe omkring topfaciliteter og spille La Liga, som det har været tilfældet.

Jeg havde fra start haft den forstilling om, at jeg kunne slutte bloggen af her i blogkonkurrencen med en oprykning til La Liga, hvor jeg forstillede mig at spille 5-7 sæsoner, men jeg havde faktisk min tvivl om, det overhoved var realistisk at nå det på denne tid.
Og at jeg nu står halvvejs gennem femte sæson, og allerede er ved at færdiggøre min tredje sæson i La Liga. Det var bestemt ikke min plan.

Når dette er sagt, så er jeg dog alligevel spændt på at se, hvor gode mine talenter egentlig er. For vi har jo efterhånden en god sjat talenter, der ligger inde med et PA på minimum fire stjerner. Man skal dog her huske på, hvad det egentlig er de bliver holdt oppe imod. Så det at modtage et 5-stjernet talent lige nu gennem mit youth intake vil være langt nemmere, end det vil være om 3-5 sæsoner i savet, grundet mine spillere her vil have udviklet sig det mere.

Men der skal ikke herske tvivl om, at min målsætning fra start var at lave mit klart sværeste save game, som jeg hidtil har prøvet. Det synes jeg bestemt ikke er lykkedes, men jeg er nu alligevel blevet ganske glad for savet alligevel. Men for min skyld så måtte min anden sæson gerne have været udskudt nogle sæsoner, og hvor jeg så i stedet havde oplevet noget mere modgang indtil da.
Logged

druck
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #49 - El Requexón
« Svar #153: 22 Apr 2016, 21:24 »

Editor eller ej, så ændrer det ikke på at fokus var på talentudvikling og det kræver trods alt stadig lidt benarbejde, at få en 5 stjernet PA, til at blive en 5 stjernet CA nøglespiller.

Jeg følger stadig med på sidelinien og synes du er ret sej!
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #49 - El Requexón
« Svar #154: 22 Apr 2016, 22:14 »

Editor eller ej, så ændrer det ikke på at fokus var på talentudvikling og det kræver trods alt stadig lidt benarbejde, at få en 5 stjernet PA, til at blive en 5 stjernet CA nøglespiller.

Jeg følger stadig med på sidelinien og synes du er ret sej!
Jeg er helt enig. Det er et pisse sejt projekt. Jeg er også imponeret, men jeg spurgte bare om det var en fortrydelse.

Der er skide meget arbejde i at formøble potentialet, fordi alle de unge kommer til at skrige efter spilletid - og man kommer til at tage valg, hvor man satser på en spiller over en anden.
« Seneste Redigering: 22 Apr 2016, 22:26 af Gemma » Logged


Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #49 - El Requexón
« Svar #155: 23 Apr 2016, 14:29 »

Editor eller ej, så ændrer det ikke på at fokus var på talentudvikling og det kræver trods alt stadig lidt benarbejde, at få en 5 stjernet PA, til at blive en 5 stjernet CA nøglespiller.
Helt bestemt. Og som nævnt, så bliver det jo også interessant at se, hvem der i virkeligheden kan leve op til det PA og hvem der i stedet har fået det tildelt grundet mangel på kvalitet på førsteholdet til den givne position.
Jeg følger stadig med på sidelinien og synes du er ret sej!
Tak! Det er sgu hyggeligt at have dig med herinde. Kommer sgu helt til at tænke på de gode gamle dage.
Jeg er helt enig. Det er et pisse sejt projekt. Jeg er også imponeret, men jeg spurgte bare om det var en fortrydelse.
Tak. Men ja, som nævnt er det noget jeg er ærgerlig over at have gjort. Det ligger jeg ikke skjul på.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #49 - El Requexón
« Svar #156: 23 Apr 2016, 16:50 »


#50 - Min femte sæson med Real Oviedo er forbi

Min femte sæson med klubben er forbi, og ligeledes er vores tredje sæson i landets bedste række et overstået kapitel.

Ligaen
Og det er mig en glæde at kunne oplyse, at det også bliver til La Liga i den kommende sæson, og jeg har efterhånden meget svært ved at se at dette skulle blive mit første save, hvor jeg oplever at rykke ned, for det lader til vi efterhånden er ved at etablere os som et rigtig fint midterhold i ligaen.

Det er måske lidt tidligt at give os selv den prædikat, for det så jo ikke vanvittig lovende ud ved januar måned, hvor vi blot havde seks point til nedrykning, hvor vi lå placeret på 16. pladsen.

