home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 343 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik-råd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd  (Læst 66025 gange)
Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #15: 07 Dec 2015, 22:16 »

Hej,

Lige et hurtigt spørgsmål: Der er flere steder snak om at sætte "pres mindre" på bl.a. en boldvindende midtbanespiller. Jeg er pt. ved at teste en 442 bred diamant og når jeg sætter boldvindende på min dmc - så er hans muligheder "låst". Han står til pres meget mere, og det kan jeg ikke ændre nogen stedet  -ser det ud til?
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #16: 07 Dec 2015, 22:41 »

Hej,

Lige et hurtigt spørgsmål: Der er flere steder snak om at sætte "pres mindre" på bl.a. en boldvindende midtbanespiller. Jeg er pt. ved at teste en 442 bred diamant og når jeg sætter boldvindende på min dmc - så er hans muligheder "låst". Han står til pres meget mere, og det kan jeg ikke ændre nogen stedet  -ser det ud til?

Det betyder, at spilleren i den valgte rolle automatisk vil presse mere. Ændrer du ham til defensiv midtbanespiller (forsvar), kan du måske redigere i det :-)
Logged

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #17: 07 Dec 2015, 22:48 »

Det kan jeg, men så står der begge dele ved ham - jævnt forvirrende :S
Logged

WintherLFC
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #18: 10 Dec 2015, 09:37 »

hey folkens jeg er kommet godt igang med at spille det nye fm, og jeg har prøvet forskellige ligaer og hold, men hver eneste gang så kommer det med det samme problem. spillerne spiller overhovedet ikke den form for fodbold jeg gerne vil have, målene falder ind, de kan ikke lave chancer og det er totalt umuligt og lave mål uden at så modstanderen går op og score. selvom at jeg godt kan spille godt i den første og nok os den anden kamp, så er det altid som om at i den 3 kamp der har de fuldstændig glemt alt hvad de skal gøre. jeg prøvet og skifte taktik til hver enkelt hold jeg har været, og har også sat mit hold op efter hvad spillerne helst vil spille, men lige lidt hjælper det?? er der nogen som har oplevet det samme, eller har jeg overset en eller anden funktion hvor der står at de skal slå fra og spille fodbold og begynde og kigge bold??
det skal lige siges at i fm15 havde jeg stort set altid succes, og mit hold lavede ALTID mega mange chancer og mit dengang problem var næsten kun at de ikke kunne score på dem
jeg er sys desperat efter hjælp Opstemt
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #19: 10 Dec 2015, 09:47 »

Hvordan ser din taktik ud? Wink
Logged

WintherLFC
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #20: 10 Dec 2015, 10:44 »

det er lidt forskelligt, som regel er jeg klart mest fan af en 4-2-3-1, men prøver og sætte den op efter hvilken plads spillerne helst vil spille.
i min hold instrukser har jeg gerne korte afleveringer, langsomt tempo, marker tættere, skærm mere af, og en høj forsvars linie, også spil op fra forsvar.
dette havde jeg rimelig stor succes med i det foregående.
det er self kun med det store hold, hvor jeg forventer og have bolden meget at jeg spiller sådan Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #21: 10 Dec 2015, 13:46 »

Men den type fodbold ser man heller ikke rigtig nogle hold praktisere længere, altså i den virkelige verden, jeg tror ikke du kommer til at opnå meget succes med en tika-taka-ish spillestil Smiley
Logged

WintherLFC
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #22: 10 Dec 2015, 17:44 »

nej du sikkert nok ret, men det var også kun den stil jeg havde i fm 15, i det nye kan jeg slet ikke få noget til at fungere.
og noget der er sket virkelig tit her det sidste par dage er at mine spiller godt kan finde ud af at spille de første 2 kampe efter taktikken, men så når jeg kommer til den 3 eller 4 så glemmer de den fuldstændig, og jeg kommer ALTID bagud efter de første 10 min, og jeg kan overhovedet ikke score, eller laver chancer, og de efterfølgende kampe, der spille de bare dårligere og dårligere, altså som i gør præcis det modsatte af hvad jeg har sat dem til :S
jeg har så prøvet og skifte formation og spille stil, ved godt det var meget satset midt efter de havde brugt alle træningskampene på at spille på den første måde, som jeg i øvrigt altid vinder med den første taktik jeg laver, men det overraskende nok sker er at de svagt vinde de næste 2 kampe med den nye formation, og ALTID i den 3 kamp, taber de fuldstændig hovedet og kommer igen bagud efter 10 min, og jeg kan ikke score, eller for den sags skyld lave chancer, og tabe alle de resterende kampe
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #23: 10 Dec 2015, 19:39 »

Prøv at skrive eller uploade instrukser, formationer og spillerinstrukser, så kan man komme med forslag osv Smiley
Logged

WintherLFC
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #24: 12 Dec 2015, 09:34 »

her er 2 eksempler med 2 forskellige hold, og der er sket præcis det samme for mig ved begge hold.

