home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 305 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  En uventet kærlighedshistorie
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: En uventet kærlighedshistorie  (Læst 24895 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #30: 14 Apr 2016, 00:01 »


#14 – Stolpe ind
Vi kender det alle, når ens hold bare sejler og det er stolpe ud. Det er så forfærdeligt hårdt og man bliver sindssyg i hovedet af det. Så er der de modsatte perioder, hvor alt bare kører og det er stolpe ind. Der hvor alt lykkes, hvor selv fejlslået indlæg går direkte i mål.




Sådan en periode var vi inde i. Arsenal blev slået 5-3 og Sunderland kørt over med 4-0. Nu var der kun tre kampe tilbage i sæsonen og moralen var i top. Jeg var stadig 5 point væk fra 4. pladsen men som tingene kørte, så kunne den sagtens ende hos os. Man City havde 4. pladsen og dem skulle jeg møde og med en sejr der, så var alt muligt. Så håbet var i live.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #31: 14 Apr 2016, 09:48 »

Det bliver sgu spændende, Wester. Fem point på tre kampe er godt nok svært at hente, men det hjælper naturligvis på det, hvis du har City, der er placeret over dig. Ikke desto mindre er det yderst imponerende, hvis du formår det - især med Bournemouth.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #32: 14 Apr 2016, 18:00 »

Det bliver sgu spændende, Wester. Fem point på tre kampe er godt nok svært at hente, men det hjælper naturligvis på det, hvis du har City, der er placeret over dig. Ikke desto mindre er det yderst imponerende, hvis du formår det - især med Bournemouth.

Ja jeg er også selv noget overraskede over hvor godt det går  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

RasmusDosSantos
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #33: 14 Apr 2016, 21:16 »

Kan man få lov at se den seneste version af din taktik?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #34: 15 Apr 2016, 07:14 »


#15 - Untouchable
Vi måtte nøjes med 2-2 mod Man City og da vi samtidig tabte til Chelsea, så kom vi ikke med til det forjættede land Champions League. Jeg var dog stadig rigtig glad for mit forhold til Bournemouth og det var gengældt. Det blev til en fantastisk flot 6.plads i Premier League. De vurderede mig til Untouchable.

Holdet havde præsteret langt ud over det forventede og flere spillere havde virkelig imponeret mig. Der var mange spillere, som jeg kunne fremhæve denne sæson, blandt andet Zivkovic der fik højeste Av Rating på 7,64 eller lejesvenden Divock Origi der med 15 mål og 7 assist havde været et monster i offensiven men æren måtte gå til Callum Wilson, der med 6 assist og 22 ligamål blev holdets topscorer. Han var fantastisk i rollen som DLF.

Det ironiske var så bare, at Callum Wilson flotte præstationer kunne være medvirkende til, at han ville miste sin faste plads på holdet. For den flotte 6. plads åbnede et helt andet transfermarkedet for os og med et stort løft på transferbudgettet, så kunne alt ske. Også den anden vej. For Bournemouth spillerne var ikke længere usynlige for de større hold, som pludselig begyndte at spejde flere af dem ret intens og dagligt var der nye transferrygter. Blandt andet ankomsten af Valencia’s wonderkid Breel Embolo.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #35: 16 Apr 2016, 08:34 »


#16 – Wanted
Sommer 2017 blev en travl sommer for os i Bournemouth. 6. pladsen betød deltagelse i EURO League og alting fik lige et hak op. Vi fik vokseværk på alle fronter. Der gik byggeri i gang både med nye ungdoms og træningsfaciliteter, stadion skulle udvides og spillere kom og gik.

Vores flotte præstationer havde sat fokus på vores spillere, der ikke længere levede en anonym tilværelse i Bournemouth. Hver dag var der nye transferrygter i gang og jeg som manager havde mine bange anelser. For flere af holdets store profiler havde indbygget frikøbsklausuler, hvis store klubber skulle komme og byde.

Det var ikke kun spillerne, der er var eftertragtet. Hver uge måtte jeg afvise tilbud fra diverse klubber, som ville have mig som manager. De største tilbud kom fra PSG og At. Madrid men jeg afviste. På overfladen var de måske mere attraktive men vi havde skabt noget sammen i Bournemouth. Det var ægte kærlighed og det smider man ikke bare sådan væk.

Jeg kunne dog ikke forvente den samme loyalitet fra spillerene. Jeg kunne godt forstå deres ønske om noget større og bedre. Heldigvis var det i sidste ende kun to spillere, som vi ufrivilligt mistede inden sommerens transfervindue var ovre. Den første der smuttede var Carl Jenkinson, der tog turen til Tottenham som udløste hans frikøbsklausul på 12,5 mio. £.

