home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  2 Brugere, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  A Champ In The Making
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: A Champ In The Making  (Læst 45732 gange)
AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
A Champ In The Making
« : 09 Nov 2015, 13:31 »

#0 – Intro -
A Champ In The Making

#0 – Intro
The SAF Challenge:

Fase 1: 100 Dage i East Stirlingshire
Fase 2: Ryk op fra Championship’en
Fase 3: 3 Mesterskaber & 1 EL / CL
Fase 4: 13 Mesterskaber, 9 Cups & 2 CL

Bonus: Kval. et britisk landshold til VM

Posts pr. 12 måneder + andre vigtige)

#00 - Intro

Sir. Alex Ferguson Challenge '16
#01 - E.S. - 17.10.15
#02 - F. - 24.01.16
#05 - F. - 26.05.16
#12 - F. - 01.06.17
#17 - F. - 01.06.18
#21 - F. - 01.06.19

FMF udfordrer dig
#01 - C.Z. - 06.06.15
#05 - C.Z. - 01.06.16
#10 - C.Z. - 01.06.17
#13 - C.Z. - 01.06.18


Jeg havde pænt sagt begrænset succes med FM15, og kunsten af at binde sig til et hold mestrede jeg sku aldrig. Jeg har derfor endnu en gang bevæget mig ud i The SAF Challenge, en udfordring som sidste år for mit vedkommende sluttede i Fase 4 uden mesterskaber.

Nu skal det dog være! Jeg har derfor dedikeret dette års FM til challenges, og vil her skrive om mit eventyr i det britiske. Det kan dog godt blive lidt ensartet kun at skrive om SAF, så derfor vil bloggens hoved-challenge blive brudt op af de månedlige udfordringer i ’’FMF udfordrer dig’’ Dette er derfor bloggen om FMFs Challenges Mester 2016, og hans vej til tronen.. måske... Jeg vil samtidig sætte alle de Freak$ som jeg har vundet via FMF udfordrer dig på højkant til sidst i Den Personlige Challenge!

Mit navn er Payton Leary, og pr. 4. Juli 2015 har jeg overtaget styringen i East Stirlingshire, og er nu klar til at få mine 100 dage her overstået så hurtigt som muligt, dog gerne med lidt succes. Jeg har ingen licens eller erfaring, og er 100% klar til at gå i fodsporerne på et af mine træneridoler. Alt om The SAF Challenge kan btw læses her.

Historie & Pokalskab:

Historie:
East Stirlingshire: 105 dage
04.07.15: Ansat i East Stirlingshire (Scottish League Two)
     03.10.15: Godkendt til National C-Licens
17.10.15: Sagde op i East Stirlingshire (Scottish League Two)

Falkirk FC:
24.01.16: Ansat i Falkirk FC (Scottish Championship)
     27.04.16: Godkendt til National B-Licens
26.05.16: Oprykning til Premiership
     25.05.17: Godkendt til National A-Licens
     13.06.18: Godkendt til Kontinental C-Licens
02.06.19: Mestre i Premiership

Pokalskab:

Klub:

Skotland:
1x Ladbrokes Premiership Winner (SCO1) ('18-'19)
1x Ladbrokes Championship Runners-up (SCO2) ('15-'16)
1x William Hill Scottish Cup Winner (SCOFACUP) ('16-'17)

Personligt:

Skotland:
2x Manager of The Year By SFWA (SCO) ('16-'17, '18-'19)
1x Manager of The Year By Players (SCO) ('18-'19)

4x Månedens Manager i Ladbrokes Premiership (SCO1) (sep. '16, aug. '18, dec. '18, jan. '18)
2x Månedens Manager i Championship (SCO2) (feb. '16, mar. '16)
1x Månedens Manager i Ladbrokes League 2 (SCO4) (aug. '15)
« Seneste Redigering: 03 Dec 2015, 22:50 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: A Champ In The Making
« Svar #1: 09 Nov 2015, 13:39 »

Følger naturligvis med her  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: A Champ In The Making
« Svar #2: 09 Nov 2015, 13:55 »

