home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 232 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik-råd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd  (Læst 65994 gange)
fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #30: 13 Dec 2015, 23:00 »

Når du skriver "masser af chancer", er det så mange store chancer eller et det langskud? Mange store chancer kan måske indikere, at dine angribere ikke er skarpe nok? Hvor imod hvis dine chancer kommer på langskud, så kunne det nok skyldes, at der er noget i dit offensive spil, der ikke hænger sammen.

Umiddelbart tænker jeg, at der er konflikt imellem, at du har en "fri" mentalitet og er mere udfoldende, kombineret med at dine spillere skal holde positionerne. For på den ene side giver du dine spillere stor frihed til selv at træffe beslutninger, men på den anden side skal de holde deres positioner.

Samtidig ønsker du at udnytte fløjene, samtidig med at du vil arbejde bolden ind i feltet - denne instruks gør at du får færre indlæg. Der udover har du ingen rigtige fløje, du har indvendige angribere og "support backs".

Jeg fjernede hold positioner og udnyt fløjene.  Jeg vandt på udebane, men tabte selvfølgelig 0-4 til tottenham og 1-1 mod Hull på hjemmebane. Lorte manager spil!
« Seneste Redigering: 13 Dec 2015, 23:11 af fc-andeby » Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #31: 13 Dec 2015, 23:06 »

Jeg fjernede hold positioner og udnyt fløjene.  Jeg vandt på udebane, men tabte selvfølgelig 0-4 til tottenham på hjemmebane. Lorte manager spil!
Prøv at spil med en central midtbane defensiv og ha en kant på offensiv(den hurtigste eller mest angrebsstærke)
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #32: 13 Dec 2015, 23:22 »

Prøv at spil med en central midtbane defensiv og ha en kant på offensiv(den hurtigste eller mest angrebsstærke)

Lukkede ned for lortet, for er mesterskabet igen tabt, men jeg skal nok fik kigget på det.
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #33: 14 Dec 2015, 10:59 »

igen et latterligt resultat på hjemmebane. Var endda en mand i overtal i 55 min., får slet ikke skabt chancer nok.

]
« Seneste Redigering: 14 Dec 2015, 11:13 af fc-andeby » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #34: 14 Dec 2015, 12:17 »

Det er tit ganske simple ting der gør at taktikken ikke fungerer. Prøv at læse tråden igennem, der er flere der har samme problemer som dig.

(Og at Leeds ikke har vundet mesterskabet inden for 6 år er vel kun realistisk..?)

Men umiddelbart, udover at du spiller frit og samtidig siger at spillerne skal holde deres positioner, så skal du måske skubbe baglinjen op. Hvis du alligevel lukker 4 mål ind mod Tottenham, kan det vel kun gavne, at modstanderen har kortere tid på bolden, og mindre plads at spille på.

Derudover, så vil jeg altså mene at det er noget af en overpræstation, at spille med om mesterskabet, i England, når du spiller som Barcelona gjorde i 2009... Det er ganske få hold der spiller bolden langsomt rundt, som de gjorde dengang, i 2015.

FM er ganske realistisk på mange områder, prøv at tænk over hvordan et hold i virkeligheden spiller, og så omsæt det til de taktiske instrukser Smiley

God jul
« Seneste Redigering: 14 Dec 2015, 12:30 af 22 » Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #35: 14 Dec 2015, 20:41 »

Verdens dårligste manager
Jeps, han sidder og skriver lige her  ticked off
Enten er jeg fuldstændig blæst eller også er dette års manager svære end de tidligere. Har aldrig været så god til taktik-delen i spillet. Eksperimenteret en del i de tidligere, med blandet succes, men i år kan jeg bare ikke komme efter det. Det er ligemeget om det er med et tophold eller et bundhold. Holdet kommer altid bagud, skaber ingen chancer, simpelthen intet.
Foretrækker en 4-2-3-1, har prøvet 4-4-2, 4-4-1-1, 4-1-2-2-1, 5-4-1, 3-4-3 og en helvedes mange forgreninger af disse.
Prøver at spille med:
Tempo: Højere
Spil mere direkte
Aflevering i dybden
Høj forsvarslinje
Bredde: Bred
Spark bolden langt
Vær mere udfoldende

Prøver at få de forreste til at skærme meget af, mens forsvarskæden er afventende, skærmer mindre af og holder position.
Den nemme løsning er nok bare at finde en plug&play taktik, men det virker for kedeligt/nemt.
Hvordan eksperimenterer i med taktikkerne?
Se i hele kampen eller kun den udvidede del?
Er ved at opgive dette års manager....  Græder
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #36: 14 Dec 2015, 20:52 »

Det er tit ganske simple ting der gør at taktikken ikke fungerer. Prøv at læse tråden igennem, der er flere der har samme problemer som dig.

(Og at Leeds ikke har vundet mesterskabet inden for 6 år er vel kun realistisk..?)

