home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 427 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  En uventet kærlighedshistorie
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: En uventet kærlighedshistorie  (Læst 24903 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #45: 22 Apr 2016, 07:30 »


#22 – Et bump på vejen
Alle forhold oplever bump på vejen, det kan ikke undgås. Jeg havde nogle gode timer til rådighed, som kunne gå til FM. Indtil nu havde alt mere eller mindre været fryd og gammen i mit og Bournemouths forhold. Vi løb dog ind i et bump på vejen denne dag og det blev til 4 nederlag og en uafgjort i 5 kampe. Vi befandt os pludselig på en 7. plads langt fra det forjættede land Champions League. Målsætningen havde været en top 10 placering men efteråret og vinterens flotte resultater, de havde tændt håbet om meget mere. Det håb var slukket.

Det var svært at se, hvad der skulle få os tilbage på sporet. Moralen var i bund og jeg begyndte at tvivle lidt på min fremtid i Bournemouth. Gad jeg egentlig det her? For jeg hører jo hjemme i Champions League. EURO League var slet ikke noget for mig. Ironisk nok, så var det måske her løsningen lå. Det var måske med succes i den turnering, at vi kunne vende moralen og endda måske vinde lortet og dermed få en plads i Champions League. For første gang nogensinde så blev den turnering pludselig vigtig for mig. Det var måske den, der skulle redde vores forhold.

Vi kom dog rigtig skidt fra land, da vi tabte 1-2 hjemme til Torino i 2. knockoutrunde. Nu skulle vi til Italien og scorer mindst 2 mål for at komme i kvartfinalen. Normalt ville jeg sparer en profil eller to men til udekampen stod vi klar med start 11eren og Torino blev kørt over med 3-0. Måske var dette vendepunktet? Moralen på holdet fik i hvert fald et kæmpe løft.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #46: 23 Apr 2016, 08:37 »


#23 – Jeg har brug for en pause
Vi havde lige tabte 5-1 til Newcastle og var røget ud af EURO Cuppen efter nederlag til Napoli. Vi var i frit fald og jeg kunne simpelthen ikke vende de dårlige resultater.

Det er ikke jer men mig den er gal med. Jeg har simpelthen brug for komme lidt væk og trække luft. Jeg har så meget om ørene for tiden, så vi må sætte tingene lidt på pause og se tiden an. Jeg lukkede mit savegame ned. Jeg magtede ikke mere Bournemouth lige nu.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #47: 24 Apr 2016, 08:06 »


#24 – Undskyld
Det var klassisk. Det gik ikke som jeg ville, så opførte jeg mig som et barn, skred og smækkede med døren. Ligeså klassisk var det, da jeg duknakket kom tilbage og sagde undskyld. Vi fik spillet sæsonen færdig. Hvis jeg ved savegamets start var blevet tilbudt at sælge tredje sæson for en 7. plads, så havde jeg slået til. Jeg havde dog noget svært ved at stille mig tilfreds med den 7. plads. Forårets totale kollaps sad stadig i mig. Jeg tog en ret skarp beslutning lige der. Holdet skulle ende top 4 og hvis det ikke skete, så skulle jeg videre.

Vi havde ligaens mest scorende angreb med 72 mål. Det var tilfredsstillende. Til gengæld sejlede målene også ind i den anden ende. Ligaen tredje dårligste forsvar. Det måtte der ændres på, hvis vi skulle op i top 4. Inden transfervinduet officielt åbnede så havde jeg været ude og bruge 52,5 mio. £ på forstærkninger i forsvaret. En spiller til hver position. Serge Aurier til højre back, Toni Lato til venstre back og José Giménez samt franske Lucas til det centrale forsvar.