* 2015-12-12_00001.jpg (246,83 KB - hentet 267 gange.)
* 2015-12-12_00002.jpg (142,29 KB - hentet 248 gange.)
* 2015-12-12_00003.jpg (243,8 KB - hentet 247 gange.)
* 2015-12-12_00004.jpg (135,63 KB - hentet 245 gange.)
Logged

Halifax72
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #25: 12 Dec 2015, 10:58 »

Jeg ville til at starte med droppe ideen med den dybe forsvarslinje ved den kontrollerende taktik. Jeg har selv prøvet at bruge det i tidligere FM spil. Godt nok får man lukket bedre ned på kanterne, til gengæld giver det modstanderen for meget plads foran dit forsvar. Og så vil jeg påstå at der er for mange support roller i den taktik. Prøv at smide 2 offensive roller ind i taktikken for eksempel en offensiv back i venstre side og en offensiv wing i højre. Det skulle gerne give bedre bevægelse  i taktikken uden at det går ude over balancen. Og så lige en sidste ting. Aldrig backs på auto. Hvis du vælger at gå i offensiv så bliver de automatisk sat til offensiv og det er lig med åbent hus.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #26: 12 Dec 2015, 11:16 »

Der mangler en rød tråd hvis jeg må være så fri.

Prøv at tænk på forskellige holds taktikker, i virkeligheden, og så overfør det til FM Smiley

Som det skrives ovenfor, passer en dyb forsvarslinje og langsomt tempo ikke sammen - det er vist heller aldrig set i virkelighedens verden.
Og hvordan tænker du at du vil få bolden tilbage? Typisk spiller man med en højere forsvarslinje og et aggressivt genpres, eller også stiller man sig helt ned og står kompakt, for så at drøne derudaf i et kontraangreb

Og nu kan jeg se at du stiller med Can, Milner og Lucas på midten i den ene taktik - og samtidig spiller smalt. Det kræver nogle spillere der er ekstremt gode teknisk at gøre det, da de jo netop skal spille på de små områder med mange korte afleveringer og være hurtige til at omsætte tanke til handling
« Seneste Redigering: 12 Dec 2015, 11:19 af 22 » Logged

WintherLFC
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #27: 13 Dec 2015, 10:10 »

tak for tilbage meldingen, jeg kan sgu egentlig godt se hvad i mener, jeg har da godt nok heller ikk lige nogen anelse om hvorfor at jeg har sat det til og være en dyd forsvars linie, det gør jo også bare banen meget større for modstanderen.
noget andet jeg godt lige vil høre om er om der er nogen som har oplevet at deres hold spiller godt de første 2, måske 3 kampe, også i den 4 der spiller de totalt elendigt og glemmer fuldstændig taktikken, og gør stort set næsten det totalt modsatte af hvad de skal gøre??
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #28: 13 Dec 2015, 16:23 »

Har brug for hjælp, er ved at køre fast i manager.
Jeg vil rigtig gerne lave min egen taktik, men er nu i 2022 og er endnu ikke blevet mester. Ligger på anden pladsen lige, men føler nærmest det er hel.
Jeg har problemer med at scorer på hjemmebane, 20 mål i 13 kampe. jeg kommer oftest bagud og er nærmest nervøs til hver hjemmekamp.

kan i se hvad jeg gør forkert?
]
]

plejer at spille standard, nogle gange har masser af chancer, men rammer aldrig målet. Hvis jeg satser offensiv, er bange for at komme bagud.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #29: 13 Dec 2015, 21:18 »

Har brug for hjælp, er ved at køre fast i manager.
Jeg vil rigtig gerne lave min egen taktik, men er nu i 2022 og er endnu ikke blevet mester. Ligger på anden pladsen lige, men føler nærmest det er hel.
Jeg har problemer med at scorer på hjemmebane, 20 mål i 13 kampe. jeg kommer oftest bagud og er nærmest nervøs til hver hjemmekamp.

kan i se hvad jeg gør forkert?
]
]

plejer at spille standard, nogle gange har masser af chancer, men rammer aldrig målet. Hvis jeg satser offensiv, er bange for at komme bagud.

Når du skriver "masser af chancer", er det så mange store chancer eller et det langskud? Mange store chancer kan måske indikere, at dine angribere ikke er skarpe nok? Hvor imod hvis dine chancer kommer på langskud, så kunne det nok skyldes, at der er noget i dit offensive spil, der ikke hænger sammen.

Umiddelbart tænker jeg, at der er konflikt imellem, at du har en "fri" mentalitet og er mere udfoldende, kombineret med at dine spillere skal holde positionerne. For på den ene side giver du dine spillere stor frihed til selv at træffe beslutninger, men på den anden side skal de holde deres positioner.

Samtidig ønsker du at udnytte fløjene, samtidig med at du vil arbejde bolden ind i feltet - denne instruks gør at du får færre indlæg. Der udover har du ingen rigtige fløje, du har indvendige angribere og "support backs".
« Seneste Redigering: 13 Dec 2015, 21:22 af Maestrodk » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010