home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1059 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  #61 - El Requexón
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #61 - El Requexón  (Læst 51619 gange)
Le Sygnok
Blogmester

Sv: #25 - El Requexón
« Svar #75: 10 Apr 2016, 18:51 »

#26 - Afslutningen på anden sæson

Sidst vi kiggede på ligaen, der sluttede jeg af med at sige, at hvordan vi samlede op efter januar måned ville blive altgørende for, hvordan min anden sæson ville slutte - og hvordan forløb det sig så?

Ligaen

Februar startede ude imod nedrykningstruede Bilbao. Her var vi kommet forrygende fra land, da vi var oppe 2-0 efter bare 14 minutter, men ganske som jeg frygtede, så havde vi ikke det momentum, som vi ellers lå inde med før januar udbrød i det rene kaos og efter 66 minutter, så var der balance i regnskabet, da Lopez udlignede til 2-2 for Bilbao. Vi var dog spilstyrende, men det virkede ikke til at vi havde heldet på vores side. Men efter 80 minutter bliver en bold slået i feltet som unge Marín får hoved på og scorer til kampens resultat 3-2.

Sejren gav os noget af vores momentum tilbage, da vi mødte en af oprykningskandidate rne i den efterfølgende runde, hvor Alavés blev sendt hjem med et 3-1 nederlag. Og det hele lignede det gamle, da vi på Miniestadi tog vores tredje stik mod Barcelona ’B’, da vi for tredje gang ud af fire mulige sejrede over cataloniernes andethold. Denne gang med en 2-0 sejr.

Så trods en hektisk tid der udspillede sig i Oveido helt tilbage fra begyndelsen af januar måned, så skulle vi alligevel helt frem til 4. Marts, før vi skulle lide vores første nederlag i den svære periode. Her blev Lugo vores overmænd, der sejrede 0-1, trods vi var det klart mest chanceskabende.
Nederlaget slog os dog ikke ud, men i stedet gik vi ubesejret gennem de efterfølgende ni kampe. Og netop ved den niende kamp, så stod vi med mulighed for den nok mest sensationelle oprykning, jeg har leveret i min FM tid og kunne vi så levere, da muligheden opstod? det kunne vi vidst lige kapere. Og på dette tidspunkt var der fortsat fire runder igen af ligaen.
I 40. Spillerunde stod vi så med muligheden for at sikre Liga Adelante titlen, og det blev en uforglemmelig dag på Nuevo Carlos Tartiere, da Ponferradina blev sendt hjem med en 3-0 sejr.

Vi slutter ligaen af med hele 84 point, hvor vores nærmeste konkurrent blev Lugo med 72 point, der altså følger med os op i La Liga. Lidt sjovt er det, at de blev seedet som 13’er før sæsonen og jeg personligt vurderet dem som 15-17 bedste hold i ligaen. Men altså virkelig en god sjat overraskelser, hvor ligaens to favoritter også endte som 15’er og 17’er.
Vi slutter ligeledes af som ligaens mest scorende hold. Samtidig er vi holdet der lukker færrest mål ind, og med det er vi ubestridt holdet i Adelanten med den bedste samlede målscorer.

Sierra ender med et helt utrolig snit på 8,00 for hans 40 ligakampe. Imens Salcedo er 2’er på listen med 7,63. Sierra blev 2’er på topscorerlisten med hans 22 mål kun overgået af Sandro. Salcedo deler førstepladsen på assistlisten med Suso fra Tenerife, hvor de hver især lavede 18 assist, og begge spillede 36 ligakampe.
Sidste bemærkelsesværdige statistik er antal nøgleafleveringer. Her var Sierra den mest chanceskabende i sidste sæson, og den titel har han sørme også modtaget her i Liga Adelante, hvor han er hele 74 foran sin nærmeste konkurrent.

Spillerstatistik
Kampe i forårssæsonen

Årets talenter
Ligesom sidste år, så skal vi også have kåret årets talenter inden sæsonen rundes af. Her bliver årets målmand, forsvar, midtbane og angriber kåret, og sidst udpeges årets talent af de fire.

Årets Målmand
Som nævnt, så står jeg noget smalt på målmandspositionen, hvorfor konkurrencen ikke er så stor om denne pris, og dermed har der reelt kun været én målmand i mine tanker.

