Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1118 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrencen 2016
#61 - El Requexón
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
14
Forfatter
Emne: #61 - El Requexón (Læst 51592 gange)
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #32 - El Requexón
«
Svar #105:
14 Apr 2016, 10:21 »
#33 - Endnu et transfervindue overstået
Normalt er sommerens transfervindue noget, jeg ser frem til og hvor jeg bruger mest tid pr. måned i løbet af en sæson. Vinterens transfervindue er også altid en måned, jeg altid plejer at se spændt frem til, da der kan scores spillere på fri transfer - men lige i dette savegame, er disse to perioder blevet de værste.
Dette er naturligvis grundet, at mit regelsæt ikke tillader mig at handle spillere til klubben, men jeg kan naturligvis ikke forhindre øvrige klubber i at byde på mine spillere.
Vi har fortsat ikke faciliteter, der er de bedste i verden, men der skal ikke herske tvivl om, at vi altså råder over af nogle yderst interessante spillere på under 20 år, når det kommer til deres nuværende niveau. Dette får Europas storklubber naturligvis øjnene op for, og dermed bliver der modtaget en yderst stor mængde bud på mine spillere, der hurtigt skaber utilfredshed i truppen, da jeg ikke ønsker at sælge disse spillere.
Bud på Oviedo spillere
Gennem dette transfervindue har det været mine to venstrefløje Jonathan Marin og Aitor San Miguel, der har været flest forespørgelse på, imens der også var en enkelt bud på henholdsvis Javier Vargas og Ignacio Cruz.
Det startede med at være Javier Vargas, hvor City bød 44M. Bayern var eftersigende også interesserede, men kom aldrig med et bud. Her forlangte jeg Vargas frikøbsklausul på 170M, hvis han skulle noget vegne. Det ønskede City ikke. Vargas var derfor naturligvis ikke glad for min beslutning, men da interessen fra Bayern også forsvandt grundet prisskiltet, så var han pludselig tilfreds med at blive i klubben, så ingen ny Sierra sag.
Også vores førstevalg til angrebspositionen var har været eftertragtet. Her var det Inter der var klar med 36M, men heller ikke det var noget jeg var interesseret i. Cruz tog det heldigvis meget pænt, men forlangte en lønforhøjelse. Her fik han pænt af vide at to mål og to assist i 18 kampe ikke ville indløse nogen lønforhøjelse, og det kunne han godt selv se.
Noget overraskende for mig, så var det vores 17 årige Aitor San Miguel, der var størst forespørgelse efter. Det er nok nærmest nemmere at ramse de storklubber op fra Europa, der ikke har budt på ham, for det er nærmest alle der har budt. Prisen kom dog aldrig højere op end 12M, og det sælger jeg altså ikke en af mine store talenter for. Den store budkrig på ham har dog fået mig til at overveje om han burde være lidt mere førsteholdsaktuel end det har været indtil nu, hvor det blot er blevet til 0(2) kampe i sæsonen.
Sidst tiltrak vores andetvalg til kanten Marin også interesse fra midterklubber i Tyskland som Wolfsburg og Schalke. Dog var det maksimalt 17M og det var slet heller ikke nok, for at jeg ville slippe ham. De afviste bud påvirkede dog ikke Marin’s morale.
Transfervinduet er dermed overstået og vi er sluppet igennem uden at miste én eneste spiller, hvilket naturligvis glæder mig. Det er dog gået markant ud over San Miguel og Vargas’ morale, som godt nok hænger lidt med hovedet i disse dage.
Ligaen
I ligaen var vi som nævnt uden sejr i en måned, da vi gik til vinterpause. Dette er heldigvis blevet ændret i januar måned, og jeg føler mig efterhånden overbevist om, at overlevelsen er hjemme, da tre hold i ligaen virker til at være markant efter og er blevet isoleret i bunden.
Vi lagde januar ud med en choksejr over ligaens 5’er, da vi vandt på Levantes hjemmebane
1-0
. En kamp, der kunne være gået begge veje, men hvor Sierra igen skulle vise sig at være kampafgørende.
Runden efter burde være blevet til en sejr til, da vi hjemme var mod Rayo, der er en af de tre, der er isoleret i bunden, men her blev det noget skuffende til
1-1
, trods Sierra ellers havde bragt os planmæssigt i front.
Januar måned bød også på ét enkelt nederlag. Det skete da Osasuna besejrede os hele
0-3
. En kamp der ikke er det store at skrive hjem om.
Heldigvis sluttede vi måneden pænt af med en
2-1
sejr over Espanyol, hvor det sørme igen var Sierra, der stod for målene.
Dermed står vi nu med hele
13 point ned til nedrykningspladsern
e
, og det er flere point end nogen af de tre nedrykningskandidat
er har skaffet på 21 spillerunder, og jeg tror derfor ikke nedrykning kommer på tale længere i denne sæson.
Vi så dog for alvor gennem januar måned, hvor vigtig Sierra er for os, da han scorede samtlige af vores fire mål, og jeg frygter derfor virkelig, hvordan det kommer til at gå fra næste sæson, hvor vi er uden ham.
Jeg har dog en forhåbning om, at de tre oprykningshold fra Liga Adelante er markant svagere end os, og vi dermed kan begynde at etablere os som et hold, der lige akkurat klare os bedre end de tre nedrykningshold i de kommende sæsoner, men jeg tror godt nok det kan blive svært.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #106:
14 Apr 2016, 11:34 »
Så skal du til at være endnu mere OBS på frikøbsklausulerne.
Og hver gang der er interesse for en, skal du ind og kigge på om der skal gives ny kontrakt for at give en højere frikøbsklausul
QuesT
Reserveholdsspiller
Sv: #33 - El Requexón
«
Svar #107:
14 Apr 2016, 12:50 »
Hvad blev det til med henblik på om du måtte købe dine 'talenter' tilbage, og/eller låne dem.
Sierra kommer næppe til at spille fast for RM.
Men følger med og tror på en midterplacering
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #108:
14 Apr 2016, 13:42 »
Citat af: QuesT 14 Apr 2016, 11:34
Så skal du til at være endnu mere OBS på frikøbsklausulerne.
Og hver gang der er interesse for en, skal du ind og kigge på om der skal gives ny kontrakt for at give en højere frikøbsklausul
100% synes jeg har været meget opmærksom på det fra begyndelsen, men efter fadæsen med Dura er det dét første jeg kigger på, når der skal forhandles kontrakter. Heldigvis har jeg fundet ud af, at deres ønskede løn skal en ret lille procent del op, for de tillader mig at lave frikøbsklausuler på +300M.
Citat af: QuesT 14 Apr 2016, 12:50
Hvad blev det til med henblik på om du måtte købe dine 'talenter' tilbage, og/eller låne dem.
