home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  |21| Welcome to Ibrox
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: |21| Welcome to Ibrox  (Læst 29993 gange)
Svartovich
Gæst
 
|21| Welcome to Ibrox
« : 01 Apr 2016, 00:05 »


          WELCOME TO IBROX
          28.6.2015 | I'm Home Honey

I'm home honey. Det var følelsen jeg blev ramt med, da jeg trådte af flyet. 17 years. Det var præcis 17 år siden, at jeg havde forladt min hjerteklub Rangers Football Club. Det var tid. De havde atter brug for mig igen. De seneste 12 måneder havde budt på en skidt sæson i The Scottish Championship - og nu var det min opgave at hjælpe os tilbage til toppen.

Med 2 timers flyvetur i ryggen bevægede jeg mig ud mod ham, som havde ventet mig. Ud af en navyblå Land Rover kom en mand med et broderet Rangers-logo på blazerjakken. Det var Managing Director Stewart Robertson. Han mødte mig med et kæmpe smil. Han rakte hånden ud, og sagde med sin tykke skotske dialekt: "Welcome home, Brian".

Han rakte mig papirene allerede i bilen. Vi kunne lige så godt få det overstået. Vi vidste begge, at jeg ikke kunne sige nej. Det var jo trods alt mit første job som manager, så forståeligt nok fik jeg kun 1 år. Jeg vidste dog med det samme, at det skulle blive til mange, mange flere. Mit hjerte bankede, hvilket det stadig gør, for denne klub, og det her var den eneste fodboldklub, jeg nogensinde ville træne. Bayern München, Barcelona, Manchester United. De kunne alle pakke deres flotte kontrakter væk. For mig er der kun et hjem. Ibrox Stadium.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2016, 17:55 af Svartovich » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |01| Welcome to Ibrox
« Svar #1: 01 Apr 2016, 00:06 »


INDHOLDSFORTEGNELSE







HISTORIETIMEN
1872-2016


BEGYNDELSEN
Rangers Football Club er en skotsk fodboldklub fra landets største by, Glasgow. Klubben blev stiftet helt tilbage i 1872, hvor 4 mænd valgte at mødes for at starte deres egen klub. En af stifterne var Moses McNeil, som et par år efter blev Rangers' første landsholdsspiller nogensinde.

I 1890/91 sæsonen blev the Scottish Football League stiftet, og en af de oprindelige 10 medlemmer var netop Rangers. De vandt deres første ligakamp nogensinde mod Hearts hele 5-2. Slutningen på sæsonen var tæt, og det endte med, at Rangers og Dumbarton lå på en delt førsteplads. De to klubber skulle herefter ud i en mesterskabs play-off, som endte 2-2. Dette resulterede i, at de to klubber delte mesterskabet. Det var første og sidste gang det skete i skotsk fodbold.

Nogle år senere i 1894 vandt Rangers også the Scottish Cup for første gang. Det var efter en 3-1 sejr over ærkerivalerne fra Celtic i finalen. I de kommende år vandt Rangers fortsat flere pokaler, og klubben blev større år for år. I 1899 flyttede man til det nye Ibrox Stadium, hvor klubben stadig befinder sig den dag i dag.

I 1920 overtog Bill Struth tøjlerne i klubben, og blev den mest succesfulde manager i klubbens historie, efter at have vundet hele 18 ligatitler og mange andre pokaler. Struth opnåede desuden det største resultat i en Old Firm kamp nogensinde, da hans hold slog Celtic 8-1.



EUROPÆISK SUCCES

Herefter overtog Scot Symon, som fortsatte Struths succes i de hjemlige turneringer, samtidig med han førte dem ud i Europa med gode resultater. Han førte blandt andet Rangers, som det første britiske hold, til den Europæiske Pokalvindernes Turnering finalen. Her tabte de med cifrene 4-1 til Fiorentina.

I 1971 var klubben og dens fans offer for en kæmpe tragedie. Det der i dag er kendt som the Ibrox disaster skete efter et Old Firm derby, hvor 66 fans mistede livet, da de blev mast ved udgangen af stadion. Nu til dags er der et monument med en statue af klubbens daværende anfører, John Greig, på toppen, hvor der under ham står alle ofrenes navne. Dette monument er placeret uden for Ibrox.