Men vi har spillet et umådelig flot forår efter en lidt svær januar måned, hvor det gennem 17 opgør blot blev til tre sølle nederlag. I blandt disse 17 kampe lykkedes det os både at tage point fra At. Madrid og Real Madrid.

Dog har jeg ikke bare kunne sætte mig tilbage og nyde spillet gennem de sidste 17 runder, for vi har det stadig umådelig svært nogen gange, hvor det er tydeligt at vi har et rigtig ungt mandskab. Både i defensiven står vi til tider og panikker ved smalle føringer, og dermed bliver det oftest til ét point i kampe, hvor vi burde have taget tre point - tre point jeg er sikre på vi havde taget, hvis vi havde rutinen på vores side.

Og det samme er ligeledes gældende for midtbanen, hvor vi til tider har svært ved at sætte os på spillet og gør vi først det, så er der ingen garanti for sejr, da vi også har det med at være utrolig uskarpe oppe foran mål.

I alt blev det til 49 point gennem ligaens 38 spillerunder, og vi slutter altså denne sæson af som 12’er i La Liga. Dermed én placering dårligere en sidste år. Det er dog blevet til to point mere end i sidste sæson, og vores målscorer hedder også +2 i stedet for sidste års -8, så der er bestemt fremgang at spore, trods det blev til én placering lavere end sidste sæson.


Positive oplevelser fra forårssæsonen
Jeg tror dog på, at næste år kan blive vores år. I år var der ikke mere end ni point op til Europa placeringerne, og med mit hold der gradvist vokser med opgaven måned for måned og år for år, så ser jeg bestemt muligheder for et stort resultat i næste sæson.

Alene har vi draget stor gavn af min lille taktiske ændring, hvor vi er begyndt at stå lidt længere tilbage på banen, men derimod udnytter vores styrker i kontraspillet.

Dertil har Fernando Alonso også vist os som vores klart næstbedste kant efter Salcedo. Det betyder Salcedo er begyndt at spille IA igen på venstrekanten, hvor Alonso så spiller kantspiller på højrefløjen.

Så lagde jeg også mærke til, at vores unge midterforsvar José María Sánchez var begyndt at være fast mand på Spanien U19 landshold, trods hans alder på bare 17 år, og var da også begyndt at vise sig rigtig flot udvikling -  især i det mentale. Hans potentiale siger han blot har opnået 2-stjerner ud af fem mulige, og jeg har fået rigtig meget tiltro til, at der er kommende klasse midterforsvar her.

Og nu hvor vi snakker stjerner i midterforsvaret, så har vi også Jordi Álvarez, der er godt på vej. Han har fået titlen som ’vidunderdreng’ på sig, og særligt hans udvikling i det fysiske har været utrolig i denne sæson.
Hans gennemsnit er stadig ikke oppe på +7,0 som jeg gerne vil have det, men han stiger med ca. 0,1 pr. sæson, og vi følger vi den statistik, så er han der i næste sæson. Og netop i næste sæson forstiller jeg mig han skal have flere kampe i midterforsvaret sammen med Sánchez, hvor jeg tror på at disse to er fremtiden i Oviedo’s midterforsvar.

Som sidste spiller af helt unge spillere, jeg forventer som kommende profiler, så skal vores nyeste stjerneskud Andrés Valencia også nævnes. 45 sekunder var hvad han skulle bruge i sin debut på førsteholdet, før han lavede sit første assist for førsteholdet, hvilket skete da han spillede Salcedo fri med en fremragende aflevering, som bragte os på 2-1 mod Real Madrid - en kamp der endte 2-2 på Nuevo Carlos Tartiere.


Årets talenter
Og nu hvor vi har kigget på flere spillere der har overrasket mig positivt gennem sæsonen, så kan vi også lige så godt kigge nærmere på de spillere, der har imponeret mig mest gennem sæsonen, da vi altså skal have kåret årets talenter.


Årets målmand
Jeg ville rigtig gerne give titlen til Julián José, som virkelig har udviklet sig godt gennem sæsonen, men jeg kommer altså ikke til at give titlen som årets målmandstalent til en, der har spillet 0(1) ligakampe i sæsonen. Han skulle dog nu kun være 0,5 CA stjerner efter Moso, der er holdets førstemålmand, og jeg overvejer virkelig om JJ skal være holdets førstemålmand fra næste sæson, som angiveligt skulle have potentiale til en hel del mere en Moso. Men vil jeg gerne se om jeg kan levere den helt store overraskelse næste sæson, så gør jeg nok klogt i at vente minimum ét år med denne rokering.

