home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 405 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Fortæl om din challenge - FM16
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Fortæl om din challenge - FM16  (Læst 24072 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Fortæl om din challenge - FM16
« : 10 Nov 2015, 14:56 »

Fortæl om din challenge - FM16

En del af FmF udfordre sig


Er du i gang med en af de mange FmF udfordre dig challenges og gerne vil dele dine fremskridt men ikke magter at lave en blog, så er dette tråden, du kan bruge. Her kan du fortælle om dine transfer, store sejre og nederlag og eller bare dele erfaringer med de andre brugere som er i gang med diverse challenges.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #1: 10 Nov 2015, 19:34 »

Min Challenge kort:

"Før et oprykkerhold fra en valgfri Østeuropæisk nations nederste spilbare division op, og bliv den klub målt på Club Coefficients der topper listen.
Derudover må der aldrig købes spillere for flere penge end der sælges for pr. sæson"

Jeg er startet med Football Club Dunav Ruse, Dunav Ruse i daglig tale - klubben har tidligere spillet i den bedste bulgarske række (A Liga) under sovjet, men finansiel ustabilitet i 2011 gjorde at klubben blev opløst og startede i bunden af amatør rækkerne. I 2014/15 vandt de dog Amatør cuppen som gav dem adgang til B ligaen.

Faciliteterne er i og for sig fine nok, tilstrækkelige trænings-, forretningsmæssige- og ungdomsfaciliteter samt en middelmådig ungdomstræning og middel rekruttering.

Stadionet er stort, 19.960 pladser hvilket er det 8. største i Bulgarien, blot 9040 plads mindre end det størte som tilhører Levski.
Interessant er det dog at langt de fleste store stadions i Bulgarien ikke tilhører hold der spiller i hverken den bedste eller næstbedste række.

Fodbold i Bulgarien har nemlig gennem de sidste mange år slået hårdt ned på rod i økonomierne og været kyniske over for holdene hvilket blandt andet også har sendt giganterne CSKA Sofia og Lokomotiv Sofia ned igennem rækkerne, Lokomotiv dog kun til B Liga, mens CSKA Sofia ikke længere har prof licens. (dette kunne man måske efterligne i andre lande, det er trods alt 31 liga mesterskaber, 23 pokaler og 4 supercups man har fjernet)


Men tilbage til min Challenge:

Efter 19 kampe er status jeg har 23 point, og ligger på en 11. plads ud af 16, dvs. to pladser over nedrykning.
Målet jeg har sat for sæsonen er 40 point, hvilket jeg stadig tror muligt da min taktik gang på gang viser sig at være bedre end min modstanders som dog har bedre spillere - hvilket der kan laves om på !!
Der spilles 30 kampe, så der er stadig 31 point på spil.

Jeg spillet en 3-4-1-2 2DM, og den har vist sig at være yderst effektiv de første 70 min.
Der er hentet 6 spillere på fri transfer.

I pokalen nåede jeg kvartfinalen efter have slået selveste Litex ud 4-2, som er det stærkeste hold pt. i Bulgarien efterfulgt af Ludogorets og Levski.

Målet fra bestyrelsen er "Undgå nedrykning" og "nå til anden runde" begge skulle gerne ende vellykket.  Peace
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #2: 10 Nov 2015, 22:27 »

Dunav Ruse:

Sæsonen er slut og det gik over forventning - ja, faktisk et helt point over forventning !!
30 kampe, 13 sejre, 2 uafgjort og 15 nederlag, ikke just det bedste jeg har begået, men alligevel bestået da forventningerne til klubben var undgå nedrykning.

Det positive

Skal vi kigge på det positive i denne sæson, har det været at vi har været det mest scorende hold i ligaen, imponerende 63 mål, i 30 kampe vidner om stor skarphed når man slutter 9 ud af 16.