Også mig!! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A Champ In The Making
« Svar #3: 09 Nov 2015, 14:48 »

Følger naturligvis med her  Smiley

Også mig!! Smiley

Det lyder pisse godt! Ja nu må vi se hvor meget succes det bliver til Smiley
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#1 - 100 Dage på Ochilview Park
« Svar #4: 09 Nov 2015, 17:20 »

#1 - 100 Dage på Ochilview Park - SAF
A Champ In The Making - 17.10.2015

#1 – 100 Dage på Ochilview Park
Jeg vil egentlig ikke gå så meget i dybden med min korte og ret ligegyldige tid i East Stirlingshire. Det blev til helt præcist 105 dage i klubben, som blev brugt på 10 ligakampe og 4 cupkampe. Jeg forlader nu klubben som i ligaen er placeret på en solid førsteplads med 5 sejre og 5 uafgjorte kampe, mens det i diverse cups blev til 2 sejre og 2 nederlag. Dette må siges at være ganske godkendt for et hold som var spået en niendeplads i sæsonoptakten. Det er derfor også gået langt over mine forventninger, og nok også alle andres. Det synes ligaen også, som valgte at belønne mig med 1 stks månedens manager.

Det største højdepunkt blev Ally Roy som var hjørnestenen i vores succes med 10 mål i 10 kampe. Hans angrebspartner David McKenna bør dog også nævnes med imponerende 6 mål og 3 assists. Det største plus ved jobbet, var dog at jeg 2 uger før min opsigelse, fik godkendt den første af forhåbentlig mange licenser. Jeg er derfor om få måneder træner med en National C-Licens. Målet er at være godt på vej mod de bedste licenser inden jeg skal til England.

Nu kommer dog det sværeste, og det er at finde et nyt job. Ingen klubber i Championship’en mangler managers, men jeg håber på at et af de kommende tomme sæder i Premiership’en bliver udfyldt med et hoved fra mine mulige klubber. Det er pt. Mortons Jim Duffy som har det varmest via deres dårlige start med kun 3 point i 10 kampe. Det perfekte scenarie ville dog som sagt før være at blive tilbudt jobbet i en af de velspillende klubber efter at deres træner er røget til Premiership'en.
 

« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:56 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#2 - I’m Back In Business
« Svar #5: 10 Nov 2015, 22:41 »

#2 – I’m back in business- SAF
A Champ In The Making - 24.01.2016

#2 – I’m Back In Business

Det tog over 3 måneder at finde mig et nyt job, men nu er jeg tilbage i arbejde! Det blev til et af de bedste scenarier, man overhovedet kunne tænke sig og et hold som jeg nok også nakker Fase 3 med. Det blev nemlig Falkirk som her d. 24 januar 2016 ligger til en 2. plads, og derfor klart skal rykkes op i første hug!

Klubbens tidligere træner blev som jeg håbede på tilbudt et sæde i Premiership'en hos nedrykningstruede Kilmarnock. Jeg blev sjovt nok afvist hos både Morton og Queen Of South som endda valgte at ''grine af min interesse' Fuck Dem! Falkirks trup er klart god nok til at rykke op, og kunne endda også pt. som jeg ser spille uden frygt for nedrykning i Championship'en.

Truppens største stjerne er lejede Jamie Thomas som er på fast kontrakt i Bolton. Han er vurderet til 4 stjerner, og jeg håber meget på at kunne forlænge hans lejekontrakt 1 år eller 2. Den bedste spiller som derimod er ejet af os er 23 årige Luke Leahy som fra venstre back skal være med til at styre begge ender.