Der skete også lidt ændringer i truppen længere fremme på banen. Marco Asensio blev hentet ind på en lejeaftale som afløser for Jack Wilshere. Man City var villig til at betale 40 mio. £ for Wilshere og det kunne jeg ikke modstå. For på den måde kunne jeg få råd til at hente Divock Origi ind på en permanent aftale fremfor for lejemål. Jeg måtte slippe 21 mio. £ for Origi men jeg vidste han var pengene værd. Han havde været suveræn i de to sæsoner han havde været lejesvend. Jeg hentede også Marko Pjaca som back up til de tre offensive pladser.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #48: 25 Apr 2016, 07:09 »


#25 – Tungen lige i munden
Alle forhold gennemgår kriser og nogen klare dem og andre falder fra hinanden. Kan man klare sig igennem en krise, så kommer man som regel stærkere ud på den anden side. Sådan var det også for Bournemouth og jeg. Vi var helt igennem geniale sammen og da vi nåede til januar i 2018/19 sæsonen, så var vi med helt fremme i Premier League. Tiden den bare fløj afsted og alt var fint.

Der var dog udfordringer forud. Når holdet præsterer så flot, så stiger interessen fra de store klubber for mine spillere. Det er som sådan meget naturligt og som sådan ganske fint, for vi var stadig en klub, der var afhængig af spillersalg. Hvis vi skulle forsætte vores udvikling, så skulle vi købe billigt og sælge dyrt. Vi skulle ikke bruge pengene udelukkende på spillerindkøb men også på at udvikling rammerne omkring klubben.

Vi var dog sat lidt i et dilemma, for på den ene side ville vi gerne sælge og på den anden, så ville vi gerne beholde de bedste spillere, især nu hvor vi var med helt fremme og Champions League var indenfor rækkevide. Vi stod også i den situation, at vi var blevet tvunget til at lave frikøbsklausuler på de største af vores talenter ellers ville de ikke skrive under på nye kontrakter. Så det handlede om at være smarte.

Januar 2019 blev en hektisk måned, hvor tungen skulle holdes lige i munden hvad angår transfers. For der kom bud ind på Andrija Balic, Breel Embolo og Lincoln som alle tre havde frikøbsklausuler samt Kyle Walker som havde været utilfreds siden sommerens vindue, hvor jeg havde nægtede er par latterlige transferbud på ham. Kristoffer Ajer blev også jagtet og det var store klubber som Barcelona, Chelsea, Dortmund og Man City, der stod på spring.

Med afviste bud havde jeg mulighed for at beholde mine spillere men prisen ville være utilfredse spillere, som kunne skade moralen i truppen. Dårlig moral betyder nederlag i FM. Jeg kunne også miste en masse spillere og dermed ødelægge muligheden for at være med i Champions League næste sæson med mindre jeg fik købt rigtig ind.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #49: 25 Apr 2016, 10:36 »

Jeg kan kun nikke genkendende til dit dilemma i forrige update. Det er fandeme svært at blive klog på nogen gange, hvad man gør sig klogest i.
Men virkelig flotte resultater du laver med klubben. Bestemt også nogle interessante navne, som du efterhånden råder over.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #50: 25 Apr 2016, 14:33 »

Jeg kan kun nikke genkendende til dit dilemma i forrige update. Det er fandeme svært at blive klog på nogen gange, hvad man gør sig klogest i.
Men virkelig flotte resultater du laver med klubben. Bestemt også nogle interessante navne, som du efterhånden råder over.

Ja man skal træde varsomt, for man ønsker heller ikke en folk utilfredse spillere men samtidig vil man gerne beholde de bedste.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #51: 26 Apr 2016, 07:42 »


#26 – Ikon
I løbet af januar måned 2019 mistede vi tre spillere. Kyle Walker havde vi på forhånd opgivet, han havde været utilfreds hele sæsonen, da vi havde nægtede ham transfer tidligere på sæsonen. Så vi solgte ham til Man Utd, da vi ikke ønskede for meget uro i truppen og vi havde jo i forvejen Serge Aurier. Vi fik dog ikke helt det for ham, som vi ønskede og måtte nøjes med 8,25 mio. £. Han var dog blev hentet ind for 3,6 mio. £, så fortjenesten var fornuftig.