Her er der naturligvis snak om Gerardo Moso. Efter sidste sæson, der satsede jeg på at give Moso en del spilletid, da han er min eneste målmand med et 5-stjernet PA, men det er ikke helt gået som lovet, da jeg ikke er meget for at skifte rundt i mine målmænd undervejs i sæsonen. Men efter oprykningen var så godt som hjemme, så har jeg givet Moso fuldt spilletid, og han har virkelig gjort flot figur af sig selv.
I CA vurderingen, så skulle han også kun være en halv stjerne efter Moya nu, og hvor Moya har potentiale til 3,5-stjerner, så skulle der altså være til 5-stjerner i Moso, hvorfor han altså snart bør være klubbens faste valg til målmandspositionen - især nu hvor han står som han gør, og så har han altså også været inde og få spilletid for Spaniens U19 hold gennem denne sæson. Her stod han til 7,4 mod Slovieniens U19 hold og holdte cleansheet i Spaniens 2-0 sejr.

Årets forsvarsspiller
På papiret burde der kun være én forsvarsspillere i mine overvejelser til denne pris, men alligevel er der faktisk tre der virkelig har imponeret mig.
Både midterforsvaren Ignacio Durá, der har spillet 16(18) ligakampe har virkelig udviklet sig flot.
Ligeledes venstrebacken Alfonso Jiménez igen i år gjort fin figur af sig selv, hvor han har været en af vores mest stabile spillere, og ligeledes har han været inde omkring U20 landsholdet. Virkelig god præstation af ”Årets forsvar fra sidste sæson”, men i år må han se sig slået.

For jeg føler virkelig at Javier Vargas fortjener titlen i år som årets forsvarsspiller.
Han var fast mand på Spaniens U20 hold, der lige har været til VM i maj måned, og har ligeledes også været fast mand på Spaniens U19 hold, hvor det gennem sæsonen er blevet til 11 kampe på U19 landsholdet. Han har også fået oppet hans spil i forhold til forrige sæson, hvor han i denne sæson har opnået en gennemsnitsbedømmel se på 7,11 for 38 ligakampe, hvor det i forrige sæson blev til 7,07 for 35 ligakampe, men hvor det altså var i en markant nemmere liga, så det er rigtig tilfredsstillende. Hans niveau siger lige nu 4 CA stjerner, hvor der skulle være potentiale til 5, så der skulle altså være til mere, trods han allerede nu er yderst imponerende.

Årets midtbanespiller
Da vi lige nu kun spiller med to spillere i positionerne DM,CM, RM og LM, så er der yderst få i betragtning til denne pris. Og ligeledes når jeg mest går efter præstationer på førsteholdet, og mine to spillere til disse positioner har spillet henholdsvis 40 og 35 ud af de 42 ligakampe, så kunne det næsten kun stå mellem disse to spillere. Den ene er dog ikke en regens spiller, og kan derfor ikke komme i betragtning til prisen, og dermed er der én, som har været den klare vinder her.

Denne spiller er for andet år i træk Rubén Reyes. Sammen med Rivera på den centrale midtbane har de for andet år i træk udgjort et fantastisk partnerskab på midtbanen, hvor de virkelig har lukket utroligt ned for vores modstandere. For bare godt 20 måneder siden, der var det utrolig tæt mellem Reyes og Domínguez, om hvem der skulle være min faste starter på CMd positionen, men her godt to år efter, der er Reyes ny lysår foran Domínguez. Virkelig fin udvikling som han har gennemgået.

Årets angriber
Selvom det er her vi står med klart flest talenter, så har kampen for andet år i træk blot stået mellem to spillere. Sidste år drejede det sig om Julio Sierra og Ignacio Salcedo, og sørme om det ikke også er disse to igen i år.
Sidste år drejede det sig om en rating på 0,11 og syv mål til forskel - i år er forskellen noget mere tydelig.