Sierra kommer næppe til at spille fast for RM.
Men følger med og tror på en midterplacering
Han er allerede blevet udlejet til Lyon faktisk. Jeg vil ikke afvise at tilbagekøbe nogle af mine talenter. Slet ikke hvis muligheden for Sierra skulle byde sig. Det vil jeg ikke kunne modstå. Jeg vil dog ikke leje nogle spillere, så vil jeg hellere satse på klubbens egne.
Der kommet update om årets youth intake senere. Der er en smule om ligaen kan jeg afsløre.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #109:
14 Apr 2016, 14:01 »
Med klausuler på +300 så bør det kunne fjerne de små klubber.
Sierra er jo også en giga stjerne, men mon ikke de snart få en mere
Glæder mig til youth intake
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #110:
14 Apr 2016, 16:24 »
Citat af: QuesT 14 Apr 2016, 14:01
Med klausuler på +300 så bør det kunne fjerne de små klubber.
Sierra er jo også en giga stjerne, men mon ikke de snart få en mere
Glæder mig til youth intake
Lige præcis. Og med spillere som Vargas og Salcedo er den naturligvis arbejdet markant højere op.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #111:
14 Apr 2016, 17:56 »
#34 - Youth Intake 2019
Datoen hedder 27 marts 2019, og dette blev dagen, hvor jeg modtog mit youth intake i 2019.
Normalt så når der kommer min årlige YI update, så handler det kun om U19 holdets nye 16 spillere, men i denne omgang er der to store nyheder, som jeg ikke kan vente med. Først noget jeg er vanvittig stolt over, og derefter også en umådelig dårlig nyhed.
Den gode nyhed er, at vi helt imponerende har fået vores første spiller udtaget til det spanske A-landshold. Her virker det logisk nok, at dette skulle være Julio Sierra, men det er ikke tilfældet, og ikke så underligt igen faktisk, da han slet ikke kan finde sit gode niveau frem, hvor han for de sidste fem kampe har et snit på 6,67.
I stedet drejer det sig om
Ignacio Salcedo
, der også har fået titlen som
wonderkid
på sig - en titel som
Sierra
også render rundt med. Men her fra om to dage, så rejser
Salcedo med Spaniens øvrige superstjerner
, hvor der skal spille EM kval mod Tyrkiet og Estland, hvor mit 19 årige talent står foran mulig debut.
Så var der også en dårlig nyhed - og det er altså en rigtig dårlig en af slagsen.
For her med otte spillerunder igen, så må jeg erkende, at jeg har kommet til at melde os ud af nedrykningskampen for tidligt. Jeg sagde ellers efter sidste update, at det næppe ville komme på tale mere i denne sæson, men faktum er at vi er uden sejr i ni kampe, og i mellemtiden er Valladolid begyndt at rykke på sig, og dermed er det meget muligt at min første nedrykning i FM nogensinde bliver en realitet i denne sæson.
Men hvordan det hele ender vil jeg gemme til den kommende update, i stedet skal denne update fra nu handle om dette års YI, som bestemt har været en af de mere tilfredsstillende, da vi denne gang har modtaget hele tre regens med 5-stjernet potentiale.
Spillere med maks 2 stjernet PA
Ikke nok med at vi har modtaget hele tre spillere, der ligger inde med et 5-stjernet PA, så har vi sørme også fået rekord lidt spillere, der ligger inde med et minimalt potentiale. Blot fire spillere finder vi her. Trods jeg ikke forventer mig det store af dem, så bliver der alligevel skrevet kontrakt med dem, og så må vi se om nogen overrasker.
Diego Padilla
Gerardo García
Javier Herrera
José Ángel
Spillere med 2,5 stjernet potentiale
Yderligere fire spillere finder vi her, som altså har et potentiale på 2,5 stjerner. Næppe kommende stjerner, men jeg tror på der er mulighed for, at de kan komme ind omkring førsteholdet, hvis udviklingen er på deres side.
Jeg efterlyste nogle spillere til OMH positionen sidste år, og her er det blevet til to. Desværre så jeg gerne noget mere PA i disse to - især nu hvor jeg også tror Salcedo kan blive fortid i klubben fra sommer, da hans landsholdsudtagelse nok gør ham yderst eftertragtet.
Men to spillere har jeg modtaget til Salcedo’s position. Her drejer det sig om
Juan Pablo
og
Luis
. Her synes jeg Juan Pablo virker markant foran, og synes det er udgangspunkt til noget rigtig fornuftigt.
Det er også blevet til en venstrekant. Her er det endnu en ved navn Marín. Han skulle dog ikke være relateret til Jonathan Marín på førsteholdet, men det havde nu ellers været meget sjovt, hvis
Omar Marín
havde været lillebror til ham. Af de tre kanter her, er Pablo dog min favorit til at nå førsteholdet om nogle år.
Som den fjerde af mine spillere med et 2,5-stjernet PA. Der har vi også modtaget endnu en CM, som vi altså er umådelig godt besat af i klubben.
Enrique Monzó
ser rigtig lovende ud, og det ærgre mig bestemt hans PA ikke er højere, for jeg synes han niveau for en 16 årig er yderst lovende. Så starter han også med det foretrukne træk ’Laver korte, simple afleveringer’ som passer yderst godt til mine taktikker.
Spillere med maks 3,5 stjernet PA
Fem spillere har vi modtaget, som enten har et PA på 3 eller 3,5 stjerner. Af disse fem er hele tre af dem DM, hvilket passer mig ganske glimrende, da vi bestemt står og mangler kvalitet her på førsteholdet.
Den jeg er mest glad for af de tre DM er uden tvivl
José Manuel Cebolla
. Rigtig solid base for en god DM i fremtiden, hvor det eneste der rigtig ærgre mig, er at han næppe nogensinde kommer til at fylde det store i luftrummet. Desværre ligger hans PA på 3-stjerner og ikke 3,5.
Den første af de to øvrige, er
Gaspar Ruiz
, der også ser nogenlunde ud, og ligesom Cebolla har han også et 3-stjernet PA.
Og den sidste af de tre DM, der har vi modtaget
Enrique Velasco
, der her har modtaget et 3,5-stjernet PA, men som lige er det efter Cebolla’s nuværende niveau.
Gennem dette YI er det også blevet til én målmand. Desværre er
Jesús Higón
ikke i blandt de spillere med et 5-stjernet PA, men i stedet ligger han inde med et PA på 3,5-stjerner, hvillet heller ikke er helt tosset. Som udgangspunkt ser han dog yderst lovende ud, og jeg håber han kan overraske min assistent med hans PA.