Den næste som vi med blødende hjerte måtte sige farvel til, det var Jenkinsons makker i højre side. Andrija Zickovic var jagtet af alle de store klubber Europa. Det var dog PSG, der fik ham i land. Han havde en frikøbsklausul på 33,5 mio. £ og da PSG startede ud med at byde 26 mio. £, så vidste vi at slaget var tabt. Så vi valgte, at holde overblikket og i stedet for at vente på, at de udløste klausulen, så sendte vi et tilbud afsted til PSG. 26,5 mio. £ med det samme, 6 mio. £ over de efterfølgende 12 måneder og 50 % af overskuddet ved et eventuelt videresalg. Den bed de på og vi var tilfredse. Det var nok det optimale, vi kunne få ud af det. Selvom vi uden tvivl ville komme til at savne Jenkinson og Zivkovics samarbejde.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #36: 16 Apr 2016, 08:59 »

Jeg har aldrig fået smidt en kommentar til dit arbejde, men det skal da ske nu :-)

Jeg er en af dine trofaste læsere. Ja, faktisk hver gang du laver noget nyt på scenen. Jeg elsker din simple måde at formidle på, dine små klip, noget så banalt som overskrifterne til dine opdateringer, dit banner er da også lige i skabet til denne kærlighedshistorie, og så er længden på dine opdateringer også lige i skabet.

Bum! ;-)
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #37: 16 Apr 2016, 09:21 »

Jeg har aldrig fået smidt en kommentar til dit arbejde, men det skal da ske nu :-)

Jeg er en af dine trofaste læsere. Ja, faktisk hver gang du laver noget nyt på scenen. Jeg elsker din simple måde at formidle på, dine små klip, noget så banalt som overskrifterne til dine opdateringer, dit banner er da også lige i skabet til denne kærlighedshistorie, og så er længden på dine opdateringer også lige i skabet.

Bum! ;-)


Tak.. Den respons værdsætter jeg virkelig, for så rammer jeg det jeg gerne vil opnå.

Målet er nemlig korte og præcise indlæg med letforståeligt sprog. Det mere langhåret og detaljeret bruger jeg mere i taktiske blog og guides. I mine blogs skal det være simpelt og nemt at gå til for læseren.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #38: 17 Apr 2016, 07:39 »


#17 – Velkommen til Bournemouth
I første omgang skulle vi ud og finde erstatninger for Jenkinson og Zivkovic og her gik vi efter etableret spillere. Der var mange gode unge talenter til rådighed men vi ville have noget mere rutine ind på holdet, så vi kunne fastholde vores position som top 10 hold. Kyle Walker var blevet sat til salg af Tottenham for sølle 3,6 mio. £ og det kunne vi ikke stå for. Dermed havde vi vores højre back på plads.

Dernæst skulle vi ud og hente en spiller til den brede playmaker men det skulle også være en som kunne indtage de to andre pladser på midtbanen, altså den dybe playmaker samt Roaming Playmaker. Vi havde brug for spillere der kunne spille flere positioner, så vi ikke ville blive så sårbar ved eventuelle skader. Programmet ville også blive tættere, nu hvor vi skulle deltage i EURO League. Her faldt valget på Jack Wilshere, som vi kunne hente for 14 mio. £ i Arsenal.

Fabian Delph var også en længe en kandidat men vi havde ikke råd til at købe dem begge. Så vi endte med at købe Wilshere og hente Delph ind på en lejekontrakt endda med en frikøbsklausul indbygget på kun 5 mio. £. Vi havde dog ikke pengene, for kassen var tom, da vi havde købt stort ind i angrebet. Håbet var at få frigivet pengene i løbet af sæsonen og så hente ham ind på en permanent aftale.

Der var som sagt købt stort ind til angrebet og her var det unge folk. Den første var Breel Embolo, som vi måtte slippe hele 30,5 mio. £ for. Han skulle sammen med Callum Wilson, som overlevede i denne omgang og Divock Origi som fik forlænget sin lejekontrakt, udgøre min offensive trio. De tre fik også selskab af den 18-årige brasilianske wonderkid Lincoln, som blev hentet ind i Grêmio for 7 mio. £.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #39: 18 Apr 2016, 07:24 »


#18 – Som lyn og torden
På trods af den flotte 6.plads i sæsonen før, så var vi en smule ydmyg i målsætningen til den nye sæson. Kravet var ”bare” en top 10 placering. For nu kunne vi ikke længere leve livet som underdog og underspille vores rolle. Overraskelsesmoment et var ligesom forbi og de andre hold ville ikke undervurdere os længere. Den anden sæson er også tit den sværeste og med 5 helt nye spillere i truppen, som lige skulle spilles ind, så ville vi nok også få en lidt sløv start. Troede vi…

Efter nederlag i sæsonen første kamp, så skal jeg love for, at holdet kom i gang som lyn og torden. I de efterfølgende 9 kampe i alle turneringer scorede vi 28 mål, som er over 3 mål i snit pr. kamp. Vi var forrygende. Med de fantastisk resultater indtog vi en 2. plads i Premier League. Programmet foran os var dog svært, for det bød på Chelsea, Everton og Arsenal i de næste 3 kampe. Så vi gjorde alt for at holde benene plantet på jorden.