Vinderen af årets angrebsspiller er for andet år i træk selvfølgelig blevet Julio Sierra.
Med imponerende 22 mål i 40 kampe, og en rating på 8,00, er der ingen i truppen der har kunne følge med Sierra og heller ingen i ligaen for den sags skyld. At man kan være så stor en profil med sine bare 17 år er for mig helt imponerende, og jeg ville ønske han med tiden kunne blive et lige så stort ikon som Diego Cervero er i klubben.
Desværre er dette nok ønsketænkning, og fremfor vi får et ikon som Cervero, så ligner historien langt mere at blive den samme som med Mata, hvor Oviedo altså rådede over et klassetalent, men måtte miste ham i en meget ung alder, da en langt større klub ønskede vores talent. Her kan det allerede fra sommerpausen af blive aktuelt at jeg mister min guldfugl, da Sierra nemlig kun har ét år tilbage af sin kontrakt og ønsker ikke at forlænge med klubben.

Samtidig er hele ni klubber interesseret i ham, og tjek lige listen over de interesserede. Jeg tror dermed Sierra er så godt som tabt, og jeg skal dermed gøre op om jeg vil prøve at score en god sjat millioner for ham, eller om jeg vil miste ham gratis, men hvor han måske kan blive en afgørende faktor for, om vi kan levere en sensationel overlevelse i La Liga, og samtidig kan det også være han i løbet af året skifter mening og bliver interesseret i at forlænge med klubben. Jeg tvivler, men jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at holde på Sierra.

Årets talent
Det kan næppe komme som det store chok, at det er Julio Sierra, der løber afsted med titlen for andet år i træk. Det er dog et stort spørgsmål for mig med ham fortiden, nu hvor nærmest samtlige af Europa’s storklubber er ude efter ham. Skal jeg forsøge at beholde ham, og have min nøglespiller til rådighed, når vi skal prøve kræfter med landets bedste række, og holde liv i det spinkle håb om han bliver tilfreds i klubben og vil forlænge, eller skal jeg slå til og sende ham afsted?
Hans værdi er nu på 25M, og jeg forstiller mig den kun stiger, når vi bliver registreret som La Liga klub her d. 10 juli. I vinters fik vi bud på 55M for ham, og alene de penge vil nok kunne række til minimum én, hvis ikke to opgraderinger i mit ungdomssetup, der kan forbedre mit YI.
Jeg er virkelig splittet omkring, hvad jeg skal gøre.

Afrunding på anden sæson
At jeg blot to sæsoner inde i savet står i landets bedste række, kan jeg vitterligt ikke forstå. Jeg var overbevist om, at det ville tage umådelig lang tid at nå hertil, og jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke engang var sikker på, at jeg ville nå det i løbet af blogkonkurrencen. Men to oprykninger er kommet i hus på to sæsoner, og jeg kan stadig ikke tro det.
Jeg kan uden tvivl sige, at det er det svageste hold i forhold til ligaens øvrige konkurrenter, som jeg nogensinde er rykket op med og det er alligevel sket i ganske overbevisende stil.

For ni måneder siden i savet, der udtrykte jeg min bekymring over at bestyrelsen ønskede os at slutte i den øvre halvdel af tabellen, hvor jeg frygtede vi ville være tættere på nedrykning end bestyrelsens mål, men i stedet står vi her nu som liga vindere.

Jeg er med på at vores trup har lavet en flot udvikling gennem sæsonen, men jeg har lige taget et smugkig på La Liga’s profiler hos diverse mandskaber. Ikke at vi helt er nede på Llagosteras niveauforskel, der er blevet braget ud af Liga Adelane med 3 sejre i 42 kampe, men der er altså ikke meget galt.

Bare et mandskab som Villarreal, der blev 11’er i denne sæson. Deres 4 valg til angrebspositionen er lysår foran vores bedste spiller, så jeg er godt nok spændt på, hvad den nye sæson kommer til at bringe - det bliver næppe til tredje mesterskab på stribe.

Ærligt tror jeg vi bliver sendt pænt ned i Liga Adelante igen, for der er altså snak om en vanvittig niveauforskel, men alligevel skal jeg næppe afvise noget, for nu har det her Oviedo mandskab i den grad overrasket mig gennem to sæsoner.

spurvendk
Lilleputspiller
*

Sv: #26 - El Requexón
« Svar #76: 10 Apr 2016, 20:33 »

Det er virkelig imponerende det du har gang i LS. Du leverer den ene succeshistorie efter den anden.
Hold op hvor er jeg spændt nu på hvordan det kommer til at gå i La Liga, hvor niveauforskellen må være kæmpe stor, som du også selv er inde på.