Ud over der er mangel på DM positionen på førsteholdet, så er det samme gældende for højrebacks, og her har vi også modtaget en.
Eloy Martín
har også et PA på 3,5-stjerner, og har også et rigtig fint udgangspunkt til at blive en solid back i fremtiden.
Spillere med 5 stjernet potentiale
Så kom vi gennem 13 ud af 16 spillere, og de resterende tre der mangler at blive vist frem har alle et 5-stjernet PA, hvilket jeg naturligvis er umådelig glad for. Desværre er det ikke til positioner, hvor vi har størst mangel, men jeg klager nu alligevel ikke over spillere med 5-stjernet PA i truppen.
Til at starte med, så vil jeg gerne vise de to første frem, som begge spiller samme position. Heldigvis er det en position, som der også indgår to af i min taktik - nemlig midterforsvar.
Den ”mindst” interessante af de to er
José María Cabarcos
, og det ser jo bestemt ikke tosset ud ifølge mig. Alt i alt en virkelig lovende CB, hvor det eneste jeg lige kan pege ud er markering=7 og mod=6, som ikke er helt optimalt, men som bestemt er noget der kan rettes op på.
Så har vi også modtaget
Jordi Álvarez
, der ligesom Cabarcos ikke er helt optimal i sin markering egenskab, men ellers ser det yderst solidt ud. Derudover er han også venstrebenet, hvilket glæder mig, da jeg altid godt har kunne lide at have en højrebenet og en venstrebenet spiller i midterforsvaret, og det ser ud til at blive muligt med Álvarez.
Den sidste jeg vil vise frem er en angriber. Bestemt ikke det vi har størst mangel af, men det skader nu bestemt heller ikke at få tilsluttet en 5-stjernet en af slagsen til holdet.
Jesús Arnáiz
er dog ikke decideret skabt til F9’er positionen, som jeg meget gerne vil spille med, men det er meget generelt for mine angrebsspillere. Dog burde der være tid til at få formet ham meget fornuftigt til den position i de kommende sæsoner. Især hvis han kan leve op til det 5-stjernet potentiale.
Overblik over YI 2019
Ifølge mig, er det nok det mest lovende YI, jeg har fået gennem mine fire sæsoner i klubben. Det føles naturligvis lidt vildt at sige, når Salcedo og Sierra også kom gennem sammen YI, og det altså skal noget til at slå det. Men ser jeg overordnet på det, og tænker tilbage på dengang, hvor jeg så det YI, hvor mine to nuværende stjerner er med, så virker det her altså mere lovende, når man ser på de 16 spillere samlet.
Blot fire spillere med lavt potentiale. Dertil tre 5-stjernet, og så fik jeg bredde til både DM, højreback og målmandspositionen, som jeg efterlyste sidste sæson. Desværre ikke regens i topklasse til disse positioner, men der er bestemt noget at arbejde med.
De 16 YI spillere
«
Seneste Redigering: 14 Apr 2016, 17:59 af Le Sygnok
»
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #34 - El Requexón
«
Svar #112:
15 Apr 2016, 09:57 »
#35 - Afslutningen på en nervepirrende sæson
Forårssæsonen gennem min tredje sæson med Real Oviedo vil højest sandsynligt være noget vi hurtigst muligt vil glemme, da vi alt andet end præsterede. Tilbage i januar var jeg dog sikker på at nedrykning ikke ville komme på tale, da vi havde fået et forspring på hele 13 point ned til nærmeste nedrykningsplads.
Men i de resterende 17 ligakampe vandt vi blot ét enkelt opgør, og samtidig begyndte Valladolid at tage point med fra flere kampe. Blot 9 point blev det i alt til gennem de 17 sidste runder for os, og dermed hvis Valladolid fik samlet 21 point på disse 17 runder, så ville det være en realitet, at min første nedrykning nogensinde i FM var sket.
Forløbet af forårssæsonen
Tilbage i februar (24. feb for at være præcis) der fik Valladolid nemlig deres første sejr siden 25 september. Denne sejr kom netop mod os, hvor de sejrede 0-1, og herfra startede lidt af en stime, hvor det blev til 14 point i de efterfølgende syv runder, og i de tre runder forinden havde man også skrabet to point sammen. Dermed stod Valladolid blot med to nederlag i ti kampe, og begyndte for alvor at kunne lugte overlevelsen, som ville blive på vores bekostning.
På dette tidspunkt var der spillet 31 runder i ligaen, og Valladolid var oppe på 25 point, imens vi lå med 28. Der var netop taget hul på april måned, og vi stod og havde blot samlet to point siden min update efter januar måned, og jeg begyndte for virkelig at frygte nedrykningen ville blive en realitet.
Meget bedre blev det heller ikke for os, da de efterfølgende fem runder blot kastede to sølle point af sig. Det samme var dog heldigvis også gældende for Valladolid, og dermed var der stadig tre point mellem os med, da der resterede to runder.
Og her kunne jeg endelig begynde at ånde lettere op, da det var at vi var bedst indbyrdes mod Valladolid, og de havde Real Madrid (H) og Valencia (U) i de to sidste runder, og det var ikke her jeg forventede Valladolid ville tage fire point minimum, som der var brug for.
Det hele blev afgjort i 37. spillerunde, da Valladolid først tabte til Real Madrid, og for at fejre vores overlevelse, så tog vi vores første sejr i næsten fire måneder, da vi slog Rayo 3-1. Det blev også til en flot afslutning, da vi mod dette års 7’er, Levante spillede uafgjort og dermed
sluttede vi af med 34 point for 38 spillerunder
, hvilket pludselig var rigeligt til overlevelse, da vi havde hele syv point ned til Valladolid.
Og med dette, så står næste år altså også på La Liga med mit purunge Real Oviedo mandskab. Ser man på de fire sæsoner, der hidtil har været spillet gennem savet, så har følgende point skulle skrabes sammen i La Liga for at overleve:
2015/16 - 35 point
2016/17 - 36 point
2017/18 - 31 point
2018/19 - 28 point
Gennem de sidste to sæsoner, så har det altså været mere end rigeligt med 34 point for overlevelse, hvor det i de to før lige præcis ikke ville have rækket.
Dermed er det bare at håbe, at oprykkerne fra Liga Adelante er tilpas dårlige - gerne nogen ligesom Lugo - så vi dermed har mulighed for at lave en lignende sæson i den kommende.
Jeg har virkelig et håb om at få etableret klubben allerede nu som en bundhold i La Liga de næste par år, men jeg tror godt nok det bliver svært. Især fordi vi fra denne sommer af mister holdets største stjerne Julio Sierra, og det er langt fra sikkert at han bliver den eneste vi mister, men nu må vi se.