Men umiddelbart, udover at du spiller frit og samtidig siger at spillerne skal holde deres positioner, så skal du måske skubbe baglinjen op. Hvis du alligevel lukker 4 mål ind mod Tottenham, kan det vel kun gavne, at modstanderen har kortere tid på bolden, og mindre plads at spille på.

Derudover, så vil jeg altså mene at det er noget af en overpræstation, at spille med om mesterskabet, i England, når du spiller som Barcelona gjorde i 2009... Det er ganske få hold der spiller bolden langsomt rundt, som de gjorde dengang, i 2015.

FM er ganske realistisk på mange områder, prøv at tænk over hvordan et hold i virkeligheden spiller, og så omsæt det til de taktiske instrukser Smiley

God jul

Prøver at gøre de ting i siger. Men er nu startet på en ny sæson og har tabt de første 3 kampe, så igen er sæsonen nærmest ødelagt. Det er virkelig frustrerende.
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #37: 14 Dec 2015, 20:58 »

Verdens dårligste manager
Jeps, han sidder og skriver lige her  ticked off
Enten er jeg fuldstændig blæst eller også er dette års manager svære end de tidligere. Har aldrig været så god til taktik-delen i spillet. Eksperimenteret en del i de tidligere, med blandet succes, men i år kan jeg bare ikke komme efter det. Det er ligemeget om det er med et tophold eller et bundhold. Holdet kommer altid bagud, skaber ingen chancer, simpelthen intet.
Foretrækker en 4-2-3-1, har prøvet 4-4-2, 4-4-1-1, 4-1-2-2-1, 5-4-1, 3-4-3 og en helvedes mange forgreninger af disse.
Prøver at spille med:
Tempo: Højere
Spil mere direkte
Aflevering i dybden
Høj forsvarslinje
Bredde: Bred
Spark bolden langt
Vær mere udfoldende

Prøver at få de forreste til at skærme meget af, mens forsvarskæden er afventende, skærmer mindre af og holder position.
Den nemme løsning er nok bare at finde en plug&play taktik, men det virker for kedeligt/nemt.
Hvordan eksperimenterer i med taktikkerne?
Se i hele kampen eller kun den udvidede del?
Er ved at opgive dette års manager....  Græder


Jeg har, modsat de andre herinde, forsøgt mig rigtig meget med boldbesiddende bold. Det har fungeret for mig i både 4-4-1-1 og 4-2-3-1. Spillerinstruktione r synes jeg virker til, man ikke skal give for mange af. Om man skal stå dybere eller højere på banen, har jeg dog ikke helt fundet frem til endnu i mit system, men indtil videre har jeg kunnet lykkes med både høj og lav bagkæde.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #38: 14 Dec 2015, 21:26 »

Prøver at spille med:
Tempo: Højere
Spil mere direkte
Aflevering i dybden
Høj forsvarslinje
Bredde: Bred
Spark bolden langt
Vær mere udfoldende

Prøver at få de forreste til at skærme meget af, mens forsvarskæden er afventende, skærmer mindre af og holder position.
Den nemme løsning er nok bare at finde en plug&play taktik, men det virker for kedeligt/nemt.
Hvordan eksperimenterer i med taktikkerne?
Se i hele kampen eller kun den udvidede del?
Er ved at opgive dette års manager....  Græder


Jeg har stortset kun spillet 4-2-3-1 og 4-4-1-1 og det virker godt for mig.

Men har du 'skærm mere af' til? Kombinationen af 'skærm mere af' og 'bliv på fødderne' plejer at virke godt. Så kan du sætte de offensive spillere til 'tackl hårdere' under individuelle instruktioner, som du også selv skriver. Men hvis du har en balancespillere/def. midt, så lad for guds skyld være med at få ham til at satse (med 'tackl hårdere'). Jeg har i min 4-2-3-1 kanterne (ikke baks) den offensive midt og angriberen til at tackle hårdere. Begge mine centrale midtbanemænd har defensive forpligtelse (boldvindende, dybdeliggende) så de får ikke lov til at spille så satset.

Derudover så prøv at fjern 'vær mere udfoldende' og sæt mentaliteten til 'frit', og måske 'kortere afleveringer' og 'spil op fra forsvar' - så er du i hvert fald mere i kontrol.

Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #39: 14 Dec 2015, 21:37 »

Hvordan får du din boldvindende midtbanespiller til at "tackle" mindre?
Den står som "del af rolle" ved min.
Hmm... prøver lige at se hvordan det hjælper på det, tak for svaret  Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #40: 14 Dec 2015, 21:47 »

My bad, boldvindende er selvfølgelig sat til tackl hårdere pr. automatik, jeg må have tænkt på DLP. Min pointe er såmænd også bare at det kan give nogle gevaldige chancer til modstanderen hvis alle spillere er sat til tackl hårdere Smiley
Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #41: 14 Dec 2015, 21:51 »