Mindst lige så positivt er det at målene har været flot delt mellem mine offensive spillere, men specielt 21-årige Yuliyan Nenov som har leveret 17 mål og 4 assists i ligaen (Blev årets unge spiller i ligaen) - og 22-årige Deyan Lozev der med 13 assists og 8 mål har fungeret som min primære kilde til mål.

Det negative


Der er simpelthen blevet lukket for mange mål ind, og det er jo mærkværdigt at det mest scorende hold i ligaen med 8 måls difference lukker 2. flest mål ind, nemlig 64, og opnår derfor en negativ målscore, blot 9 mål fra at indkasseret flest.

Det er der taget højde for op til den kommende sæson hvor der er hentet en del gratis spillere på amatør kontrakter fra CSKA Sofia som kæmper en brag kamp med at komme tilbage.

Økonomien ser heller ikke god ud, klubben har tjent 300.000 over sæsonen, men da flere spillere har lønstigninger de kommende år, ser det ikke ud som en holdbar løsning - dog er der kommet flere og flere tilskuere på lægterne, de fylder dog stadig kun 2% af kapaciteten.

Fokus området næste sæson (16/17)


  • Der skal lukkes til nede i forsvaret
  • Vi skal placere os bedre end 9. pladsen
  • OG
  • Så skal der laves et overskud på minimum 150.000.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #3: 10 Nov 2015, 23:10 »

Man kan vel næsten ikke gøre andet end at følge mesteren.. Jeg er på Nodiem
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #4: 10 Nov 2015, 23:26 »

Man kan vel næsten ikke gøre andet end at følge mesteren.. Jeg er på Nodiem

Jeg er meget beæret ! - Skulle jo gerne kunne forsvare titlen  Thumbs Up
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #5: 11 Nov 2015, 00:59 »

Dunav Ruse

2. Sæsonen har er nået halvvejs og jeg vil tage udgangspunkt i fokusområderne fra forring sæson

  • "Der skal lukkes ned i forsvaret":

Efter 15 kampe, ligger jeg på en meget usikker 1. plads, mellem 7. pladsen og 1. pladsen er der blot 4 point.
men forsvaret ser bedre ud, meget bedre ud.
hvor vi sidste år lukkede over 2 mål i snit ind per kamp, har sæsonen indtil nu kun budt på lidt over 1 mål i snit.
Til gengæld har vi været lidt skarpere foran mål indtil videre lavet 2,3 mål per kamp.
Igen i år er det Nenov (13/9/2) og Lozev (17/7/6) der skiller sig ud.

  • "Vi skal placere os bedre end 9. pladsen":

Det ser godt ud i ligaen, men det er en falsk trykhed - blot 4 nederlag til de forkerte modstander og vi ligger og kæmper i bunden igen.
der har dog været tegn på at forstærkningerne på holdet, hovedsageligt takket være CSKA Sofias situation har været medvirkende til det går godt pt, den 15. kamp bød også på en rekord da vi slog Vihar Slavyanovo med hele 9-0 hjemme.

  • "Så skal der laves et overskud på minimum 150.000":

Pt. er der projekteret et underskud på godt 440.000, så der skal sælges spillere for minimum 600.000, desværre tror jeg at Nenov forlader klubben efter sæsonen, da jeg allerede i opstartsfasen takkede nej til 1.500.000 + det løse.



Sidst men ikke mindst har vi forladt pokalen, med et 3 - 1 nederlag til A Liga holdet, Lokomotiv 1926 Plovdiv.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #6: 11 Nov 2015, 19:36 »

Dunav Ruse


Sæsonen er overstået og hvilken tur det har været, op og nedture så omskiftelige at de ville give selv bumsede teenage drenge kvalme.

Det positive


Det lykkedes os at få bedre styr på forsvaret, 16 mål færre end sidste år blev lukket ind, selvom det stadig er 
16 mål færre end sidste år er 48 indkasserede mål stadig for mange -  det er det 5. højeste i ligaen denne sæson.
en sæson der har været meget tæt - og der er da også kun 7 point mellem nummer ét og nummer seks.

