home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Hvidovre- kampen mod de store.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hvidovre- kampen mod de store.  (Læst 9813 gange)
dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hvidovre- kampen mod de store.
« : 12 Nov 2006, 01:08 »

Fredag d.31-06-06:                                      

Klokken er 19.30 og jeg er lige blevet færdig med fredagens træning for Hvidovres bedste oldboyshold. Jeg skal til at tage mine støvler af da klubbens bestyrelsesformand Martin Krogh-Jensen står sammen med klubbens næstformand Poul Werner Odér. De ser meget nervøse ud, og jeg kan se at Martin har et stykke papir i hånden.
 


Hvidovre stadion




Martin Krogh-Jensen: Hej Martin, Jeg tænkte på om du kunne tænke dig at blive træner?

Martin Andersen: Tjo, det kunne da godt være, hva’ tænker du på ?

Martin Krogh-Jensen: Jo, klubbens førsteholdstræner Ulf Larsson har lige sagt op, på grund af uenigheder om en ny kontrakt og fordi han vil prøve noget nyt.

Martin Andersen: Woow det er noget overraskende, jeg har jo aldrig trænet før. Hvad vil du med mig der ingen erfaring har overhoved?

Martin Krogh-Jensen: Vi syntes at du har tjent klubben trofast i lang tid, både som spiller og ved at hjælpe til ved store arrangementer. Derfor syntes vi ar du skal have chancen som førsteholdstræner for Hvidovre Idrætsforenings førstehold. Du kender jo stadig mange af spillerne ikke ?

Martin Andersen: Jo det gør jeg vel nok. Jeg er meget overrasket og stolt over at i vælger at kigge på mig som træner for min barndomsklub. Det vil være en stor ære at træne holdet. Jeg vil give alt jeg kan, selvom jeg ingen erfaring har.

Martin Krogh-Jensen: Mange tak. Så mødes vi i morgen kl. 9.00 for at forhandle kontrakten på plads ikke ?

Martin Andersen: Det er en aftale.


Jeg giver begge høje herrer hånden og går med holdet tilbage til omklædningsrummet. Jeg kan næsten ikke lade være med at tænke på det der lige er sket. Men jeg skynder mig i bad, og kører hjem til min kone der har maden parat. Over maden sidder vi og snakker, og jeg kan bare ikke lade være med at sige til min kone, at jeg lige er blevet tilbudt jobbet som cheftræner for Hvidovre Idrætsforening. Hun bliver ligeså glad som mig, kysser mig og rydder af bordet og siger at jeg skal gå i seng, så jeg er klar til den store kontraktforhandling i morgen tidlig.

     Bestyrelsesformand Martin Krogh-Jensen



Lørdag d.01-07-06:

Jeg står tidligt op og spiser hurtigt morgenmad, går i bad og børster tænder. Så sætter jeg mig noget nervøs bag rattet i min Golf og kører af sted mod Hvidovres træningsanlæg. Jeg kommer fem minutter i 9, fordi det vil give et dårligt indtryk at komme for sent til vores første møde. Jeg går fast ind af hoveddøren til bestyrelsen lokaler, og træder så få sekunder ind i Martin Krogh-Jensen kontor. Ved Bordet sidder de to mænd jeg havde snakket med i går. Jeg giver begge hånden og sætter mig ned på stolen som fint er trukket ud for mig.


Martin Krogh-Jensen: Goddag Martin, Har du sovet godt?

Martin Andersen: Jo tak, helt fint.

Martin Krogh-Jensen: Nåe, det var den kontrakt. Lige nu kan vi tilbyde dig 19000 dkr. om måneden, men siden vi ikke kender dine kvaliteter, og så vi kan se om du er en god træner, har vi valgt kun at tilbyde dig en etårig kontrakt. Det håber vi kan tilfredsstille dig, hvad siger du ?

Martin Andersen: Det kan jeg sagtens godtage, hvornår kan jeg starte?


Martin Krogh-Jensen:
Du kan starte fra i dag af, men først skal der afholdes pressemøde. Det er i dag kl. 12.00


Pressemødet i Hvidovres bestyrelseslokaler


Journalist: Martin Krogh-Jensen, i har ansat en ukendt oldboyspiller som træner, hvad er logikken i det?