Årets talenter
Vi skal også have kåret årets talenter i klubben, og her finder vi to helt nye navne, som ikke tidligere har været i mine overvejelser, men som i år er strøget til tops.
Det er dog ikke kun glædeligt med de nye talenter, som jeg har haft med i mine overvejelser, men det er i stedet sket på den bekostning, at flere af mine største talenter - navne som Javier Vargas, Ignacio Cruz og Ruben Reyes nærmest ikke har udviklet sig gennem sæsonen, hvilket undrer mig en hel del, da der fortsat skulle være potentiale til en god sjat mere.
Normalt tager jeg også spillernes præstationer meget med i mine betragtninger, og ikke kun deres udvikling, men da vi blot har to spillere, der har præsteret over 7,10 som gennemsnit for sæsonen, så er der fokuseret mere på udviklingen i år, som priserne primært er givet ud efter.
Årets målmand
Årets målmandstalent er for andet år i træk blevet
Gerardo Moso
, som har været holdets faste målmand for første gang gennem denne sæson. 37 ligakampe blev det til, og han har udviklet sig rigtig nydeligt gennem sæsonen. Der er blevet lukket 64 mål ind på ham, og det er blot blevet til fem cleansheets, men det er svært at forvente meget mere, når man er et bundhold, så alt i alt, synes jeg han har gjort det rigtig fint, og med hans bare 18 år, så lover det rigtig godt.
Han er dertil også klubbens eneste 5-stjernet målmandstalent, så jeg forstiller mig han sidder tungt på titlen som årets målmand de kommende år.
Årets forsvarsspiller
Udviklingen omkring mine unge forsvarsspillere har været decideret bekymrende. Hverken Javier Vargas eller Alfonso Jiménez har nærmest udviklet sig gennem sæsonen. Tidligere på sæsonen mistede vi også Ignacio Durá, som ellers var en af de mest lovende midterforsvarer i klubben, og vores øvrige unge talent Juan Diego Bueno Prieto er gået helt i stå. Hverken udvikler sig eller præsterer.
I stedet stod det mellem to af mine helt unge backs. Først
Luis Miguel Acebo
, som oprigtigt er venstreback, men bliver brugt på højrebacken meget grundet vi har så stor mangel på spillere her. Gennem sæsonen fik han 5(12) kampe, men hans udvikling blev dog markant overgået af én spiller, imens det også er svært at give årets forsvarstalent til en spiller med et snit på 6,71 - dog da Acebo ikke spiller sin naturlige position ser jeg lidt mere bort fra det.
Men årets forsvars talent er i stedet gået til den bare 17 årige
José María
. Ser man på ham fra
før sæsonen startede
, så han har gennemgået en vanvittig flot udvikling. Det er dog kun blevet til 4(4) kampe gennem sæsonen, men med den udvikling han har lagt for dagen, så vil jeg ikke afvise at han står foran markant mere spilletid i den kommende sæson.
Af de unge spillere, jeg råder over, som har mulighederne for at vinde årets forsvarstalent, så er det kun holdets forsvarsstjerne Javier Vargas, som har haft et højere snit.
Årets midtbane
Årets midtbanetalent har stået mellem to spillere. Begge to nye talenter, som jeg ikke før har haft med i mine overvejelser.
Det var tæt på at blive
Roberto Beriáin
, som ville blive årets talent, da han har gennemgået en umådelig flot udvikling, men for at blive årets talent, så vil jeg også se der bliver leveret lidt mere på banen, og da det kun er blevet til 0(7) kampe gennem sæsonen for Berlain, så har jeg altså ikke valgt at give ham titlen. Han står dog ligesom José María foran markant mere spilletid i den kommende sæson grundet hans flotte udvikling.
Men årets midtbanetalent er i stedet blevet
Javier Alfaro
, der også har vist gode tegn på træningsbanen, og så blev det til hele 10(17) ligakampe, samt et snit på 6,97 - ikke noget vanvittigt, men stadig rigtig nydeligt for en 18 årig, der er blevet skiftet så meget ind hos et bundhold. Det ligner han kommer længere og længere op imod Rivera’s niveau, som er holdets store profil på midtbanen. Rivera har selv udtrykt ønske om at skifte klub, og skulle det ske, så tror jeg på Alfaro er en fuldgod erstatning.
Alfaro skulle også kun have nået 3 ud af 5 mulige stjerner, og med Rivera der lader til at have nået sit maksimale niveau, så tror jeg bestemt også på at Alfaro ender ud som den bedste af de to. Han er dog fortsat kun 18 år, så jeg ville ikke have noget imod at råde over Rivera et par sæsoner endnu.
Årets angriber
To af vores helt unge talenter fortjener virkelig at blive fremhævet her. Både
José Ramón Ruiz
og
Aitor San Miguel
har virkelig gennemgået en flot udvikling, hvor især San Miguel’s er bemærkelsesværdig.
Men når det er sagt, så er der selvfølgelig en spiller, som stadig er langt foran disse to.
Her drejer det sig naturligvis om
Julio Sierra
. 37 ligakampe blev det til i år, hvor han diskede op med 12 mål, 4 assist og et snit på 7,38, hvilket var markant det bedste på vores mandskab.
Det var ellers ret hurtigt at vi skiftede vores 4-2-3-1 taktik ud i denne sæson med min 4-1-2-2-1 taktik, og dermed blev Sierra rykket fra hans foretrukne OMC position til en OMH position og jeg tænkte det godt kunne få indflydelse på hans præstationer, men det har ikke været til at se.
Han har ganske enkelt på egen hånd mere eller mindre sikret klubben overlevelse, og ser man på vores otte sejre gennem sæsonen, så har han scoret i syv af disse opgør.
Årets talent
Sidst skal den mest præstigefyldte pris uddeles, og i år står den altså mellem Moso, María, Alfaro og Sierra, og det kan vel næppe komme bag på nogen, at det bliver
Julio Sierra
, der løber afsted med prisen og altså har taget den for tredje år i træk.
Vigtigheden af ham her er nærmest ubeskrivelig. Han har været med os fra 3. Divisionen og han har haft en yderst afgørende rolle i vores overlevelse her i La Liga, og nu går turen altså videre til Real Madrid, og her er jeg meget spændt på at se hvordan vi kommer til at klare os uden. Der er virkelig brug for nogen der træder i karakter.
Julio Sierra har også haft den utrolige statistik på sig, at han både gennem 3- og 2. Divisionen var den mest chanceskabende spiller, og her var det jo yderst spændende at se hvordan det ville gå ham, når han nu spillede på et bundhold i landets bedste række.