Jeg har allerede fået styr på taktikken, og har valgt at omstille mig til en 4-4-2 med offensive indvendige angriber på fløjene. Den skal være både dødelig og solid, da jeg på ingen måde gider bruge 1½ år i Championship'en. Jeg har allerede sat målet for hvornår første mesterskab skal falde, og det er om små 3½ år basta bum.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:55 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: A Champ In The Making
« Svar #6: 10 Nov 2015, 22:47 »

Flot ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: A Champ In The Making
« Svar #7: 10 Nov 2015, 22:56 »

Flot ! Smiley

Ja det bliver ikke meget mere perfekt
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#3 - Who is Rangers
« Svar #8: 11 Nov 2015, 00:12 »

#3 – Who is Rangers? - SAF
A Champ In The Making - 30.02.2016

#3 – Who is Rangers


De fleste kender følelsen som går gennem kroppen, når man starter på en ny arbejdsplads. Følelsen af godt at ville give det bedste førstehånds-indtryk, og i Falkirk er følelsen den samme. Vi har dog netop fået den ultimative start på den nye æra for Falkirk. Min første kamp var en af de store, da vi mødte Rangers på udebane. Det blev dog til en vild 2-1 sejr, som gav lidt luft ned til selvsamme modstander.

Det skulle dog vise sig at blive bedre! Jeg har endnu ikke tabt en kamp, og det er faktisk gået så godt at det er blevet til 4 sejre. Jeg er dog ikke helt tilfreds, og det er især ''startvanskeligheder'' med taktikken som har gjort sit. Vi har nemlig indkasseret 7 mål i de fire kampe. Jeg har taktisk aldrig været det store geni når det kommer til defensiven, men 7 mål er dog også for mig alt for meget. Det skal dog lige opvejes af at vi har scoret 14 basser, men jeg har altid været af den holdning at en dårlig defensiv aldrig er acceptabel, heller ikke selvom angrebet ''bawler''. Jeg har for vores flotte februar måned også vundet prisen for Månedens manager. Jeg har derfor nu to af dem.

Er toppen så blevet tættere? Nope. Rangers gik efter kampen mod os helt i stå, og har kun hentet 1 point i de sidste 4 ligakampe. Rangers er set som kæmpe favoritter til oprykning, og det må netop derfor også formodes at vi snart ser en fyring i Skotlands ene gigant.

2 - 1 v. Rangers

5 - 3 v. Raith

2 - 3 v. Morton

4 - 1 v. Queen of S.


Enhver kan derfor også regne ud at vi i de sidste 4 kampe har lagt 11 point i mellem os, og forspringet er nu steget til 13 point. Vi skal dog spille ekstremt godt, da Hibernian ligner en direkte oprykker. Klubben fra Edinbrugh har siden 26. september kun smidt 9 point (19 kampe) og står uden nederlag i de seneste 13 ligakampe. De er uhyggelig skræmmende, og jeg tvivler på at jeg får skovlen under dem med kun 10 kampe tilbage. Det skal dog nævnes at vi har en kamp mod netop Hibernian dog på udebane til gode som tredje sidste kamp. Jeg har det ellers fint med at skulle ud i Playoff, da jeg tror på at drengene kan gå hele vejen igennem det.


I Premiership'en er Celtic godt på vej mod endnu et mesterskab, og har med 10 kampe tilbage 13 point ned til St. Johnstone
« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:55 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#4 - Yes.. Yes.. F*ck!
« Svar #9: 11 Nov 2015, 15:44 »

#4 - Yes.. Yes.. Fuck.. - SAF
A Champ In The Making - 01.05.2016

#4 – Yes.. Yes.. F*ck!
Alt gik perfekt for os, og vi sikrede os sejr efter sejr, mens alt virkede super overtog vi endda førstepladsen fra Hibernian med 5 kampe igen forud for mødet mod dem. Det var dog her det gik galt, 3-1 nederlag, et hug i moralen og en mistet førsteplads hurtigere end du kan se Rødgrød med fløde. Jeg holdt dog moralen nogenlunde høj som jeg sad der og spillede kl. 02.32 i nat. Det skulle dog hurtigt vise sig at både moral og kærlighed for Falkirk skulle forsvinde. Klubben havde under min ledelse kun spillet en uafgjort kamp, men valgte så kun at hente 2 point i de sidste 3 kampe. Elendigt når nu den direkte oprykning var så tæt på!

Der skal dog gå en kæmpe cadeau til Hibernian som selvfølgelig ikke tabte når det gjaldt, og de kørte sikkert mesterskabet i Champion-ship'en hjem. Nu gælder det Playoff, hvor modstanderen med stor sandsynlighed først bliver Rangers, og derefter den kvalificerede nedrykker fra Prem. Partick Thistle.