Året efter blev tragedien vent til succes på banen, hvor holdet for første gang kunne løfte den Europæiske Pokalvindernes trofæ efter to foregående mislykkede finaler. John Greig, den tidligere anfører, blev manager for klubben, men lykkedes ikke med at få tilfredsstillende resultater. Herefter overtog Graeme Souness tøjlerne i 1986, efterfulgt af assistenten Walter Smith i 1991. Rangers vandt hver eneste ligatitel imellem 1989 og 1997.



FØRSTE UDENLANDSKE TRÆNER
Herefter overtog hollænderen Dick Advocaat, som den første udenlandske træner nogensinde. Hans to første sæsoner var meget succesfulde, hvor de vandt ligaen begge år, men tredje sæson blev han overgået af Celtic, efter at have brugt enorme summer på spillere. Han købte blandt andet Tore Andre Flo for £12 mio., som stadig den dag i dag er klubrekorden. Efter sæsonen trak Dick Advocaat sig fra posten.

Alex McLeish tog over i 2002, og han fik også hurtigt succes. Hans første mesterskab var klubbens 50. i historien, hvilket de var den første klub i verden til at opnå. Klubben havde økonomiske problemer, og mange af profilerne blev solgt, hvilket resulterede i en sløj sæson uden trofæer.

I 2004/05 sæsonen havde man dog fået en smule mere styr på bankbogen, og man købte igen profiler ind, blandt andet klubbens tidligere anfører Barry Ferguson, som blev hentet tilbage fra Blackburn Rovers. Det var en intens sæson, hvor mesterskabet blev afgjort i sidste runde. Pokalen var klar til at Celtic kunne løfte den, men da de kom bagud mod Motherwell i slutminutterne, var man nødt til at flyve pokalen til Easter Road i Leith, hvor Rangers var i færd med at vinde over Hibernian.

Efter en halvskidt sæson trak McLeish sig også fra posten, og herefter overtog klubbens anden ikke britiske manager, Paul Le Guen, det varme sæde på Ibrox. Efter blot en halv sæson blev hans kontrakt ophævet, og klublegenden Walter Smith vendte hjem, efter at have opsagt sit landstrænerjob for Skotland.

Allerede i hans første halvsæson fik han ført Rangers hele vejen til Europa League finalen, hvor de tabte til Zenit, som blev trænet af klubbens tidligere træner, Advocaat. Smith vandt herefter det skotske mesterskab 3x i streg. Herefter overtog assistenten og klublegenden Ally McCoist. Rangers kørte derudaf i ligaen, mens det gik mindre godt i cupturneringerne.



KONKURS
På grund af store økonomiske problemer og rod i regnskaberne kom Rangers under administration, og fik frataget 10 point. Alt dette endte i sommeren 2012 med at Rangers blev likvideret. Herefter blev de placeret i den skotske League 2, hvor de blev tildelt et transferban varende hele sæson 2012/13. Dette var potentielt problematisk, da de fleste førsteholdsspillere nægtede at flytte over til det nye Rangers.

Fansene havde de dog stadig, da de slog verdensrekorden i flest tilskuere til en kamp 3. divisions niveau, da hele 49.118 mødte op til premierekampen mod East Stirlingshire. Rangers belønnede de mange fremmødte på Ibrox med en 5-1 sejr. Herefter slog Rangers selv sin verdensrekord to gange i løbet af sæsonen. De rykkede op fra League 2 på en førsteplads.

Sæsonen efter gik de ubesejret igennem ligaen, og fik samlet skrabet 102 point sammen efter 36 runder. Dette sikrede dem back to back oprykninger. I the Scottish Championship blev det dog lidt sværere for Rangers. Efter dårlige resultater sagde Ally McCoist op i December, hvorefter Kenny McDowall blev midlertidig manager for resten af sæsonen. Rangers endte sæsonen på en skuffende 3. plads.