Ham Julio Sierra er godt nok vild! Han leverer helt genial. Hans mentale og fysiske egenskaber er i særklasse, trods en alder på kun 17. De tekniske skal han nok komme efter, hvis det lykkedes dig at beholde ham. Jeg håber ikke han ryger - for så frygter jeg lidt hans udvikling går i stå.. Ville være spændende at se hvor god han egentlig kan blive.

Anyhow... KIU

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #77: 10 Apr 2016, 22:45 »

Der er ikke så meget andet at sige, end at det er sindssygt imponerende det du har opnået med Ovideo, og så på så kort tid også. 2 oprykninger i streg er jo bare vildt Thumbs Up

Forsæt det gode arbejde med bloggen. Du gør det virkelig godt, og jeg er spændt på at se hvordan det hele ender med Oviedo når konkurrencen er slut om godt 3 ugers tid Smiley

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #78: 11 Apr 2016, 10:07 »

Det er virkelig imponerende det du har gang i LS. Du leverer den ene succeshistorie efter den anden.
Hold op hvor er jeg spændt nu på hvordan det kommer til at gå i La Liga, hvor niveauforskellen må være kæmpe stor, som du også selv er inde på.
Ja, der kommer en update om niveauforskellen inden alt for længe i bloggen. Det er lettere vildt det vi skal op imod, og med mine regler kan jeg ikke gøre noget for at forstærke holdet.

Ham Julio Sierra er godt nok vild! Han leverer helt genial. Hans mentale og fysiske egenskaber er i særklasse, trods en alder på kun 17. De tekniske skal han nok komme efter, hvis det lykkedes dig at beholde ham. Jeg håber ikke han ryger - for så frygter jeg lidt hans udvikling går i stå.. Ville være spændende at se hvor god han egentlig kan blive.

Anyhow... KIU
Han er magisk i sin "skyggeangriberrolle" utrolig sjov spiller, for det er jo ikke fordi han kan noget specielt med en bold. Han er lige god nok med bolden med hans "teknik" og "førsteberøring" på 14, men ellers ser han jo ud af intet på den tekniske plan.
Men så er han i stedet bare en vanvittig klog fodboldspiller, som samtidig har det fysiske i orden. Virkelig en sjov spiller, som jeg er så overrasket over, at jeg kan få så meget ud af.

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #79: 11 Apr 2016, 10:09 »

Der er ikke så meget andet at sige, end at det er sindssygt imponerende det du har opnået med Ovideo, og så på så kort tid også. 2 oprykninger i streg er jo bare vildt Thumbs Up
Ja, jeg er også selv målløs. Altså det med to oprykninger i træk har jeg bestemt præsteret før, men med så svagt et hold har jeg aldrig været i nærheden af sådan en præstation.

Forsæt det gode arbejde med bloggen. Du gør det virkelig godt, og jeg er spændt på at se hvordan det hele ender med Oviedo når konkurrencen er slut om godt 3 ugers tid Smiley
Jeg skal gøre mit bedste.
Og ja, for at ligge hånden på hjertet, så er jeg også selv yderst spændt. Jeg er en del længere fremme i savet, men jeg har fortsat ikke fundet ud af hvordan jeg sal afslutte bloggen. Jeg bliver forhåbentlig klogere på det punkt i den kommende tid.

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #80: 11 Apr 2016, 12:20 »

#27 - Forløbet af sommerpausen

Gennem updaten her, så vil jeg lige komme ind på, hvad der er sket hen over sommerpausen. Det hele startede lidt hektisk, men er så ellers faldet til ro skal jeg love for, og samtidig så har vi også udnyttet vores status som La Liga hold.

Stab og faciliteter
Det første jeg ønskede at fortage mig her i sommerpausen, var at give klubben lidt af en overhaling. Man skal smede mens jernet er varmt, som man siger, og det er gjort.
Naturligvis har jeg haft de økonomiske kriser fra tidligere i tankerne, men sammen med bestyrelsen blev vi enige om, at der både var budget til at udvide personalet, og samtidig blev der også skudt et to cifret millionbeløb afsted, da det blev vedtaget at klubbens ungdomsfaciliteter skulle forbedres.