Placeringen blev også bedre end en 9. plads, helt præcist en 4. plads med syv point fra 1. og 2. pladsen.
en placering der giver blev på tanden for at gå efter oprykning i den kommende sæson.
Vi har endnu engang spillet flot fodbold, og scoret mange mål - helt præcist 65, hvilket igen i år er det højeste antal i ligaen, kun et andet hold er inden for 10 mål af os, nemlig oprykkere fra 2. pladsen Pomorie, med 64.

Af spillere der skal fremhæves er tre, 25-årige Tsvetelin Tonev som har leveret 17 assists og 3 mål, 28-årige Branimir Kostadinov med 10 assists og 12 mål - sidst men ikke mindst Yuliyan Nenov med 4 assists og 17 mål.

en lille applaus skal også lyde til min enlige centerforsvarer 26-årige Emil Grozev som har spillet en flot sæson med 7.35 i snit.

På årets hold har vi 23-årige målmand Anatoli Gospodinov, 26-årige Emil Grozev samt 25-årige Tsvetelin Tonev.


Det negative


Vi lå godt med i toppen langt hen af vejen, men konditionen var ikke til det, og det koster på den lange bane... Wink

Vi lukker stadig for mange mål ind, og vi er ikke gode nok til at holde en føring og smider 14 point over sæsonen i overtiden - hvilket er uacceptabelt.


Økonomisk klarede vi ikke målsætningen da vi dagsdato inden salg har foretaget.

Fokusområder næste sæson (17/18)


  • Placering i top 5
  • Lukke under 40 mål ind
  • Sælge for 2 milioner
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #7: 12 Nov 2015, 09:47 »

Det ser da ud til at gå fremad, men har du spillerne til at kunne sælge for 2 millioner?

Du må vel ikke gå ned på styrke, for så er det sværere at rykke op jo.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #8: 12 Nov 2015, 11:51 »

Det ser da ud til at gå fremad, men har du spillerne til at kunne sælge for 2 millioner?

Du må vel ikke gå ned på styrke, for så er det sværere at rykke op jo.

Det er en interessant point

Jeg har 4 spillere som er for gode til min klub og min division, og de blev lovet en oprykning sidste sæson som missede - tilgengæld kom de gratis til klubben på små kontrakter med en stor bonus for oprykning.

Kan dog allerede nu fortælle at jeg har solgt to spillere som har har dækket mit mål, men det var to spillere jeg er ked af at have mistet.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #9: 12 Nov 2015, 13:09 »

Det er en interessant point

Jeg har 4 spillere som er for gode til min klub og min division, og de blev lovet en oprykning sidste sæson som missede - tilgengæld kom de gratis til klubben på små kontrakter med en stor bonus for oprykning.

Kan dog allerede nu fortælle at jeg har solgt to spillere som har har dækket mit mål, men det var to spillere jeg er ked af at have mistet.
I min optik er det altid vigtigt ikke bare at sælge ud, fordi man pålægger sig det.

For så kan man komme til at sælge f.eks. opryknings muligheder.
Der ville jeg nok lade være med at købe nye ind til dyre kontrakter, men holde det billigt og på den måde mindske udgifterne.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #10: 12 Nov 2015, 13:24 »

I min optik er det altid vigtigt ikke bare at sælge ud, fordi man pålægger sig det.

For så kan man komme til at sælge f.eks. opryknings muligheder.
Der ville jeg nok lade være med at købe nye ind til dyre kontrakter, men holde det billigt og på den måde mindske udgifterne.