Det var dog svært når holdet præsterede sådan og var en ren målmaskine. Især Divock Origi var kommet godt fra start. Han nappede da også prisen som månedens Premier League spiller i august, da han nettede hele 6 mål i 4 kampe. Og det var ikke kun i Premier League han var suveræn. Han nettede også et hattrick i 6-0 sejren over Malmö i EURO League. Det fedeste var dog, da han i de dødende minutter af kampen mod Man City vendte 1-2 til 3-2.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #40: 19 Apr 2016, 07:24 »


#19 – Tyveri
Nu får jeg det måske til at lyde som om, at vi total dominerede alle vores kampe og alle vores point var velfortjente. Sådan var det ingenlunde, der var også kampe, hvor vores pointhøst var ren tyveri. Som i kampen mod Arsenal hvor Victor Valdés var ren verdensklasse og var manden bag vores 1-0 sejr. Ud over målmandens verdensklasse præstation så var vi også svinehellige, da Arsenal ramte træværket to gange i de dødende minutter.




Vi var dog ikke for fine til at tage imod sådan nogle point med kyshånd. Vi er Bournemouth og ikke Man Utd, Barcelona eller Real Madrid, så dominerende smukt spil var ikke et krav. Nej kravet var at ende top 10 og vi var godt på vej.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #41: 19 Apr 2016, 09:50 »

Det er virkelig en lækker blog, som du har igen har gang i, Wester!

Fik du lavet en overkommelig købsoption på Origi, da du lejede ham igen til den nuværende sæson?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #42: 20 Apr 2016, 06:05 »

Det er virkelig en lækker blog, som du har igen har gang i, Wester!

Fik du lavet en overkommelig købsoption på Origi, da du lejede ham igen til den nuværende sæson?

Tak..

Det holder jeg lige for mig selv men mon ikke der kommer noget i bloggen om det  Wink
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #43: 20 Apr 2016, 06:06 »


#20 – Mentor
Modsat virkelighedens Man Utd så havde Louis van Gaal godt styr på United i mit savegame, det var blevet til to 3. pladser men også en Champions League triumf i 2015/16 sæsonen. I denne tredje sæson havde de været ret suveræne i Premier League og havde kun tabt en enkel kamp, før vi skulle møde dem i 18. spillerunde. Jeg frygtede lidt at United ville kører os over, for vi havde haft et lille dyk på formkurven. Det var blevet til fire uafgjorte og et nederlag og en sejr i de seneste seks kampe.

Vi leverede dog en fantastisk indsats og United blev sendt hjem med sæsonen andet nederlag. Endnu engang var det Origi, der var den store oplevelse, da han scorede begge mål i vores 2-1 sejr. Med den sejr i hus var optimismen tilbage og vi så frem til Boxing Day, hvor modstanderen var Liverpool. Med en sejr så kunne vi rykke op i top 4 halvvejs inde i sæsonen. Desværre måtte vi til den kamp undvære Origi, som var låst. Han var jo lejesvend netop fra Liverpool. Heldigvis kunne vi uden ham og kampen blev vundet med 2-0. Dermed hoppede vi op på en flot 3. plads i Premier League.

Det næste der var at se frem til, det var ankomsten af Gianluigi Donnarumma. Ham havde vi nemlig købt for 20 mio. £ og ville ankomme 1. januar. Bestyrelsen havde frigivet lidt ekstra midler på transferkontoen, da jeg skrev under på en ny kontrakt. Valdés var selvfølgelig stadig førstevalg men han nærmede sig også de 36 år og jeg skulle tænke på fremtiden. Nu kunne Valdés være mentor for Donnarumma det næste 1,5 års tid og langsom overlade ham pladsen.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #44: 21 Apr 2016, 07:27 »


#21 – Lejesvende
Vi havde haft stor glæde af lejesvende i min tid sammen med Bournemouth. Julian Brandt der f. eks kom på en lejekontrakt og næsten ene mand holdte os oppe i Premier League i min første sæson. Det var næsten blevet en hel tradition for klubben, at hente disse lejesvende ind som kunne gøre en forskel. Den tradition forsatte vi i januars transfervindue 2018.

A-kæden havde gjort det rigtig godt men jeg var lidt tyndt besat. Kvaliteten i B-kæden var ikke god nok. Vi lå med helt fremme og kæmpede med i top 4. Der var brug for lidt mere bredde og kvalitet. Det gjorde det heller ikke nemmere, at Fabian Delph hele tiden var skadet. Godt jeg ikke fik udløst hans frikøbsklausul. Derimod frigav vi ham fra hans lejekontrakt og hentede nye lejesvende ind.

Vi var tilfreds med min offensiv, hvor vi rokerede mellem Lincoln, Embolo, Origi og Wilson. Der var brug for en playmaker der kunne rokere med Wilshere, Ajer og Balic. Det var den rolle Delph skulle have løftet men det kan man ligesom ikke fra skadesbænken. Vi hentede Martin Ødegaard ind til at løfte denne rolle.




I forsvaret havde vi brug for en back som kunne aflaste Walker og Kavanagh. Og til det centrale forsvar en som kunne aflaste Lovren og Papastathopoulos. Valget faldt på Serge Aurier og Gary Cahill. Dermed ankom der tre lejesvende sammen med Donnarumma i løbet af januar måned. Og A-kæden blev udvide til 16 mand. Nu var der kamp om pladserne, hvilket der skal være når man kæmper med i top 6..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010