EN NY ÆRA
I starten af 2015/16 sæsonen blev klublegenden Brian Laudrup præsenteret på et pressemøde som klubbens nye manager. Det lykkedes Laudrup, at rykke klubben op i landets bedste række i første forsøg i form af en førsteplads i The Championship. Klubben skal derfor spille med i Scottish Premier League for første gang siden 2011/12 i den kommende sæson.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2016, 17:56 af Svartovich » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: |01| Welcome to Ibrox
« Svar #2: 01 Apr 2016, 00:09 »

Spændende med en blog om Rangers og fedt valg med Laudrup. Jeg følger med Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: |01| Welcome to Ibrox
« Svar #3: 01 Apr 2016, 00:11 »

Hvem elsker ikke Brian Smiley God start og fedt valg af klub...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

STAAL
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: |01| Welcome to Ibrox
« Svar #4: 01 Apr 2016, 11:32 »

Spændende blog Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |01| Welcome to Ibrox
« Svar #5: 01 Apr 2016, 16:04 »

Tak for roserne drenge! Anden opdatering følger snart.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |01| Welcome to Ibrox
« Svar #6: 01 Apr 2016, 16:43 »

Spændende start, flot setup.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Svartovich
Gæst
 
Sv: |02| Welcome to Ibrox
« Svar #7: 01 Apr 2016, 17:46 »


          WELCOME TO IBROX
          1.7.2015 | Pressemødet

Nu var det officielt. Underskrift på papir. Jeg tilhørte Rangers det næste år - sort på hvidt. Jeg kunne ikke vente til at rykke op. Nogle ville sige, at det lige skulle ske først. For mig var det bare en formalitet. Det ville ske i første forsøg. Op og spille verdens største derby, Old Firm. Jeg havde spillet Münchner Stadtderby, De Klassieker og ikke mindst Derby della Madonnina. Intet vil nogensinde kunne overgå Old Firm.

Vi ankom til Ibrox i Land Roveren. Verden skulle vide det nu. De skulle allesammen vide, at jeg var blevet sat til at løfte vores alle sammens elskede fodboldklub. Jeg satte mig på stolen foran de mange mikrofoner. Hele Skotlands presse var tilstede. Det virkede i hvert fald sådan. Stewart beskrev mig med én sætning: "I'm sure you'd agree, that Brian doesn't need any introduction."

Jeg fik ordet. Hej. Mit navn er Brian Laudrup. Jeg har spillet mere end 100 kampe for Rangers Football Club. Alt dette er år tilbage. Jeg håber i har savnet mig. Jeg har i hvert fald savnet jer. Virkelig meget. Nu er jeg tilbage. Det var noget i den retning, jeg fik slynget ud. Jeg var ret så kortfattet. Jeg ville bare igang.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |02| Welcome to Ibrox
« Svar #8: 01 Apr 2016, 20:57 »

Thumbs Up
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Svartovich
Gæst
 
Sv: |02| Welcome to Ibrox
« Svar #9: 01 Apr 2016, 23:11 »

Tak til alle der følger indtil videre! Næste opdatering dropper her ved 12-tiden.
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |02| Welcome to Ibrox
« Svar #10: 01 Apr 2016, 23:35 »

Smukt!
Logged

Supra Societatem Nemo

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: |02| Welcome to Ibrox
« Svar #11: 01 Apr 2016, 23:45 »

Glæder mig til at følge dit Rangers eventyr.. Brian Laudrup var mit helt store idol som helt ung og da han spillede i Rangers var det naturligt for mig at holde med det hold også.. Det er godt nok mange år siden, men jeg syntes stadig at det er en spændende klub..   Thumbs Up
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |02| Welcome to Ibrox
« Svar #12: 02 Apr 2016, 00:29 »


          WELCOME TO IBROX
          2.7.2015 | Målsætningerne

Jeg var mødt ind et par timer inden spillerne på min første dag. Jeg ville lige kigge lidt rundt på træningsanlægget og se faciliteterne. Jeg ville lyve, hvis jeg sagde det ikke var en smule tilfredsstillende og selvforstærkende at se de utallige billeder med mig selv på. Der hang også en række kåringer på den ene væg. Best Foreign Player: Brian Laudrup.