Martin Krogh-Jensen: Det kan de fleste personer nok ikke se det logiske i. Men vi i Hvidovres bestyrelse mener at Martin Andersen har alle de kvaliteter som en toptræner skal have, og så er han rigtig Hvidovremand. Så bedre kan det vel ikke være vel ?

Journalist: jo tak, Så Martin Andersen. Hvad er dine forventninger for denne sæson?

Martin Andersen: Jamen først skal jeg lige have kigget spillertruppen igennem osv. Derefter kan vi begynde at kigge fremad. Men jeg regner med at vi kan spille en rolle i topstriden, og måske enda trække det længste strå i oprykningskampen.

Journalist: Er i gode nok til det?

Martin Andersen: ja, det er jo Hvidovre vi snakker om. De er altid favoritter, og med vores trup tror vi på det i klubben. Men jeg skal ud og træne med holdet, så i kan få en kommentar efter træningen. Farvel
Journalist: Mange tak og held og lykke med sæsonen.

 I næste update er der spillerindkøb og sæsonoptakt

 
« Seneste Redigering: 12 Nov 2006, 12:30 af dingenoderjavs » Logged



dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #1: 12 Nov 2006, 01:08 »

det er min første blog, så kom gerne med ris og ros
Logged



Thorøe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #2: 12 Nov 2006, 01:36 »

Kan rigtig godt lide det når du bare skriver, men dialogerne bliver lidt kedelige, lidt un-pimpede Opstemt Du kunne fx. skrive sådan her i stedet: Jo, klubbens førsteholdstræner Ulf Larsson har lige sagt op, på grund af uenigheder om en ny kontrakt og fordi han vil prøve noget nyt., sagde MKJ mens han nervøst pillede ved sin skjorte flip. Altså give det lidt mere farve, ellers tegner det jo godt!
Logged


dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #3: 12 Nov 2006, 09:05 »

okay . det vil jeg prøve at gøre næste gang . men var også lidt træt så var ikke så fantasifuld.
Logged



dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #4: 12 Nov 2006, 10:12 »

hvis der overhoved er nogen der gider at følge med så kommer der en update senere i dag .
Logged



Thorøe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #5: 12 Nov 2006, 10:50 »

Ja tak!
Logged


michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #6: 12 Nov 2006, 11:23 »

Glæder mig til updaten. Du skal bare klø på.
Logged

Hala Madrid!

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #7: 12 Nov 2006, 12:19 »

God start  Thumbs Up
Syntes bare ikke at du skal bruge så mange farver under dialoger,men forsæt det gode arbejde.
Jeg følger med  Cool
Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #8: 12 Nov 2006, 12:57 »

okay . det har jeg heller ik tænkt mig så meget . Jeg laver ik så mange dialoger, der kommer mere billeder og så beskriver jeg det selv i stedet for dialoger.
Logged



dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #9: 12 Nov 2006, 17:17 »



Lørdag d.01-07-06:[/color]


Jeg starter dagen med at kigge spillerne an for at se om der skal hentes
forstærkninger, og for at se om hvilken taktik jeg skal bruge. Jeg finder hurtigt frem til at jeg skal hvert fald have en højreback, to angribere, en midterforsvar, en venstrekant og en målmand, da de slet ikke lever op  til mine krav. Jeg går derfor i gang med at sondere transfermarkedet for mulige forstærkninger. Jeg finder hurtigt et par interessante emner som jeg sender en fax til så hurtigt som muligt. Vi har ingen penge i klubben, derfor kigger jeg på spillere uden kontrakt eller som er sat til låns. Jeg starter også med at rykke et par spillere fra u-18 holdet op til seniorholdet, fordi de simpelthen er for gode til ungdomsfodbold. Det er spillerne Ayuob Sørensen og Patrick Jensen . Af de tre må Ayuob Sørensen nok betegnes som den mest talentfulde, meget tæt på startopstillingen.

to nye i seniortruppen

  Ayuob Sørensen

Patrick Jensen



Jeg fortsætter dagen med at løse 22 spillere fra deres kontrakter simpelthen fordi jeg finder dem for dårlige til Hvidovres førstehold . Og de bruger lønnen som jeg kan tilbyde evt. nye spillere. En meget tyndere trup er det blevet til, men den skal nok blive stærk med tilgange. Herefter går jeg i gang med at forsøge at sikre klubbens profiler at blive, ved at tilbyde dem fuldtidskontrakter.



