home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 231 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd  (Læst 33871 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #15: 16 Mar 2016, 15:25 »

Jeg ved bare at min blog bliver underholdende... Det er Kina for pokker! Tunge
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #16: 16 Mar 2016, 15:30 »

Hehe. Det er ok. Det er dog ikke La lezama part 2, jeg kommer på banen med. Det minder dog tildels om det jeg lavede med Goiás sidste år, men det er vel heller ikke helt tosset.

Nej, det var også en god blog.

Men nu er det ligeså meget at du også skriver super flot og levende Smiley
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #17: 16 Mar 2016, 15:30 »

Jeg ved bare at min blog bliver underholdende... Det er Kina for pokker! Tunge
Jeg håber da alle sammen bliver godt og underholdende Smiley

Men glæder mig til Kina Smiley
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #18: 16 Mar 2016, 15:33 »

Savner dog stadig lidt flere tilmeldte, men det kan da i princippet nå at ske endnu.
Men at der var 23 tilmeldte for bare 3 år siden, og kun 7 på nuværende tidspunkt, er lidt trist.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #19: 16 Mar 2016, 16:30 »

Ja vi får forhåbentligt nogle flere deltagere, selvom det desværre er svært at lokke folk til ret meget af den slags mere, det er en super trist udvikling FM scenen er ude i over hele verden.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #20: 16 Mar 2016, 17:29 »

Ja det er lidt trist. Blogkonkurrencen og blogforum var hele grunden til jeg fandt vej til FMF og bevægede mig udenfor FMD's trygge rammer. Så lidt øv at flagskibet af projekter ikke har større tilmelding. Det er dog svært at få folk med på mere end nemme hurtige ting. Jeg syntes dog, at vi skal have et positivt fokus og nyde dem som så vil. Jovist er det sjovere med flere deltagere men ingen grund til at give helt op. Så længe vi har 7-10 blogs så er det værd at bruge tid på. For jeg fornemme at folk læser med og det giver en god stemning den måned det kører.

En ide kunne måske være at udvide projektet, så andre skriftlige produkter kunne være med. Så guides, artikler mm. også kunne deltage næste år. Selvfølgelig med fokus på FM og fodbold som er omdrejningspunktet på FMF. Det kunne vi jo evaluerer senere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #21: 16 Mar 2016, 17:55 »

Jeg har skrevet og omskrevet det her indlæg flere gange. Dels fordi jeg synes, der skal ændres noget fundamentalt ved blogkonkurrencen, og dels fordi jeg mener, at FMF skal gøre noget markant anderledes MEGET snart, så afvikling atter kan blive vendt til udvikling. Status er nemlig, at hele FMF - og blogscenen i særdeleshed - er i horribel tilstand sammenlignet med hvordan det hele så ud for 5-7 år siden. Det er ikke holdbart og de få tilmeldinger vidner i min optik også om at hele forummet hoster og hvæser i en sådan grad, at patienten meget vel kan være på vej i graven.

Men inden da, vil jeg da gerne give mit besyv med til hvad der kan gøres anderledes. For noget skal gøres anderledes. Blogkonkurrencen har mulighed for at hive brugere, besøg og indlæg heri, og måske være med til at sende forum-kurven den rette vej. Derfor deler jeg my two cents:

1) Crewet skal få hypet konkurrencen i langt højere grad. Det er FMF's bread and butter, og ingen skal kunne færdes her på siden uden at blive tvunget til at tage stilling til, om de ønsker at være en del af blogkonkurrencen. Ikke nødvendigvis som aktiv, men så i hvert fald som iagttager. Og meget gerne debattør. Flere nyheder, mere aktivitet i tråden her (skabt af crewet) og optaktsartikler som vi har set tidligere. Måske en tilbageblik på konkurrencens historie, en daglig offentliggørelse af særlig gode/vigtige updates fra tidernes morgen. Whatever. Bare få sat noget snak i gang om Blogkonkurrencen, og få givet den noget prestige tilbage. For lige nu er det mest af alt FMF's pendant til Liga Cuppen. Vi ser den, vi følger lidt med og så trækker vi ellers på skuldrene.

2) Tidsrammen. En måneds konkurrence og 14 dages forberedelse. Det er halvanden måned. Sidste år spyttede vinderen 74 updates ud, og året inden var tallet i 50'erne. Det kræver sgu en vis portion engagement over en ikke-helt-kort tidsramme. Det er der meget få der kan mønstre, og mange - kunne jeg forestille mig (!) - ønsker ikke at deltage hvis de kun kan gøre det halvhjertet. Så måske skal man skære konkurrencetiden ned til 14 dage, måske skal man sætte en loft for antallet af updates eller måske skal man gøre noget andet. Lige nu er status i hvert fald bare, at mange ikke kan overskue tidsforbruget ved at deltage, og derfor helt lader være ud fra devisen om, at man kun skal melde sig til, hvis man kan levere noget anstændigt. Vi kan vel kalde det en form for personlig stolthed.

3) Få genoplevet forummet! Det hænger nok i høj grad sammen med hypen, men sørg for at folk kommenterer, at der gives feedback og at alle skribenter har en følelse af, at deres arbejde bliver set. Jeg er ligeglad om I, i crewet, har et internt vagtskema der gør, at det er person X og Y der skal sørge for at holde forummet i live i dag, og det er så er person A og B, der skal gøre det i morgen. Men få skabt en kultur hvor man kommenterer godt og ærligt på hinandens arbejde - og gør det samtidig uden at det virker påtaget eller skrevet på automatpilot. Ja, jeg ved godt, at det er modstridende, men det kan lade sig gøre hvis crewet er villigt til at lægge arbejde i det. Og ellers kan Sune vel snart lige så godt snart spare udgifterne til FMFreaks væk. 

Jeg så derudover gerne at der blev indsat nogle benspænd, der gjorde det lidt udfordrende og anderledes sammenlignet med årets øvrige 11 måneder, hvor man kan blogge frit. I hvert fald måtte man gerne fjerne reglen med at flere spillere kan skrive om den samme klub. Det ville måske give nogle incitamentet til melde sig til med det samme, hvis de vidste, at chancen kunne være væk om halvanden time. Jeg vil dog ikke påstå, at dette - eller andre benspænd - kunne give flere deltagere, og jeg taler kun ud fra egen præference. Det sidste afsnit her er derfor nærmest lidt en parentes sammenlignes med resten af indlægget.

EDIT: TL;DR-udgaven: Sørg for at folk er investeret. Giv dem en grund til at følge FMF og konkurrencen tæt.
« Seneste Redigering: 16 Mar 2016, 17:58 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #22: 16 Mar 2016, 18:47 »

Fedt indlæg Nibali.. Jeg kommer med noget respons senere for syntes dit indlæg fortjener det. For jeg er som sådan meget enig i det meste men også lodret uenig i andet..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #23: 16 Mar 2016, 18:49 »

Jeg har desværre ikke tid til så meget manager mere og desuden så har hverken 2014 eller 2015 fanget mig, hvilket har gjort at jeg ikke engang har fået investeret i fm16. Ville ønske det forholdt sig anderledes, men pt er det faktisk kun 2012 udgaven jeg får spillet.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #24: 16 Mar 2016, 20:49 »

Men inden da, vil jeg da gerne give mit besyv med til hvad der kan gøres anderledes. For noget skal gøres anderledes. Blogkonkurrencen har mulighed for at hive brugere, besøg og indlæg heri, og måske være med til at sende forum-kurven den rette vej. Derfor deler jeg my two cents:

1) Jeg er enig i at en større hype nok ville hjælpe lidt. Vi ender bare med et større grundlæggende problem. Manglede crewmedlemmer der har tiden og lysten til at lave det arbejde. Tiden hvor dygtige folk der stod i kø for at komme i crew, den er længst forbi. Der er ikke mange tilbage der gider bruge tiden til det.

Dårlig undskyldning? Ja sikkert. Men det er nu engang sådan det er pt.

Selvfølgelig burde vi i crew gøre mere ud af det men det er umuligt at tvinge folk til det. Vi har pt. ikke folk der kan, vil eller har tid. Vi kan ikke engang finde folk der vil bruge tid til at finde præmier. Er dette så et angreb på mine kollegaer i crew, nej overhovedet ikke. For det gør sig også gældende for undertegnet. Min tid er bare ikke til det.

Jeg ville ønske vi kunne skrue tiden tilbage, til der hvor folk ville nørde de timer det kræver. De tider er bare forbi og kommer mere sporadisk fra enkelte brugere eller crewmedlemmer og det er ikke nok til at holde dampen oppe.

Og jeg kommer faktisk også lidt i tvivl om deltagertallet ville blive voldsomt meget større. Det ville hjælpe men det ville ikke komme tilbage til tidligere tiders storhed. Selv ved helt gennemarbejdet projekter er det næsten umuligt at trække folk til. De ting hvor deltagerantallet er stort, det er der hvor brugerne ikke skal leverer det store. Små lette ting der ikke kræver det vilde. Såsom en tipskupon mm. Engang kunne man lokke 25 brugere på måneds challenge, nu kan man kun få folk med, hvis det kræver max. 1-2 time i små mini challenges.

Jeg tror meget handler om, at det arbejde man putter i, det ofte ikke giver voldsomt stort udbytte og det dræber folk motivation. Hvorfor bruge mange timer på noget folk alligevel ikke deltager i? Personligt har jeg helt droppet ideen med at lave ting med den forhåbning folk vil være med men mere nørder dem for egen skyld, fordi jeg syntes det sjovt og jeg slapper af med det. Hvor andre nørder frimærker, tv-serier eller kryds og tværs, så nørder jeg ting FM-scenen.

Jeg er enig, vi burde hype det noget mere. Men hvem tager den opgave? For jeg ser ikke længere de folk på scenen der gider, kan og vil det.


2) Her er jeg meget uenig. Og det illustrere meget godt min pointe for tidligere. En ønske om at nørde mindre, så alle kan være med og det er nemt at være med. Så bliver blogkonkurrencen ligesom mange af de andre ting, en let lille anretning hvor man "bare" skal leverer et par enkelte indlæg. Det er sq for let købt og det syntes jeg er åndssvagt!

Jeg vil hade at skulle begrænses i et blogprojekt og det ville dræbe min motivation fuldstændig.

Det fedeste ved FMF's konkurrence har netop været hvor vilde blogs der er kommet frem igennem tiden. Hvor man virkelig skal nosse sig sammen, hvis man vil være med i toppen. Og bare få et par stemmer var fedt, fordi konkurrence stor. Her lander jeg altså på, så hellere kvalitet fremfor kvantitet. Jeg ser heller 2-3 super gennemførte blogs en 30 små lette blogs der "kun" er med fordi der er konkurrence.

3) Helt enig hele vejen igennem og jeg vil personligt blive bedre til at komme med respons både godt og skidt. Lidt mere liv og respons til skribenterne vil klart motiverer folk noget mere.

Målet med at åbne mere op for reglerne var faktisk for at få modsatte effekt, da deltagerantallet var voldsom dalende. Men det kan godt være det giver modsatte effekt. Det ved jeg faktisk ikke. Hvad tænker andre om det? Ville flere specielle regler motiverer mere?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #25: 16 Mar 2016, 21:04 »

Rigtigt godt indlæg fra jer begge og mange gode indspark fra folk.

Men ja tiderne har desværre ændret sig massivt, så vel online som offline, hvilket desværre har stor betydning ikke blot for FmFreaks men generelt websides dedikeret til computerspil.

I "gamle" dage der havde folk et behov for at opsøge websites for at få grafik, downloads, taktikker og opdateringer. Alt det ligger nu på steam og gjorde at et massivt antal af sidens besøgsgrundlag forsvandt.
Desværre gør det så også at antallet af nye unge der finder vej herind er faldet massivt, og det er disse unge der ellers skal trække læsset i fremtiden da de har tiden til det, men det har de jo så i bund og grund desværre heller ikke mere.

Med alting on demand når man har lyst til at se det, så opstår der slet ikke de huller hvor man venter på en film, eller et tv program man starter det blot når man har lyst til at se det. Meget af den tid var uden tvivl en der førhen blev brugt på spil relaterede websites og andet.

Som Wester også skriver så vil folk desværre i dag ha det så simpelt og lige til som muligt, deltager antallet til de mere komplicerede og federe projekter er desværre ikke til stede sørgeligt men sandt, for det var i bund og grund disse ting dette website i sin tid blev oprettet til at huse.

Derudover er tiden jo også løbet for udseendet på denne side, og SEO har vi heller ikke meget af i disse gamle rammer, men tid tid til at lukke ? det synes jeg bestemt ikke, for i bund og grund ville det jo nok også mere eller mindre betyde enden for FM scenen i større målestok samlet et sted.

Men noget er der nødt til at ske før eller siden ingen tvivl om det, men i bund og grund kræver det aktive brugere eller aktive crew medlemmer der har tiden til det, hvilket hovedparten af os i crewet desværre ikke har i lange perioder.

Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #26: 16 Mar 2016, 21:19 »

Personligt har jeg et par grunde til ikke at gide melde mig til i år. For det første - og nok det mest FM-væsentlige, har jeg formateret min computer 2 gange, slettet spillet, installeret det igen, fjernet al grafik, startet nye saves, osv. osv. og jeg kan sjældent spille 3 kampe i streg i FM uden brug af instant result, udden at få et crash dumb. Hulkomania herinde fra har været vidne til at dette er sket flere gange i såvel nye saves som gamle. Inklusive i forsøg på at hente spiller nr. 2 i en create a club hyggestund. Det koster motivation til FM at skulle gemme inden hver kamp for at kunne spille - og de som ser mig på Steam ved også at jeg sjældent er i spillet en time af gangen - med mindre jeg har gang i en maraton instant result session, og det er immervæk ik så fedt at gøre en hel sæson.

Derudover har jeg egentlig også noget skepsis overfor at ligge så meget arbejde i et save/skriftligt produkt igen, bare for hyggens skyld. Jeg har måske blogget to gange de sidste to år, og det har begge gange været til konkurrencen, og jeg er ikke sikker på jeg vil være klar til at gøre dette igen - iøvrigt hvem gider også læse om Brøndby IF igen, igen, igen?

Til sidst føler jeg også som Nibali at prestigen ved at være med i konkurrencen er død. uden at tale ondt om nogle af de deltagende i øvrigt, så føltes det mere som en klub af halvgamle havenisser der vælger at skrive lidt her, fremfor at mødes på tanken til en bajer. Modsat tidligere år hvor nogle af den danske scenes bedste skribenter var med, og selvom man vidste man ikke kunne slå dem, var det da fedt at give det en chance.

Hvad skal der så til for at lokke eksempelvis mig til? tja, jeg skal ikke kunne sige det, men modsat tidligere tider, er der heller ikke så meget gang i min egen vennekreds når det kommer til FM, og lysten til at åbne det igen efter et crash dump, bliver ikke mindre af ikke at kunne brokke sig til nogen man kender på skype/steam i mens. - Det sagt, tror jeg ikke det ville være nok, bare at have en større gruppe af folk at hyggesnakke med mens der bliver spillet.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Svartovich
Gæst
 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #27: 16 Mar 2016, 23:16 »

Til sidst føler jeg også som Nibali at prestigen ved at være med i konkurrencen er død. uden at tale ondt om nogle af de deltagende i øvrigt, så føltes det mere som en klub af halvgamle havenisser der vælger at skrive lidt her, fremfor at mødes på tanken til en bajer. Modsat tidligere år hvor nogle af den danske scenes bedste skribenter var med, og selvom man vidste man ikke kunne slå dem, var det da fedt at give det en chance.

Hvilke blogskrivere tænker du på, når du siger "den danske scenes bedste skribenter"? For jeg kan da allerede se et par navne på listen, som jeg netop vil placere under den kategori. Nej, der er endnu ikke alt for mange tilmeldte, men det smalle felt der nu engang er, virker til gengæld på papiret virkelig stærkt. Hvis det ikke kan motivere at stille op mod eksempelvis Le Sygnok og Wester - ja, så ved jeg ikke hvem eller hvad, der skal til.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #28: 17 Mar 2016, 12:16 »

Hvilke blogskrivere tænker du på, når du siger "den danske scenes bedste skribenter"? For jeg kan da allerede se et par navne på listen, som jeg netop vil placere under den kategori. Nej, der er endnu ikke alt for mange tilmeldte, men det smalle felt der nu engang er, virker til gengæld på papiret virkelig stærkt. Hvis det ikke kan motivere at stille op mod eksempelvis Le Sygnok og Wester - ja, så ved jeg ikke hvem eller hvad, der skal til.

For at svare dig med et spørgsmål, nu bringer du jo selv Le Sygnok og Wester's navne op, og det er lidt det jeg mener, det er ikke mange giganter. Svarer det at bruge disse to navne, ikke lidt til at sætte to navne på en stemmeseddel til jobbet som Præsident og vice præsident, og så sige der er demokrati? funny
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #29: 17 Mar 2016, 12:32 »

For at svare dig med et spørgsmål, nu bringer du jo selv Le Sygnok og Wester's navne op, og det er lidt det jeg mener, det er ikke mange giganter. Svarer det at bruge disse to navne, ikke lidt til at sætte to navne på en stemmeseddel til jobbet som Præsident og vice præsident, og så sige der er demokrati? funny

Måske er grunden blandt andet til at folk ikke er så blog aktive samt at der ikke kommer så mange nye er den indstilling du har omkring at de "etablerede" og ganske vidst dygtigste er de eneste der er noget ved?
Mange starter jo ikke gode til blogs men gennem feedback og øvelse stepper de deres game op...
 - Men det kræver at læserne giver feedback selvom det måske ikke er en super blog til en start for at hjælpe brugeren til at udvikle og perfektionere sin stil

Synes det er noget af det mest destruktive jeg længe har læst at der skal være "giganter" med....
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010