Han er dog ikke nr. 1 på listen i år, men det imponerende er, at han faktisk kun er overgået af to spillere, og hvad der er endnu mere imponerende, det er, at disse to spillere er sørme Messi og Neymar, der altså er de eneste to, som har overgået ham. Ser man altså bort fra de to, så er han
den i ligaen, der er den mest chanceskabende
.
Afrunding på tredje sæson
Dermed skal vi nu til at tage hul på min fjerde sæson med klubben, og helt utroligt kommer den til at stå på La Liga for andet år i træk.
Jeg har dog en idé om at Sierra’s afgang kan få til at få afgørende betydning, da vi virkelig har brug for en ny offensiv profil, men der er ikke nogen, der har vist skyggen af at kunne præstere, hvad Sierra har kunne over én sæson.
Jeg håber dog at Sierra’s afgang kommer til at sparke liv i Ignacio Salcedo, som egenskabsmæssigt er holdets bedste mand, men som jeg slet ikke får nok ud af. 4 mål og 6 assist på 35 kampe er bestemt ikke tosset, men med de egenskaber forstår jeg ikke, at jeg ikke kan få mere ud af ham, hvor hans snit altså ligger nede på 7,09.
Men med Sierra’s afgang, så har jeg en plan om at teste min 4-1-2-2-1 taktik med to spillere i rollen som ”kantspiller” i stedet for ”IA” som jeg normalt benytter mig af. I mit hoved tror jeg ikke taktikken vil fungere optimalt med denne ombytning, men mine kanter er altså langt mere oplagt at bruge i denne rolle fremfor IA rollen, og jeg tænker det skal have et skud nu.
For det er helt sikkert, at vi skal ramme rigtigt med det taktiske og få nogle nye til at tage over for Sierra, hvis vi vil gøre os forhåbninger om at etablere os som et overlevelses hold i ligaen de næste par sæsoner. For præsterer vi først ikke, som vi nærmest ikke gjorde gennem hele foråret, så bliver vi braget ned i Adelanten.
Jeg håber dog at de tre oprykkere er til at snakke med, og vi dermed har tre hold vi som minimum er på niveau eller bedre end.
QuesT
Reserveholdsspiller
Sv: #35 - El Requexón
«
Svar #113:
15 Apr 2016, 15:37 »
Med nød og næbbe.
Det er også svært at give andre spilletid når det er med ryggen mod muren i stort set alle kampe.
Men det er lidt presset i den kommende sæson.
Har din overlevelse givet lidt gryn på bunden af kisten, så du fortsat kan forbedre ungdoms faciliteter og trænings faciliteter?
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #114:
15 Apr 2016, 17:50 »
Citat af: QuesT 15 Apr 2016, 15:37
Med nød og næbbe.
Ja, det har godt nok været et skod forår i klubben.
Det er også svært at give andre spilletid når det er med ryggen mod muren i stort set alle kampe.
Lige præcis. Det er virkelig her problematikken ligger for mig. Altså skal der point på kontoen, så skal alle marginaler være på vores side, og så kan jeg altså ikke stille op med nogle store talenter, som slet ikke er klar til La Liga.
Men det er lidt presset i den kommende sæson.
Ja, jeg er også meget spændt på, hvordan vi skal klare det efter sådan et halvår, og hvor Sierra nu også forlader os.
Har din overlevelse givet lidt gryn på bunden af kisten, så du fortsat kan forbedre ungdoms faciliteter og trænings faciliteter?
Klubben bliver tildelt godt 170M for at deltage i La Liga hen over 12 måneder, så det hjælper helt bestemt på den økonomiske front.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #115:
15 Apr 2016, 20:47 »
#36 - Optakt til fjerde sæson
Datoen i spillet hedder 25. august 2019 og dette er datoen hvor vi tager hul på fjerde sæson, hvor sæsonåbningen vil foregå ude imod Espanyol.
Inden kampen bliver skudt i gang, så skal vi lige have et kig på, hvad der er sket hen over sommeren.
Opgradering af faciliteter
Som overlevelsen blev sikret forrige sæson, så blev ligeledes 173M også garanteret til klubben over de næste 12 måneder, da det er hvad klubben bliver tildelt, for at være en del af La Liga pr. sæson.
Dermed var yderst glædeligt for mig, da bestyrelsen bragte mig nyheden om, at man ville
opgradere de nuværende ungdomsfaciliteter
.
Herfra tog jeg snakken med dem om, at vi burde opgradere vores ungdomssetup yderligere, og dette var der bred enighed om i bestyrelsen, og dermed blev både
ungdomstræningsbudg
ettet
og
rekrutteringsnetvær
ket
opgraderet, og dermed begynder det for alvor at ligne noget med vores faciliteter.
Og generelt går det bare forrygende med vores ungdomsarbejde. Ikke kun på førsteholdet har vi flere unge spillere, der præsterer flot - også på U19 fronten ser det utrolig lovende ud, da vores ungdomshold
tog mesterskabet forrige sæson
, foran blandt andet Deportivo’s, Sporting’s og Celta’s U-hold.
Rekordbud på Salcedo
Der har været overraskende lidt henvendelser på stort set alle mine spillere gennem transfervinduet (der dog først lukker om seks dage) - og nej, hvor har det været befriende for en gangs skyld.
Men transfervinduet var knap nok åbnet, da vi modtog et fuldstændig vanvittigt bud. Tidligere hen er der åbenbart blevet budt på Salcedo, hvor jeg dengang har informeret klubben om, at de skulle byde Salcedo’s frikøbsklausul, hvis de ønskede ham, som ligger på 245M. Dette har FM gemt som et prisskilt på Salcedo, som ellers har en værdi på 52,5M.
Og netop grundet hans værdi på 52,5M, så kunne jeg ikke tro mine egne øjne, da
Tottenham bød vanvittige 265M for Salcedo
uden at været kommet med nogen som helst forespørgelse på ham først.
Buddet var dog ikke til forhandling, og trods buddet også indeholdte 40% af fortjeneste ved videre salg, så var der også klausuler som ”Efter 50 ligakampe”, ”Efter 10 landskampe” og ”Efter 10 ligamål”. Disse tre klausuler ville samlet løbe op i 117M, og man ved aldrig med FM’s logik, som nogen gange brager vanvittige summer efter spillere, som dernæst ikke bliver brugt.
Buddet blev derfor afvist, men når jeg sidder og kigger på det nu, så er det fuldstændig vanvittigt så mange penge vi har sagt nej til her.
Alligevel synes jeg dog det er forsvareligt nok. Som nævnt tidligere, så har vi altså modtaget 173M for at være en del af La Liga, og jeg føler mig overbevist om, at hvis vi skal overleve igen i år, så bliver det Salcedo, som i år skal sikre det på egen hånd, ligesom Sierra gjorde sidste sæson.