I stedet er årets målmand i klubben gået til Gerardo Moso for femte år i træk. Det er jo ikke grundet udviklingen, som nærmest har været ikke-eksisterende, men jeg synes sgu han gør et imponerende stykke arbejde for en målmands af hans kaliber i La Liga, hvor han i år lukkede 38 mål ind i La Liga, hvilket er en ny rekord for ham.


Årets forsvarsspiller
Der har ikke været den store tvivl hos mig her angående årets forsvarstalent. Det er ikke grundet udviklingen, som heller ikke har været vanvittig eminent, men 20 årige Luis Miguel Acebo er blevet lidt af en anonym favorit for mig.
Unge Acebo er jo oprigtigt venstreback, men grundet manglende højrebacks gennem mit YI, så har jeg omskolet Acebo til højrebacken, og han går uimponeret til værks hver eneste kamp.
Han er gennem sæsonen vores forsvarspiller med det højeste snit med 7,19 for 38 ligakampe, og jeg sætter så stor pris på, at han mestrer hans nye backposition, hvor han også er blevet ’naturlig’ på den position.


Årets midtbanespiller
Der er én spiller her, som var min sikrer vinder, men der skal ikke herske tvivl om at Ramón Vázquez fortjener stor kredit også. Han har taget så eminent over efter vores afgang af Rivera i sommers. Han har udviklet sig rigtig fornuftigt gennem sæsonen, og dertil er det også blevet til en snit på 7,23 for hans 32 ligakampe. Tre mål er heller ikke dumt fra DLP positionen, dog havde jeg gerne set flere assist.

Men for tredje år i træk, så er titlen gået til Javier Alfaro, der altså har udviklet sig til en sand stjerne for os. I truppen er vores tredje dyreste spiller 31M værd, men vores top 2 er henholdsvis 142M og 245M værd, hvor Alfaro altså står med værdien på 142M - ganske utroligt for en spiller, der ellers ”blot” var vurderet til 4-stjerner, da han kom gennem vores youth intake.
Han har spillet samtlige 38 ligakampe, hvor han har scoret ét mål, og disket op med seks assist. Dertil også truppens højeste gennemsnit på 7,46. Utroligt så vigtig en spiller han er gået hen og blevet for os.


Årets angriber
Titlen som årets angriber er gået til en spiller, der ikke før har været med i mine betragtninger, trods han nu er fyldt 19 år.
Tilbage i januar måned, der kom Fernando Alonso til mig og klagede over manglende spilletid.
Han havde dog hverken lavet mål eller assist i de 11 kampe, hvor jeg havde skiftet ham ind, så han havde lidt et problem med at få mig overbevist om, at han fortjente mere spilletid.
Alligevel måtte jeg jo dog se på hans egenskaber og erkende han nok fortjente flere chancer fra start.
Det var dog ikke nemt, da hans konkurrent var Salcedo på højrekanten. Herfra startede konstellationen med Salcedo som IA på venstrekanten og Alonso på højrekanten - og hold nu op, hvor han Alonso imponeret. Jeg husker ikke Alonso’s snit ved januar, hvor han klagede over manglende spilletid, men den var ikke i nærheden af de 7,03, som den lyder på efter 15(11) kampe. Det er selvfølgelig stadig ikke meget, men ser man på hans sidste fem kampe, så lyder gennemsnittet på 7,42, hvilket giver et meget godt billede af, hvor god han har været for os her i foråret. Utrolig udvikling af en spiller, der ellers blot var vurderet til 3,5-stjerner.


Årets talent
For første gang, så er årets talent i Oviedo ikke den spiller der var årets angriber, men er i stedet blevet den der var kåret til årets midtbane.
Her drejer det sig nemlig om Javier Alfaro, der virkelig er blevet holdets helt store profil, hvor han ganske enkelt imponerer kamp efter kamp.
Han er dog ikke helt tilfreds i klubben, da han ønsker at forsøge sig i europæiske turneringer. Jeg tog en snak med ham her for en måneds tid siden, hvor jeg fortalte ham om potentialet i truppen, men han var yderst utålmodig. Jeg vil dog gøre alt for at holde på ham, og jeg håber vi kan spille os op mod Europa placeringerne i næste sæson, hvor vi på den måde kan gøre ham tilfreds i klubben.


Afrunding på femte sæson
Dermed er femte sæson nu et overstået kapitel og jeg glæder mig helt utrolig meget til den kommende sæson, hvor vi altså går ind til sjette sæson, hvor vi blot har tre nederlag i de sidste 17 ligakampe.