Søndag d.02-07-06:

Jeg arbejder videre med holdet selvom de har fri i dag. Derfor kan vi præsentere to nye medlemmer af staben. Den ene hedder Muhammed Berg, er 35 år og ny talentspejder. Den anden hedder Per Nielsen, er 37 år og er også talentspejder.  Ydermere kan vi præsentere de første fuldtidsprofessione lle spillere i truppen. Der er tale om Lars Hjortshøj, Ayuob Sørensen, Morten Bech og Morten Overgaard

Mandag d.03-07-06:

I dag kan vi præsentere en ny fuldtidsprof i truppen. Det er Benno Petersen. Og senere på dagen kan vi præsentere vores første indkøb, det er den norske angriber Petter Wichstrøm Nielsen, han har fået nummer 9. Ved samme pressemøde kan vi også præsentere den 32årige norske midterforsvar Roger Helland fra Hovding, angriberen Morten B. Nielsen og til sidst allroundspilleren Jari Pedersen begge kontraktløse. De tre spillere regnes med at forstærke holdet kraftigt.

Helland har tidligere spillet en kort periode i Brøndby, hvilket Morten B. Nielsen i øvrigt også har. Roger Helland siger at han er glad for at vende tilbage til Danmark og muligvis slutte karrieren her. Jari Pedersen har blandt andet spillet i Aab og Fc Nordjylland. Jeg regner med at alle tre spillere kan går direkte ind i startopstillingen.

Kort tid efter annoncerer jeg at min assistent Mikael Sander er blevet fyret, fordi jeg mener at jeg kan finde en kompetent afløser for ham, som formentlig bliver præsenteret i løbet af et par dage.

Sent på aftenen udsender jeg en kort pressemeddelelse om at Midtbanespilleren Ulrik Nielsen og Hvidovre er blevet enige om en kontrakt. Ulrik Nielsen er en stærk midtbanespiller som også kan spille back, han har tidligere spillet i B1913.


Roger Helland til kamp for Frederikstad

Ulrik Nielsen i hans B1903

Jari Pedersen scorer for Aab

Onsdag d.05-07-06:

Kl.08.45 kan vi i dag præsentere endnu en forstærkning. Der er tale om den 29årige tidligere Horsens og Silkeborg angriber Peter Skjøth. Ellers er jeg snart godt tilfreds med truppen og skal til at arbejde mig frem imod en startopstilling.

Sent onsdag aften kunne jeg konstatere at angriberen Christian Lundby skifter til B93 på en fri transfer, fordi hans kontrakt er udløbet. Det er sørgeligt fordi vi har ikke særlig mange angribere og Christian har også scoret masser af mål for Hvidovre, så på mange måder et trist skifte for os.   


Vi mister Christian Lundby til B93

Torsdag d.06-07-06:

Vi kan i dag præsentere Andreas Kamper, som er lillebror til den tidligere danske u-21 lansdholdsspiller Jonas Kamper. Andreas kommer fra LFA og regnes som et af de største danske midtbanetalenter i hans årgang, så jeg er meget tilfreds med at have lokket ham til Hvidovre. Han har skrevet under på en toårig kontrakt, hvor det første år er som ungdomsspiller og det sidste bliver som professionel.

Senere kan jeg fremvise kontrakten til den meget talentfulde Skovlundemålmand Anto Jurcic. Han er 16 år og skifter til Hvidovre d.1 januar. Ved samme lejlighed kan jeg som lovet præsentere en assistenttræner. Der er tale om den nu tidligere FC Roskilde spiller/Assistenttræner Peter Hasselgren. Han er 29 år, og jeg er glad for at få en god og ung assistent. Han vil komme til at fungere som bindeled mellem mig og spillerne, og vil formentlig komme til at optræde i startopstillingen.

I Holbæks Cafeteria:

Et par timer efter min assistent er blevet præsenteret befinder jeg mig oppe i Holbæk, sidder jeg i klubbens cafeteria med et af Holbæks største talenter Muhammed Asrini. Han sidder med en kuglepen i den ene hånd og en kontrakt i den anden. Han har lige underskrevet kontrakten og rækker mig den mens han smiler. Jeg smiler tilbage og tænker ” yes, jeg får bare en kanon trup man”. En fotograf har fanget at jeg sidder i kontraktmøde, så jeg smiler til ham og spørger om han ikke vil tage et billede af mig, sammen med Hvidovre IF’s nyeste spiller Muhammed Asrini. Han tager glad kameraet frem og begynde at fotografere, han stiller en masse spørgsmål omkring Muhammed, mine indkøb og selve klubben, som jeg glad svarer tilbage på. Jeg giver Mohammed hånden og siger vi ses på mandag til ham. Han hoster inden han svarer ”Ja, det gør vi.. Coach”. Jeg sætter mig tilfreds ind i min Golf med et smil på læben og kører tilbage mod Hvidovre.                                                                                                                                                               