Han har dog til gode at bevise sit topniveau i klubben i en længere periode, men jeg håber han tager rollen på sig, som vores absolutte profil, og vi kan få noget af det samme ud af ham, som Spanien gjorde da han spillede HM gennem U19 EM, hvor han løb med titlen som
turneringens spiller
, hvor han for fire kampe havde et snit på 8,43 og diskede op med tre assist.
Mit afslag på Tottenhams bud kan jeg dog også komme til at fortryde gevaldigt, for rykker vi først ned, så står Salcedo blot med ét år tilbage af sin kontrakt til næste sommer, og jeg har på fornemmelsen at vi ikke får forlænget med ham og vi får ham ikke skudt afsted for 250M til næste sommer. Det er sikkert.
Ellers har der gennem sommeren nærmest kun været bud på Aitor San Miguel, hvor alle Europa’s storklubber også har budt uttalige gange på ham. Det bedste bud blev foretaget af Manchester United på 50M efterfulgt af Tottenham og Monaco på 34M, og det var langtfra nok til at overbevise mig om et salg. San Miguel tog det selv ganske pænt, selvom moralen ikke er helt i top nu. Men med afgang af Sierra og muligvis også Salcedo inden længe, så skal jeg ikke af med flere kantspillere, hvis det kan undgås.
Og dermed er det mig en utrolig glæde at konstatere, at vi gennem transfervinduet ikke har mistede øvrige spiller ud over Sierra. Nu er der dog stadig en lille uge tilbage af transfervinduet, så det kan selvfølgelig stadig gå galt. Jeg vælger dog at håbe på det bedste.
Overlevelse i La Liga?
Så skal vi jo også til fjerde sæsons absolut mest spændende punkt - nemlig hvorvidt vi kan overleve i ligaen.
Efter vores afgang af Sierra, så har bookmakerne intet til overs for os, der dømmer os til 20. pladsen i ligaen, og med det forår vi viste, så kan man jo også godt forstå dem.
Jeg vælger dog at tro det godt kan lade sig gøre, trods vi har mistet Sierra. Ser man på de tre oprykkere fra Liga Adelante, så kom følgende tre mandskaber op i La Liga - Malaga, Sporting Gijon og Getafe.
Gijon og Getafe er de to øvrige favoritter til nedrykning, hvor vores ærkerivaler Gijon er seedet til 19’ende pladsen og Getafe bliver spået som 18’er. Malaga er anderledes seedet til at blive 13’er, hvilket jeg ikke er uforstående overfor, da man virkelig har et solidt mandskab og det er tydeligt at se hvorfor de vandt Adelanten sidste år.
Men ærligt, så ser jeg os ikke som ligaens svageste mandskab. Derimod ligner vores ærkerivaler fra Sporting Gijon min klare favorit til ligaens sidsteplads. Deres trup er omtrent lige så smal som vores, og vi har en bedre profil i Salcedo og tildels også Vargas.
Getafe’s trup er bredere end vores, men ser man på stærkeste 11’er, synes jeg det ser meget lige ud. De har dog lige fået erhvervet sig en kæmpe opgradering i form af 23 årige Bakkali, der er holdets store stjerne, men har vi først ikke problemer med skader, så bør vi bestemt også kunne vise os bedre end dem.
Dermed har vi blot ét enkelt mandskab, som vi skal vise os bedre end gennem sæsonen. Jeg tror det er realistisk, at det både kunne være mandskaber som Osasuna og Deportivo, samt min favorit Elche, som jeg virkelig ikke synes ser ud af vanvittig meget, trods de er seedet til at bliver 14’er.
Altså synes jeg bestemt der ligner at være muligheder, men i første omgang handler det nok bare for os selv om, at få skrabet nogle point sammen, da vi lige nu blot har tre La Liga sejre siden november sidste år. Vi skal for alt have Salcedo i gang og få bygget holdet op omkring ham. Får vi først gjort det, så tror jeg bestemt mulighederne er der. Sker det ikke, så kommer det til at blive umådelig svært. Men lad os se, hvad de kommende måneder bringer.
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #36 - El Requexón
«
Svar #116:
16 Apr 2016, 11:36 »
#37 - Anden efterårssæson i La Liga overstået
Vi er godt og vel gennem første halvdel af vores anden sæson i La Liga, og vi skal dermed se nærmere på, hvordan det ser ud for os, hvor vi igen skal forsøge at overleve i La Liga, hvor vi fra denne sæson har været uden vores store profil Julio Sierra, som vi før sæsonen mistede til Real Madrid.
Forløbet i ligaen
Det hele startede rigtig skidt for os, da vi startede med at tabe 0-2 på to halvsene scoringer til Espanyol, hvor vi ellers var godt med gennem hele kampen.
Og runden efter, så nåede jeg at tænke det ville blive en rigtig lang sæson i La Liga, hvor det lignede vores dårlige form fra foråret ville fortsætte, da vi var kommet bagud til Levante 0-1 efter fire minutter, og efter ni minutter scorede de til 0-2 - troede jeg. I stedet endte scoringen med at blive annulleret, og dette skulle blive starten for os.
For kampen mod Levante endte vi med at vende til en 3-1 sejr, og i de efterfølgende fire kampe mod Atletico, Elche, Osasuna og Deportivo samlede vi i alt 11 point for de fem runder, hvor vi var uden nederlag.
Vi ramte dog ind i lidt af et formdyk efterfølgende, hvor det blev til hele syv kampe uden sejr, men dog med tre uafgjorte, hvor den ene blandt andet skete på Camp Nou, hvor vi fik 1-1 mod Barcelona.
Og sidst sluttede vi december af med en rigtig flot måned, hvor vi samlede syv point i fire kampe, hvor modstanderne hed Celta, Real Madrid, Sociedad og Sevilla, hvor vi kun tabte til Real Madrid.
Dermed står vi og har samlet
21 point gennem 17 ligakampe
, hvilket altså er tre point mere end vi samlede gennem efterårssæsonen i sidste sæson.
Men ligesom 17. pladsen er gået til vinterpause med 17 point som i sidste sæson, så er 18, 19 og 20 pladsen alle gået til vinterpause med fire point yderligere hver, så de står med 11, 13 og 15 point, i stedet for 7, 9 og 11 point som i sidste sæson, og jeg føler mig overbevist om, at der skal flere point til for at overleve i år, så jeg føler mig ikke overbevist om, at vi står meget bedre end sidste sæson, trods det ser rigtig pænt ud i tabellen lige nu.
Nye profiler i Oviedo
Med Sierra’s afgang, så har der naturligvis været brug for at nye spillere skulle træde i karakter, for at vi skulle kunne overleve i ligaen, og som tabellen fint viser, så har vi fået nogle nye profiler på banen.