Stort set hele staben har jeg også skiftet ud. Den tidligere stab blev ansat tilbage, da vi var i 3. Divisionen, og dermed var der mulighed for en gedigen opgradering. Nu står både U19 og førsteholdet med minimum 4-stjerner i samtlige træningskategorier.

Transfer
Dog er det med en umådelig stor skuffelse, at jeg må fortælle at Julio Sierra har skrevet under med en anden klub. Dette er dog med et men.

Julio Sierra kom nemlig til mig tilbage i juni, for at drøfte sit ønske om at spille i en større klub. Her spurgte jeg om vi i klubben kunne gøre noget for at holde på ham, men Sierra havde truffet sin beslutning og ville videre. Det hele endte i et større skænderi, og Sierra’s moral var tilbage i bunden.
Herfra gav jeg mig, og satte Sierra til salg. Det væltede ind med bud i diverse prisklasser, hvor Liverpool var højest bydende med 80M. Jeg ville dog rigtig gerne have 40% af næste salg, og så ville Liverpool ikke længere lege med.
Tre klubber var i stedet klar med 62,5M + 40% af næste salg, hvilket jeg var langt mere interesseret i.

Men da jeg modtog disse tre bud bed jeg mærke i en bestemt funktion, jeg kunne udnytte. Hverken Manchester City eller Juventus var interesseret i den klausul, jeg ville have med, men Real Madrid accepterede.
Julio Sierra accepterede naturligvis Real Madrids kontrakt tilbud og dermed var Sierra fortid i klubben - og så alligevel ikke.

For jeg havde nemlig trumfet igennem, som den ekstra klausul, at handlen først ville træde i kraft efter sæsonen. Og på den måde er der altså tjent store penge på Sierra, der nu er Real Madrid spiller, men han har altså et år ekstra til at udvikle sig med fast spilletid.
Det kommer han til at få her i Oviedo, hvor han skal forsøge at hjælpe klubben til overlevelse, og Sierra selv virker også yderst godt tilfreds med handlen, da han humør ikke er set højere siden december måned.

Julio Sierra på vej til Real Madrid

Ellers er der intet sket på transferfronten, hvor der kun er sket lidt inde bag klubbens egne vægge.
Jeg har fået rykket et par mindre brugelige førsteholdsspillere ned på andetholdet, Vetusta, imens det har givet plads til en række spillere fra U19, som jeg mener er klar til at spille med på førsteholdet i den kommende sæson - og netop førsteholdet kommer de næste par updates til at handle om, hvor vi skal se nærmere på, hvad jeg præcist har at arbejde med, når klubbens skal forsøge at overleve i La Liga.

Men hvor jeg frygtede det helt store kaos i sommerens transfervindue, så er det i den grad gået stille for sig efter salget af Sierra. Der er dog fortsat 11 dage igen af transfervinduet, men jeg tror på at vi klare os igennem uden problemer, der er i hvert fald ikke optakt til noget.
Jeg frygtede dog i starten, da det gik op for mig at klubbens to store profiler ud over Sierra, nemlig Vargas og Salcedo, stod med kontrakt udløb om et år, og jeg frygtede her samme historie som med Sierra, men heldigvis ønskede de begge at forblive en del af Real Oviedo og har begge forlænget frem til 2021.

spurvendk
Lilleputspiller
*

Sv: #27 - El Requexón
« Svar #81: 11 Apr 2016, 14:54 »

Godt købmandsskab med Sierra - mon ikke han sørger for en overlevelse.
Jeg tænkte lige på hvordan du skaffer dig de mindst 4 stjernede trænere? Bruger du den legendariske (målrettethed+disciplinniveau+motivationsevne)*med den kategori han nu skal træne i? Og har du en tabel eller lignende, som viser hvor meget summen skal være, for at det giver en vis antal stjerner?

QuesT
Reserveholdsspiller

« Svar #82: 11 Apr 2016, 16:42 »

Super arbejde med at rykke op LS.

Du har sgu knækket FM, det er jo helt vildt.