Jeg scorede i marts måned min anden Manager of the Month med 260 managerpoint. Årets topscorer blev Jamie Thomas med 17 ligamål i 30 kampe. Årets assistkonge blev højrebacken Kieran Duffie , central midt Craig Sibbald og venstrekant Alex Cooper alle med 9 assists, mens årets højeste gns. rating er Kieran Duffie med 7.25. Jeg regner såfremt oprykning bliver en realitet med at opruste truppen med flere udlændinge, som jeg allerede har på tegnebrættet. Jeg er her d. 27. april blevet godkendt til at tage en National B-Licens, en god ting når nu jeg muligvis skal til Fase 3 og Prembold.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:55 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: A Champ In The Making
« Svar #10: 11 Nov 2015, 20:20 »

Spændende blog, velskrevet og med et flot layout... Jeg følger med og ser frem til et spændende spil og en god udfordring for dig..   Thumbs Up
Logged

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#5 - We're Back Where We Belong!
« Svar #11: 11 Nov 2015, 22:43 »

#5 – I’m back in business- SAF
A Champ In The Making - 26.05.2016

#5 – We're Back Where We Belong!

Den er god nok! Det tog klubben 6 år, men vi er endelig tilbage i Premier-ship'en. Det er ingen hemmelighed at det blev langt tættere, end jeg havde håbet på før kamp 1. Det startede med rimelig styr på tingene, og Rangers blev relativt nemt slået med 2 - 1 samlet. Det skulle dog vise sig at blive kampene eller rettere sagt kampen mod Partick som var den sværere. Den første kamp skulle spilles på hjemmebane, og her blev det til en nem og fantastisk 3 - 0 sejr, hvor alt kørte på skinner.

Kamp nummer 2 blev dog et rent helvede, som jeg glædeligt bare vil glemme. Vi gik til halvleg bagude med 2 - 0, og føringen var derfor lynhurtigt tæt på væk. Vi fik dog det vanvittig vigtige udebanemål efter 51 minutter, inden alt var tilbage til nær hel-vede i det 52 minut, hvor de scorede 3 - 1. Herefter gik alt amok og begge hold scorede 2 kasser til slutresultatet på 5 - 3. Vi rykker derfor op med 1 mål og udebanefordel, men kampen var sku langt fra morsom. Jeg var sikker på at FM ville vise sin grimme side, som jeg btw kender alt for godt fra tidligere udgaver, men FM holdt sig i kraven og gav mig sejren!.

Jeg er allerede igang med at udruste holdet til at klare skærene i det fineste skotske selskab. Det bliver dog ikke super nemt, da jeg har modtaget et budget på helt præcist 0 Pund, og et lønbudget som kun er steget med 30%. Fri transfer er derfor i år min bedste ven, og jeg håber at kunne få fat i noget. Der er samtidig et stort problem med lønbudgettet, da 9 ud af 15 af de mest spillende i sidste sæson har kontrakter der udløber om 1 måned.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:55 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#6 - Silly Season!
« Svar #12: 12 Nov 2015, 22:57 »

#6 – Silly Season! - SAF
A Champ In The Making - 30.07.2016

#6 – Silly Season!


Så er Silly Season ved at være overstået, og det blev kan jeg godt afsløre var en kæmpe succes i mine øjne. Jeg fik til at starte med skrevet nye kontrakter med alle dem som var sat til at forlade klubben samt forlænget alle leje-kontrakter, dog med undtagelse af Graham Burke som tog tilbage til Notts County med en startplads der. Det blev dog også dyrt for klubben at forlænge den store bunke aftaler, og det blev derfor kun til fire signings, på trods af at jeg godt ville lave flere.

Lorenzo Cerrai: * * * ½
22 årig italiensk tekniker som uden at være prangende er en ganske habil playmaker til Falkirk. Han kommer fra Lupa Roma som flere herinde nok kender fra en del blogs om klubben fra Rom. Han kommer højst sandsynligt til at spille som dybdeliggende playmaker på den centrale midtbane, hvor vi også sidste år havde desperat brug for en til sprede boldene rundt.