Holdets stjerne er naturligvis
Ignacio Salcedo
, der nyder godt af, at han endelig får spilletid i klubben på sin foretrukne position. 4 mål og 6 assist er det blevet til i 15 ligakampe, og med hans snit på 7,63 er han den i ligaen med det 10’ende bedste snit. Og så debuterede han også på det spanske landshold tidligere på efteråret. Utrolig form han har vist siden har var afsted med U19 EM i sommers, hvor han blev turneringens spiller.
En øvrig spiller der også fortjener at blive fremhævet er den bare 18 årige
Javier Alfaro
. Gennem efteråret har han spillet samtlige 17 ligakampe og her er det blevet til 4 mål og ét assist fra hans DLP rolle på midtbanen, hvilket virkelig er flot, og han scorede blandt andet det sene 1-1 mål, da vi fik ét point med fra Camp Nou.
Og det slutter ikke her med Alfaro, for udover hans utrolige efterår, hvor han står med en rating på 7,49 for hans 17 ligakampe, så har han også fået titlen på sig som wonderkid.
Disse to er mine to klare profiler gennem efteråret, men det er uden tvivl tydeligt at mærke, at hele holdet langsomt drager mere erfaring, som månederne går, og førsteholdet langsomt bliver bedre og bedre. Ikke noget markant siden sidste sæson, men det niveauforskellen kan ses på banen.
Nye navne i start 11’eren
Gennem efteråret har to nye unge talenter også kæmpet sig vej til min foretrukne start 11’er.
Første navn finder vi nede i midterforsvaret, hvor jeg længe har manglet en fast makker til Vargas. Den jeg har brugt mest har været den 25 årige Torrent, der fra start var på klubbens andethold, men som altså ikke har udviklet sig meget længe.
Men lige før transfervinduet lukkede i sommers, der meldte Real Madrid ud, at de ønskede vores daværende 16 årige Jordi Álvarez som Sergio Ramos’ erstatning, og efter de bød kom Barcelona også på banen.
Jeg kiggede derfor mine mulige makkere til Vargas igennem, og kom til den konklusion at Álvarez allerede i en alder af 16 år ikke var langt fra at være blandt de to bedste af mine midterforsvarer.
Og da jeg modtog ham gennem vores seneste youth intake, hvor han var en af de spillere der ankom med et 5-stjernet PA, så besluttede jeg mig for at satse på ham allerede nu.
Her er det blevet til 15(1) kampe for
Jordi Álvarez
. Hans snit lyder dog kun på 6,74 hvilket bestemt ikke er imponerende, men hans udvikler lover fint, og jeg er sikker på han nok skal vokse med opgaven.
Også på toppen finder vi en udskiftning, for her står vores normale førstevalg Ignacio Cruz uden mål gennem de sidste ni ligakampe, og det er efterhånden længe siden han har vist tegn på udvikling, hvilket er generelt for flere af mine spillere, trods de gerne skulle have potentiale til meget mere ifølge mit stab. Jeg har dog efterhånden fået en idé om, at jeg har fået flere af mine spillere op på deres maksimale PA på rekordtid, for ellers giver det ikke mening for mig, at de går så længe uden udvikling, når de spiller uge efter uge.
Men med Cruz der ikke leverer, så har jeg gennem de sidste par kampe givet chancen til
José Ramón Ruiz
, der bestemt har grebet chancen, hvor han har lavet tre mål og ét assist i 4(2) kampe. Jeg er spændt på om han kan holde sin form ved lige, men jeg mener også han allerede nu er oppe på Cruz’s niveau, så jeg forstiller mig ikke Cruz bliver mit førstevalg igen.
Bedste nyhed gennem efterårssæsonen
Trods et umådelig flot efterår i ligaen, så er der stadig noget, som jeg glæder mig endnu mere over. For nogen bemærkede måske da jeg viste Salcedo frem, at han ikke længere står med kontrakt udløb om halvanden sæson, men derimod har kontrakt med klubben de næste 4½ år.
Der skete nemlig det, at kort inde i september måned, der havde jeg på det tidspunkt flere spillere, der gerne ville op på et højere niveau, men på en og samme dag, så meldte både Vargas, Salcedo, Marin og Reyes, at de gerne ville blive i klubben. Herfra undersøgte jeg muligheden for kontrakt forlængelse med disse spillere, hvilket de nu alle var interesseret i.
Og lige særligt Salcedo forlængelsen er jeg vanvittig glad for, da vi altså nu har en lang kontrakt med vores offensiv és, der er inde omkring landsholdsvarmen, og nu har den vanvittige værdi på 197M.
Et interessant forår venter
Dermed skal vi snart til at tage hul på forårssæsonen, hvor jeg glæder mig utrolig meget til at se, hvad den vil bringe. Vi skal stadig have skrabet en god sjat point sammen for at overleve, og man ved jo aldrig hvad en måneds transfervindue kan gøre ved min førsteholdstrups humør, når diverse storklubber banker på døren.
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #37 - El Requexón
«
Svar #117:
17 Apr 2016, 08:54 »
#38 - Oviedo indblandet i den 10’ende dyreste handel i historien?
En yderst interessant januar måned er overstået. En måned, der både bød på 30 dages transfervindue, hvor vi ud af ingenting pludselig stod med muligheden for at lave det 10’ende dyreste salg i fodboldhistorien. Samtidig blev der leveret nydeligt fodbold på banen, og slutteligt oplevede jeg for første gang et transfervindue, hvor mine spillere ikke brokkede sig over, der blev takket nej til tilbud på dem.
Det 10’ende dyreste spillersalg i historien?
Lad os starte med at se nærmere på, hvad der nok har været januars mest spændende begivenhed for vores vedkommende - og måske generelt for hele fodbold Europa, da der var en rekordhandel under opsejling. Her var transfervinduet nemlig knap skudt i gang inden vi havde en længere dialog med Chelsea omkring et salg af vores største stjerne Ignacio Salcedo.
Den 3. januar modtager vi nemlig et bud på Salcedo fra Chelsea, som potentielt kunne løbe op i
295M
, hvis han opfyldte en række klausuler.
Men efter jeg tilbage i september fik Salcedo til at skrive under på en ny 5-årig kontrakt, så har jeg intet hastværk med at få skudt ham afsted, og fortalte derfor Chelsea at der skulle 500M + 40% af næste salg for at overbevise mig.
Herfra kom Chelsea med deres andet bud -
405M + 40% fortjeneste af næste salg
. Altså 110M mere end ved første bud, men igen indeholder buddet klausuler jeg ikke er interesseret i, og dertil vil jeg også have clean 40% af næste salg og ikke bare fortjenesten. Jeg forlanger fortsat 500M på 40%, og tror her Chelsea vil give op, men nej.