Næste mand der smuttede var Andrija Balic, som havde en frikøbsklausul på 30,5 mio. £. De indledende bud var gode og vi vidste at frikøbsklausulen ville blive udløst, hvis vi ikke selv forhandlede noget på plads. Vi fik 30 mio. £ for ham med en klausul, hvor vi modtager 50 % af et eventuelt overskud ved et videresalg. Så nu håber vi at Man City som hentede ham, sælger ham videre for mere end de 30 mio. £ på et tidspunkt.

Sidste mand der sagde farvel, det var Breel Embolo. Det første bud der kom ind var latterligt lille og det afviste vi men så blev han voldsom utilfreds. Kampen var allerede der tabt. Han ville uden tvivl skabe så meget uro i truppen, så der måtte brandslukning til. Vi fik dog forhandlet en rigtig fin aftale hjem med Schalke. Endnu engang fik vi klausulen på 50 % af et eventuelt overskud ved videresalg i hus men chancen for, at han bliver solgt for mere end de 50 mio. £ vi fik for ham, den er nok ikke sandsynlig. Vi fik 25 mio. £ kontant og 25 mio. £ henover de efterfølgende 12 måneder.

Nu skulle vi så ud og finde afløsere for de tre. Det var ikke nemt, for de priser klubberne forlangte, det var uhørt høje. Hvis vi skulle finde spillere af samme kvalitet, så ville vi formøble det indtjente og mere til. Det var ikke planen. Så vi gik lidt en anden vej. I stedet satsede vi på et par unge spillere samt Ikonet, Wayne Rooney.

De unge spillere blev de første indkøbte regens til førsteholdet. Vi havde i forvejen kun en regen i truppen, det var akademispilleren Wayne Tomlinson, som var back up til pladsen som holdets balancespiller. De to nye regens skulle afløse Kyle Walker og Andrija Balic. Grunden til vi valgte unge spillere, var som nævnt prisen for etableret spillere var udenfor vores rækkevide. Derudover havde vi i forvejen spillere i truppen, som kunne overtage pladsen i start 11eren. Så det handlede om, at finde gode talenter til fremtiden, som også kunne løfte opgaven som back up ved eventuelle skader osv.

På højre back positionen hentede vi en ung belgier ved navn, Tony Maes. Han kostede 11 mio. £ og blev hentet i AA Gent. Hans potentiale var stort og vi forventede, at han indenfor få sæsoner kunne udfordre Serge Aurier om pladsen i start 11eren. Det var en handlen, vi var meget tilfredse med. Den næste blev en ung tysker ved navn, Jonas Buttgereit. Han blev hentet for 11,5 mio. £ i Schalke og blev hentet ind som back up til pladsen som Roaming Playmaker.

Den store handel blev Ikonet, Wayne Rooney, der havde rundet de 33 år og den seneste tid havde tilbragte livet på bænken i Man Utd. Normalt ville jeg ikke hente spillere i den alder men hans store rutine kunne være en stor gevinst i kampen om CHL billetterne. Jeg havde brug for en ledertype, der kunne skabe ro og hjælpe de unge spillere på vej. Han var en kortsigtet løsning men til en pris på 450k £, så var det en super løsning.




Ingame var det den 9. april. Rooney og Co. var heldigvis ikke faldet fra hinanden, som i forrige sæson, så vi lå heldigvis godt til i Premier League. Vi stod dog foran et svært program, som i de næste fire kampe bød på Man City, Man Utd, Liverpool og Chelsea. Med fire nederlag mod disse hold, så ville vi komme under pres. På den anden side så ville 4 point være nok til at tage det største pres og CHL billetterne burde være sikret.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #52: 26 Apr 2016, 18:36 »

Tony Maes ser ganske habil ud som 18 årig! Smiley

Men ellers lækker og lige til blog.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #53: 26 Apr 2016, 19:57 »

Tony Maes ser ganske habil ud som 18 årig! Smiley

Men ellers lækker og lige til blog.