Will De Havilland: * * * ½
Transfervinduets eneste brite, som kommer til klubben fra Sheffield Wednesday i den engelske championship. Han har dog aldrig spillet en kamp for dem, og har i sin 7 årige karriere kun 14 officielle ligakampe på cv'et, og de kom fra Histon i den 6. bedste række. Han er derfor lidt af en lottokupon, men hans omend begrænsede færdig-heder skal nok vise sig at være vigtige i kampen om overlevelse.

Srdjan Spiridonovic: * * * *
Vinduets største signing, og en spiller som jeg spår stor succes. Han har i en alder af 22 4 U/21 landskampe for Østrig samt ligakampe for både Austria Wien og Admira Wacker Mödling på cv'et. Han skal ses som den direkte erstatning og forbedring af Graham Burke som vi ikke kunne forlænge lejeaftalen om. Spiridonovic passer perfekt ind som Indvendig Angriber, og skal nok score rigeligt med mål i det skotske... Just Wait And See!

Jaroslav Zeleny: * * * *

Zeleny er vores nye back og en mand som sammen med Srdjan nok skal stå for at være vores farligste våben, nemlig venstresiden. Hans force ligger specielt i hans offensive spil og hans vilde hurtighed, som nok skal skabe konstant fare for modstanderne. Han kostede os 54.000£, da Karvina ikke ville slippe ham før til januar, som jeg via bestyrelsen fik godkendt. Jeg blev dog hurtigt enig med mig selv, om at han klart skulle til klubben nu da vores nuværende back er naturlig central forsvarsspiller.

Salg:
Eneste salg var Eddie Ferns som skiftede til Queen of the South for en minimal sum på 2.600£, med andre ord not worth talking about.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:54 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#7 - Let's Go!
« Svar #13: 14 Nov 2015, 13:17 »

#7 – Let's Go! - SAF
A Champ In The Making - 01.08.2016

#7 – Let's Go!

Så er pre-season done!, og det blev en noget misfornøjet oplevelse. Det var på den ene side ganske godt at se endnu en sejr over Partick Thistle, men med tanke på at jeg skal vinde EL, så er et 6 - 0 nederlag til Hertha elendigt. Det er klart at holdet stadig er meget langt fra at kunne løfte pokalen i europa, og selv i ligaen ser Celtic ud til at være længere foran end først antaget. Vi har også spillet første kamp i den skotske Challenge Cup, hvor det blev til en stille og rolig 1 - 0 sejr over Arbroath som til daglig hører hjemme i 4. divisionen.

Målsætningen for året er at nå langt i en pokalturnering (bliver nok Challenge Cup'en) og en position i sikkerhed, så nedrykning ikke bliver en reel mulighed. Vi er dog af diverse bettingsites klart favoritten til nedrykning med odds 201.00 på os som vinder, kontra Hibernian som med odds 51 er anset som nummer 8.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:54 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#8 - Too Good To Be True
« Svar #14: 14 Nov 2015, 23:53 »

#8 – Too Good To Be True - SAF
A Champ In The Making - 01.10.2016

#8 – Too Good To Be True

Starten er gået, og med undtaglese af Celtic og St. Johnstone kan ingen prale af vores start. Det er gået langt over forventning, og vi har hentet 4 utrolig usandsynlige sejre mod hold som St. Johnstone og Inverness. Stjernen er indtil videre Srdjan Spiridonovic som med 4 mål i 8 kampe er holdets top-scorer, samt 3. bedste assistmager med 2. Han har nøjagtig som forudset ændret hele vores venstre side med sine gode offensive egenskaber. Hans præstation var samtidig med til at lande mig min første månedens manager i den bedste skotske række.

Vi går dog nu en i en svær periode, hvor hold som Celtic, Hearts og begge Dundee hold er på kalenderen. Jeg regner derfor også med at vores gode start når vi når til december er udlignet, da vi ikke ligner et hold som kan slå de store. Jeg er desværre samtidig bekymret for vores bredde, da vi allerede har flere spillere som er udmattede.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 23:58 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010