Jeg er som udgangspunkt helt enig - men denne challenge byder mig ikke at købe spillere for flere penge end der er solgt for, så jeg har pt. en buffer på 2 millioner som jeg kan bruge på at hente i stedet for 2 måske 5 spillere som kan hjælpe med oprykningen - desuden blev deres frikøbs klausuler indfriet og de var 4 gange markedsværdien hvem jeg er meget tilfreds med ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #11: 12 Nov 2015, 14:31 »

Jeg er som udgangspunkt helt enig - men denne challenge byder mig ikke at købe spillere for flere penge end der er solgt for, så jeg har pt. en buffer på 2 millioner som jeg kan bruge på at hente i stedet for 2 måske 5 spillere som kan hjælpe med oprykningen - desuden blev deres frikøbs klausuler indfriet og de var 4 gange markedsværdien hvem jeg er meget tilfreds med ! Smiley

Ja, det har du ret I.

Og er helt med på det er challengen, men troede det var for at skabe en bedre økonomi i klubben, og der havde jeg ment at salg vil være en skam, da oprykning nok er bedre til at skaffe penge.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #12: 12 Nov 2015, 14:53 »

Ja, det har du ret I.

Og er helt med på det er challengen, men troede det var for at skabe en bedre økonomi i klubben, og der havde jeg ment at salg vil være en skam, da oprykning nok er bedre til at skaffe penge.


Så er jeg med (;
Nej det var ikke med formål at opretholde en sundere økonomi i klubben men for at kunne hente mere bredde til klubben
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #13: 12 Nov 2015, 15:03 »

Så er jeg med (;
Nej det var ikke med formål at opretholde en sundere økonomi i klubben men for at kunne hente mere bredde til klubben
Ok, det er bare i orden.

Sådan forstod jeg det nemlig bare i starten da du nævnte du ville sælge spillere, så troede jeg det var for bedre økonomi.

Men nu giver det meget bedre mening Smiley

Held og lykke med at finde noget god bredde Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fortæl om din challenge - FM16
« Svar #14: 12 Nov 2015, 20:40 »

Dunav Ruse

Sæson 3 er halvvejs overstået og det lysner forude, det har været en turbulent halvsæson, hvor vi både har været nede som nummer 14, og oppe som en etter.

  • "Placering i Top 5":

Vi har efter de 15 kampe samlet intet mindre end 30 point sammen !!.. 2 point i snit er nok til at blande sig i topstriden, og med en aktuel 2. plads er vi da også på rette vej mod oprykningen - desværre må vi sige at det samme gjorde sig gældende sidste sæson som endte med en 4. plads.

Ligaen er igen i år meget tæt og Vereya ligger på 1. plads med 31 point, vi med 30 á point med Dobrudzha 1919.
der er 5 point mellem 1. og 5. pladsen.

  • "Lukke mindre end 40 mål ind":

At lukke mindre end 40 mål ind, bliver nok den største udfordring vi har i denne sæson - men vi er på forkant - der er nemlig kun lukket 17 mål ind de første 15 kampe, hvor vi har scoret 33, og derved stadig det mest scorende hold i ligaen.

men vi er dog løbet ind i både 0 - 5 og 0 - 4 nederlag, så hvis vi ellers kan spille op til vores bedste når vi målet !

  • "Sælge for 2 millioner":

Dette skulle vise sig at være en post jeg ikke havde så megen kontrol over som jeg ønskede - ikke fordi jeg ikke kunne sælge mine spillere, men fordi jeg ikke kunne bestemt til hvem og for hvor meget - i min forsøg på at forstærke holdet havde jeg givet dem en frikøbsklausul der ikke matchede deres værdi for holdet.

Derfor er 19-årige stortalent Zlati Slavov solgt for 690.000 til Cherno More fra A Liga, ligesom brøl stærke Petar Vitanov på 22 er solgt til Botev Plovdiv for intet mindre end 1.750.000.
Vitanov viste sig at være en god forretning da han blev hente gratis sidste sæson.


Pokalen er i år ikke i fokus da vi vil rykke op (og tabte i første runde 0 - 1 til Lokomotiv Mezdra)
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010