Jeg tror virkelig på at næste sæson kan blive vores år, hvor vi kan levere en af de helt store overraskelser og blande os om Europa placeringerne. Det kræver dog noget mere stabilitet hos flere af mine unge spillere, men jeg tror bestemt på, at de kan vokse med opgaven i løbet af den kommende sæson.

Formår mine unge spillere at udvise lidt mere stabilitet, så burde der bestemt være mulighed for at samle 58-59 point, der har været nok til at sikre europæisk deltagelse de sidste fem sæsoner i La Liga.

Men der venter jo naturligvis et sommer transfervindue, og det er jo ikke til at sige, hvad det kan ende med at få af betydning for min målsætning.
Logged

spurvendk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #50 - El Requexón
« Svar #157: 23 Apr 2016, 20:30 »

Jeg har lige et spørgsmål mere til dig som jeg håber du vil svare på.

Angående det tutoring, kan det så passe at det kun er muligt at vælge tutors blandt de 3 under "mest egnende tutorer"?
Jeg står nemlig med et stort talent, som hvis overstående er tilfældet, kun kan parres med en tutor som ikke har en af de ønskede personligheder.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #50 - El Requexón
« Svar #158: 24 Apr 2016, 11:35 »

Jeg har lige et spørgsmål mere til dig som jeg håber du vil svare på.

Angående det tutoring, kan det så passe at det kun er muligt at vælge tutors blandt de 3 under "mest egnende tutorer"?
Jeg står nemlig med et stort talent, som hvis overstående er tilfældet, kun kan parres med en tutor som ikke har en af de ønskede personligheder.
Jeg har ikke lige FM åbent, men hvis du går ind under den spiller, som du gerne vil have skal være tutoren, så kan du tage en samtale med ham og forslå han skal være det for en yngre spiller. Her fra kan du vælge alle de mulige spillere, som han kan være tutorer for.
Logged

spurvendk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #50 - El Requexón
« Svar #159: 24 Apr 2016, 11:43 »

Jeg har ikke lige FM åbent, men hvis du går ind under den spiller, som du gerne vil have skal være tutoren, så kan du tage en samtale med ham og forslå han skal være det for en yngre spiller. Her fra kan du vælge alle de mulige spillere, som han kan være tutorer for.
Tak for svaret. Det hjalp

Har du før oplevet at det ikke er mulig at parre to spillere sammen? Selvom deres positioner matcher.
Jeg kan slet ikke vælge at foreslå det, da spilleren overhovedet ikke er en valgmulighed.
« Seneste Redigering: 24 Apr 2016, 12:07 af spurvendk » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #50 - El Requexón
« Svar #160: 24 Apr 2016, 15:21 »

Tak for svaret. Det hjalp

Har du før oplevet at det ikke er mulig at parre to spillere sammen? Selvom deres positioner matcher.
Jeg kan slet ikke vælge at foreslå det, da spilleren overhovedet ikke er en valgmulighed.
Hmm. Det lyder mærkeligt. Har du kigget diverse kriterier igennem, jeg har sat op for at en spiller skal kunne være tutor for en anden. Listen fremgår vidst i indlæg#13 i min La Lezama blog.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #50 - El Requexón
« Svar #161: 24 Apr 2016, 15:27 »


#51 - Oviedo tjener stort på tidligere salg

D. 1 juli 2019 der dragede vores megaprofil i form af Julio Sierra imod Real Madrid, der havde købt ham for 62,5M. Men udover købssummen, så havde vi også fået arbejdet en klausul ind der gjorde at vi skulle modtage 40% af beløbet, hvis Real Madrid skulle vælge at sælge ham videre.

Sierra’s ophold blev dog ikke den store succes i Real Madrid. I første sæson blev han udlejet til Lyon, der valgte at omskole ham til CM, imens han befandt sig i Frankrig. Gennem sæsonen blev det til 19(9) liga kampe, 10 pokalkampe og 3(5) i EL. Men det var bestemt ingen succes, hvor det ikke var nemt for Sierra på CM positionen.

Men trods Sierra’s dårlige ophold i Lyon, så var han alligevel med i Real Madrid’s førsteholdsplaner gennem seneste sæson. Det blev dog ikke til fast profil i kongeklubben. Derimod var det efter sæsonen blevet til 5(11) ligakampe, samt 6(2) pokalkampe, og han var også blevet skiftet ind for Spaniens A-landhold, hvor det blev hans debutkamp.
Det var dog alligevel en middelmådig sæson for Sierra, hvor han gennem 11(13) kampe scorede tre mål og lavede fire assist, og dermed var det nok ikke så underligt, at Sierra gerne ville videre til en klub der kunne give ham fast spilletid og hvor han kunne bevise sig som en profil igen.