Efter et kvarters tid satte jeg mig ind på mit kontor. Der var godt nok en MacBook Pro klar, men jeg lagde den væk. Jeg er mere old school. Pen og papir. Jeg tænkte over hvad jeg egentlig ville opnå med Rangers. Hvad var mine mål. Jeg har det med at tage ting to sæsoner af gangen. Hvad kan vi opnå nu, og hvad kan vi køre i stilling til næste sæson, var min tankegang. Jeg skrev en række hovedpunkter op. Helt præcist 5:

     1: Vind The Championship i første sæson
     2: Udvikl en attraktiv spillestil
     3: Giv unge spillere chancen
     4: Optimer staben
     5: Kom af med "deadwood"

Den første var ret så åbenlys. Vi skulle tilbage til SPL i første sæson - og det skulle meget gerne være som nr. 1. Alt der blev foretaget i alle hjørner af klubben, skulle afspejle dette mål. Vi skulle sikre os førstepladsen, samtidig med at vi forberedte os til næste sæson, ved at udvikle spillestil og spillertrup til noget der kunne være med i toppen af SPL.

Det andet punkt handlede mest om fansene. Hvad er, og bliver det vigtigste i en fodboldklub? Er det træneren? Nej. Spillerne? Heller ikke. Det er fansene. Vi ville intet være, udover 22 mænd der sparkede til en bold, hvis ikke vi havde fansene med os. Og det var lige præcis dem, dette punkt handlede om. Det skulle være fedt at se Rangers spille. Man skulle være stolt efter en sejr, fordi man havde spillet flot fodbold, istedet for at forsvare fedtspilleriet der gav en 1-0'er over ens kollegas yndlingshold.

Punkt nummer tre handlede om fokus på unge spillere. Vi skulle være en attraktiv klub for unge spillere. Vi havde ikke længere pengene til at købe spillere til det niveau, vi så os selv være på om få år. Vi måtte gøre det selv. Derfor vil man se mange unge spillere få chancen på førsteholdet, og derudover se på transferpolitikken at den primært, dog ikke udelukkende, er målrettet yngre spillere.

Det fjerde punkt kunne koges ned til to ting. Først og fremmest skulle jeg se om staben var fordelt rigtigt, og om alle var dygtige og engagerede nok til at være med ombord. Ellers måtte de igennem svingdøren, og det kunne kun gå for langsomt. Derudover havde jeg allerede taget kontakt til flere forskellige, som jeg ville prøve at få med i min stab.

Det sidste punkt i vores målsætning var kortsigtet, og det handlede om at komme af med overflødige spillere, der trak en alt for stor løncheck i forhold til deres niveau. Ganske enkelt. Jeg lagde kuglepennen fra mig, foldede sedlen sammen, og lagde den ned i skrivebordsskuffen. Hvis jeg skulle blive i tvivl i løbet af sæsonen, så kunne jeg altid tage et ekstra kig på den.
Logged

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: |03| Welcome to Ibrox
« Svar #13: 02 Apr 2016, 09:48 »

I min verden den bedste opsætning i de blogs, der med i årets konkurrence. Billederne, teksten og sprogbruget er lige i skabet - det er ganske enkelt en behagelig omgang!

Endvidere er klubvalget også i min smag. Rangers har altid haft en større plads i mit hjerte end eksempelvis Celtic, og Laudrup er klart en af grundene her til :-)

Nå, men håber du kan leve op til en fremragende begyndelse gennem hele måneden. Det her kan blive stort!
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Svartovich
Gæst
 
Sv: |02| Welcome to Ibrox
« Svar #14: 02 Apr 2016, 12:48 »

Smukt!
Glæder mig til at følge dit Rangers eventyr.. Brian Laudrup var mit helt store idol som helt ung og da han spillede i Rangers var det naturligt for mig at holde med det hold også.. Det er godt nok mange år siden, men jeg syntes stadig at det er en spændende klub..   Thumbs Up
I min verden den bedste opsætning i de blogs, der med i årets konkurrence. Billederne, teksten og sprogbruget er lige i skabet - det er ganske enkelt en behagelig omgang!

Endvidere er klubvalget også i min smag. Rangers har altid haft en større plads i mit hjerte end eksempelvis Celtic, og Laudrup er klart en af grundene her til :-)

Nå, men håber du kan leve op til en fremragende begyndelse gennem hele måneden. Det her kan blive stort!


Endnu engang, mange tak. Er rigtig glad for at bloggen er blevet modtaget så godt, og jeg håber jeg kan fortsætte med at leve op til jeres forventninger. Næste opdatering kommer engang i eftermiddag.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010