Det ender vel med et mesterskab i denne sæson Wink
Det ville være for crazy.
Men fedt at du fik bedre ungdomsfaciliteter.
Mens dine unge spillere bliver ældre skal du huske også at få dine træningsfaciliteter med op, så de ikke er helt bagud.

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #83: 11 Apr 2016, 17:08 »

Godt købmandsskab med Sierra.
Det synes jeg helt bestemt også. Især fordi han havde kontraktudløb om et år og ikke ville forlænge. Jeg frygter dog for, at jeg kunne have gjort ham tilfreds i klubben i løbet af sæsonen, og dermed få hans underskift på en ny kontrakt, men det er da altså ikke mulighed for mere.

mon ikke han sørger for en overlevelse.
Puha. Som nævnt kommer der noget om ligaens niveau i de kommende updates. Men der skal ikke herske tvivl om, at hvis vi skal overleve, så er det nok op til Sierra - tildels også Salcedo som virkelig har udviklet sig flot.
Jeg ser dem lidt som mine Tevez og Mascherano, der mere eller mindre på egen hånd holdte West Ham oppe i PL for en del år siden. Jeg håber på at lave den spanske udgave af den fortælling i den kommende sæson.

Jeg tænkte lige på hvordan du skaffer dig de mindst 4 stjernede trænere? Bruger du den legendariske (målrettethed+disciplinniveau+motivationsevne)*med den kategori han nu skal træne i? Og har du en tabel eller lignende, som viser hvor meget summen skal være, for at det giver en vis antal stjerner?
Jeg tager den rimelig meget på gefuhlen her - altså ingen programmer, tabeller eller noget.
I stedet, hvis jeg fx skal finde en angrebstræner, der bruger angreb, taktik og MMD, så søger jeg på følgende måde:

Angreb=20
Taktik= så højt som den kan sættes indtil der dukker et par navne op. Herfra kigger jeg på hvem der er bedst i DDM tilsammen og ansætter den person.

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #84: 11 Apr 2016, 17:12 »

Super arbejde med at rykke op LS.

Du har sgu knækket FM, det er jo helt vildt.
Det er sgu lige før. Jeg synes, jeg efterhånden har prøvet at sætte nogle ret store udfordringer op for mig selv i FM, men jeg får aldrig helt den modstand, som jeg gerne vil have. Jeg skal også ærligt indrømme, at jeg fortryder reglen om, at jeg godt måtte bruge spillere som fra starten var på mit andethold, samt at jeg opgraderede mine faciliteter før savet. Det var der vidst ikke behov for.

Det ender vel med et mesterskab i denne sæson Wink
Det ville være for crazy.
Haha. I forlængelse at det jeg sagde før, så tror jeg dog La Liga nok skal give mig rigeligt af modstand. Det er virkelig vanvittigt så meget de fleste hold er foran os.

Men fedt at du fik bedre ungdomsfaciliteter.
Mens dine unge spillere bliver ældre skal du huske også at få dine træningsfaciliteter med op, så de ikke er helt bagud.
Ja, det er virkelig lækkert, at der sker lidt på den front nu. Træningsfaciliteter ne har jeg bestemt øje på. De er dog rigtig nydelige fra start, så jeg vil hellere bruge mine begrænsede midler på YI setup'et lige nu, så tager vi træningsfaciliteter ne lidt senere.

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #85: 11 Apr 2016, 19:06 »

#28 - Gennemgang af trup (2018), del 1/3

Det er kun to sæsoner siden at jeg lavede sidste trupoversigt. Det bliver næppe fast inventar her i bloggen, at der kommer en gennemgang hver anden sæson. Alligevel har vi bevæget os utrolig langt på bare to sæsoner, hvor 3. Divisionen er skiftet ud med La Liga, og nu hvor det kan være lidt nemmere kende til ligaens niveau, som jeg befinder mig i, så synes jeg det vil være passende med en oversigt over holdet, så I kan se hvad jeg har at arbejde med og hvilken udfordring jeg står overfor i den kommende sæson.