Et tredje bud kommer de op med. Denne gang et bud der kan løbe op i
435M + 40% fortjeneste af næste salg
. Heller ikke det er jeg interesseret i, og de får denne gang afvide at 35% af næste salg kan gøre det, men jeg forsat vil have 500M betalt nu.
Chelsea ønsker ikke at betale dette, men kommer alligevel med et fjerde bud, der er fuldstændig vanvittigt.
510M + 40% fortjeneste af næste salg
. Jeg er dog virkelig ikke meget for alle de klausuler ud over månedlige afdrag på 12 måneder, som jeg godt kan acceptere. Jeg overvejede virkelig at forlange 260M nu, som Chelsea bød her, og så forlange 250M over 12 måneder, samt 35% af næste salg, men igen har jeg Salcedo på 4,5 år kontrakt endnu, så jeg har ikke travlt med at sælge. Chelsea får derfor igen af vide, at det hedder 500M + 35% af næste salg.
Og sørme om Chelsea ikke kommer op med
ét sidste bud
. Et bud der faktisk var nok penge i til at indløse Salcedo’s klausul på 550M og som potentielt kunne gøre ham til det 10’ende dyreste salg i historien. Buddet var dog ikke til forhandling, og trods jeg virkelig længe overvejede det, så blev buddet afvist.
Her havde jeg virkelig frygtet den kamp, jeg skulle til at tage med Salcedo, om hvorfor jeg ikke lod ham gå for 550M, men det helt utrolige var, at han intet havde at sige til det. Moralen var i top, og der blev ikke sagt et ord om det.
Og dette var generelt for stort set alle mine spillere. Især mit nye førstevalg til angrebet José Ramón Ruiz var der massiv interesse for under transfervinduet, og kiggede man under
interesserede klubber gennem transfervinduet
, så det ca. sådan ud her gennem hele måneden.
Alle bud blev dog afvist, og ligesom med Salcedo, så gik det heller ikke Ruiz på.
Flere af mine unge spillere, som er inde omkring førsteholdsvarmen fik jeg også nogle småbud på, hvor det højeste var 12M. Dette sælger jeg naturligvis ikke mine talenter for, men heller ikke disse spillere blev utilfredse.
Jovist, så sluttede januar måned naturligvis af med, at Salcedo pludselig gerne ville spille CL og fortalte det til mig, hvor efter jeg sagde, at jeg ville gå med til det, hvis prisen var rigtig, så nu må vi se, hvor længe han holder sig glad i klubben. Men ud over dette, så er det altså skønt at se mine spillere være tilfredse med at være i klubben.
Ligaen
Og grundet mine spillere er tilfredse i klubben, det kan evt. skyldes at mine spillere er begyndt at se, at min målsætning om at vi skal etablere os som et bundhold i La Liga måske slet ikke er så urealistisk.
Gennem januar har vi nemlig spillet fire kampe og her er det blevet til én sejr, to uafgjorte, samt ét nederlag.
Vores sejr kom mod Malaga, imens vi fik to flotte point imod Athletic Club på udebanen, hvor baskerne ellers er ligaens tredje bedste hjemmehold, og så fik vi også uafgjort hjemme imod Espanyol som er dette års helt store overraskelse med deres 5. Plads i ligaen.
Men om Espanyol nu også er årets helt store overraskelse kan måske også diskuteres, for efter en januar måned, hvor kun Atletico Madrid fik skovlen under os, så er vi, som ellers var seedet til ligaens sidsteplads, nu at finde på en umådelig flot
11. plads
, hvor vi faktisk er tættere på Europa pladserne end vi er på nedrykning.
Jeg vælger dog lige at holde benene på jorden, for jeg tror bestemt på, at vi kan komme til at blande os i nedrykningskampen, hvis vi rammer ind i et formdyk, som vi jo gjorde gennem sidste forårssæson.
druck
Lilleputspiller
Sv: #38 - El Requexón
«
Svar #118:
17 Apr 2016, 09:15 »
Du er stadig (Le) Syg nok!
Jeg synes det er lidt ærgerligt for dit save game at du fiflede med faciliteterne - men for bloggen er det nok okay.
Held og lykke med projektet, med et par kanon salg har du snart de bedste faciliteter og herfra er det kun YI der bliver rigtigt spændende.
EDIT: Wow. Lilleputspiller... Tak skal I fandme have
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #38 - El Requexón
«
Svar #119:
17 Apr 2016, 10:15 »
Citat af: druck 17 Apr 2016, 09:15
Du er stadig (Le) Syg nok!
Jeg synes det er lidt ærgerligt for dit save game at du fiflede med faciliteterne - men for bloggen er det nok okay.
Held og lykke med projektet, med et par kanon salg har du snart de bedste faciliteter og herfra er det kun YI der bliver rigtigt spændende.
EDIT: Wow. Lilleputspiller... Tak skal I fandme have
Jeg er helt enig. Jeg gjorde det dog af den grund, at jeg simulerede en helt del forsøg og det her blev til nedrykning gang efter gang. Jeg startede ud med kun at have ét YI fra start, hvor truppens gennem første sæson altså kun bestod af 16 mand + Cervero.
Herfra fandt jeg så ud af, at jeg kunne have to YI, hvis jeg startede savet op i Brasilien, men det blev stadig til en stensikker nedrykning.
Herfra testede jeg med en lang række facilitetsændringer, og kom så frem til de tal som ses i 7'ende eller 8'ende update, som hjalp på mine resultater.
Men da jeg så startede det rigtige save op, så havde jeg gennem mine to YI's flere positioner, hvor vi stod helt håbløst og jeg lavede derfor reglen om, at jeg godt måtte bruge spillerne på klubbens andethold.
Og både den regel, samt facilitetsændringer, må jeg jo nu erkende at jeg virkelig fortryder, for det var ikke min hensigt at komme op i landets bedste række i den tid som det er taget.
Men set i bakspejlet, så var mine test jo også lettere naive, for jeg kunne jo have sagt mig selv, at de test jeg lavede kun med akademispillere, hvor det blev til nedrykning gang på gang, at jeg her kunne have udviklet mine spillere på egen hånd langt bedre, og dertil også have bikset en væsentlig bedre taktik sammen end min assistent, som stod for det hele, da jeg simulerede.
Men sådan er det nu engang, og jeg må jo tage det med til et eventuelt fremtidigt save med lignende regler.
Dog piller det ikke ved, at holdet jo i den grad også har overpræsteret, hvor anden sæson især er noget af det mest vanvittige jeg har oplevet i FM.
Sider:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »