home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 553 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Hacking
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Hacking  (Læst 13623 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #30: 20 Feb 2016, 21:44 »

Efter at have skrevet lidt med Esmark11 fandt vi ikke helt ud af hvorfor det ændret sig i spillet - dog vil jeg lige vise noget fra 2 forskellige spil, hvor Pereira og Gribbin viser størst udslag, men en spiller som Martial også giver udslag i hans potentiale selvom man må formode at han burde være rimelig stabil i alle spil. Dette kommer der dog mere om, om en halv times tid ca.
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #31: 20 Feb 2016, 22:21 »

Gribbin

CA:

PA:




Martial

CA:

PA:




Pereira

CA:

PA:




1 og 2 angiver 2 forskellige saves jeg lige har lavet, hvor man kan se hvilken forskel der egentlig er på 3 spillere, og disse forskelle kan være meget større. En som Gribbin har jeg f.eks. prøvet at have en Best Rating på 86%, hvilket gør utroligt meget, specielt hvordan han udvikler sig, men også hvor god han bliver i sidste ende. Dog ses det også at der er mange faktorer som afgør hvor god en spiller bliver.

Som det ses, så har Potential Ability noget i betydning for alle 3 - dog har "Hidden Attributes" og "Mental Traits" ligeledes betydning for en spillers Best Rating. En spiller som Gribbin bliver f.eks. bedst i save nr. 2, mens Martial og Pereira bliver dårligere i spil nr. 2, hvor man også kan se forskellen i Hidden Attributes og Mental Traits. Jeg har ligeledes vist hvilken forskel det har gjort på mange af de synlige stats, samt hvilken udvikling det har medført.

Håber dette kan bruges, om ikke andet bare til at forstå, hvorfor det ikke er i alle spil, at spillere bliver lige gode. Kan bl.a. nævne en som Donnarumma svinger ufattelig meget i hver spil, hvor han kan gå fra en PA på 78% til en på 90%.

Logged

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hacking
« Svar #32: 20 Feb 2016, 22:45 »

God saglig tilgang til tingene Fresse. Godt at se, der er folk, der er klar til at ofte tid på at hjælpe. Smiley
Jeg tror umiddelbart, at svaret må være, at spillerne svinger, og at de derfor har forskellige PA's. Hacking lyder usandsynligt, og det bør derfor være en af de svar, der er længst ude på listen. Dog skal OP have ros for at holde hovedet koldt på trods af ret meget mudderkast, der blev kastet hans vej i starten af indlægget.
Logged

Naah.

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #33: 20 Feb 2016, 23:02 »

Tak JG - Som jeg også skrev til Esmark, så kunne det ske at skader måske har ændret Hidden Attributes og Mental Traits, som så på den måde har gjort ham dårligere/bedre - men det er ikke noget jeg er sikker på, overhovedet.
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #34: 20 Feb 2016, 23:48 »

Hvad er det dine billeder skal bevise? At unge spillere er forskellige fra spil til spil? Well, surprise...

Callum Gribbin har en PA på -85, hvilket vil sige hans PA tilfældigt lander mellem 140 og 170.
På dine billeder er den på 152 og 161. Altså intet mærkeligt.

Anthony Martial har en PA på -95, dvs. mellem 160 og 190.
På dine billeder er den på 178 og 173. Altså intet mærkeligt.

Andreas Pereira har en PA på -80, dvs. mellem 130 og 160.
På dine billeder er den på 150 og 148. Altså intet mærkeligt.


De stats du fremhæver hos alle tre spillere er sat til 0, dvs. at de automatisk bliver genereret ved spilstart.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #35: 21 Feb 2016, 00:52 »

Hvad er det dine billeder skal bevise? At unge spillere er forskellige fra spil til spil? Well, surprise...

Callum Gribbin har en PA på -85, hvilket vil sige hans PA tilfældigt lander mellem 140 og 170.
På dine billeder er den på 152 og 161. Altså intet mærkeligt.

Anthony Martial har en PA på -95, dvs. mellem 160 og 190.
På dine billeder er den på 178 og 173. Altså intet mærkeligt.

Andreas Pereira har en PA på -80, dvs. mellem 130 og 160.
På dine billeder er den på 150 og 148. Altså intet mærkeligt.


De stats du fremhæver hos alle tre spillere er sat til 0, dvs. at de automatisk bliver genereret ved spilstart.

Spot on Smiley så længe de ikke har han fastsat PA så er den jo med -xx flexibel indenfor visse rammer.
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #36: 21 Feb 2016, 08:18 »

Hvad er det dine billeder skal bevise? At unge spillere er forskellige fra spil til spil? Well, surprise...

Callum Gribbin har en PA på -85, hvilket vil sige hans PA tilfældigt lander mellem 140 og 170.
På dine billeder er den på 152 og 161. Altså intet mærkeligt.

Anthony Martial har en PA på -95, dvs. mellem 160 og 190.
På dine billeder er den på 178 og 173. Altså intet mærkeligt.

Andreas Pereira har en PA på -80, dvs. mellem 130 og 160.
På dine billeder er den på 150 og 148. Altså intet mærkeligt.


De stats du fremhæver hos alle tre spillere er sat til 0, dvs. at de automatisk bliver genereret ved spilstart.

Er det i editoren du kan se dette? Specielt det med de stats der er sat til 0.

Men det var nu bl.a. også bare for at vise, at  selvom at du har startet et spil, så er det ikke nødvendigvis fordi at de samme spillere du får anbefalet, er lige så gode i dit spil som i det, ham der anbefalede ham. 

Sunbao, hvorfor er det egentlig ikke bare at fastsætter alle spillerne start af? Kunne det ikke være med til at mindske loading tider, samt mindske mulige crash ved at den ikke skal regne alle disse tal ud?
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #37: 21 Feb 2016, 10:59 »

Synes dette har udviklet sig til en god debat om spillerpotentiale. Tak for dit indspark Fresse94
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #38: 21 Feb 2016, 11:12 »

  Sunbao, hvorfor er det egentlig ikke bare at fastsætter alle spillerne start af? Kunne det ikke være med til at mindske loading tider, samt mindske mulige crash ved at den ikke skal regne alle disse tal ud?

Jamen det er i bund og grund meget enkelt, hvis vi kigger på Ronaldo, så er det jo en spiller vi alle sammen kender og alle ved er en af verdensbedste dermed ved vi også hvor god han er i forhold til skalaen 0-200 hvor han så er sat til 193 i fm 16.

Men tager vi derimod fat Andreas Pereira, så er der derimod tale om en uprøvet spiller, som de færreste af os har set, og selv hvis vi har set ham spille har vi slet ikke set ham nok til på nogen måde at kunne bedømme hvor god han har mulighed for at blive.

Til at bedømme en spiller vi pt ikke har noget præcis bud på hvor god bliver, har vi så -1 til -10 skalaen som så tages i brug, hvor -10 giver 170-200 i PA i dette tilfælde er spilleren udstyret med -8 hvilket gør at han kan udvikle sig under de optimale omstændigheder til en CA mellem 130-160.

På samme måde er der en række af hans fysiske stats man pt ikke mener at kunne bedømme præcis, da de afhænger af at se hvordan han klare det over en lang række kampe før at man kan give et præcist input til disse.

Men det vigtige her som Fresse også skriver er jo at bare fordi en spiller er god i et spil er han det ikke nødvendigvis i et andet.

Hvis en spiller rådner op på bænke/reserveholdet i mange år, så kommer han aldrig i nærheden af sin PA, han vil formentligt også falde en del lavere end sin CA da han ikke får mulighed for at udvikle sig.

Men jo Fresse94 hvis spillet ikke selv skulle regne alle disse ting ud så kunne det gå meget hurtigere, men realismen ville omvendt forsvinde, og spillerne ville ikke længere havde en dynamisk udvikling men blot en statisk.


« Seneste Redigering: 21 Feb 2016, 11:15 af Sunbao » Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #39: 21 Feb 2016, 11:21 »

Ideen med at spillerevne og egenskaber ændrer sig løbende er logisk, fordi en spiller vil udvikle sig over tid. Niveauet vil ofte stige til 30-års alderen for at falde igen. Der vil dog altid være undtagelser: Zidane toppede teknisk set måske som 35-årig 
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #40: 21 Feb 2016, 11:32 »

Nu er det ikke lige angående selve emnet.. Du siger, at du bruger genie scout, men bagefter siger du, at du bruger din viden omkring spillere fra tidligere managerspil. Modsiger du ikke lidt dig selv?
Altså ja, ønsker du at køre et scoutingprogram, så er det helt fint med mig Smiley Jeg finder det bare ikke interessant at bruge snyd. Det ligger nok i mine counter-strike gener, hvor snydere pissede mig af gang på gang!

Whapz: Når jeg giver råd prøver jeg at inddrage så mange faktorer som muligt. Det kan være fra tidligere spil i FM, det kan være fra et nuværende spil, det kan være være på baggrund af editoren eller genie scouten. Fx blev jeg meget inspireret af, at brugere herinde tidligere satte meget fokus på rating for en given position. Dette synes jeg er en væsentlig faktor, hvis du skal give det bedste råd til en ven om FM i forbindelse med en given spiller. Jeg vil bare give det bedste råd for at hjælpe bedst muligt. Det snyder jo ikke dig, men det hjælper brugeren, der spørger. Hvis man vil have hjælp fra andre, så synes jeg, at fmfreaks er en glimrende mulighed Peace Der er jo mange gode brugere som gerne vil hjælpe herunder dig selv Smiley 
« Seneste Redigering: 21 Feb 2016, 11:34 af Esmark11 » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hacking
« Svar #41: 21 Feb 2016, 12:35 »

Esmark11: Der er ingen af de helt unge wonderkids, der har deres PA til at ligge fast. Der er ikke nogle -10. Derfor variere de rigtig meget. Kigger man på Gianluigi Donnarumma, så bliver han en sindssyg målmand, andre gange meget middelmådig. Pavon, Cubas, Barbosa osv. de alle skifter i deres potentiale fra spil til spil, da deres PA ikke ligger fast. Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #42: 21 Feb 2016, 13:00 »

Esmark11: Der er ingen af de helt unge wonderkids, der har deres PA til at ligge fast. Der er ikke nogle -10. Derfor variere de rigtig meget. Kigger man på Gianluigi Donnarumma, så bliver han en sindssyg målmand, andre gange meget middelmådig. Pavon, Cubas, Barbosa osv. de alle skifter i deres potentiale fra spil til spil, da deres PA ikke ligger fast. Smiley

Dennis de bliver ikke middelmådige fordi deres PA ikke ligger fast, de bliver middelmådige pga manglende spilletid, skader etc.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hacking
« Svar #43: 21 Feb 2016, 13:07 »

Dennis de bliver ikke middelmådige fordi deres PA ikke ligger fast, de bliver middelmådige pga manglende spilletid, skader etc.
Ja, men deres PA variere stadig meget. Det jeg mener med det er, at en spiller som Gianluigi Donnarumma, kan have 180 i PA, men han kan også have 154 fx. Det er det jeg mener med middelmådig, hvis du forstår.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hacking
« Svar #44: 21 Feb 2016, 13:11 »

Ja, men deres PA variere stadig meget. Det jeg mener med det er, at en spiller som Gianluigi Donnarumma, kan have 180 i PA, men han kan også have 154 fx. Det er det jeg mener med middelmådig, hvis du forstår.

Hans PA vokser jo eller falder alt efter hans udvikling i ungdomsårene.

Derudover er en målmand med 154 jo ikke just en dårlig målmand.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010