Målmænd
Søger jeg hele klubben igennem, så råder jeg over seks målmænd - og det er hvis vi kigger førstehold, U19 og reserverne. Seks målmænd og intet mere.
Kun dem på førsteholdet er reelt værd at skrive hjem om. På U19 har vi en enkelt med et CA på 0,4-stjerner samt et PA på 3. På førsteholdet bliver det lidt bedre, men det er absolut et af vores svageste punkter.

Fra denne sæson af, tror jeg dog 18 årige Gerardo Moso bliver klubbens førstevalg. Han skulle fortsat være en halv CA stjerne efter Sergio Moya, men Moso’s PA ligger til 5-stjerner, hvor Moya’s hedder 3,5. Dermed synes jeg det er blevet tid til at få mest mulig spilletid i Moso, og han gjorde det altså også rigtig flot i seneste sæson, hvor han spillede de sidste syv ligakampe.

Forsvar (midterforsvar)
En af holdets helt store profiler er Javier Vargas. Fast mand på de spanske U-landshold, hvor han senest var med til U19 EM, hvor man gik hele vejen. Han kommer naturligvis på lidt af en opgave når hans nye modstandere hedder Messi, Ronaldo og co, men skal vi fortsat vise os som et godt organiseret mandskab, som de to foregående mandskaber, så er Vargas en af vores vigtigste kort.

Det er umådelig tæt mellem de to der kæmper om at blive Vargas' makker. Ifølge min assistent, så er Kike Torrent og Ignacio Durá lige gode, men jeg hælder nu forsat mest til Torrent. Durá skulle dog have potentiale til halvanden stjerne mere, hvor Torrent skulle have nået sit maks. Dermed er det Durá der skal satses på i længden, men de to kommer nok til at deles meget.

Som fjerdevalg har vi Juan Diego Bueno Prieto. Han har nærmest ikke udviklet sig gennem de to sæsoner, og ønsker heller ikke at forlæge lige pt. Hvorfor ved jeg ikke, for der er næppe bedre rangeret klubber, der er interesseret i ham.
På U19 har vi et yderst spændende talent i Rubén Vicente og fortsætte Prieto med ikke at ønske en forlængelse, så hiver jeg nok Vicente op som fjerdevalg.

Forsvar (backs)
I højresiden er det fortsat Diegui, der er holdets faste starter. Han spiller umådelig stabilt. Gennem de to sæsoner er det blevet til fem mål og fem assist, hvor de fem mål dog har været på straffepark, så ingen ekstraordinær spiller, men han gør det nu glimrende fra sin backposition.

Mit youth intake har været alt andet end gavmild med højrebacks, og det er derfor jeg har taget konsekvensen og er begyndt at træne Luis Miguel Acebo til at spille back i højre siden i stedet for venstresiden. Allerede omkring vinterpausen i sidste sæson blev han forfremmet til førsteholdet og nåede 14(4) kampe, hvor det blev til et snit på 6,92, hvilket jeg synes er fornuftigt for en spiller i hans klasse, der ikke er på sin naturlige position.

I venstreside er Alfonso Jiménez holdets sikre starter. Han ser jo ikke ud af vanvittig meget, men han har virkelig imponeret mig gennem de to sæsoner. Der er dog en enkelt ting ved hans egenskaber der skiller sig ud, hvis man kigger nærmere og det er hans hurtighed, hvor få altså kan følge med eller løbe fra ham.

Som backup vil jeg helst bruge Acebo for nu, men ellers har jeg også hivet José María op fra U19 til denne sæson, som var en af de mest interessante spillere jeg modtog gennem mit YI gennem sidste sæson. Han skriger ikke ligefrem af La Liga niveau, men jeg vil rigtig gerne forsøge at give mine største talenter mest mulig spilletid.