Valencia med monsterbud på tidligere Oviedo spiller
Jeg fik beskeden 2. Juli - altså 731 dage efter vi havde solgt Sierra - at Valencia havde budt 260M for ham, og der var klausuler i buddet, der kunne få summen til at stige til 485M.

Ikke så overraskende igen, så blev dette bud på accepteret og efter et par dages kontraktforhandling er, så var Julio Sierra klar til at skrive under med Valencia d. 8 juli 2021.

Dermed har vi indtil videre tjent 87,5M ekstra på Sierra. Hertil er en af klausuler også at der skal betales et beløb af over de næste 12 måneder. Dette modtager vi 17M af. Altså har det nok heddet 42-43M, som Valencia ville betale til Real Madrid over de næste 12 måneder, hvilket altså stadig efterlader omkring 180M, som Valencia kan ende med at skulle betale til Madrid, hvis nogle klausuler, som jeg ikke kender til, bliver opfyldt. Og altså kan vi fortsat ende med at tjene ca. 70M mere på denne handel.
« Seneste Redigering: 24 Apr 2016, 15:30 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #51 - El Requexón
« Svar #162: 24 Apr 2016, 19:59 »


#52 - 2/3

Økonomien i Oviedo er efterhånden blevet rigtig nydelig, hvor vi efter videresalget af Sierra har på den gode side af 250M på kistebunden, og vi kan altså se frem til omkring 200M yderligere i løbet af de næste 12 måneder, der kommer ind via vores deltagelse i La Liga, samt et lille ekstra beløb fra Sierra handlen.

Og med disse midler, så havde jeg mit klart foretrukne ønske omkring, hvor disse penge skulle ende henne - og dette var naturligvis i vores faciliteter.

Først vores ungdomstræningsbudg ettet der blev drøftet. Her var der enighed om, at der var midler til at opgradere dette og med min gennemgang af vores faciliteter i update #46, så skulle vores ungdomstræningsbudg et dermed nu være i top.

Så var vores ungdomsfaciliteter også oppe og vende. Først var bestyrelsen ikke meget for min idé om at opgradere igen, men efter at have stillet mig kritisk over for deres umiddelbare nej, så gav bestyrelsen efter og tillod en opgradering af vores ungdomsfaciliteter.
Dette ville stå færdigt allerede senere dette år, december for at være præcis, og igen med tanke på update #46, så ville vores ungdomsfaciliteter med dette også opnå det maksimale.

Jeg prøvede også at undersøge muligheden for at opgradere mit ungdomsrekruttering snetværk, men dette havde jeg slet ikke mulighed for på nuværende tidspunkt, men måske der lige skal gå lidt ekstra tid efter seneste opgradering, før jeg kan drøfte dette igen med bestyrelsen.

Men indtil videre, så er det altså lykkedes at få opgraderet to ud af tre faciliteter fuldt ud, som går ind og påvirker vores youth intake.
Logged

spurvendk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #52 - El Requexón
« Svar #163: 24 Apr 2016, 21:03 »

Rigtig spændende med faciliteterne, nu er der virkelig grundlag for at få nogle rigtig interessante spillere gennem YI.
Hvordan ser din HoYD ud? Har du mindst 4 stjerner i alle træningskategorier? Hva med dine ungdomstrænere, er de også værd at skrive hjem om?

Ellers rigtig godt arbejde, som altid LS!
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #52 - El Requexón
« Svar #164: 25 Apr 2016, 10:32 »

Rigtig spændende med faciliteterne, nu er der virkelig grundlag for at få nogle rigtig interessante spillere gennem YI.
Hvordan ser din HoYD ud? Har du mindst 4 stjerner i alle træningskategorier? Hva med dine ungdomstrænere, er de også værd at skrive hjem om?
Altså jeg har ikke opgraderet stabet siden jeg ramte La Liga. Her gav jeg det hele en større overhaling, hvor alle trænere på mit førstehold og U19 hold var til minimum 4 stjerner i samtlige træningskategorier. Dertil fik jeg også hevet en fin HoYD ind - jeg har dog ikke lige FM åbent, men jeg vil gerne finde et billede af min HoYD frem, når jeg får åbnet savet igen, hvis det er.

Ellers rigtig godt arbejde, som altid LS!
Mange tak. Der bliver taget rgitig hul på sjette sæson her senere i dag kan jeg fortælle.
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010