Ja, kan godt se logikken i det, hvis vi sammenligner det med virkeligheden. Men synes personligt alle mine instrukser passer præcis til hinanden (måske er jeg bare for naiv), men spillet sejler rundt. Spiller med HSV, ligger nede i bunden, dvs. 15 plads. I nogle kampe kampe producerer jeg kun 2-3 chancer....
Hvordan er det muligt?
Ja, de er jo ikke et tophold på nuværende tidspunkt, men alligevel. Nogle folk herinde kan få dme til at vinde ligaen i 1. sæson. jeg er milevidt derfra...  ticked off
Hvordan tester du dine taktikker?
Ser du hele kampen igennem og evaluerer så herefter? Eller hvordan?  Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #42: 14 Dec 2015, 22:16 »

Nu har jeg ingen ide om hvem der har vundet Bundesligaen i første sæson med HSV, men at der skulle være flere af dem på denne danske side lyder helt utroligt. Det må enten være en blanding af ekstremt taktisk talent og held - eller også er der lidt save/reload indblandet Wink

Jeg tester mine taktikker i venskabskampe, men jeg analyserer dem sjældent i dybden. Der er mange guides på nettet der forklarer hvordan og hvorledes spillerroler og mentaliteter osv. spiller ind på hinanden, dem har jeg kigget en del på, og så handler det ellers - for mig - om at eliminere modsætninger i instrukserne. Eller snarere; have instrukser der giver mening og komplimenterer hinanden.

F.eks. høj baglinje og mere pres etc.

Jeg er virkelig ingen taktisk haj, men jeg er stor fan af tempofyldt bold - og det lader til at FM16 (har ikke spillet FM15) tilgodeser højt tempo, eftersom færre hold i virkeligheden spiller bold langsomt rundt efterhånden.
Det har jeg så fået smidt over i FM. Det største arbejde for mig har været at finpudse taktikken, der gik lidt tid før jeg fik øjnene op for 'udfordr forsvar' og før jeg fik fjernet 'arbejd bolden ind i kassen'.

Det skal også siges at jeg i tidligere versioner har haft en del sværere ved at få taktikken til at fungere, så det er meget vel muligt at jeg bare har været heldig og ramt nogenlunde plet med min taktik - som jeg iøvrigt bruger i nogenlunde samme form til alle hold.  Opstemt

« Seneste Redigering: 14 Dec 2015, 22:18 af 22 » Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #43: 14 Dec 2015, 22:46 »

Måske du har ret med reload. 
Taktik-delen er virkelig ved at dræbe mig...
Kan ikke passe at en taktik, lige meget hvor dårlig den end må være sammensat, kan resultere i 10 nederlag i streg...
Alle spiller i taktikken spiller en plads de kender, har en rolle de kender, simpelthen alt.
Alligevel producerer de kun 3 chancer i en kamp, også tæller jeg alle skud på mål og ved siden af med...
ØJ! hvor jeg ved at køre træt i det.
Hader reload, ja hvis det er et "hygge-save" kan jeg til nøds forstå folk, men hvis det er del af en challeng eller noget, så forsvinder det kønne i det.
Aldrig før, har et spil fået mig i sådan et skidt humør...  ticked off
må nok bare bruge timer på at finde den rigtige sammensætning....  Græder
Hader plug&play, men hader også at skulle bruge uendelig meget tid på at finde noget der virker 3 kampe også er lort igen...
Dårlig blanding, men sådan er kendsgerningerne.  Sur
Nogle herinde lyder som om de kun har prøvet 3-4 forskellige taktikker også ramt jackpot...  Huh
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #44: 15 Dec 2015, 09:06 »

Måske du har ret med reload. 
Taktik-delen er virkelig ved at dræbe mig...
Kan ikke passe at en taktik, lige meget hvor dårlig den end må være sammensat, kan resultere i 10 nederlag i streg...
Alle spiller i taktikken spiller en plads de kender, har en rolle de kender, simpelthen alt.
Alligevel producerer de kun 3 chancer i en kamp, også tæller jeg alle skud på mål og ved siden af med...
ØJ! hvor jeg ved at køre træt i det.
Hader reload, ja hvis det er et "hygge-save" kan jeg til nøds forstå folk, men hvis det er del af en challeng eller noget, så forsvinder det kønne i det.
Aldrig før, har et spil fået mig i sådan et skidt humør...  ticked off
må nok bare bruge timer på at finde den rigtige sammensætning....  Græder
Hader plug&play, men hader også at skulle bruge uendelig meget tid på at finde noget der virker 3 kampe også er lort igen...
Dårlig blanding, men sådan er kendsgerningerne.  Sur
Nogle herinde lyder som om de kun har prøvet 3-4 forskellige taktikker også ramt jackpot...  Huh

Du kunne evt. tage at kigge på en plug&play taktik, bare for at finde information til, hvordan du kan opbygge dén form for fodbold, du ønsker. En plug&play virker sgu langt fra altid, så tilpasse eller omredigere den helt, var da måske en mulighed, hvis du er kommet dertil, du overvejer at stoppe med spillet?  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010