Ja han er en fornuftig regen Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #54: 27 Apr 2016, 08:09 »


#27 – Big game player
Jeg skal ikke prøve, at bilde jer ind, at Rooney var formidabel i alle kampe i foråret 2019. Det var han ikke men han var driftssikker. Det var grunden til, at vi havde hentet ham, da vi mistede flere store profiler. En som ikke gik i panik og som ville levere stabile præstationer. Og så har Rooney det jo med at slå til i de helt store kampe. Så da vi efter en uafgjort hjemme mod City tog turen til Old Trafford, så var Rooney selvfølgelig med i start 11eren.




Rooney var hjernen bag to af vores mål i en voldsomt ufortjent 3-1 sejr på Old Trafford. Nu skulle vi bare hente 3 point i de sidste 5 kampe, så ville Champions League billetterne være hjemme. Det kunne og måtte ikke gå galt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

actobi
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #55: 27 Apr 2016, 21:11 »

Hej Wester.

Du nævner i et indlæg, at du lukker mange mål ind - har du prøvet, eller tænkt på, at rykke din CM ned på DM positionen? Jeg tænker, at med et udgangspunkt derfra kan han opsnappe mange potentielt farlige bolde op i deres smørhul, som du så fint kalder det.  Wink Jeg tænker bare, i og med dine backs er så offensive, så kan en DM gøre dine CB'ere skubber lidt mere ud og du derfor står bedre med din bagkæde, indtil backs er retur. Du har jo rigeligt med offensivt tænkene spillere på holdet.

Blot en tanke jeg fik, da jeg læste din fantastiske blog igennem, som jeg er dybt forelsket i. Fantastisk formuleret og velskrevet. Helt klart en af mine favoritter!  Thumbs Up Peace
Logged

Tottenham Hotspur - Pride of North London. COYS

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #56: 28 Apr 2016, 07:30 »

Hej Wester.

Du nævner i et indlæg, at du lukker mange mål ind - har du prøvet, eller tænkt på, at rykke din CM ned på DM positionen? Jeg tænker, at med et udgangspunkt derfra kan han opsnappe mange potentielt farlige bolde op i deres smørhul, som du så fint kalder det.  Wink Jeg tænker bare, i og med dine backs er så offensive, så kan en DM gøre dine CB'ere skubber lidt mere ud og du derfor står bedre med din bagkæde, indtil backs er retur. Du har jo rigeligt med offensivt tænkene spillere på holdet.

Blot en tanke jeg fik, da jeg læste din fantastiske blog igennem, som jeg er dybt forelsket i. Fantastisk formuleret og velskrevet. Helt klart en af mine favoritter!  Thumbs Up Peace

Ja jeg har forsøgt med forskellige modeller også den med DMC. Alle taktikker har en svaghed og jeg har bare accepteret det lidt hullet forsvar. Jeg scorer også mange mål og får gode point hjem, tit flere end forventet af holdene.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #57: 28 Apr 2016, 07:30 »


#28 – I det fine selskab
I fire sæsoner havde Bournemouth og jeg dannet par. Sammen havde vi taget rejsen fra oprykker til deltager i Champions League. Vi sluttede nemlig på en flot 2.plads i Premier League. Champions League deltagelse krævede selvfølgelig forstærkninger til truppen og den første var allerede på plads og havde været det længe faktisk. For tilbage i marts måned skrev Maximilian Meyer under på en kontrakt, som ville sende ham til Bournemouth. En underskrift der kostede os 25 mio. £. Spørgsmålet var nu, hvem der skal følge Meyer til Bournemouth?



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #58: 29 Apr 2016, 07:22 »


#29 - Den nødvendige klasse
Sommeren 2019 skete der store ændringer i truppen. Vi var nu et Champions League hold og kvaliteten i truppen havde brug for endnu et løft. Ud over Maximilian Meyer hentede vi 7 andre spillere ind og potentialet i truppen var rigtig fin. Troen på at dette hold kunne gøre en god figur i Champions League, den var stor. Vi var især tilfredse med tilføjelsen af Mesut Özil, som havde den nødvendige klasse der skulle til.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #59: 29 Apr 2016, 08:53 »

Kunne du vise et SS af Mouroutis? Han ser ud til at være vanvittig.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010