Dermed har vi set nærmere på bageste kæde, hvor det altså ikke ser ud af vanvittig meget, slet ikke når man tager i betragtning at vi skal spille La Liga fra denne sæson, og jeg er uden mulighed for at forstærke. Der er dog alligevel noget kvalitet at spore, og ikke mindst en god portion potentiale.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2016, 19:19 af Le Sygnok » Logged

z4ndb3rg
Lilleputspiller
*

Sv: #28 - El Requexón
« Svar #86: 11 Apr 2016, 21:49 »

Super spændende og rigtig god læsning!  Thumbs Up
Jeg har selv gået med tanken omkring at lave noget lignende med San Marino. Dog har jeg tidligere erfaret at de får en del italienske spillere som regens og ikke kun spillere fra San Marino.
Har du (eller andre) et bud på hvordan man kan ændre dette?  Smiley

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #87: 12 Apr 2016, 08:06 »

Super spændende og rigtig god læsning!  Thumbs Up
Jeg har selv gået med tanken omkring at lave noget lignende med San Marino. Dog har jeg tidligere erfaret at de får en del italienske spillere som regens og ikke kun spillere fra San Marino.
Har du (eller andre) et bud på hvordan man kan ændre dette?  Smiley

Altså vi snakker San Marino klubben fra Italien, ikke?

Altså som det første så kender jeg ikke til, hvordan det er kodet sammen i editoren. Måske du kan finde noget om det på nettet. Dog har jeg noget, jeg måske tror kan hjælpe. Det er dog lettere kringlet.

Men efter jeg lavede en blog om Athletic Club’s akademi i FM14, der lavede jeg en lang række test om YI, og der fandt jeg frem til flere små tendenser, som jeg måske tror kan hjælpe.

Jeg kom nemlig til den opfattelse, at scoutingnetværks viden ikke får kvaliteten af regens til at stige, men derimod blot får nationaliteterne af dine regens til at variere mere.

Lad os sige man har 10 i de tre faciliteter, der påvirker ens YI (JC, YF og YR). Det lader til disse tre tal giver x antal “point” til ens 16 YI spillere, og disse “point” bliver så fordelt på ens 16 spillere i henholdsvis CA og PA.

Dermed hvis man får regens med 5-stjernet PA, så kan man også forvente at have flere spillere i sit YI, der har en meget lav PA rating, da mange af ens “point” er brugt på ens 5-stjernet talent.

Det lader derimod ikke til, at jo bredere scoutingnetværk man har, desto flere store talenter kan man hive hjem til ens YI - selvom dette naturligvis ville give god mening.

I stedet så lader det til, at jo bredere viden ens scoutningnetværk man har, desto mere varieret bliver nationaliteterne i ens YI.

Her kunne du altså prøve at holde dit scoutningsnetværks viden til kun at være om Italien og San Marino. Dette tror jeg bestemt vil oppe dine muligheder for, for at få flest mulige spillere fra San Marino.
Og især hvis du har din ansvarlige for dit YI - den der hedder “henter ungdomsspillere til klubben og informerer dig om deres udvikling”, som du finder nederst, hvis trykker ind under “personale”, “ansvarsområder” og sidst “klub”.

Men da klubben altså er registeret som en italiensk klub, så vil den højst sandsynligt nok producere flest italienske regens, lige meget hvad du gør, men måske dette kan hjælpe lidt til.

z4ndb3rg
Lilleputspiller
*

« Svar #88: 12 Apr 2016, 11:56 »

Det var lige præcis dem jeg mente Smiley

Tusinde tak for dit meget detaljerede svar. Jeg har faktisk læst den tidligere blog du henviser til, og det var netop derfor jeg tænkte du var den rigtige at spørge Cool
Tror jeg vil prøve at ændre klubben så den ikke længere er registreret italiensk.

Held og lykke med blogkonkurrencen, du er min favorit hidtil  Thumbs Up

Le Sygnok
Blogmester

« Svar #89: 12 Apr 2016, 13:08 »

Det var lige præcis dem jeg mente Smiley

Tusinde tak for dit meget detaljerede svar. Jeg har faktisk læst den tidligere blog du henviser til, og det var netop derfor jeg tænkte du var den rigtige at spørge Cool
Tror jeg vil prøve at ændre klubben så den ikke længere er registreret italiensk.
Det var da så lidt. Men ja, det med at ændre klubben fra italiensk til San Marino, det lyder som en rigtig god idé, hvis det er noget man kan, og noget som de ikke allerede er indtastet som. Spørgsmålet er så om du kan få lov at forblive i det italienske ligasystem, men det er da helt klart et skud værd.

Held og lykke med blogkonkurrencen, du er min favorit hidtil  Thumbs Up
Fedt! Det er jo altid glædeligt at høre.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010