Der er mange nye spillere der kommer til at brilliere her

Der skal ikke rettes meget mere i truppen, taktikken er næsten på plads og træningen er sammensat. Så næste skridt er venskabskampene. De kommer i næste update
« Seneste Redigering: 12 Nov 2006, 17:36 af dingenoderjavs » Logged



dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #10: 12 Nov 2006, 17:21 »

ved ik hvor godt det er. ?? vil gerne vide hva i sys ?
Logged



Dolle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #11: 12 Nov 2006, 17:37 »

Super Update ..

Måske mangler vi nogle SS af dine Nyindkøb ? Wink
Logged

mikkel-strandgaard
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #12: 12 Nov 2006, 21:11 »

ja nogle ss kunne være dejligt
Logged


Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #13: 12 Nov 2006, 22:01 »

synes det er en super god start glæder mig til at du kommer igang
Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvidovre- kampen mod de store.
« Svar #14: 12 Nov 2006, 22:28 »

En måned er gået og et par træningskampe er spillet. Der er blevet købt heftigt ind i Hvidovre, hele 12 spillere er det blevet til.







Den 10-07 tog vi til San Marino for at spille 4 træningskampe. Den første var holdet fra den by vi boede i, San Giovanni.

Kampen blev spillet på en flot bane der indbød til hurtigt og teknisk fodbold. Hvor banen var god, var tilskuerpladserne decideret skandaløst dårlige. Der var kun plads til 750 på det lille stadion, der var ingen toiletter og ingen ud-eller indgange til stadion. Men kampen forløb fint nok for vores vedkommende, men bar dog præg af at det var min første kamp i spidsen for Hvidovre. Kampen endte 2-1 til hjemmeholdet. Vores målscorer var Peter Skjøth 


Peter skjøth viste sin målfarlighed i den første træningskamp








Næste kamp var mod Faetano, Byen klubben holdet til i hedder Sarravalle. Klubbens stadion hedder Sarravalle B, og der plads til 600 tilskuere. Her er stadionfacilitetern e dog noget bedre, mens banen har samm standard. I selve kampen spiller vi meget bedre end i første kamp, dog taber vi alligevel, men kun 3-2. Jeg er tilfreds med kampen, fordi vi får skabt masser af chancer og får scoret to mål, men jeg ville gerne have vundet alligevel. Vi kan tage med fra den her kamp at vi spillede noget bedre end i første og fik skabt mange flere chancer. Vores målscorere var Lars Hjortshøj og Benno Petersen. Lars Hjortshøj blev senere kåret til kampens spiller.



Lars Hjortshøj krydrede end strålende præstation med en scoring og en man of the match kåring






Næstsidste kamp på vores tur til San Marino var mod Domagnano. Et hold der kommer fra Domagnano, spiller på Domagnano og hedder Domagnano. På stadion er der plads til 750 men det er som de andre stadions ikke nogle prangende stadionfaciliter, mens banen dog som sædvanlig har høj standard. Vi styrede sådan set kampen, og fik også scoret førsts mål af stortalentet Muhammed Asrini efter 67 minutter. Derefter kom Domagnano dog mere ind i kampen og fik så scoret 8 minutter før tid på et heldigt klumpmål. Fra denne kamp ser jeg positivt på at så unge kræfter som Muhammed Asrini træder i karakter og får scoret. Selv samme Asrini blev senere kåret til kampens spiller


Domagnanos enlige målscorer da han lige havde scoret








Sidste kamp på vores tur var igen mod San Giovanni. I en kamp vi styrede totalt og også senere vandt 2-0. Igen var en af målscorerne det unge Stortalent Muhammed Asrini, mens den anden var det hurtige talent Ayoub Sørensen. Endelig kunne vi komme afsted med en sejr, og vi kan tage fra San Marino med selvtilliden i orden. Kampens spiller blev senere midterforsvaren Jesper Kristoffersen

Jesper Kristoffersen blev MoM idag

Logged



Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010